Όλα τα Μαθησιακά Αντικείμενα Συλλογές Digitizing Contemporary Art/Μουσείο Φρυσιρά #5
ΜΑΘΗΣΙΑΚΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ
ΘΑΝΑΣΗΣ ΜΑΚΡΗΣ, ΑΥΤΟΠΡΟΣΩΠΟΓΡΑΦΙΑ
ΓΕΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΤΙΤΛΟΣ
Θανάσης Μακρής, Αυτοπροσωπογραφία
Thanassis Makris, Self Portrait
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Ο ζωγράφος Θανάσης Μακρής γεννήθηκε στην Καλαμάτα. Σπούδασε στην ΑΣΚΤ Αθηνών με δάσκαλο τον Γιάννη Μόραλη. Ολοκλήρωσε τις σπουδές του στην Ecole des Beaux Arts στο Παρίσι. Έχει συμμετάσχει σε πολλές ομαδικές αλλά έχει παρουσιάσει και ατομικές εκθέσεις. Ζει και εργάζεται στην Αθήνα.
Οι θεματικές του προτιμήσεις είναι κυρίως τοπία, πορτραίτα, γυμνά και σκηνές της οικογενειακής ζωής. Η αισθητική του, ειδικά σε ότι αφορά τα τοπία, συγγενεύει με αυτήν του Λύτρα, χωρίς να τον αντιγράφει. Θεωρείται καλλιτέχνης sui generis που υιοθετεί στην τεχνική του σε μεγάλο βαθμό την αφαίρεση και την λιτότητα δίχως να παραβλέπει το χαρακτηριστικό της αναπαραστατικότητας. Συνήθως επιλέγει μονόχρωμα φόντα, θερμά πηχτά χρώματα που κυριαρχούν, φαρδιά στιβαρή πινελιά. Η ανθρώπινη φιγούρα, ειδικά το πορτραίτο του, κυριαρχείται από τα στοιχεία του εξπρεσιονισμού και του ρεαλισμού ενώ στόχος είναι η αποκάλυψη και παρουσίαση του εσωτερικού κόσμου του αναπαριστώμενου. Τα τοπία του δεν έχουν σαν σκοπό να μας δ...
Ο ζωγράφος Θανάσης Μακρής γεννήθηκε στην Καλαμάτα. Σπούδασε στην ΑΣΚΤ Αθηνών με δάσκαλο τον Γιάννη Μόραλη. Ολοκλήρωσε τις σπουδές του στην Ecole des Beaux Arts στο Παρίσι. Έχει συμμετάσχει σε πολλές ομαδικές αλλά έχει παρουσιάσει και ατομικές εκθέσεις. Ζει και εργάζεται στην Αθήνα.
Οι θεματικές του προτιμήσεις είναι κυρίως τοπία, πορτραίτα, γυμνά και σκηνές της οικογενειακής ζωής. Η αισθητική του, ειδικά σε ότι αφορά τα τοπία, συγγενεύει με αυτήν του Λύτρα, χωρίς να τον αντιγράφει. Θεωρείται καλλιτέχνης sui generis που υιοθετεί στην τεχνική του σε μεγάλο βαθμό την αφαίρεση και την λιτότητα δίχως να παραβλέπει το χαρακτηριστικό της αναπαραστατικότητας. Συνήθως επιλέγει μονόχρωμα φόντα, θερμά πηχτά χρώματα που κυριαρχούν, φαρδιά στιβαρή πινελιά. Η ανθρώπινη φιγούρα, ειδικά το πορτραίτο του, κυριαρχείται από τα στοιχεία του εξπρεσιονισμού και του ρεαλισμού ενώ στόχος είναι η αποκάλυψη και παρουσίαση του εσωτερικού κόσμου του αναπαριστώμενου. Τα τοπία του δεν έχουν σαν σκοπό να μας δώσουν την περιγραφόμενη εικόνα αλλά μάλλον την ψυχική σχέση του ζωγράφου με το χρώμα και τη ζωγραφική επιφάνεια.
