Όλα τα Μαθησιακά Αντικείμενα
Συλλογές
Μουσείο Μπενάκη #6
ΜΑΘΗΣΙΑΚΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ
ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΟΥ ΣΤΑΘΜΟΥ ΣΤΟ ΛΙΑΝΟΚΛΑΔΙ
ΓΕΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΤΙΤΛΟΣ
Εργασίες κατασκευής σιδηροδρομικού σταθμού στο Λιανοκλάδι
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Στη φωτογραφία του Ιωάννη Λάμπρου απεικονίζονται οι εργασίες κατασκευής του σιδηροδρομικού σταθμού στο Λιανοκλάδι το 1948-1949.Ο σταθµός Λιανοκλαδίου ολοκληρώθηκε στις αρχέςτης δεκαετίας του ’50, σε αντικατάσταση του παλαιού
σταθµού, που καταστράφηκε κατά τον πόλεµο του ’40. Είναι ένα δώροφο, επίµηκες, διαµπερές κτίριο µε απλή ορθογώνια κάτοψη εντάσσεται µορφολογικά στον απόηχο του ελληνικού Μοντερνισµού και συγγενεύει µε πολλά κτίρια δηµόσιας χρήσης της ίδιας εποχής στην Ελλάδα.
Ο Ιωάννης Δ. Λάμπρος (1915-1988) ήταν ερασιτέχνης φωτογράφος, πρόεδρος της Ελληνικής Φωτογραφικής Εταιρείας (1968-1975) και διοικητής του Οργανισμού Σιδηροδρόμων Ελλάδος. Με τον φακό του κατέγραψε την ιστορία των ελληνικών σιδηροδρόμων εκφράζοντας παράλληλα την πορεία της καλλιτεχνικής ασπρόμαυρης φωτογραφίας.
Στη φωτογραφία του Ιωάννη Λάμπρου απεικονίζονται οι εργασίες κατασκευής του σιδηροδρομικού σταθμού στο Λιανοκλάδι το 1948-1949.Ο σταθµός Λιανοκλαδίου ολοκληρώθηκε στις αρχέςτης δεκαετίας του ’50, σε αντικατάσταση του παλαιού
σταθµού, που καταστράφηκε κατά τον πόλεµο του ’40. Είναι ένα δώροφο, επίµηκες, διαµπερές κτίριο µε απλή ορθογώνια κάτοψη εντάσσεται µορφολογικά στον απόηχο του ελληνικού Μοντερνισµού και συγγενεύει µε πολλά κτίρια δηµόσιας χρήσης της ίδιας εποχής στην Ελλάδα.
Ο Ιωάννης Δ. Λάμπρος (1915-1988) ήταν ερασιτέχνης φωτογράφος, πρόεδρος της Ελληνικής Φωτογραφικής Εταιρείας (1968-1975) και διοικητής του Οργανισμού Σιδηροδρόμων Ελλάδος. Με τον φακό του κατέγραψε την ιστορία των ελληνικών σιδηροδρόμων εκφράζοντας παράλληλα την πορεία της καλλιτεχνικής ασπρόμαυρης φωτογραφίας.
ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Η εικόνα προτείνεται να χρησιμοποιηθεί ως αφόρμηση για να γνωρίσουν οι μαθητές την εξέλιξη των σιδηροδρόμων. Να χωριστούν σε ομάδες και να αναζητήσουν πληροφορίες για την εξέλιξη των τρένων από την πρώτη ατμομηχανή που κατασκευάστηκε ως σήμερα. Να βρουν και εικόνες τις οποίες θα αντιστοιχήσουν και θα τις ενσωματώσουν στην παρουσίαση που θα φτιάξουν. Επίσης να αναζητήσουν πληροφορίες για την εξέλιξη των σιδηροδρόμων στην Ελλάδα, τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα των σιδηροδρομικών σταθμών. Να γίνει σύγκριση και με τα υπόλοιπα μέσα μαζικής μεταφοράς.
