Όλα τα Μαθησιακά Αντικείμενα Συλλογές Digitizing Contemporary Art/Μουσείο Φρυσιρά #2
ΜΑΘΗΣΙΑΚΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ
Η ΜΗΤΕΡΑ ΜΟΥ ΜΕ ΤΟ ΣΙΩΠΗΛΟ ΤΗΛΕΦΩΝΟ
ΓΕΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΤΙΤΛΟΣ
Η μητέρα μου με το σιωπηλό τηλέφωνο
My mother with the silent telephone
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Στο μαθησιακό αντικείμενο απεικονίζεται ένα έργο του ζωγράφου Εδουάρδου Σακαγιάν. Ο Εδουάρδος Σακαγιάν γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη το 1957 και υπήρξε μαθητής του Γιάννη Μόραλη, του Δημήτρη Μυταρά και του Λεονάρντο Κρεμονίνι στο Παρίσι. Είναι αρμενικής καταγωγής και διαμένει, κατά χρονικά διαστήματα, άλλοτε στην Αθήνα και άλλοτε στο Παρίσι.
Στον πίνακα του μαθησιακού αντικειμένου, ο οποίος φιλοτεχνήθηκε το 1987, αποτυπώνεται μία ηλικιωμένη γυναίκα, ντυμένη στα μαύρα, να κάθεται στο πλάι ενός κρεβατιού και να κοιτάζει προς τον θεατή. Δίπλα στο κεφάλι του κρεβατιού, αριστερά προς τη γυναίκα βρίσκεται ένα κομοδίνο με μία μαύρη συσκευή τηλεφώνου, αναλογικού σήματος. Στον τοίχο, πάνω από το κεφάλι του τραπεζιού υπάρχει μία άδεια κορνίζα και πάνω από το κομοδίνο μία φωτογραφία γυναίκας με γυαλιά.
Στο μαθησιακό αντικείμενο απεικονίζεται ένα έργο του ζωγράφου Εδουάρδου Σακαγιάν. Ο Εδουάρδος Σακαγιάν γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη το 1957 και υπήρξε μαθητής του Γιάννη Μόραλη, του Δημήτρη Μυταρά και του Λεονάρντο Κρεμονίνι στο Παρίσι. Είναι αρμενικής καταγωγής και διαμένει, κατά χρονικά διαστήματα, άλλοτε στην Αθήνα και άλλοτε στο Παρίσι.
Στον πίνακα του μαθησιακού αντικειμένου, ο οποίος φιλοτεχνήθηκε το 1987, αποτυπώνεται μία ηλικιωμένη γυναίκα, ντυμένη στα μαύρα, να κάθεται στο πλάι ενός κρεβατιού και να κοιτάζει προς τον θεατή. Δίπλα στο κεφάλι του κρεβατιού, αριστερά προς τη γυναίκα βρίσκεται ένα κομοδίνο με μία μαύρη συσκευή τηλεφώνου, αναλογικού σήματος. Στον τοίχο, πάνω από το κεφάλι του τραπεζιού υπάρχει μία άδεια κορνίζα και πάνω από το κομοδίνο μία φωτογραφία γυναίκας με γυαλιά.
ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Με αφορμή τον πίνακα του μαθησιακού αντικειμένου οι μαθητές παρακολουθούν το βίντεο της ΕΡΤ από τη συνέντευξη του Σακαγιάν στα εγκαίνια της έκθεσής του στις 9/11/2009, αναζητούν πληροφορίες και από άλλες πηγές και δημιουργούν μία πολυτροπική παρουσίαση για το έργο και την προσωπικότητα του Σακαγιάν. Επίσης, θα μπορούσαν οι μαθητές να αναζητήσουν στην ιστοσελίδα του μουσείου Φρυσίρα άλλες δύο προσωπογραφίες της μητέρας του Σακαγιάν και να γίνει συγκριτική ανάλυση και συζήτηση για το πόσο διαφορετικά απεικονίζεται ο ίδιος άνθρωπος, από τον ίδιο καλλιτέχνη. Επιπλέον, προτείνεται ο εκπαιδευτικός να αναθέσει στους μαθητές να συνθέσουν μία εργασία σχετικά με την πρόοδο της τεχνολογίας στον τομέα των τηλεπικοινωνιών, εμβαθύνοντας στη συμβολή της τεχνολογίας στην καλύτερη και συχνότερη επικοινωνία των ανθρώπων και κυρίως στην άρση της απομόνωσης της τρίτης ηλικίας.
