Photodentro logo
Photodentro

CULTURAL
CTI logo
Ελληνικά English

Photodentro right arrow icon Συλλογές right arrow icon Aikaterini Laskaridis Foundation Library #1

LEARNING OBJECT

ΑΠΟΨΗ ΤΗΣ ΑΚΡΟΠΟΛΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΠΝΥΚΑΣ

View item page in  content provider's site
USE
 
Facebook icon
Tweet icon
QRCode icon
QRCode
SHARE
Files in This Item:
  
  
GENERAL INFORMATION
TITLE
View of the Pnyx and Acropolis
Άποψη της Ακρόπολης και της Πνύκας
DESCRIPTION
Πρόκειται για ζωγραφική σχεδίαση τοπίου της Ακρόπολης και της Πνύκας, η οποία περιλαμβάνεται σε ξενόγλωσση έκδοση του 1814 και αποτελεί αρχειακό υλικό της βιβλιοθήκης του Ιδρύματος Αικ. Λασκαρίδη. Η παρουσίαση της εικόνας μπορεί να αποτελέσει υλικό για μελέτη αναφορικά με τις αλλαγές που έχουν επέλθει διαχρονικά στην περιοχή της Ακρόπολης των Αθηνών. Ειδικότερα, η συγκεκριμένη εικόνα μπορεί να αξιοποιηθεί σε συνεργατικές δραστηριότητες διερευνητικής μάθησης στο πλαίσιο Σχολικού Εκπαιδευτικού Πολιτιστικού Προγράμματος με σκοπό τη μελέτη και παρουσίαση της διαμόρφωσης του αστικού και φυσικού περιβάλλοντος της Ακρόπολης από την αρχαιότητα μέχρι σήμερα. Η εκπαιδευτική δραστηριότητα συνδέεται άμεσα με το Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών της Α' Γυμνασίου, ενώ ταυτόχρονα προσφέρεται για την υποστήριξη διαθεματικής προσέγγισης στο γνωστικό αντικείμενο της Ιστορίας. Πρόκειται για ζωγραφική σχεδίαση τοπίου της Ακρόπολης και της Πνύκας, η οποία περιλαμβάνεται σε ξενόγλωσση έκδοση του 1814 και αποτελεί αρχειακό υλικό της βιβλιοθήκης του Ιδρύματος Αικ. Λασκαρίδη. Η παρουσίαση της εικόνας μπορεί να αποτελέσει υλικό για μελέτη αναφορικά με τις αλλαγές που έχουν επέλθει διαχρονικά στην περιοχή της Ακρόπολης των Αθηνών. Ειδικότερα, η συγκεκριμένη εικόνα μπορεί να αξιοποιηθεί σε συνεργατικές δραστηριότητες διερευνητικής μάθησης στο πλαίσιο Σχολικού Εκπαιδευτικού Πολιτιστικού Προγράμματος με σκοπό τη μελέτη και παρουσίαση της διαμόρφωσης του αστικού και φυσικού περιβάλλοντος της Ακρόπολης από την αρχαιότητα μέχρι σήμερα. Η εκπαιδευτική δραστηριότητα συνδέεται άμεσα με το Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών της Α' Γυμνασίου, ενώ ταυτόχρονα προσφέρεται για την υποστήριξη διαθεματικής προσέγγισης στο γνωστικό αντικείμενο της Ιστορίας.
EDUCATIONAL DESCRIPTION
Η εκπαιδευτική δραστηριότητα προτείνεται να είναι οργανωμένη σε φύλλα εργασίας, κατάλληλα σχεδιασμένα από τον εκπαιδευτικό. Οι μαθητές, σε μικρές ομάδες, αρχικά καλούνται να παρατηρήσουν την εικόνα συνδυαστικά με τις εικόνες του αρχαιολογικού χώρου της Ακρόπολης των Αθηνών κατά την κλασική εποχή, οι οποίες περιλαμβάνονται στο σχολικό βιβλίο, και να εντοπίσουν ομοιότητες ή/και διαφορές ως προς τα αρχαία μνημεία και τον περιβάλλοντα χώρο. Στη συνέχεια καλούνται να αναζητήσουν φωτογραφικό υλικό και πληροφορίες για την περιοχή της Ακρόπολης από την αρχαιότητα μέχρι σήμερα, ώστε να δημιουργήσουν μια πολυτροπική παρουσίαση στην οποία θα αποτυπώνουν την ιστορική εξέλιξη του αστικού και φυσικού περιβάλλοντος του αρχαιολογικού χώρου της Ακρόπολης, καθώς και τις αιτίες που συνέβαλαν στη διαμόρφωσή του. Η εκπαιδευτική δραστηριότητα προτείνεται να είναι οργανωμένη σε φύλλα εργασίας, κατάλληλα σχεδιασμένα από τον εκπαιδευτικό. Οι μαθητές, σε μικρές ομάδες, αρχικά καλούνται να παρατηρήσουν την εικόνα συνδυαστικά με τις εικόνες του αρχαιολογικού χώρου της Ακρόπολης των Αθηνών κατά την κλασική εποχή, οι οποίες περιλαμβάνονται στο σχολικό βιβλίο, και να εντοπίσουν ομοιότητες ή/και διαφορές ως προς τα αρχαία μνημεία και τον περιβάλλοντα χώρο. Στη συνέχεια καλούνται να αναζητήσουν φωτογραφικό υλικό και πληροφορίες για την περιοχή της Ακρόπολης από την αρχαιότητα μέχρι σήμερα, ώστε να δημιουργήσουν μια πολυτροπική παρουσίαση στην οποία θα αποτυπώνουν την ιστορική εξέλιξη του αστικού και φυσικού περιβάλλοντος του αρχαιολογικού χώρου της Ακρόπολης, καθώς και τις αιτίες που συνέβαλαν στη διαμόρφωσή του.
METADATA PAGE URL
http://photodentro.edu.gr/cultural/r/8526/5960
KEYWORDS
Ακρόπολη Πνύκα Αστικό τοπίο Αρχαία μνημεία
  
