Photodentro logo
Φωτόδεντρο

ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
CTI logo
Ελληνικά English

Όλα τα Μαθησιακά Αντικείμενα right arrow icon Συλλογές right arrow icon Μουσείο Μπενάκη #6

ΜΑΘΗΣΙΑΚΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ

ΑΠΟΒΑΘΡΑ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΟΥ ΣΤΑΘΜΟΥ ΛΑΡΙΣΑΣ

Μετάβαση στη σελίδα του αντικειμένου στον πάροχο
ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΩ
 
Facebook icon
Tweet icon
QRCode icon
QRCode
ΜΟΙΡΑΖΟΜΑΙ
Αρχεία σε αυτό το αντικείμενο:
  
  
ΓΕΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΤΙΤΛΟΣ
Αποβάθρα σιδηροδρομικού σταθμού Λάρισας
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Στη φωτογραφία του Ιωάννη Λάμπρου που τράβηξε το 1961, απεικονίζεται ο σιδηροδρομικός σταθμός της Λάρισας. Εγκαινιάστηκε το 1962. Χαρακτηριστική είναι η κολωνοστοιχία που υποστηρίζει το στέγαστρο αυτό παράλληλα µε τον άξονα της γραµµής. Απουσιάζει από τις λειτουργίες του κτιρίου ο χώρος κατοικίας του σταθµάρχη. Σήµερα ο σταθµός έχει µια πιο σύνθετη εικόνα. Ο σταθµός Λάρισας είναι αξιόλογο δείγµα σταθµού πόλης µεσαίας κλίµακας, καθώς ο σχεδιασµός και η κατασκευή του στόχευσαν στην εξυπηρέτηση της επιβατικής κίνησης µιας τέτοιας πόλης όπως η Λάρισα, και πέτυχαν. Ο Ιωάννης Λάμπρου ως υπάλληλος του ΟΣΕ, στο πλαίσιο των καθηκόντων του, είχε την ευκαιρία να ταξιδέψει στην επαρχία και να εικονογραφήσει την εξέλιξη των ελληνικών σιδηροδρόμων. Με την πάροδο του χρόνου, οι φωτογραφίες αυτές μετατράπηκαν σε ντοκουμέντα της σιδηροδρομικής ζωής της χώρας μας. Στη φωτογραφία του Ιωάννη Λάμπρου που τράβηξε το 1961, απεικονίζεται ο σιδηροδρομικός σταθμός της Λάρισας. Εγκαινιάστηκε το 1962. Χαρακτηριστική είναι η κολωνοστοιχία που υποστηρίζει το στέγαστρο αυτό παράλληλα µε τον άξονα της γραµµής. Απουσιάζει από τις λειτουργίες του κτιρίου ο χώρος κατοικίας του σταθµάρχη. Σήµερα ο σταθµός έχει µια πιο σύνθετη εικόνα. Ο σταθµός Λάρισας είναι αξιόλογο δείγµα σταθµού πόλης µεσαίας κλίµακας, καθώς ο σχεδιασµός και η κατασκευή του στόχευσαν στην εξυπηρέτηση της επιβατικής κίνησης µιας τέτοιας πόλης όπως η Λάρισα, και πέτυχαν. Ο Ιωάννης Λάμπρου ως υπάλληλος του ΟΣΕ, στο πλαίσιο των καθηκόντων του, είχε την ευκαιρία να ταξιδέψει στην επαρχία και να εικονογραφήσει την εξέλιξη των ελληνικών σιδηροδρόμων. Με την πάροδο του χρόνου, οι φωτογραφίες αυτές μετατράπηκαν σε ντοκουμέντα της σιδηροδρομικής ζωής της χώρας μας.
ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Με αφόρμηση τη φωτογραφία του μαθησιακού αντικειμένου οι μαθητές προτείνεται να ασχοληθούν δουλεύοντας ομαδικά με την αναζήτηση πληροφοριών και εικόνων για τα μέσα μαζικής μεταφοράς. Να τα συγκρίνουν μεταξύ τους και να εντοπίσουν τις ομοιότητες και τις διαφορές που έχουν. Επίσης μπορούν να αναζητήσουν πληροφορίες και εικόνες για τη σταδιακή επέκταση του σιδηροδρομικού δικτύου σε διάφορες πόλεις της Ελλάδας. Να αναζητήσουν τις πολιτικές, οικονομικές, κοινωνικές συνθήκες που επικρατούσαν εκείνη την εποχή στον ελλαδικό χώρο, καθώς και τη σημασία που είχε η κατασκευή του σιδηροδρομικού δικτύου στην καθημερινή ζωή των ανθρώπων. Με αφόρμηση τη φωτογραφία του μαθησιακού αντικειμένου οι μαθητές προτείνεται να ασχοληθούν δουλεύοντας ομαδικά με την αναζήτηση πληροφοριών και εικόνων για τα μέσα μαζικής μεταφοράς. Να τα συγκρίνουν μεταξύ τους και να εντοπίσουν τις ομοιότητες και τις διαφορές που έχουν. Επίσης μπορούν να αναζητήσουν πληροφορίες και εικόνες για τη σταδιακή επέκταση του σιδηροδρομικού δικτύου σε διάφορες πόλεις της Ελλάδας. Να αναζητήσουν τις πολιτικές, οικονομικές, κοινωνικές συνθήκες που επικρατούσαν εκείνη την εποχή στον ελλαδικό χώρο, καθώς και τη σημασία που είχε η κατασκευή του σιδηροδρομικού δικτύου στην καθημερινή ζωή των ανθρώπων.
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
http://photodentro.edu.gr/cultural/r/8526/5944
ΛΕΞΕΙΣ ΚΛΕΙΔΙΑ
σιδηρόδρομος σταθμός μέσο συγκοινωνίας
  
ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
μαθητής, εκπαιδευτικός
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ / ΕΠΙΠΕΔΟ
δημοτικό
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
9-12
ΓΛΩΣΣΑ ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟΥ ΚΟΙΝΟΥ
ανεξάρτητο γλώσσας , ελληνικά
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ
Φορέας χρηματοδότησης: Μουσείο Μπενάκη
Χρηματοδότηση: ίδιοι πόροι/άλλη πηγή χρηματοδότησης
ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
έργο / πράξη: ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)
ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)
Φορέας χρηματοδότησης: ΥΠΠΕΘ
Χρηματοδότηση: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
Πλαίσιο χρηματοδότησης: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
Διάρκεια: 2010-2015
Ανάδοχος (έργου / πράξης): ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Επιστημονική και διοικητική εποπτεία έργου / πράξης (υπεύθυνος / συντονιστής έργου / πράξης): Μαίρη Κριάρη
Φορείς υλοποίησης: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)
υποέργο: Υποέργο 12: Παιδαγωγικός Μετασχολιασμός Ψηφιακού Υλικού Πολιτισμικού Περιεχομένου
Υποέργο 12: Παιδαγωγικός Μετασχολιασμός Ψηφιακού Υλικού Πολιτισμικού Περιεχομένου
Ανάδοχος υποέργου: ΙΕΠ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
Φορέας παρακολούθησης και παραλαβής υποέργου: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΓΛΩΣΣΑ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ανεξάρτητο γλώσσας , ελληνικά
ΤΥΠΟΣ ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
αφηγηματικό
ΕΥΡΟΣ ΚΑΛΥΨΗΣ (ΧΡΟΝΙΚΗ, ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΗ Η' ΑΛΛΗ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΣΗ)
20ος αι.
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
https://www.benaki.org/index.php?option=com_collectionitems&view=collectionitem&id=134038&Itemid=162&lang=el
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Μουσείο Μπενάκη (Μουσείο Μπενάκη)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΚΑΤΑΤΑΞΗ
Ιστορία > Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) > Κοινωνία και καθημερινή ζωή
Ιστορία > Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) > Τεχνολογία και επιστήμη
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
εικόνα
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
συναισθηματικός > να ανταποκρίνονται και να συμμετέχουν
ΣΥΛΛΟΓΕΣ ΟΠΟΥ ΕΜΦΑΝΙΖΕΤΑΙ
Μουσείο Μπενάκη #6
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Μεταδεδομένα :
Εμπλουτισμός μεταδεδομένων :
:
Επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων :
Συντονιστής / επιστημονικός υπεύθυνος μεταδεδομένων :
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Χορηγός/οί άδειας χρήσης: Μουσείο Μπενάκη
Εκδότης/ες: Μουσείο Μπενάκη
Χορηγός/οί άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
Εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΕΠ, ΙΤΥΕ
  
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ
Μουσείο Μπενάκη ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ)
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να σας προσφέρει καλύτερη εμπειρία πλοήγησης και για την ανάλυση στοιχείων επισκεψιμότητας. Με την πρόσβαση στον ιστότοπο συμφωνείτε στη χρήση των cookies. Το κατάλαβα Περισσότερα
©2024 photodentro.edu.gr/cultural – Σχεδίαση, Ανάπτυξη, Λειτουργία: ΙΤΥΕ «ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ» - Διεύθυνση Εκπαιδευτικών Τεχνολογιών, Επιμόρφωσης & Πιστοποίησης (ΔιΕΤΕΠ)
Photodentro Cultural v1.0 | powered by DSpace open source repository software
Επικοινωνία Επικοινωνία
EU
Λογότυπο Ινστιτούτου Τεχνολογίας Υπολογιστών και Εκδόσεων Διόφαντος
logo
Λογότυπο Ψηφιακού Σχολείου
λογότυπο Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού
λογότυπο ΕΣΠΑ
λογότυπο ΕΣΠΑ
Η υπηρεσία αναπτύχθηκε από το ΙΤΥΕ «ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ» στο πλαίσιο των έργων «Ψηφιακή Εκπαιδευτική Πλατφόρμα, Διαδραστικά Βιβλία και Αποθετήριο Μαθησιακών Αντικειμένων» (Ψηφιακό Σχολείο Ι) του ΕΠ «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» του ΕΣΠΑ 2007-2013 και «Επέκταση και Αξιοποίηση της Ψηφιακής Εκπαιδευτικής Πλατφόρμας, των Διαδραστικών Βιβλίων και του Αποθετηρίου Μαθησιακών Αντικειμένων» (Ψηφιακό Σχολείο ΙΙ) του ΕΠ «Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού, Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» του ΕΣΠΑ 2014-2020, με συγχρηματοδότηση από την Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΚΤ) και το Ελληνικό Δημόσιο. Συντηρείται και ενημερώνεται με χρηματοδότηση από το ΥΠΑΙΘ, στο πλαίσιο έργου υποστήριξης και συντήρησης των υπηρεσιών του ΥΠΑΙΘ από το ΙΤΥΕ ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ.