Όλα τα Μαθησιακά Αντικείμενα
Συλλογές
Μουσείο Μπενάκη #6
ΜΑΘΗΣΙΑΚΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ
ΑΠΟΒΑΘΡΑ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΟΥ ΣΤΑΘΜΟΥ ΛΑΡΙΣΑΣ
ΓΕΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΤΙΤΛΟΣ
Αποβάθρα σιδηροδρομικού σταθμού Λάρισας
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Στη φωτογραφία του Ιωάννη Λάμπρου που τράβηξε το 1961, απεικονίζεται ο σιδηροδρομικός σταθμός της Λάρισας. Εγκαινιάστηκε το 1962. Χαρακτηριστική είναι η κολωνοστοιχία που υποστηρίζει το στέγαστρο αυτό παράλληλα µε τον άξονα της γραµµής. Απουσιάζει από τις λειτουργίες του κτιρίου ο χώρος κατοικίας του σταθµάρχη.
Σήµερα ο σταθµός έχει µια πιο σύνθετη εικόνα. Ο σταθµός Λάρισας είναι αξιόλογο δείγµα σταθµού πόλης µεσαίας κλίµακας, καθώς ο σχεδιασµός και η κατασκευή του στόχευσαν στην εξυπηρέτηση της επιβατικής κίνησης µιας τέτοιας πόλης όπως η Λάρισα, και πέτυχαν.
Ο Ιωάννης Λάμπρου ως υπάλληλος του ΟΣΕ, στο πλαίσιο των καθηκόντων του, είχε την ευκαιρία να ταξιδέψει στην επαρχία και να εικονογραφήσει την εξέλιξη των ελληνικών σιδηροδρόμων. Με την πάροδο του χρόνου, οι φωτογραφίες αυτές μετατράπηκαν σε ντοκουμέντα της σιδηροδρομικής ζωής της χώρας μας.
Στη φωτογραφία του Ιωάννη Λάμπρου που τράβηξε το 1961, απεικονίζεται ο σιδηροδρομικός σταθμός της Λάρισας. Εγκαινιάστηκε το 1962. Χαρακτηριστική είναι η κολωνοστοιχία που υποστηρίζει το στέγαστρο αυτό παράλληλα µε τον άξονα της γραµµής. Απουσιάζει από τις λειτουργίες του κτιρίου ο χώρος κατοικίας του σταθµάρχη.
Σήµερα ο σταθµός έχει µια πιο σύνθετη εικόνα. Ο σταθµός Λάρισας είναι αξιόλογο δείγµα σταθµού πόλης µεσαίας κλίµακας, καθώς ο σχεδιασµός και η κατασκευή του στόχευσαν στην εξυπηρέτηση της επιβατικής κίνησης µιας τέτοιας πόλης όπως η Λάρισα, και πέτυχαν.
Ο Ιωάννης Λάμπρου ως υπάλληλος του ΟΣΕ, στο πλαίσιο των καθηκόντων του, είχε την ευκαιρία να ταξιδέψει στην επαρχία και να εικονογραφήσει την εξέλιξη των ελληνικών σιδηροδρόμων. Με την πάροδο του χρόνου, οι φωτογραφίες αυτές μετατράπηκαν σε ντοκουμέντα της σιδηροδρομικής ζωής της χώρας μας.
ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Με αφόρμηση τη φωτογραφία του μαθησιακού αντικειμένου οι μαθητές προτείνεται να ασχοληθούν δουλεύοντας ομαδικά με την αναζήτηση πληροφοριών και εικόνων για τα μέσα μαζικής μεταφοράς. Να τα συγκρίνουν μεταξύ τους και να εντοπίσουν τις ομοιότητες και τις διαφορές που έχουν. Επίσης μπορούν να αναζητήσουν πληροφορίες και εικόνες για τη σταδιακή επέκταση του σιδηροδρομικού δικτύου σε διάφορες πόλεις της Ελλάδας.
Να αναζητήσουν τις πολιτικές, οικονομικές, κοινωνικές συνθήκες που επικρατούσαν εκείνη την εποχή στον ελλαδικό χώρο, καθώς και τη σημασία που είχε η κατασκευή του σιδηροδρομικού δικτύου στην καθημερινή ζωή των ανθρώπων.