Δικαιούμενος να περιληφθεί στη λεγόμενη "γενιά του '80" της ελληνικής ζωγραφικής είχε την ευκαιρία να έρθει σε επαφή με ένα ανανεωμένο πιο "ανοιχτό" και "ελεύθερο" πρόγραμμα σπουδών στην ΑΣΚΤ, με νέους διδάσκοντες, νέους ορίζοντες που δεν απέκλειαν το νέο και το πρωτότυπο και έτυχε μεγάλης αποδοχής από τους νέους συλλέκτες και γκαλερίστες.
Περισσότερα
Λιγότερα
ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Μελετώντας τον βίο και το έργο του Θανάση Μακρή ερχόμαστε σε επαφή με έναν σημαντικό νέο Έλληνα ζωγράφο της "γενιάς του '80". Το έργο του, ως ένα βαθμό συγγενές με του Νίκου Λυτρα, περιλαμβάνει πορτραίτα, τοπία, γυμνά και είναι χαρακτηριστικό παράδειγμα λιτής αφαιρετικής αλλά πάντα αναπαραστατικής προσέγγισης του επιλεγμένου κάθε φορά θέματος. Οι μαθητές μπορούν να διακρίνουν τα αποτελέσματα της επιλογής έντονων θερμών χρωμάτων και στοιχείων ρεαλισμού και εξπρεσιονισμού. Επίσης μέσα από το έργο του μπορεί να μελετηθεί ο πορτραιτίστας που επιδιώκει να αναδείξει τον εσωτερικό κόσμο των προσώπων του και ο τοπιογράφος που πέραν από την απεικόνιση του χώρου επιδιώκει να αναδείξει τη σχέση του καλλιτέχνη με το χρώμα και με τη ζωγραφική επιφάνεια.
Μελετώντας τον βίο και το έργο του Θανάση Μακρή, ερχόμαστε σε επαφή με ένα ζωγράφο της "γενιάς του '80" όπου στην ΑΣΚΤ είχαν αρχίσει τα προγράμματα σπουδών να γίνονται πιο ευέλικτα και πιο ανοικτά σε επιδράσεις από το εξωτερικ...
Μελετώντας τον βίο και το έργο του Θανάση Μακρή ερχόμαστε σε επαφή με έναν σημαντικό νέο Έλληνα ζωγράφο της "γενιάς του '80". Το έργο του, ως ένα βαθμό συγγενές με του Νίκου Λυτρα, περιλαμβάνει πορτραίτα, τοπία, γυμνά και είναι χαρακτηριστικό παράδειγμα λιτής αφαιρετικής αλλά πάντα αναπαραστατικής προσέγγισης του επιλεγμένου κάθε φορά θέματος. Οι μαθητές μπορούν να διακρίνουν τα αποτελέσματα της επιλογής έντονων θερμών χρωμάτων και στοιχείων ρεαλισμού και εξπρεσιονισμού. Επίσης μέσα από το έργο του μπορεί να μελετηθεί ο πορτραιτίστας που επιδιώκει να αναδείξει τον εσωτερικό κόσμο των προσώπων του και ο τοπιογράφος που πέραν από την απεικόνιση του χώρου επιδιώκει να αναδείξει τη σχέση του καλλιτέχνη με το χρώμα και με τη ζωγραφική επιφάνεια.
Μελετώντας τον βίο και το έργο του Θανάση Μακρή, ερχόμαστε σε επαφή με ένα ζωγράφο της "γενιάς του '80" όπου στην ΑΣΚΤ είχαν αρχίσει τα προγράμματα σπουδών να γίνονται πιο ευέλικτα και πιο ανοικτά σε επιδράσεις από το εξωτερικό. Χωρίς να εγκαταλείπεται η ελληνικότητα της δουλειάς τους, υπήρχε μια θεματική προσθήκη με προβληματισμούς σχετικούς με τη φύση και το περιβάλλον. Επίσης είχαν αρχίσει να εξέρχονται πιο ολοκληρωμένοι καλλιτέχνες αφού με το πέρας των σπουδών έπρεπε να έχουν έτοιμη μια πλήρη πρόταση παρουσίασης. Αυτό συνετέλεσε στο να βρίσκουν από πολύ ενωρίς, οι εκπρόσωποι αυτής της "γενιάς" μεγάλη ανταπόκριση από συλλέκτες και γκαλερίστες γεγονός που συνεισέφερε στην αναβάθμιση του έργου τους αλλά και την ανανέωση του αισθητικού κριτηρίου του ευρύτερου κοινού.
