Photodentro logo
Photodentro

CULTURAL
CTI logo
Ελληνικά English

Photodentro right arrow icon Συλλογές right arrow icon Μουσείο Μπενάκη #8

LEARNING OBJECT

ΑΠΛΩΜΑ ΔΙΧΤΥΩΝ.

View item page in  content provider's site
USE
 
Facebook icon
Tweet icon
QRCode icon
QRCode
SHARE
Files in This Item:
  
  
GENERAL INFORMATION
TITLE
Άπλωμα διχτυών.
Nets clothesline
DESCRIPTION
Το μαθησιακό αντικείμενο είναι ένα ασπρόμαυρο αρνητικό της Βούλας Θεοχάρη Παπαϊωάννου, το οποίο απεικονίζει το άπλωμα των διχτυών σε κάποιο νησί, την περίοδο 1950-1953. Η αλιεία, μια από τις αρχαιότερες τέχνες του ανθρώπου, που συνεχίζεται ασταμάτητα μέχρι τις μέρες μας. Το πρώτο αλιευτικό εργαλείο ήταν το ανθρώπινο χέρι. Το δίχτυ θεωρείται «επαναστατική» εφεύρεση, καθώς αποτελεί το πρώτο εργαλείο εντατικής αλιείας. Τα πρώτα δίχτυα αποτελούνταν από πλέγματα φυτικών υλικών, όπως φύλλα, κλαδιά και ρίζες. Επιπλέον, είναι ο απλούστερος και συνηθέστερος τρόπος αλιείας. Ανάλογα με το ψάρι, που επιδιώκει να πιάσει ο ψαράς, είναι κατασκευασμένο και το δίχτυ. Αν πρόκειται για μικρά ψάρια το δίχτυ είναι κατασκευασμένο από ψιλό νήμα κι έχει μικρές τρύπες. Αν πρόκειται για μεγάλα ψάρια, το δίχτυ είναι χοντρό και γερό με μεγάλα ανοίγματα. Πάνω στο δίχτυ είναι δεμένοι φελλοί και βαρίδια. Τα δίχτυα διακρίνονται σε δίχτυα βυθού και σε δίχτυα επιφάνειας. Το μαθησιακό αντικείμενο είναι ένα ασπρόμαυρο αρνητικό της Βούλας Θεοχάρη Παπαϊωάννου, το οποίο απεικονίζει το άπλωμα των διχτυών σε κάποιο νησί, την περίοδο 1950-1953. Η αλιεία, μια από τις αρχαιότερες τέχνες του ανθρώπου, που συνεχίζεται ασταμάτητα μέχρι τις μέρες μας. Το πρώτο αλιευτικό εργαλείο ήταν το ανθρώπινο χέρι. Το δίχτυ θεωρείται «επαναστατική» εφεύρεση, καθώς αποτελεί το πρώτο εργαλείο εντατικής αλιείας. Τα πρώτα δίχτυα αποτελούνταν από πλέγματα φυτικών υλικών, όπως φύλλα, κλαδιά και ρίζες. Επιπλέον, είναι ο απλούστερος και συνηθέστερος τρόπος αλιείας. Ανάλογα με το ψάρι, που επιδιώκει να πιάσει ο ψαράς, είναι κατασκευασμένο και το δίχτυ. Αν πρόκειται για μικρά ψάρια το δίχτυ είναι κατασκευασμένο από ψιλό νήμα κι έχει μικρές τρύπες. Αν πρόκειται για μεγάλα ψάρια, το δίχτυ είναι χοντρό και γερό με μεγάλα ανοίγματα. Πάνω στο δίχτυ είναι δεμένοι φελλοί και βαρίδια. Τα δίχτυα διακρίνονται σε δίχτυα βυθού και σε δίχτυα επιφάνειας.
EDUCATIONAL DESCRIPTION
Το μαθησιακό αντικείμενο αποτελεί για τους μαθητές ένα ερέθισμα για ενασχόληση και εμβάθυνση στο θέμα της αλιείας. Οι μαθητές αναζητούν πληροφορίες σχετικά με την εξέλιξη των μεθόδων αλιείας με την πάροδο του χρόνου, τα αλιευτικά εργαλεία καθώς και τη θαλάσσια αλιεία στην Ελλάδα. Συλλέγουν στοιχεία σχετικά με την υπεραλίευση αλλά και την παράνομη, αδήλωτη και ανεξέλεγκτη αλιεία. Καταγράφουν τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι ψαράδες καθώς και τις επιπτώσεις της αλιείας στο περιβάλλον. Ψάχνουν σε στήλες εφημερίδων και βρίσκουν άρθρα για την παράνομη αλιεία και το λαθρεμπόριο. Τέλος, αποτυπώνουν σε χαρτόνι και αναρτούν στην ολομέλεια τη σημασία της διατήρησης της αλιείας και της διατήρησης του θαλάσσιου περιβάλλοντος. Το μαθησιακό αντικείμενο αποτελεί για τους μαθητές ένα ερέθισμα για ενασχόληση και εμβάθυνση στο θέμα της αλιείας. Οι μαθητές αναζητούν πληροφορίες σχετικά με την εξέλιξη των μεθόδων αλιείας με την πάροδο του χρόνου, τα αλιευτικά εργαλεία καθώς και τη θαλάσσια αλιεία στην Ελλάδα. Συλλέγουν στοιχεία σχετικά με την υπεραλίευση αλλά και την παράνομη, αδήλωτη και ανεξέλεγκτη αλιεία. Καταγράφουν τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι ψαράδες καθώς και τις επιπτώσεις της αλιείας στο περιβάλλον. Ψάχνουν σε στήλες εφημερίδων και βρίσκουν άρθρα για την παράνομη αλιεία και το λαθρεμπόριο. Τέλος, αποτυπώνουν σε χαρτόνι και αναρτούν στην ολομέλεια τη σημασία της διατήρησης της αλιείας και της διατήρησης του θαλάσσιου περιβάλλοντος.
METADATA PAGE URL
http://photodentro.edu.gr/cultural/r/8526/6041
KEYWORDS
παραγάδο μηχανότρατα υπεραλίευση
  