Με αφόρμηση τη φωτογραφία του μαθησιακού αντικειμένου οι μαθητές προτείνεται να ασχοληθούν δουλεύοντας ομαδικά με την αναζήτηση πληροφοριών και εικόνων για τα μέσα μαζικής μεταφοράς. Να τα συγκρίνουν μεταξύ τους και να εντοπίσουν τις ομοιότητες και τις διαφορές που έχουν. Επίσης μπορούν να αναζητήσουν πληροφορίες και εικόνες για τη σταδιακή επέκταση του σιδηροδρομικού δικτύου σε διάφορες πόλεις της Ελλάδας.
Να αναζητήσουν τις πολιτικές, οικονομικές, κοινωνικές συνθήκες που επικρατούσαν εκείνη την εποχή στον ελλαδικό χώρο, καθώς και τη σημασία που είχε η κατασκευή του σιδηροδρομικού δικτύου στην καθημερινή ζωή των ανθρώπων.
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
http://photodentro.edu.gr/cultural/r/8526/5944
ΛΕΞΕΙΣ ΚΛΕΙΔΙΑ
ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
μαθητής,
εκπαιδευτικός
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ / ΕΠΙΠΕΔΟ
δημοτικό
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
9-12
ΓΛΩΣΣΑ ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟΥ ΚΟΙΝΟΥ
ανεξάρτητο γλώσσας
,
ελληνικά
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ
Φορέας χρηματοδότησης:
Μουσείο Μπενάκη
Χρηματοδότηση: ίδιοι πόροι/άλλη πηγή χρηματοδότησης
Χρηματοδότηση: ίδιοι πόροι/άλλη πηγή χρηματοδότησης
ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
έργο / πράξη:
ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)
ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)
Φορέας χρηματοδότησης: ΥΠΠΕΘ
Χρηματοδότηση: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
Πλαίσιο χρηματοδότησης: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
Διάρκεια: 2010-2015
Ανάδοχος (έργου / πράξης): ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Επιστημονική και διοικητική εποπτεία έργου / πράξης (υπεύθυνος / συντονιστής έργου / πράξης): Μαίρη Κριάρη
Φορείς υλοποίησης: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)
Φορέας χρηματοδότησης: ΥΠΠΕΘ
Χρηματοδότηση: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
Πλαίσιο χρηματοδότησης: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
Διάρκεια: 2010-2015
Ανάδοχος (έργου / πράξης): ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Επιστημονική και διοικητική εποπτεία έργου / πράξης (υπεύθυνος / συντονιστής έργου / πράξης): Μαίρη Κριάρη
Φορείς υλοποίησης: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)
Υποέργο 12: Παιδαγωγικός Μετασχολιασμός Ψηφιακού Υλικού Πολιτισμικού Περιεχομένου
Ανάδοχος υποέργου: ΙΕΠ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
Φορέας παρακολούθησης και παραλαβής υποέργου: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Ανάδοχος υποέργου: ΙΕΠ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
Φορέας παρακολούθησης και παραλαβής υποέργου: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΓΛΩΣΣΑ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ανεξάρτητο γλώσσας
,
ελληνικά
ΤΥΠΟΣ ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
αφηγηματικό
ΕΥΡΟΣ ΚΑΛΥΨΗΣ (ΧΡΟΝΙΚΗ, ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΗ Η' ΑΛΛΗ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΣΗ)
20ος αι.
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Μουσείο Μπενάκη (Μουσείο Μπενάκη)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΚΑΤΑΤΑΞΗ
Ιστορία > Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) > Κοινωνία και καθημερινή ζωή
Ιστορία > Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) > Τεχνολογία και επιστήμη
Ιστορία > Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) > Τεχνολογία και επιστήμη
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
εικόνα
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική
προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > διεργασία > να
κατανοούν
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
συναισθηματικός > να ανταποκρίνονται και να συμμετέχουν
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
συναισθηματικός > να ανταποκρίνονται και να συμμετέχουν
ΣΥΛΛΟΓΕΣ ΟΠΟΥ ΕΜΦΑΝΙΖΕΤΑΙ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου:
Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Μεταδεδομένα
:
Εμπλουτισμός μεταδεδομένων
:
:
Επιμέλεια / επικύρωση
μεταδεδομένων
:
Συντονιστής / επιστημονικός
υπεύθυνος μεταδεδομένων
:
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Χορηγός/οί άδειας χρήσης:
Μουσείο Μπενάκη
Εκδότης/ες:
Μουσείο Μπενάκη
Χορηγός/οί άδειας χρήσης μεταδεδομένων:
ΙΕΠ
Εκδότης/ες μεταδεδομένων:
ΙΕΠ,
ΙΤΥΕ
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/


