Όλα τα Μαθησιακά Αντικείμενα
Συλλογές
Aikaterini Laskaridis Foundation Library #1
ΜΑΘΗΣΙΑΚΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ
ΤΟ ΣΟΥΝΙΟ ΜΕ ΤΟΝ ΝΑΟ ΤΟΥ ΠΟΣΕΙΔΩΝΑ
ΓΕΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΤΙΤΛΟΣ
Το Σούνιο με τον Ναό του Ποσειδώνα
Promontory of Sounion with Temple of Poseidon
Promontory of Sounion with Temple of Poseidon
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Η εικόνα απεικονίζει το ακρωτήριο του Σουνίου με τον Ναό του Ποσειδώνα από τα δυτικά. Ο ναός του Ποσειδώνα στο Σούνιο χτίστηκε μεταξύ 444 π.Χ και 440 π.Χ. Ο ναός είναι δωρικός περίπτερος με έξι κίονες στις στενές πλευρές και δεκατρείς στις μακριές πλευρές και ανήκει στο ιερό του Σουνίου που περιλάμβανε ναούς αφιερωμένους στους θεούς, από τους οποίους σώζεται μόνο ο ναός του Ποσειδώνα.Η εικόνα μπορεί να αποτελέσει υλικό για τη μελέτη και κατανόηση της αρχιτεκτονικής εκείνης της εποχής αλλά και για τη μελέτη των ναών ως τόπων λατρείας. Το παρόν μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να αξιοποιηθεί στο μάθημα της αρχαίας ιστορίας για τη διδασκαλία της αρχιτεκτονικής αλλά και στο μάθημα των θρησκευτικών για τη διδασκαλια της αρχαίας ελληνικής θρησκείας.
Η εικόνα απεικονίζει το ακρωτήριο του Σουνίου με τον Ναό του Ποσειδώνα από τα δυτικά. Ο ναός του Ποσειδώνα στο Σούνιο χτίστηκε μεταξύ 444 π.Χ και 440 π.Χ. Ο ναός είναι δωρικός περίπτερος με έξι κίονες στις στενές πλευρές και δεκατρείς στις μακριές πλευρές και ανήκει στο ιερό του Σουνίου που περιλάμβανε ναούς αφιερωμένους στους θεούς, από τους οποίους σώζεται μόνο ο ναός του Ποσειδώνα.Η εικόνα μπορεί να αποτελέσει υλικό για τη μελέτη και κατανόηση της αρχιτεκτονικής εκείνης της εποχής αλλά και για τη μελέτη των ναών ως τόπων λατρείας. Το παρόν μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να αξιοποιηθεί στο μάθημα της αρχαίας ιστορίας για τη διδασκαλία της αρχιτεκτονικής αλλά και στο μάθημα των θρησκευτικών για τη διδασκαλια της αρχαίας ελληνικής θρησκείας.
ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Το παρόν μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να αποτελέσει εποπτικό υλικό τόσο στο μάθημα της Ιστορίας όσο και των Θρησκευτικών. Οι μαθητές παρατηρούν και περιγράφουν τη φωτογραφία και στη συνέχεια συζητούν για την αρχιτεκτονική του ναού αλλά και για τη θρησκεία των αρχαίων Ελλήνων και τη λατρεία τους στο Δωδεκάθεο. Οι μαθητές θα μπορούσαν να περιηγηθούν εικονικά στον ναό του Ποσειδώνα για να δουν συνολικά το χώρο και να αναρωτηθούν γιατί ο ναός του Ποσειδώνα κτίστηκε στο συγκεκριμένο χώρο. Επίσης, ωφέλιμο θα ήταν να παρακολουθήσουν βίντεο με τρισδιάστατη αναπαράσταση του ναού.
Τέλος, η εικόνα μπορεί να συνδεθεί και με το θάνατο του Αιγέα, ο οποίος όταν είδε από το Σούνιο να φτάνει το καράβι του Θησέα με μαύρα πανιά, νόμισε ότι ο Θησέας ήταν νεκρός και πάνω στην απελπισία του ρίχτηκε στη θάλασσα και σκοτώθηκε. Από τότε η θάλασσα ονομάστηκε Αιγαίο Πέλαγος. Οι Αθηναίοι για να τιμήσουν ακόμα περισσότερο τον Αιγέα, τον τοποθέτησαν στη σειρά των θεών της θάλασσας και τον ανακήρυξαν γιο του Ποσει...
Το παρόν μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να αποτελέσει εποπτικό υλικό τόσο στο μάθημα της Ιστορίας όσο και των Θρησκευτικών. Οι μαθητές παρατηρούν και περιγράφουν τη φωτογραφία και στη συνέχεια συζητούν για την αρχιτεκτονική του ναού αλλά και για τη θρησκεία των αρχαίων Ελλήνων και τη λατρεία τους στο Δωδεκάθεο. Οι μαθητές θα μπορούσαν να περιηγηθούν εικονικά στον ναό του Ποσειδώνα για να δουν συνολικά το χώρο και να αναρωτηθούν γιατί ο ναός του Ποσειδώνα κτίστηκε στο συγκεκριμένο χώρο. Επίσης, ωφέλιμο θα ήταν να παρακολουθήσουν βίντεο με τρισδιάστατη αναπαράσταση του ναού.