Η εικόνα προτείνεται να χρησιμοποιηθεί ως αφόρμηση για να γνωρίσουν οι μαθητές την εξέλιξη των σιδηροδρόμων. Να χωριστούν σε ομάδες και να αναζητήσουν πληροφορίες για την εξέλιξη των τρένων από την πρώτη ατμομηχανή που κατασκευάστηκε ως σήμερα. Να βρουν και εικόνες τις οποίες θα αντιστοιχήσουν και θα τις ενσωματώσουν στην παρουσίαση που θα φτιάξουν. Επίσης να αναζητήσουν πληροφορίες για την εξέλιξη των σιδηροδρόμων στην Ελλάδα, τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα των σιδηροδρομικών σταθμών. Να γίνει σύγκριση και με τα υπόλοιπα μέσα μαζικής μεταφοράς.
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
http://photodentro.edu.gr/cultural/r/8526/5947
ΛΕΞΕΙΣ ΚΛΕΙΔΙΑ
ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
μαθητής,
εκπαιδευτικός
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ / ΕΠΙΠΕΔΟ
δημοτικό
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
9-12
ΓΛΩΣΣΑ ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟΥ ΚΟΙΝΟΥ
ελληνικά
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ
Φορέας χρηματοδότησης:
Μουσείο Μπενάκη
Χρηματοδότηση: ίδιοι πόροι/άλλη πηγή χρηματοδότησης
Χρηματοδότηση: ίδιοι πόροι/άλλη πηγή χρηματοδότησης
ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
έργο / πράξη:
ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)
ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)
Φορέας χρηματοδότησης: ΥΠΠΕΘ
Χρηματοδότηση: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
Πλαίσιο χρηματοδότησης: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
Διάρκεια: 2010-2015
Ανάδοχος (έργου / πράξης): ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Επιστημονική και διοικητική εποπτεία έργου / πράξης (υπεύθυνος / συντονιστής έργου / πράξης): Μαίρη Κριάρη
Φορείς υλοποίησης: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)
Φορέας χρηματοδότησης: ΥΠΠΕΘ
Χρηματοδότηση: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
Πλαίσιο χρηματοδότησης: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
Διάρκεια: 2010-2015
Ανάδοχος (έργου / πράξης): ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Επιστημονική και διοικητική εποπτεία έργου / πράξης (υπεύθυνος / συντονιστής έργου / πράξης): Μαίρη Κριάρη
Φορείς υλοποίησης: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)
Υποέργο 12: Παιδαγωγικός Μετασχολιασμός Ψηφιακού Υλικού Πολιτισμικού Περιεχομένου
Ανάδοχος υποέργου: ΙΕΠ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
Φορέας παρακολούθησης και παραλαβής υποέργου: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Ανάδοχος υποέργου: ΙΕΠ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
Φορέας παρακολούθησης και παραλαβής υποέργου: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΓΛΩΣΣΑ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ανεξάρτητο γλώσσας
,
ελληνικά
ΤΥΠΟΣ ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
αφηγηματικό
ΕΥΡΟΣ ΚΑΛΥΨΗΣ (ΧΡΟΝΙΚΗ, ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΗ Η' ΑΛΛΗ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΣΗ)
20ος αι.
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Μουσείο Μπενάκη (Μουσείο Μπενάκη)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΚΑΤΑΤΑΞΗ
Ιστορία > Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) > Κοινωνία και καθημερινή ζωή
Ιστορία > Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) > Τεχνολογία και επιστήμη
Ιστορία > Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) > Τεχνολογία και επιστήμη
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
εικόνα
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική
προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > διεργασία > να
σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
συναισθηματικός > να δίνουν προσοχή
συναισθηματικός > να ανταποκρίνονται και να συμμετέχουν
συναισθηματικός > να δίνουν προσοχή
συναισθηματικός > να ανταποκρίνονται και να συμμετέχουν
ΣΥΛΛΟΓΕΣ ΟΠΟΥ ΕΜΦΑΝΙΖΕΤΑΙ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου:
Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Μεταδεδομένα
:
Εμπλουτισμός μεταδεδομένων
:
:
Επιμέλεια / επικύρωση
μεταδεδομένων
:
Συντονιστής / επιστημονικός
υπεύθυνος μεταδεδομένων
:
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Χορηγός/οί άδειας χρήσης:
Μουσείο Μπενάκη
Εκδότης/ες:
Μουσείο Μπενάκη
Χορηγός/οί άδειας χρήσης μεταδεδομένων:
ΙΕΠ
Εκδότης/ες μεταδεδομένων:
ΙΕΠ,
ΙΤΥΕ
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/


