Όλα τα Μαθησιακά Αντικείμενα Συλλογή "National Documentation Centre (EKT)" National Documentation Centre #4
ΜΑΘΗΣΙΑΚΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ
ΑΝΔΡΕΑΣ ΙΩΑΝΝΟΥ
ΓΕΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΤΙΤΛΟΣ
Ανδρέας Ιωάννου
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Γλυπτό που απεικονίζει τον συγγραφέα, τεχνοκριτικό και μεταφραστή Ανδρέα Ιωάννου (1918-1972). Ο Ιωάννου γεννήθηκε στην Κύπρο, αλλά έζησε το μεγαλύτερο μέρος της ζωής του στην Ελλάδα, διατελώντας, μεταξύ άλλων, νομάρχης Δωδεκανήσου και Ζακύνθου. Η πνευματική και πολιτιστική του συνεισφορά στους τόπους που υπηρέτησε θεωρείται μεγάλη, διοργανώνοντας και ενισχύοντας εκθέσεις εικαστικών, προωθώντας τη δημιουργία Δημοτικών Πινακοθηκών (ήταν ο εμπνευστής της Δημοτικής Πινακοθήκης Ρόδου και συνέβαλε αποφασιστικά με το έργο του στην καθιέρωση της Πινακοθήκης ως ισχυρού πολιτιστικού θεσμού) αλλά και μελετώντας ο ίδιος την Ελληνική και τοπική τέχνη στις περιοχές που έζησε. Τα τελευταία χρόνια της ζωής του (1971-72) διετέλεσε Διευθυντής της Εθνικής Πινακοθήκης- Μουσείο Αλεξάνδρου Σούτζου στην Αθήνα, της μεγαλύτερης και σημαντικότερης συλλογής Νεοελληνικής τέχνης στη χώρα. Έχει γράψει, μεταξύ άλλων, το βιβλίο «Η Ελληνική ζωγραφική του 19ου αιώνα» και άλλες μελέτες Ιστορίας της τέχνης (συχνά αναδει...
Γλυπτό που απεικονίζει τον συγγραφέα, τεχνοκριτικό και μεταφραστή Ανδρέα Ιωάννου (1918-1972). Ο Ιωάννου γεννήθηκε στην Κύπρο, αλλά έζησε το μεγαλύτερο μέρος της ζωής του στην Ελλάδα, διατελώντας, μεταξύ άλλων, νομάρχης Δωδεκανήσου και Ζακύνθου. Η πνευματική και πολιτιστική του συνεισφορά στους τόπους που υπηρέτησε θεωρείται μεγάλη, διοργανώνοντας και ενισχύοντας εκθέσεις εικαστικών, προωθώντας τη δημιουργία Δημοτικών Πινακοθηκών (ήταν ο εμπνευστής της Δημοτικής Πινακοθήκης Ρόδου και συνέβαλε αποφασιστικά με το έργο του στην καθιέρωση της Πινακοθήκης ως ισχυρού πολιτιστικού θεσμού) αλλά και μελετώντας ο ίδιος την Ελληνική και τοπική τέχνη στις περιοχές που έζησε. Τα τελευταία χρόνια της ζωής του (1971-72) διετέλεσε Διευθυντής της Εθνικής Πινακοθήκης- Μουσείο Αλεξάνδρου Σούτζου στην Αθήνα, της μεγαλύτερης και σημαντικότερης συλλογής Νεοελληνικής τέχνης στη χώρα. Έχει γράψει, μεταξύ άλλων, το βιβλίο «Η Ελληνική ζωγραφική του 19ου αιώνα» και άλλες μελέτες Ιστορίας της τέχνης (συχνά αναδεικνύοντας ξεχασμένους ή παραγνωρισμένους ζωγράφους και αγιογράφους της Ελλάδας), ενώ ασχολήθηκε επίσης με τη λογοτεχνία, την ποίηση και τη βυζαντινή αρχαιολογία.
Περισσότερα
Λιγότερα
ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Η εικόνα μπορεί να αξιοποιηθεί στο μάθημα των Εικαστικών και της Ιστορίας της Τέχνης, ως παράδειγμα γλυπτού κεφαλιού και προσωπογραφίας στην ελληνική γλυπτική του 20ου αιώνα, καθώς και σε πολιτιστικά προγράμματα και ερευνητικές εργασίες (project) που σχετίζονται με την ιστορία της Νεοελληνικής τέχνης. Οι μαθητές μπορούν να αναζητήσουν και άλλες προσωπικότητες (συγγραφείς, καλλιτέχνες, Διευθυντές Πινακοθηκών, ιστορικούς της τέχνης κλπ) που έχουν συμβάλλει στην έρευνα και καταγραφή της ιστορίας της Νεοελληνικής τέχνης και να συζητήσουν για τη σημασία και την ιστορική αξία των μελετών αυτών. Επίσης, με αφορμή το ρόλο που διαδραμάτισε ο Ιωάννου στην καθιέρωση της Πινακοθήκης ως ισχυρού πολιτιστικού θεσμού στην εποχή του, θα μπορούσε να γίνει συζήτηση για τη διαχρονική σημασία του θεσμού της Πινακοθήκης και για το ρόλο των περιφερειακών και τοπικών Πινακοθηκών στη διάδοση της τέχνης και στην προσβασιμότητα των πολιτών σε αυτήν. Προτείνεται, στο πλαίσιο εκπαιδευτικών επισκέψεων πολιτιστικών ...
Η εικόνα μπορεί να αξιοποιηθεί στο μάθημα των Εικαστικών και της Ιστορίας της Τέχνης, ως παράδειγμα γλυπτού κεφαλιού και προσωπογραφίας στην ελληνική γλυπτική του 20ου αιώνα, καθώς και σε πολιτιστικά προγράμματα και ερευνητικές εργασίες (project) που σχετίζονται με την ιστορία της Νεοελληνικής τέχνης. Οι μαθητές μπορούν να αναζητήσουν και άλλες προσωπικότητες (συγγραφείς, καλλιτέχνες, Διευθυντές Πινακοθηκών, ιστορικούς της τέχνης κλπ) που έχουν συμβάλλει στην έρευνα και καταγραφή της ιστορίας της Νεοελληνικής τέχνης και να συζητήσουν για τη σημασία και την ιστορική αξία των μελετών αυτών. Επίσης, με αφορμή το ρόλο που διαδραμάτισε ο Ιωάννου στην καθιέρωση της Πινακοθήκης ως ισχυρού πολιτιστικού θεσμού στην εποχή του, θα μπορούσε να γίνει συζήτηση για τη διαχρονική σημασία του θεσμού της Πινακοθήκης και για το ρόλο των περιφερειακών και τοπικών Πινακοθηκών στη διάδοση της τέχνης και στην προσβασιμότητα των πολιτών σε αυτήν. Προτείνεται, στο πλαίσιο εκπαιδευτικών επισκέψεων πολιτιστικών προγραμμάτων ή project σχετικής θεματολογίας, οι μαθητές να επισκεφθούν και να γνωρίσουν την τοπική Δημοτική Πινακοθήκη της πόλης τους ή την Εθνική Πινακοθήκη στην Αθήνα.
Περισσότερα
Λιγότερα
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
http://photodentro.edu.gr/cultural/r/8526/5419
ΛΕΞΕΙΣ ΚΛΕΙΔΙΑ
ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
μαθητής,
εκπαιδευτικός
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ / ΕΠΙΠΕΔΟ
γυμνάσιο,
γενικό λύκειο
,
επαγγελματικό λύκειο (ΕΠΑ.Λ)
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
12-15
,
15-18
,
18-20
ΓΛΩΣΣΑ ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟΥ ΚΟΙΝΟΥ
ανεξάρτητο γλώσσας
,
ελληνικά
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ
Φορέας χρηματοδότησης:
Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
Χρηματοδότηση: ίδιοι πόροι/άλλη πηγή χρηματοδότησης
Χρηματοδότηση: ίδιοι πόροι/άλλη πηγή χρηματοδότησης
ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
έργο / πράξη:
ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)
ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)
Φορέας χρηματοδότησης: ΥΠΠΕΘ
Χρηματοδότηση: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
Πλαίσιο χρηματοδότησης: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
Διάρκεια: 2010-2015
Ανάδοχος (έργου / πράξης): ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Επιστημονική και διοικητική εποπτεία έργου / πράξης (υπεύθυνος / συντονιστής έργου / πράξης): Μαίρη Κριάρη
Φορείς υλοποίησης: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)
Φορέας χρηματοδότησης: ΥΠΠΕΘ
Χρηματοδότηση: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
Πλαίσιο χρηματοδότησης: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
Διάρκεια: 2010-2015
Ανάδοχος (έργου / πράξης): ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Επιστημονική και διοικητική εποπτεία έργου / πράξης (υπεύθυνος / συντονιστής έργου / πράξης): Μαίρη Κριάρη
Φορείς υλοποίησης: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)
Υποέργο 12: Παιδαγωγικός Μετασχολιασμός Ψηφιακού Υλικού Πολιτισμικού Περιεχομένου
Ανάδοχος υποέργου: ΙΕΠ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
Φορέας παρακολούθησης και παραλαβής υποέργου: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Ανάδοχος υποέργου: ΙΕΠ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
Φορέας παρακολούθησης και παραλαβής υποέργου: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΓΛΩΣΣΑ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ανεξάρτητο γλώσσας
ΤΥΠΟΣ ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
αφηγηματικό
ΕΥΡΟΣ ΚΑΛΥΨΗΣ (ΧΡΟΝΙΚΗ, ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΗ Η' ΑΛΛΗ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΣΗ)
20ος αιώνας
Ελλάδα
Κύπρος
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΕΚΤ (Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΚΑΤΑΤΑΞΗ
Εικαστικά > Γλυπτική
(Ελληνική γυπτική, προσωπογραφίες προσωπικοτήτων )
Εικαστικά > Ζητήματα Εικαστικών Τεχνών (ιστορία της νεοελληνικής τέχνης, τεχνοκριτική )
Ιστορία > Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) > Τέχνες, Γράμματα και Πολιτισμός (ιστορία της τέχνης, μελετητές )
Εικαστικά > Ζητήματα Εικαστικών Τεχνών (ιστορία της νεοελληνικής τέχνης, τεχνοκριτική )
Ιστορία > Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) > Τέχνες, Γράμματα και Πολιτισμός (ιστορία της τέχνης, μελετητές )
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
εικόνα
,
πηγή - αναφορά
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική
προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > διεργασία > να
σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
ΣΥΛΛΟΓΕΣ ΟΠΟΥ ΕΜΦΑΝΙΖΕΤΑΙ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου:
Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Μεταδεδομένα
:
Εμπλουτισμός μεταδεδομένων
:
:
Επιμέλεια / επικύρωση
μεταδεδομένων
:
Συντονιστής / επιστημονικός
υπεύθυνος μεταδεδομένων
:
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Χορηγός/οί άδειας χρήσης:
Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
Εκδότης/ες:
Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
Χορηγός/οί άδειας χρήσης μεταδεδομένων:
ΙΕΠ
Εκδότης/ες μεταδεδομένων:
ΙΕΠ,
ΙΤΥΕ
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ
http://creativecommons.org/publicdomain/mark/1.0/