Περισσότερα
Λιγότερα
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
http://photodentro.edu.gr/cultural/r/8526/5397
ΛΕΞΕΙΣ ΚΛΕΙΔΙΑ
ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
μαθητής,
εκπαιδευτικός
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ / ΕΠΙΠΕΔΟ
γυμνάσιο,
γενικό λύκειο
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
12-15
,
15-18
ΓΛΩΣΣΑ ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟΥ ΚΟΙΝΟΥ
ανεξάρτητο γλώσσας
,
ελληνικά
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ
Φορέας χρηματοδότησης:
Μουσείο Φρυσίρα
Χρηματοδότηση: ίδιοι πόροι/άλλη πηγή χρηματοδότησης
Χρηματοδότηση: ίδιοι πόροι/άλλη πηγή χρηματοδότησης
ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
έργο / πράξη:
ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)
ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)
Φορέας χρηματοδότησης: ΥΠΠΕΘ
Χρηματοδότηση: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
Πλαίσιο χρηματοδότησης: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
Διάρκεια: 2010-2015
Ανάδοχος (έργου / πράξης): ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Επιστημονική και διοικητική εποπτεία έργου / πράξης (υπεύθυνος / συντονιστής έργου / πράξης): Μαίρη Κριάρη
Φορείς υλοποίησης: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)
Φορέας χρηματοδότησης: ΥΠΠΕΘ
Χρηματοδότηση: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
Πλαίσιο χρηματοδότησης: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
Διάρκεια: 2010-2015
Ανάδοχος (έργου / πράξης): ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Επιστημονική και διοικητική εποπτεία έργου / πράξης (υπεύθυνος / συντονιστής έργου / πράξης): Μαίρη Κριάρη
Φορείς υλοποίησης: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)
Υποέργο 12: Παιδαγωγικός Μετασχολιασμός Ψηφιακού Υλικού Πολιτισμικού Περιεχομένου
Ανάδοχος υποέργου: ΙΕΠ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
Φορέας παρακολούθησης και παραλαβής υποέργου: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Ανάδοχος υποέργου: ΙΕΠ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
Φορέας παρακολούθησης και παραλαβής υποέργου: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΓΛΩΣΣΑ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ανεξάρτητο γλώσσας
,
ελληνικά
ΤΥΠΟΣ ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
αφηγηματικό
ΕΥΡΟΣ ΚΑΛΥΨΗΣ (ΧΡΟΝΙΚΗ, ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΗ Η' ΑΛΛΗ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΣΗ)
Έλληνες ζωγράφοι
γενιά του '80 στην ελληνική ζωγραφική
μουσείο Φρυσίρα
ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Μουσείο Φρυσίρα (Μουσείο Φρυσίρα)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΚΑΤΑΤΑΞΗ
Εικαστικά > Ζωγραφική
( Πρόκειται για αυτοπροσωπογραφία του γνωστού Έλληνα ζωγράφου Θανάση Μακρή. Ο Μακρής επιλέγει κυρίως ως θέματα τοπία, πορτραίτα, γυμνά και σκηνές της οικογενειακής ζωής. Προτιμά τα θερμά χρώματα, μονόχρωμα φόντα, με λιτότητα, αφαίρεση, αλλά χωρίς να αρνείται την αναπαραστατικότητα. Ζει και εργάζεται στην Αθήνα. Έχει συμμετάσχει σε πολλές ομαδικές και ατομικές εκθέσεις. - Θανάσης Μακρής )
