Όλα τα Μαθησιακά Αντικείμενα
Συλλογή "National Documentation Centre (EKT)"
National Documentation Centre #3
ΜΑΘΗΣΙΑΚΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ
ΣΤΥΛΙΑΝΟΣ ΣΠΕΡΑΝΤΣΑΣ, ΑΥΤΟΠΡΟΣΩΠΟΓΡΑΦΙΑ ΚΑΙ ΧΕΙΡΟΓΡΑΦΟ
ΓΕΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΤΙΤΛΟΣ
Στυλιανός Σπεράντσας, αυτοπροσωπογραφία και χειρόγραφο
Stylianos Sperantsas, self-portrait and manuscript
Stylianos Sperantsas, self-portrait and manuscript
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Ο Στυλιανός (Στέλιος) Σπεράντσας (Σμύρνη1888 μ.Χ- Αθήνα 1962 μ.Χ) γιατρός και λογοτέχνης απεικονίζεται στο σκίτσο αυτοπροσωπογραφία, που συνοδεύεται από χειρόγραφο κείμενο και την υπογραφή του. Έφηβος έγραψε στίχους και δημοσίευσε χρονογραφήματα, ενώ την πρώτη ποιητική συλλογή του με τίτλο «Ιάδες Αύραι» την εξέδωσε το 1901. Υπηρέτησε την παραδοσιακή ποίηση. Μεγάλος μέρος του ποιητικού του έργου είναι αφιερωμένο στα παιδιά. Παιδικά ποιήματά του περιλαμβάνονται σε παλαιότερα σχολικά ανθολόγια. Βραβεύτηκε επανειλημμένα για το έργο του. Υπήρξε καθηγητής της Οδοντιατρικής Σχολής Αθηνών για είκοσι χρόνια.
Ο Στυλιανός (Στέλιος) Σπεράντσας (Σμύρνη1888 μ.Χ- Αθήνα 1962 μ.Χ) γιατρός και λογοτέχνης απεικονίζεται στο σκίτσο αυτοπροσωπογραφία, που συνοδεύεται από χειρόγραφο κείμενο και την υπογραφή του. Έφηβος έγραψε στίχους και δημοσίευσε χρονογραφήματα, ενώ την πρώτη ποιητική συλλογή του με τίτλο «Ιάδες Αύραι» την εξέδωσε το 1901. Υπηρέτησε την παραδοσιακή ποίηση. Μεγάλος μέρος του ποιητικού του έργου είναι αφιερωμένο στα παιδιά. Παιδικά ποιήματά του περιλαμβάνονται σε παλαιότερα σχολικά ανθολόγια. Βραβεύτηκε επανειλημμένα για το έργο του. Υπήρξε καθηγητής της Οδοντιατρικής Σχολής Αθηνών για είκοσι χρόνια.
ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Το σκίτσο αυτοπροσωπογραφία και το χειρόγραφο κείμενο του Στυλιανού Σπεράντσα μπορεί να αξιοποιηθεί διδακτικά στη Νεοελληνική Λογοτεχνία ως αφόρμηση, για να γνωρίσουν οι μαθητές το ποιητικό έργο του. Οι μαθητές, αφού γνωρίσουν τα γενικά χαρακτηριστικά του έργου του, με τη στήριξη και την καθοδήγηση του εκπαιδευτικού, που συνοδεύεται και από δραστηριότητες συνεργατικής μάθησης διαβάζουν ποιήματά του και εντοπίζουν τη θεματολογία, τη στιχουργική, τα εκφραστικά μέσα που χρησιμοποιεί και αιτιολογούν τον χαρακτηρισμό του ως παραδοσιακού ποιητή. Πλοηγούνται με την υποστήριξη του εκπαιδευτικού στον διαδικτυακό χώρο του youtube, εντοπίζουν μελοποιήσεις ποιημάτων του και δημιουργούν μια playlist.
Το σκίτσο αυτοπροσωπογραφία και το χειρόγραφο κείμενο του Στυλιανού Σπεράντσα μπορεί να αξιοποιηθεί διδακτικά στη Νεοελληνική Λογοτεχνία ως αφόρμηση, για να γνωρίσουν οι μαθητές το ποιητικό έργο του. Οι μαθητές, αφού γνωρίσουν τα γενικά χαρακτηριστικά του έργου του, με τη στήριξη και την καθοδήγηση του εκπαιδευτικού, που συνοδεύεται και από δραστηριότητες συνεργατικής μάθησης διαβάζουν ποιήματά του και εντοπίζουν τη θεματολογία, τη στιχουργική, τα εκφραστικά μέσα που χρησιμοποιεί και αιτιολογούν τον χαρακτηρισμό του ως παραδοσιακού ποιητή. Πλοηγούνται με την υποστήριξη του εκπαιδευτικού στον διαδικτυακό χώρο του youtube, εντοπίζουν μελοποιήσεις ποιημάτων του και δημιουργούν μια playlist.