LEARNER CHARACTERISTICS
INTENDED END USER
learner, teacher
EDUCATIONAL CONTEXT
primary, lower secondary
TYPICAL AGE RANGE
9-12 , 12-15
USER LANGUAGE
language independent
TECHNICAL INFORMATION
FUNDING INFORMATION
Funder: Μουσείο Μπενάκη
Funding: ίδιοι πόροι/άλλη πηγή χρηματοδότησης
METADATA DEVELOPMENT & FUNDING FRAMEWORK
program / project: ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)
ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)
Funder: ΥΠΠΕΘ
Funding: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
Funding framework: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
Duration: 2010-2015
Main beneficiary / contractor: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Coordinator / leader: Μαίρη Κριάρη
Project / program partners: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)
subcontract: Υποέργο 12: Παιδαγωγικός Μετασχολιασμός Ψηφιακού Υλικού Πολιτισμικού Περιεχομένου
Υποέργο 12: Παιδαγωγικός Μετασχολιασμός Ψηφιακού Υλικού Πολιτισμικού Περιεχομένου
Subcontractor: ΙΕΠ
Subcontract leader/coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
Supervising and monitoring authority: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
ADDITIONAL INFORMATION
GENERAL LANGUAGE
language independent , greek
INTERACTIVITY TYPE
expositive
COVERAGE
1950-1953 μ.Χ.
CONTENT PROVIDER URL
https://www.benaki.org/index.php?option=com_collectionitems&view=collectionitem&id=137158&Itemid=162&lang=el
QUALITY SEALS OF LEARNING OBJECT
Μουσείο Μπενάκη (Μουσείο Μπενάκη)
QUALITY SEALS OF METADATA
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
CLASSIFICATION
SUBJECT AREAS
Geography - Geology > Man-made environment > Development
Geography - Geology > Man-made environment > Human activities - production sectors
LEARNING RESOURCE TYPE
image
TEACHING APPROACH
cognitivist > collaborative learning
EDUCATIONAL OBJECTIVE
cognitive > process > to understand
cognitive > process > to think critically and creatively
APPEARS IN COLLECTIONS
Μουσείο Μπενάκη #8
CONTRIBUTION
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Subcontract leader/coordinator: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Metadata author :
Metadata enricher :
:
Metadata validator :
Scientific metadata coordinator :
LEARNING OBJECT / METADATA LICENCING & PUBLISHING
Licensor: Μουσείο Μπενάκη
Publisher: Μουσείο Μπενάκη
Metadata licensor: ΙΕΠ
Metadata publisher: ΙΕΠ, ΙΤΥΕ
  
QUALITY SEALS
Μουσείο Μπενάκη ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ)
LICENSE
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να σας προσφέρει καλύτερη εμπειρία πλοήγησης και για την ανάλυση στοιχείων επισκεψιμότητας. