Photodentro Συλλογές Μουσείο Μπενάκη #8
LEARNING OBJECT
ΑΠΛΩΜΑ ΔΙΧΤΥΩΝ.
GENERAL INFORMATION
TITLE
Άπλωμα διχτυών.
Nets clothesline
DESCRIPTION
Το μαθησιακό αντικείμενο είναι ένα ασπρόμαυρο αρνητικό της Βούλας Θεοχάρη Παπαϊωάννου, το οποίο απεικονίζει το άπλωμα των διχτυών σε κάποιο νησί, την περίοδο 1950-1953.
Η αλιεία, μια από τις αρχαιότερες τέχνες του ανθρώπου, που συνεχίζεται ασταμάτητα μέχρι τις μέρες μας. Το πρώτο αλιευτικό εργαλείο ήταν το ανθρώπινο χέρι.
Το δίχτυ θεωρείται «επαναστατική» εφεύρεση, καθώς αποτελεί το πρώτο εργαλείο εντατικής αλιείας. Τα πρώτα δίχτυα αποτελούνταν από πλέγματα φυτικών υλικών, όπως φύλλα, κλαδιά και ρίζες.
Επιπλέον, είναι ο απλούστερος και συνηθέστερος τρόπος αλιείας. Ανάλογα με το ψάρι, που επιδιώκει να πιάσει ο ψαράς, είναι κατασκευασμένο και το δίχτυ. Αν πρόκειται για μικρά ψάρια το δίχτυ είναι κατασκευασμένο από ψιλό νήμα κι έχει μικρές τρύπες. Αν πρόκειται για μεγάλα ψάρια, το δίχτυ είναι χοντρό και γερό με μεγάλα ανοίγματα. Πάνω στο δίχτυ είναι δεμένοι φελλοί και βαρίδια. Τα δίχτυα διακρίνονται σε δίχτυα βυθού και σε δίχτυα επιφάνειας.
Το μαθησιακό αντικείμενο είναι ένα ασπρόμαυρο αρνητικό της Βούλας Θεοχάρη Παπαϊωάννου, το οποίο απεικονίζει το άπλωμα των διχτυών σε κάποιο νησί, την περίοδο 1950-1953.
Η αλιεία, μια από τις αρχαιότερες τέχνες του ανθρώπου, που συνεχίζεται ασταμάτητα μέχρι τις μέρες μας. Το πρώτο αλιευτικό εργαλείο ήταν το ανθρώπινο χέρι.
Το δίχτυ θεωρείται «επαναστατική» εφεύρεση, καθώς αποτελεί το πρώτο εργαλείο εντατικής αλιείας. Τα πρώτα δίχτυα αποτελούνταν από πλέγματα φυτικών υλικών, όπως φύλλα, κλαδιά και ρίζες.
Επιπλέον, είναι ο απλούστερος και συνηθέστερος τρόπος αλιείας. Ανάλογα με το ψάρι, που επιδιώκει να πιάσει ο ψαράς, είναι κατασκευασμένο και το δίχτυ. Αν πρόκειται για μικρά ψάρια το δίχτυ είναι κατασκευασμένο από ψιλό νήμα κι έχει μικρές τρύπες. Αν πρόκειται για μεγάλα ψάρια, το δίχτυ είναι χοντρό και γερό με μεγάλα ανοίγματα. Πάνω στο δίχτυ είναι δεμένοι φελλοί και βαρίδια. Τα δίχτυα διακρίνονται σε δίχτυα βυθού και σε δίχτυα επιφάνειας.
EDUCATIONAL DESCRIPTION
Το μαθησιακό αντικείμενο αποτελεί για τους μαθητές ένα ερέθισμα για ενασχόληση και εμβάθυνση στο θέμα της αλιείας. Οι μαθητές αναζητούν πληροφορίες σχετικά με την εξέλιξη των μεθόδων αλιείας με την πάροδο του χρόνου, τα αλιευτικά εργαλεία καθώς και τη θαλάσσια αλιεία στην Ελλάδα. Συλλέγουν στοιχεία σχετικά με την υπεραλίευση αλλά και την παράνομη, αδήλωτη και ανεξέλεγκτη αλιεία.