Εικαστικά > Ζωγραφική ( Πρόκειται για αυτοπροσωπογραφία του γνωστού ζωγράφου Θανάση Μακρή. Ο Μακρής μπορεί να περιληφθεί στη λεγόμενη "γενιά του '80" της σύγχρονης ελληνικής ζωγραφικής. Η άτυπη αυτή "γενιά" καλλιτεχνών είχε την ευκαιρία να έρθει σε επαφή με νέα προγράμματα σπουδών στην ΑΣΚΤ και πλείστες επιρροές από το εξωτερικό. Εβίωσε την τάση προβολής των νέων καλλιτεχνών ξεκινώντας μάλιστα από την περίοδο εκπόνησης της διπλωματικής τους η οποία καθιερώθηκε να έχει την μορφή ολοκληρωμένης εκθεσιακής πρότασης. Η 'γενιά του '80" διατηρεί το ενδιαφέρον των παλαιοτέρων για την παράδοση αλλά εισάγει και το ενδιαφέρον για την σωτηρία της απειλούμενης φύσης και του περιβάλλοντος (οικολογία) και για άλλα σύγχρονα θέματα. - ελληνική ζωγραφική, γενιά του '80 )
Εικαστικά > Ζωγραφική ( Πρόκειται για αυτοπροσωπογραφία του γνωστού ζωγράφου Θανάση Μακρή. Ο Μακρής μπορεί να περιληφθεί στη λεγόμενη "γενιά του '80" της σύγχρονης ελληνικής ζωγραφικής. Η άτυπη αυτή "γενιά" καλλιτεχνών είχε την ευκαιρία να έρθει σε επαφή με νέα προγράμματα σπουδών στην ΑΣΚΤ και πλείστες επιρροές από το εξωτερικό. Εβίωσε την τάση προβολής των νέων καλλιτεχνών ξεκινώντας μάλιστα από την περίοδο εκπόνησης της διπλωματικής τους η οποία καθιερώθηκε να έχει την μορφή ολοκληρωμένης εκθεσιακής πρότασης. Η 'γενιά του '80" διατηρεί το ενδιαφέρον των παλαιοτέρων για την παράδοση αλλά εισάγει και το ενδιαφέρον για την σωτηρία της απειλούμενης φύσης και του περιβάλλοντος (οικολογία) και για άλλα σύγχρονα θέματα. - ελληνική ζωγραφική, γενιά του '80 )
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > άμεση
διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
εποικοδομητισμός > έρευνα δράσης
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
εποικοδομητισμός > έρευνα δράσης
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση > βασισμένος
σε γεγονότα
γνωστικός > γνώση > εννοιολογικός
γνωστικός > γνώση > μετα-γνωστικός
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
συναισθηματικός > να δίνουν προσοχή
ψυχοκινητικός > να προσαρμόζονται και να δρουν δημιουργικά
γνωστικός > γνώση > εννοιολογικός
γνωστικός > γνώση > μετα-γνωστικός
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
συναισθηματικός > να δίνουν προσοχή
ψυχοκινητικός > να προσαρμόζονται και να δρουν δημιουργικά
ΣΥΛΛΟΓΕΣ ΟΠΟΥ ΕΜΦΑΝΙΖΕΤΑΙ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου:
Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Μεταδεδομένα
:
Εμπλουτισμός μεταδεδομένων
:
:
Επιμέλεια / επικύρωση
μεταδεδομένων
:
Συντονιστής / επιστημονικός
υπεύθυνος μεταδεδομένων
:
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Χορηγός/οί άδειας χρήσης:
Μουσείο Φρυσίρα
Εκδότης/ες:
Μουσείο Φρυσίρα
Χορηγός/οί άδειας χρήσης μεταδεδομένων:
ΙΕΠ
Εκδότης/ες μεταδεδομένων:
ΙΕΠ,
ΙΤΥΕ
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/