Όλα τα Μαθησιακά Αντικείμενα Συλλογές Μεγάλη Μουσική Βιβλιοθήκη της Ελλάδος Λίλιαν Βουδούρη
ΜΑΘΗΣΙΑΚΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ
ΘΑΛΑΣΣΑ
ΓΕΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΤΙΤΛΟΣ
Θάλασσα
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Εξώφυλλο έντυπης παρτιτούρας του τραγουδιού «Θάλασσα», φιλοτεχνημένο από τον χαράκτη Α. Βαρθαλίτη. Το τραγούδι γράφτηκε το 1948, σε μουσική Νίκυ Γιάκοβλεφ και στίχους Κώστα Νικολαϊδη, και το ερμήνευσε το 1949 η γνωστή τραγουδίστρια του έντεχνου ελαφρού τραγουδιού και μετέπειτα σύζυγος του Γιάκοβλεφ, Μαίρη Λω (καλλιτεχνικό ψευδώνυμο της Μαρίας Μαντωνανάκη). Το εξώφυλλο παριστάνει, με στυλιζαρισμένο τρόπο που παραπέμπει στα κόμικς και την εικονογράφηση της εποχής, μια γυναικεία φιγούρα να στέκεται στην ακροθαλασσιά κουνώντας ένα λευκό μαντήλι σε ένα καράβι που διακρίνεται στον ορίζοντα. Τα σχεδιαστικά στοιχεία και ο κυματισμός στη θάλασσα αποδίδονται γραμμικά, ενώ η γυναικεία φιγούρα αποδίδεται ως σκιά. Η εκτύπωση είναι μονοχρωμία σε σκούρα μπλε απόχρωση, η οποία επικρατεί στο πάνω μέρος του ουρανού, δημιουργώντας ένα σκούρο φόντο που δημιουργεί αντίθεση με τα λευκά γράμματα του τίτλου και των συντελεστών. Τα γράμματα, όπως και το λογότυπο του εκδοτικού οίκου, είναι σχεδιασμένα στο χέρ...
Εξώφυλλο έντυπης παρτιτούρας του τραγουδιού «Θάλασσα», φιλοτεχνημένο από τον χαράκτη Α. Βαρθαλίτη. Το τραγούδι γράφτηκε το 1948, σε μουσική Νίκυ Γιάκοβλεφ και στίχους Κώστα Νικολαϊδη, και το ερμήνευσε το 1949 η γνωστή τραγουδίστρια του έντεχνου ελαφρού τραγουδιού και μετέπειτα σύζυγος του Γιάκοβλεφ, Μαίρη Λω (καλλιτεχνικό ψευδώνυμο της Μαρίας Μαντωνανάκη). Το εξώφυλλο παριστάνει, με στυλιζαρισμένο τρόπο που παραπέμπει στα κόμικς και την εικονογράφηση της εποχής, μια γυναικεία φιγούρα να στέκεται στην ακροθαλασσιά κουνώντας ένα λευκό μαντήλι σε ένα καράβι που διακρίνεται στον ορίζοντα. Τα σχεδιαστικά στοιχεία και ο κυματισμός στη θάλασσα αποδίδονται γραμμικά, ενώ η γυναικεία φιγούρα αποδίδεται ως σκιά. Η εκτύπωση είναι μονοχρωμία σε σκούρα μπλε απόχρωση, η οποία επικρατεί στο πάνω μέρος του ουρανού, δημιουργώντας ένα σκούρο φόντο που δημιουργεί αντίθεση με τα λευκά γράμματα του τίτλου και των συντελεστών. Τα γράμματα, όπως και το λογότυπο του εκδοτικού οίκου, είναι σχεδιασμένα στο χέρι και έχουν τοποθετηθεί στο άνω μέρος της σύνθεσης.
Περισσότερα
Λιγότερα
ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Η εικόνα μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως συνοδευτικό οπτικό υλικό στο μάθημα της Μουσικής ή σε διαθεματικές διδασκαλίες, ερευνητικές εργασίες (project), βιωματικά προγράμματα και προγράμματα σχολικών δραστηριοτήτων που σχετίζονται με τη μουσική και την εξέλιξη της στην Ελλάδα του 20ου αιώνα. Προτείνεται οι μαθητές να αναζητήσουν και να ακούσουν την αρχική εκτέλεση με τη Μαίρη Λω στο διαδίκτυο. Το τραγούδι μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως χαρακτηριστικό δείγμα έντεχνου ελαφρού τραγουδιού της μεταπολεμικής περιόδου. Οι μαθητές θα μπορούσαν να αναζητήσουν και να ακούσουν κι άλλα δείγματα «έντεχνου ελαφρού τραγουδιού» αυτής της περιόδου (συνθετών όπως του Ανδρέα Χατζηαποστόλου, του Γιώργου Μαλλίδη, του Μάνου Χατζηδάκη κ.α).