LEARNER CHARACTERISTICS
INTENDED END USER
learner, teacher
EDUCATIONAL CONTEXT
lower secondary
TYPICAL AGE RANGE
12-15
USER LANGUAGE
language independent
TECHNICAL INFORMATION
FUNDING INFORMATION
Funder: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
Funding: ίδιοι πόροι/άλλη πηγή χρηματοδότησης
METADATA DEVELOPMENT & FUNDING FRAMEWORK
program / project: ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)
ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)
Funder: ΥΠΠΕΘ
Funding: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
Funding framework: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
Duration: 2010-2015
Main beneficiary / contractor: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Coordinator / leader: Μαίρη Κριάρη
Project / program partners: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)
subcontract: Υποέργο 12: Παιδαγωγικός Μετασχολιασμός Ψηφιακού Υλικού Πολιτισμικού Περιεχομένου
Υποέργο 12: Παιδαγωγικός Μετασχολιασμός Ψηφιακού Υλικού Πολιτισμικού Περιεχομένου
Subcontractor: ΙΕΠ
Subcontract leader/coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
Supervising and monitoring authority: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
ADDITIONAL INFORMATION
GENERAL LANGUAGE
language independent , greek
INTERACTIVITY TYPE
expositive
COVERAGE
φανταστική αναπαράσταση της Ακρόπολης των Αθηνών και της Πνύκας σε έργο ζωγραφικής των αρχών του 19ου αι. π.Χ.
CONTENT PROVIDER URL
https://el.travelogues.gr/item.php?view=32874
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
SUBJECT AREAS
History > Newer and Modern History (19th-20th century) > Arts, Letters and Culture (Αστικό και φυσικό περιβάλλον )
LEARNING RESOURCE TYPE
image , other
TEACHING APPROACH
cognitivist > collaborative learning
cognitivist > inquiry learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > knowledge > procedural
cognitive > process > to think critically and creatively
APPEARS IN COLLECTIONS
Aikaterini Laskaridis Foundation Library #1
CONTRIBUTION
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Subcontract leader/coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Metadata author :
Metadata enricher :
:
Metadata validator :
Scientific metadata coordinator :
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
Licensor: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
Publisher: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
Metadata licensor: ΙΕΠ
Metadata publisher: ΙΕΠ, ΙΤΥΕ
  
QUALITY SEALS
Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ)
LICENSE
http://creativecommons.org/publicdomain/mark/1.0/
Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να σας προσφέρει καλύτερη εμπειρία πλοήγησης και για την ανάλυση στοιχείων επισκεψιμότητας. Με την πρόσβαση στον ιστότοπο συμφωνείτε στη χρήση των cookies. Το κατάλαβα Περισσότερα
©2024 photodentro.edu.gr/cultural – Design, Deployment and Operation : “DIOPHANTUS” (CTI) - Directorate of Educational Technologies, Training & Certification (DiETTC)
Photodentro Cultural v1.0 | powered by DSpace open source repository software
Contact Contact
EU
Computer Technology Institute and Press Diophantus logo
logo
digital school logo
logo of Ministry of Education and Religious Affairs, Sport and Culture
espa logo
espa logo
Photodentro OER repositories have been co-financed by the European Union (ESF) and the Greek State in the context of the “Digital Educational Platform, Interactive Books, and Learning Object Repository" program (#296441) of the Greek National Strategic Reference Framework (NSRF) 2007-2013 (Operational program Education and Lifelong Learning); they are currently being expanded and improved in the context of the “Digital School II: Expanding and Exploiting the Digital Educational Platform, the OER Repositories and the Interactive Textbooks” program (#5001312) of the NSRF 2014-2020 (Operational Programme «Human Resources Development, Education and Lifelong Learning 2014-2020). Program Beneficiary (program coordinator & implementer): Computer Technology Institute and Press – “DIOPHANTUS” (CTI) (www.cti.gr).