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
http://photodentro.edu.gr/cultural/r/8526/5793
ΛΕΞΕΙΣ ΚΛΕΙΔΙΑ
ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
μαθητής,
εκπαιδευτικός
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ / ΕΠΙΠΕΔΟ
δημοτικό,
γυμνάσιο
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
6-9
,
9-12
,
12-15
ΓΛΩΣΣΑ ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟΥ ΚΟΙΝΟΥ
ελληνικά
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ
Φορέας χρηματοδότησης:
Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
Χρηματοδότηση: ίδιοι πόροι/άλλη πηγή χρηματοδότησης
Χρηματοδότηση: ίδιοι πόροι/άλλη πηγή χρηματοδότησης
ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
έργο / πράξη:
ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)

ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)
Φορέας χρηματοδότησης: ΥΠΠΕΘ
Χρηματοδότηση: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
Πλαίσιο χρηματοδότησης: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
Διάρκεια: 2010-2015
Ανάδοχος (έργου / πράξης): ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Επιστημονική και διοικητική εποπτεία έργου / πράξης (υπεύθυνος / συντονιστής έργου / πράξης): Μαίρη Κριάρη
Φορείς υλοποίησης: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)
Φορέας χρηματοδότησης: ΥΠΠΕΘ
Χρηματοδότηση: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
Πλαίσιο χρηματοδότησης: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
Διάρκεια: 2010-2015
Ανάδοχος (έργου / πράξης): ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Επιστημονική και διοικητική εποπτεία έργου / πράξης (υπεύθυνος / συντονιστής έργου / πράξης): Μαίρη Κριάρη
Φορείς υλοποίησης: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)

Υποέργο 12: Παιδαγωγικός Μετασχολιασμός Ψηφιακού Υλικού Πολιτισμικού Περιεχομένου
Ανάδοχος υποέργου: ΙΕΠ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
Φορέας παρακολούθησης και παραλαβής υποέργου: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Ανάδοχος υποέργου: ΙΕΠ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
Φορέας παρακολούθησης και παραλαβής υποέργου: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΓΛΩΣΣΑ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ανεξάρτητο γλώσσας
,
ελληνικά
ΤΥΠΟΣ ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
αφηγηματικό
ΕΥΡΟΣ ΚΑΛΥΨΗΣ (ΧΡΟΝΙΚΗ, ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΗ Η' ΑΛΛΗ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΣΗ)
Παραδοσιακή ποίηση από τις αρχές ως τα μέσα του 20ου αιώνα
1888-1962
1888-1962
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΕΚΤ (Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΚΑΤΑΤΑΞΗ
Νεοελληνική Λογοτεχνία > Συγγραφέας
( Η αυτοπροσωπογραφία και το χειρόγραφο κείμενο του Στέλιου Σπεράντσα αξιοποιούνται διδακτικά ως αφόρμηση για τη μελέτη του έργου ενός λογοτέχνη, που έγινε γνωστός για τα παιδικά ποιήματα που έγραψε. )
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
εικόνα
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική
προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > διεργασία > να
σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
συναισθηματικός > να ανταποκρίνονται και να συμμετέχουν
συναισθηματικός > να ανταποκρίνονται και να συμμετέχουν
ΣΥΛΛΟΓΕΣ ΟΠΟΥ ΕΜΦΑΝΙΖΕΤΑΙ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου:
Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Μεταδεδομένα
:
ΚΑΛΛΙΟΠΗ ΚΩΤΣΑΚΗ
Εμπλουτισμός μεταδεδομένων
:
:
Επιμέλεια / επικύρωση
μεταδεδομένων
:
ΕΥΣΤΡΑΤΙΟΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ
Συντονιστής / επιστημονικός
υπεύθυνος μεταδεδομένων
:
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Χορηγός/οί άδειας χρήσης:
Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
Εκδότης/ες:
Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
Χορηγός/οί άδειας χρήσης μεταδεδομένων:
ΙΕΠ
Εκδότης/ες μεταδεδομένων:
ΙΕΠ,
ΙΤΥΕ
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ
http://creativecommons.org/publicdomain/mark/1.0/