Η εικόνα μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως συνοδευτικό οπτικό υλικό στο μάθημα της Μουσικής ή σε διαθεματικές διδασκαλίες, ερευνητικές εργασίες (project), βιωματικά προγράμματα και προγράμματα σχολικών δραστηριοτήτων που σχετίζονται με τη μουσική και την εξέλιξη της στην Ελλάδα του 20ου αιώνα. Προτείνεται οι μαθητές να αναζητήσουν και να ακούσουν την αρχική εκτέλεση με τη Μαίρη Λω στο διαδίκτυο. Το τραγούδι μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως χαρακτηριστικό δείγμα έντεχνου ελαφρού τραγουδιού της μεταπολεμικής περιόδου. Οι μαθητές θα μπορούσαν να αναζητήσουν και να ακούσουν κι άλλα δείγματα «έντεχνου ελαφρού τραγουδιού» αυτής της περιόδου (συνθετών όπως του Ανδρέα Χατζηαποστόλου, του Γιώργου Μαλλίδη, του Μάνου Χατζηδάκη κ.α).
Ως εξώφυλλο, η εικόνα μπορεί να χρησιμοποιηθεί στο μάθημα των Εικαστικών σαν δείγμα γραφικών τεχνών και γραφιστικών εφαρμογών στην Ελλάδα του 20ου αιώνα. Μπορεί επίσης να αξιοποιηθεί διδακτικά σε μαθήματα και σχολικές δραστηριότητες που σχετίζονται με την ιστορία και τις εφαρμογές των εφαρμοσμένων τεχνών, των εντύπων και των μεθόδων αναπαραγωγής εικόνας. Οι μαθητές θα μπορούσαν να μελετήσουν τη σύνθεση, τον τρόπο χρήσης των σχεδιαστικών και τυπογραφικών στοιχείων, την επιλογή ενός χρώματος (μονοχρωμία) και να αναζητήσουν και άλλα γραφιστικά δείγματα (εξώφυλλα βιβλίων, δίσκων, αφίσες, διαφημίσεις κλπ) από διάφορες δεκαετίες, για να διαμορφώσουν μια ιδέα της εξέλιξης των γραφικών και εφαρμοσμένων τεχνών, ειδικά στο χώρο του εντύπου. Επίσης, θα μπορούσε να αναλυθεί ο τρόπος με τον οποίο η εικονογράφηση του εξωφύλλου συνδέεται θεματικά με τον τίτλο και το περιεχόμενο του τραγουδιού και στη συνέχεια να προσπαθήσουν και οι ίδιοι να δημιουργήσουν μια αντίστοιχη εικονογράφηση εξωφύλλου για έ...
Ως εξώφυλλο, η εικόνα μπορεί να χρησιμοποιηθεί στο μάθημα των Εικαστικών σαν δείγμα γραφικών τεχνών και γραφιστικών εφαρμογών στην Ελλάδα του 20ου αιώνα. Μπορεί επίσης να αξιοποιηθεί διδακτικά σε μαθήματα και σχολικές δραστηριότητες που σχετίζονται με την ιστορία και τις εφαρμογές των εφαρμοσμένων τεχνών, των εντύπων και των μεθόδων αναπαραγωγής εικόνας. Οι μαθητές θα μπορούσαν να μελετήσουν τη σύνθεση, τον τρόπο χρήσης των σχεδιαστικών και τυπογραφικών στοιχείων, την επιλογή ενός χρώματος (μονοχρωμία) και να αναζητήσουν και άλλα γραφιστικά δείγματα (εξώφυλλα βιβλίων, δίσκων, αφίσες, διαφημίσεις κλπ) από διάφορες δεκαετίες, για να διαμορφώσουν μια ιδέα της εξέλιξης των γραφικών και εφαρμοσμένων τεχνών, ειδικά στο χώρο του εντύπου. Επίσης, θα μπορούσε να αναλυθεί ο τρόπος με τον οποίο η εικονογράφηση του εξωφύλλου συνδέεται θεματικά με τον τίτλο και το περιεχόμενο του τραγουδιού και στη συνέχεια να προσπαθήσουν και οι ίδιοι να δημιουργήσουν μια αντίστοιχη εικονογράφηση εξωφύλλου για ένα τραγούδι της επιλογής τους με βάση τους στίχους και το περιεχόμενο του.
Περισσότερα
Λιγότερα
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
http://photodentro.edu.gr/cultural/r/8526/5721
ΛΕΞΕΙΣ ΚΛΕΙΔΙΑ
ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
μαθητής,
εκπαιδευτικός
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ / ΕΠΙΠΕΔΟ
γυμνάσιο,
γενικό λύκειο
,
επαγγελματικό λύκειο (ΕΠΑ.Λ)
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
12-15
,
15-18
,
18-20
ΓΛΩΣΣΑ ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟΥ ΚΟΙΝΟΥ
ανεξάρτητο γλώσσας
,
ελληνικά
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ
Φορέας χρηματοδότησης:
Μεγάλη Μουσική Βιβλιοθήκη της Ελλάδος - Λίλιαν Βουδούρη
Χρηματοδότηση: ίδιοι πόροι/άλλη πηγή χρηματοδότησης
Χρηματοδότηση: ίδιοι πόροι/άλλη πηγή χρηματοδότησης
ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
έργο / πράξη:
ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)
ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)
Φορέας χρηματοδότησης: ΥΠΠΕΘ
Χρηματοδότηση: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
Πλαίσιο χρηματοδότησης: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
Διάρκεια: 2010-2015
Ανάδοχος (έργου / πράξης): ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Επιστημονική και διοικητική εποπτεία έργου / πράξης (υπεύθυνος / συντονιστής έργου / πράξης): Μαίρη Κριάρη
Φορείς υλοποίησης: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)
Φορέας χρηματοδότησης: ΥΠΠΕΘ
Χρηματοδότηση: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
Πλαίσιο χρηματοδότησης: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
Διάρκεια: 2010-2015
Ανάδοχος (έργου / πράξης): ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Επιστημονική και διοικητική εποπτεία έργου / πράξης (υπεύθυνος / συντονιστής έργου / πράξης): Μαίρη Κριάρη
Φορείς υλοποίησης: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)
Υποέργο 12: Παιδαγωγικός Μετασχολιασμός Ψηφιακού Υλικού Πολιτισμικού Περιεχομένου
Ανάδοχος υποέργου: ΙΕΠ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
Φορέας παρακολούθησης και παραλαβής υποέργου: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Ανάδοχος υποέργου: ΙΕΠ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
Φορέας παρακολούθησης και παραλαβής υποέργου: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΓΛΩΣΣΑ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ανεξάρτητο γλώσσας
ΤΥΠΟΣ ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
αφηγηματικό
ΕΥΡΟΣ ΚΑΛΥΨΗΣ (ΧΡΟΝΙΚΗ, ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΗ Η' ΑΛΛΗ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΣΗ)
20ος αιώνας, Ελλάδα, Γραφικές τέχνες, Μουσική
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Μεγάλη Μουσική Βιβλιοθήκη της Ελλάδος (Μεγάλη Μουσική Βιβλιοθήκη της Ελλάδος «Λίλιαν Βουδούρη»)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΚΑΤΑΤΑΞΗ
Μουσική > Μουσικές μορφές / είδη
(ελληνική μουσική, έντεχνο, ελαφρύ τραγούδι )
Εικαστικά > Αναπαραγωγή Εικόνας (γραφικές τέχνες, εξώφυλλο )
Εικαστικά > Αναπαραγωγή Εικόνας (γραφικές τέχνες, εξώφυλλο )
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
εικόνα
,
πηγή - αναφορά
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική
προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > διεργασία > να
σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
ΣΥΛΛΟΓΕΣ ΟΠΟΥ ΕΜΦΑΝΙΖΕΤΑΙ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου:
Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
Δημιουργία πρωτότυπου έργου
:
Γιάκοβλεφ, Ν.
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Μεταδεδομένα
:
Εμπλουτισμός μεταδεδομένων
:
:
Επιμέλεια / επικύρωση
μεταδεδομένων
:
Συντονιστής / επιστημονικός
υπεύθυνος μεταδεδομένων
:
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Χορηγός/οί άδειας χρήσης:
Μεγάλη Μουσική Βιβλιοθήκη της Ελλάδος - Λίλιαν Βουδούρη
Εκδότης/ες:
Μεγάλη Μουσική Βιβλιοθήκη της Ελλάδος - Λίλιαν Βουδούρη
Χορηγός/οί άδειας χρήσης μεταδεδομένων:
ΙΕΠ
Εκδότης/ες μεταδεδομένων:
ΙΕΠ,
ΙΤΥΕ
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ
http://creativecommons.org/publicdomain/mark/1.0/