Με αφορμή τον πίνακα του μαθησιακού αντικειμένου οι μαθητές παρακολουθούν το βίντεο της ΕΡΤ από τη συνέντευξη του Σακαγιάν στα εγκαίνια της έκθεσής του στις 9/11/2009, αναζητούν πληροφορίες και από άλλες πηγές και δημιουργούν μία πολυτροπική παρουσίαση για το έργο και την προσωπικότητα του Σακαγιάν. Επίσης, θα μπορούσαν οι μαθητές να αναζητήσουν στην ιστοσελίδα του μουσείου Φρυσίρα άλλες δύο προσωπογραφίες της μητέρας του Σακαγιάν και να γίνει συγκριτική ανάλυση και συζήτηση για το πόσο διαφορετικά απεικονίζεται ο ίδιος άνθρωπος, από τον ίδιο καλλιτέχνη. Επιπλέον, προτείνεται ο εκπαιδευτικός να αναθέσει στους μαθητές να συνθέσουν μία εργασία σχετικά με την πρόοδο της τεχνολογίας στον τομέα των τηλεπικοινωνιών, εμβαθύνοντας στη συμβολή της τεχνολογίας στην καλύτερη και συχνότερη επικοινωνία των ανθρώπων και κυρίως στην άρση της απομόνωσης της τρίτης ηλικίας.
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
http://photodentro.edu.gr/cultural/r/8526/5319
ΛΕΞΕΙΣ ΚΛΕΙΔΙΑ
ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
μαθητής,
εκπαιδευτικός
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ / ΕΠΙΠΕΔΟ
γυμνάσιο,
γενικό λύκειο
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
12-15
,
15-18
ΓΛΩΣΣΑ ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟΥ ΚΟΙΝΟΥ
ανεξάρτητο γλώσσας
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ
Φορέας χρηματοδότησης:
Μουσείο Φρυσίρα
Χρηματοδότηση: ίδιοι πόροι/άλλη πηγή χρηματοδότησης
Χρηματοδότηση: ίδιοι πόροι/άλλη πηγή χρηματοδότησης
ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
έργο / πράξη:
ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)
ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)
Φορέας χρηματοδότησης: ΥΠΠΕΘ
Χρηματοδότηση: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
Πλαίσιο χρηματοδότησης: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
Διάρκεια: 2010-2015
Ανάδοχος (έργου / πράξης): ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Επιστημονική και διοικητική εποπτεία έργου / πράξης (υπεύθυνος / συντονιστής έργου / πράξης): Μαίρη Κριάρη
Φορείς υλοποίησης: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)
Φορέας χρηματοδότησης: ΥΠΠΕΘ
Χρηματοδότηση: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
Πλαίσιο χρηματοδότησης: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
Διάρκεια: 2010-2015
Ανάδοχος (έργου / πράξης): ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Επιστημονική και διοικητική εποπτεία έργου / πράξης (υπεύθυνος / συντονιστής έργου / πράξης): Μαίρη Κριάρη
Φορείς υλοποίησης: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)
Υποέργο 12: Παιδαγωγικός Μετασχολιασμός Ψηφιακού Υλικού Πολιτισμικού Περιεχομένου
Ανάδοχος υποέργου: ΙΕΠ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
Φορέας παρακολούθησης και παραλαβής υποέργου: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Ανάδοχος υποέργου: ΙΕΠ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
Φορέας παρακολούθησης και παραλαβής υποέργου: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΓΛΩΣΣΑ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ανεξάρτητο γλώσσας
ΤΥΠΟΣ ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
αφηγηματικό
ΕΥΡΟΣ ΚΑΛΥΨΗΣ (ΧΡΟΝΙΚΗ, ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΗ Η' ΑΛΛΗ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΣΗ)
Σύγχρονοι Έλληνες ζωγράφοι
ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Μουσείο Φρυσίρα (Μουσείο Φρυσίρα)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΚΑΤΑΤΑΞΗ
Εικαστικά > Ζωγραφική
( Ο Σακαγιάν θεωρείται από τις σημαντικότερες μορφές της σύγχρονης παραστατικής ζωγραφικής. - σύγχρονη τέχνη, παραστατική ζωγραφική, προσωπογραφία )
Νέα Ελληνική Γλώσσα > Θέματα > Τεχνολογία - Επικοινωνία - Επιστήμη (ασύρματο τηλέφωνο, κινητή τηλεφωνία, μέσα κοινωνικής δικτύωσης, τηλεδιάσκεψη )
Νέα Ελληνική Γλώσσα > Θέματα > Τεχνολογία - Επικοινωνία - Επιστήμη (ασύρματο τηλέφωνο, κινητή τηλεφωνία, μέσα κοινωνικής δικτύωσης, τηλεδιάσκεψη )
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
εικόνα
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική
προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > διεργασία > να
κατανοούν
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
συναισθηματικός > να ανταποκρίνονται και να συμμετέχουν
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
συναισθηματικός > να ανταποκρίνονται και να συμμετέχουν
ΣΥΛΛΟΓΕΣ ΟΠΟΥ ΕΜΦΑΝΙΖΕΤΑΙ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου:
Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Μεταδεδομένα
:
Εμπλουτισμός μεταδεδομένων
:
:
Επιμέλεια / επικύρωση
μεταδεδομένων
:
Συντονιστής / επιστημονικός
υπεύθυνος μεταδεδομένων
:
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Χορηγός/οί άδειας χρήσης:
Μουσείο Φρυσίρα
Εκδότης/ες:
Μουσείο Φρυσίρα
Χορηγός/οί άδειας χρήσης μεταδεδομένων:
ΙΕΠ
Εκδότης/ες μεταδεδομένων:
ΙΕΠ,
ΙΤΥΕ
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/