Καταγράφουν τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι ψαράδες καθώς και τις επιπτώσεις της αλιείας στο περιβάλλον. Ψάχνουν σε στήλες εφημερίδων και βρίσκουν άρθρα για την παράνομη αλιεία και το λαθρεμπόριο. Τέλος, αποτυπώνουν σε χαρτόνι και αναρτούν στην ολομέλεια τη σημασία της διατήρησης της αλιείας και της διατήρησης του θαλάσσιου περιβάλλοντος.
Το μαθησιακό αντικείμενο αποτελεί για τους μαθητές ένα ερέθισμα για ενασχόληση και εμβάθυνση στο θέμα της αλιείας. Οι μαθητές αναζητούν πληροφορίες σχετικά με την εξέλιξη των μεθόδων αλιείας με την πάροδο του χρόνου, τα αλιευτικά εργαλεία καθώς και τη θαλάσσια αλιεία στην Ελλάδα. Συλλέγουν στοιχεία σχετικά με την υπεραλίευση αλλά και την παράνομη, αδήλωτη και ανεξέλεγκτη αλιεία.
Καταγράφουν τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι ψαράδες καθώς και τις επιπτώσεις της αλιείας στο περιβάλλον. Ψάχνουν σε στήλες εφημερίδων και βρίσκουν άρθρα για την παράνομη αλιεία και το λαθρεμπόριο. Τέλος, αποτυπώνουν σε χαρτόνι και αναρτούν στην ολομέλεια τη σημασία της διατήρησης της αλιείας και της διατήρησης του θαλάσσιου περιβάλλοντος.
METADATA PAGE URL
http://photodentro.edu.gr/cultural/r/8526/6041
KEYWORDS
LEARNER CHARACTERISTICS
INTENDED END USER
learner,
teacher
EDUCATIONAL CONTEXT
primary,
lower secondary
TYPICAL AGE RANGE
9-12
,
12-15
USER LANGUAGE
language independent
TECHNICAL INFORMATION
FUNDING INFORMATION
Funder:
Μουσείο Μπενάκη
Funding: ίδιοι πόροι/άλλη πηγή χρηματοδότησης
Funding: ίδιοι πόροι/άλλη πηγή χρηματοδότησης
METADATA DEVELOPMENT & FUNDING FRAMEWORK
program / project:
ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)
ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)
Funder: ΥΠΠΕΘ
Funding: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
Funding framework: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
Duration: 2010-2015
Main beneficiary / contractor: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Coordinator / leader: Μαίρη Κριάρη
Project / program partners : ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)
Funder: ΥΠΠΕΘ
Funding: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
Funding framework: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
Duration: 2010-2015
Main beneficiary / contractor: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Coordinator / leader: Μαίρη Κριάρη
Project / program partners : ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)
Υποέργο 12: Παιδαγωγικός Μετασχολιασμός Ψηφιακού Υλικού Πολιτισμικού Περιεχομένου
Subcontractor : ΙΕΠ
Subcontract leader/coordinator : Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
Supervising and monitoring authority: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Subcontractor : ΙΕΠ
Subcontract leader/coordinator : Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
Supervising and monitoring authority: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
ADDITIONAL INFORMATION
GENERAL LANGUAGE
language independent
,
greek
INTERACTIVITY TYPE
expositive
COVERAGE
1950-1953 μ.Χ.
CONTENT PROVIDER URL
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Μουσείο Μπενάκη (Μουσείο Μπενάκη)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
SUBJECT AREAS
Geography - Geology > Man-made environment > Development
Geography - Geology > Man-made environment > Human activities - production sectors
Geography - Geology > Man-made environment > Human activities - production sectors
LEARNING RESOURCE TYPE
image
TEACHING APPROACH
cognitivist > collaborative
learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > process > to
understand
cognitive > process > to think critically and creatively
cognitive > process > to think critically and creatively
APPEARS IN COLLECTIONS
CONTRIBUTION
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Subcontract leader/coordinator :
Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Metadata author
:
Metadata enricher
:
:
Metadata validator
:
Scientific metadata
coordinator
:
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
Licensor:
Μουσείο Μπενάκη
Publisher:
Μουσείο Μπενάκη
Metadata licensor:
ΙΕΠ
Metadata publisher:
ΙΕΠ,
ΙΤΥΕ
LICENSE
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/