Όλα τα Μαθησιακά Αντικείμενα
Συλλογές
Aikaterini Laskaridis Foundation Library #4
ΜΑΘΗΣΙΑΚΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ
ΕΛΙΟΔΕΝΤΡΟ ΣΤΗΝ ΠΡΟΒΗΓΚΙΑ
ΓΕΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΤΙΤΛΟΣ
Old olive-tree in Provence.
Ελιόδεντρο στην Προβηγκία
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Το μαθησιακό αντικείμενο με τίτλο "Ελιόδεντρο στην Προβηγκία" είναι πιθανότατα χαρακτικό. Ο άγνωστος καλλιτέχνης το σχεδίασε σε πραγματικό περιβάλλον.
Στο Μ.Α.περιγράφεται ένα τοπίο, ένα κτήμα με ελιές, μ’ ένα όμορφο μικρό δρόμο μπροστά. Οι κορμοί τους είναι πολύ χοντροί και μεγάλοι και αυτό σημαίνει ότι βρίσκονται εκεί πάρα πολλά χρόνια. Ο καλλιτέχνης σχεδίασε το τοπίο με την τεχνική της ατμοσφαιρικής προοπτικής. Η τοπιογραφία είναι η αναπαράσταση τοπίων. Το τοπίο περιλαμβάνει συνήθως βουνά, κοιλάδες, πεδιάδες, δέντρα, ποτάμια και δάση, με μία ευρεία θέα να αποτελεί το μεγαλύτερο μέρος του πίνακα και τα στοιχεία της να είναι διευθετημένα σε μία «δεμένη» σύνθεση.
Το μαθησιακό αντικείμενο με τίτλο "Ελιόδεντρο στην Προβηγκία" είναι πιθανότατα χαρακτικό. Ο άγνωστος καλλιτέχνης το σχεδίασε σε πραγματικό περιβάλλον.
Στο Μ.Α.περιγράφεται ένα τοπίο, ένα κτήμα με ελιές, μ’ ένα όμορφο μικρό δρόμο μπροστά. Οι κορμοί τους είναι πολύ χοντροί και μεγάλοι και αυτό σημαίνει ότι βρίσκονται εκεί πάρα πολλά χρόνια. Ο καλλιτέχνης σχεδίασε το τοπίο με την τεχνική της ατμοσφαιρικής προοπτικής. Η τοπιογραφία είναι η αναπαράσταση τοπίων. Το τοπίο περιλαμβάνει συνήθως βουνά, κοιλάδες, πεδιάδες, δέντρα, ποτάμια και δάση, με μία ευρεία θέα να αποτελεί το μεγαλύτερο μέρος του πίνακα και τα στοιχεία της να είναι διευθετημένα σε μία «δεμένη» σύνθεση.
ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Οι μαθητές της Α’ , Β’ Γ΄ Γυμνασίου και του Λυκείου, στο μάθημα της Ιστορίας Τέχνης, προτείνεται να παρατηρήσουν το έργο και να κάνουν οπτική ανάλυση, με την καθοδήγηση του/της εκπαιδευτικού, να διερευνήσουν τις τεχνικές απεικόνισης του χώρου και του βάθους στη ζωγραφική, να μελετήσουν άλλους καλλιτέχνες που έχουν ασχοληθεί με την τοπιογραφία, αλλά και το τοπίο ως φόντο σε έργα ζωγραφικής, κυρίως στην Αναγέννηση, σε τοιχογραφίες στην αρχαιότητα, σε ζωγραφικά έργα του Μεσαίωνα, στην Κινέζικη ζωγραφική, αλλά και σε έργα του 17ο αιώνα έως σήμερα. Στη περιβαλλοντική εκπαίδευση οι μαθητές μπορούν να μελετήσουν την ελιά ως δέντρο και ως προσφορά στο περιβάλλον.
Οι μαθητές της Α’ , Β’ Γ΄ Γυμνασίου και του Λυκείου, στο μάθημα της Ιστορίας Τέχνης, προτείνεται να παρατηρήσουν το έργο και να κάνουν οπτική ανάλυση, με την καθοδήγηση του/της εκπαιδευτικού, να διερευνήσουν τις τεχνικές απεικόνισης του χώρου και του βάθους στη ζωγραφική, να μελετήσουν άλλους καλλιτέχνες που έχουν ασχοληθεί με την τοπιογραφία, αλλά και το τοπίο ως φόντο σε έργα ζωγραφικής, κυρίως στην Αναγέννηση, σε τοιχογραφίες στην αρχαιότητα, σε ζωγραφικά έργα του Μεσαίωνα, στην Κινέζικη ζωγραφική, αλλά και σε έργα του 17ο αιώνα έως σήμερα. Στη περιβαλλοντική εκπαίδευση οι μαθητές μπορούν να μελετήσουν την ελιά ως δέντρο και ως προσφορά στο περιβάλλον.
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
http://photodentro.edu.gr/cultural/r/8526/5577
ΛΕΞΕΙΣ ΚΛΕΙΔΙΑ
ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
μαθητής
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ / ΕΠΙΠΕΔΟ
γυμνάσιο,
γενικό λύκειο
,
επαγγελματικό λύκειο (ΕΠΑ.Λ)
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
12-15
,
15-18
ΓΛΩΣΣΑ ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟΥ ΚΟΙΝΟΥ
ανεξάρτητο γλώσσας
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ
Φορέας χρηματοδότησης:
Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
Χρηματοδότηση: ίδιοι πόροι/άλλη πηγή χρηματοδότησης
Χρηματοδότηση: ίδιοι πόροι/άλλη πηγή χρηματοδότησης
ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
έργο / πράξη:
ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)
ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)
Φορέας χρηματοδότησης: ΥΠΠΕΘ
Χρηματοδότηση: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
Πλαίσιο χρηματοδότησης: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
Διάρκεια: 2010-2015
Ανάδοχος (έργου / πράξης): ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Επιστημονική και διοικητική εποπτεία έργου / πράξης (υπεύθυνος / συντονιστής έργου / πράξης): Μαίρη Κριάρη
Φορείς υλοποίησης: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)
Φορέας χρηματοδότησης: ΥΠΠΕΘ
Χρηματοδότηση: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
Πλαίσιο χρηματοδότησης: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
Διάρκεια: 2010-2015
Ανάδοχος (έργου / πράξης): ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Επιστημονική και διοικητική εποπτεία έργου / πράξης (υπεύθυνος / συντονιστής έργου / πράξης): Μαίρη Κριάρη
Φορείς υλοποίησης: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)
Υποέργο 12: Παιδαγωγικός Μετασχολιασμός Ψηφιακού Υλικού Πολιτισμικού Περιεχομένου
Ανάδοχος υποέργου: ΙΕΠ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
Φορέας παρακολούθησης και παραλαβής υποέργου: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Ανάδοχος υποέργου: ΙΕΠ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
Φορέας παρακολούθησης και παραλαβής υποέργου: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΓΛΩΣΣΑ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ανεξάρτητο γλώσσας
ΤΥΠΟΣ ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
μικτό
ΕΥΡΟΣ ΚΑΛΥΨΗΣ (ΧΡΟΝΙΚΗ, ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΗ Η' ΑΛΛΗ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΣΗ)
Από την Αρχαιότητα έως σήμερα
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΚΑΤΑΤΑΞΗ
Εικαστικά > Ζωγραφική
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
εικόνα
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
συμπεριφοριστική
προσέγγιση > προγραμματισμένη διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > διεργασία > να
θυμούνται
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
συναισθηματικός > να δίνουν προσοχή
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
συναισθηματικός > να δίνουν προσοχή
ΣΥΛΛΟΓΕΣ ΟΠΟΥ ΕΜΦΑΝΙΖΕΤΑΙ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου:
Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Μεταδεδομένα
:
Εμπλουτισμός μεταδεδομένων
:
:
Επιμέλεια / επικύρωση
μεταδεδομένων
:
Συντονιστής / επιστημονικός
υπεύθυνος μεταδεδομένων
:
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Χορηγός/οί άδειας χρήσης:
Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
Εκδότης/ες:
Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
Χορηγός/οί άδειας χρήσης μεταδεδομένων:
ΙΕΠ
Εκδότης/ες μεταδεδομένων:
ΙΕΠ,
ΙΤΥΕ
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ
http://creativecommons.org/publicdomain/mark/1.0/