Τέλος, η εικόνα μπορεί να συνδεθεί και με το θάνατο του Αιγέα, ο οποίος όταν είδε από το Σούνιο να φτάνει το καράβι του Θησέα με μαύρα πανιά, νόμισε ότι ο Θησέας ήταν νεκρός και πάνω στην απελπισία του ρίχτηκε στη θάλασσα και σκοτώθηκε. Από τότε η θάλασσα ονομάστηκε Αιγαίο Πέλαγος. Οι Αθηναίοι για να τιμήσουν ακόμα περισσότερο τον Αιγέα, τον τοποθέτησαν στη σειρά των θεών της θάλασσας και τον ανακήρυξαν γιο του Ποσειδώνα.
Περισσότερα
Λιγότερα
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
http://photodentro.edu.gr/cultural/r/8526/5698
ΛΕΞΕΙΣ ΚΛΕΙΔΙΑ
ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
μαθητής,
εκπαιδευτικός
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ / ΕΠΙΠΕΔΟ
γυμνάσιο,
γενικό λύκειο
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
12-15
,
15-18
ΓΛΩΣΣΑ ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟΥ ΚΟΙΝΟΥ
ανεξάρτητο γλώσσας
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ
Φορέας χρηματοδότησης:
Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
Χρηματοδότηση: ίδιοι πόροι/άλλη πηγή χρηματοδότησης
Χρηματοδότηση: ίδιοι πόροι/άλλη πηγή χρηματοδότησης
ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
έργο / πράξη:
ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)

ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)
Φορέας χρηματοδότησης: ΥΠΠΕΘ
Χρηματοδότηση: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
Πλαίσιο χρηματοδότησης: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
Διάρκεια: 2010-2015
Ανάδοχος (έργου / πράξης): ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Επιστημονική και διοικητική εποπτεία έργου / πράξης (υπεύθυνος / συντονιστής έργου / πράξης): Μαίρη Κριάρη
Φορείς υλοποίησης: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)
Φορέας χρηματοδότησης: ΥΠΠΕΘ
Χρηματοδότηση: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
Πλαίσιο χρηματοδότησης: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
Διάρκεια: 2010-2015
Ανάδοχος (έργου / πράξης): ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Επιστημονική και διοικητική εποπτεία έργου / πράξης (υπεύθυνος / συντονιστής έργου / πράξης): Μαίρη Κριάρη
Φορείς υλοποίησης: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)

Υποέργο 12: Παιδαγωγικός Μετασχολιασμός Ψηφιακού Υλικού Πολιτισμικού Περιεχομένου
Ανάδοχος υποέργου: ΙΕΠ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
Φορέας παρακολούθησης και παραλαβής υποέργου: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Ανάδοχος υποέργου: ΙΕΠ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
Φορέας παρακολούθησης και παραλαβής υποέργου: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΓΛΩΣΣΑ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ανεξάρτητο γλώσσας
,
ελληνικά
ΤΥΠΟΣ ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
αφηγηματικό
ΕΥΡΟΣ ΚΑΛΥΨΗΣ (ΧΡΟΝΙΚΗ, ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΗ Η' ΑΛΛΗ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΣΗ)
ναός της κλασικής εποχής της αρχαιότητας
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΚΑΤΑΤΑΞΗ
Ιστορία > Αρχαιότητα (1100 π.Χ.- 4ος μ.Χ. αι.) > Τέχνες (Αρχιτεκτονική, Κεραμική, Πλαστική, Ζωγραφική)
Θρησκευτικά > Μη Χριστιανικά Θρησκεύματα > Αρχαία Ελληνική Θρησκεία
Θρησκευτικά > Μη Χριστιανικά Θρησκεύματα > Αρχαία Ελληνική Θρησκεία
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
εικόνα
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική
προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση > βασισμένος
σε γεγονότα
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
ΣΥΛΛΟΓΕΣ ΟΠΟΥ ΕΜΦΑΝΙΖΕΤΑΙ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου:
Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Μεταδεδομένα
:
ΟΛΓΑ ΠΑΙΖΗ
Εμπλουτισμός μεταδεδομένων
:
:
Επιμέλεια / επικύρωση
μεταδεδομένων
:
ΜΙΧΑΗΛ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ
Συντονιστής / επιστημονικός
υπεύθυνος μεταδεδομένων
:
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Χορηγός/οί άδειας χρήσης:
Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
Εκδότης/ες:
Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
Χορηγός/οί άδειας χρήσης μεταδεδομένων:
ΙΕΠ
Εκδότης/ες μεταδεδομένων:
ΙΕΠ,
ΙΤΥΕ
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ
http://creativecommons.org/publicdomain/mark/1.0/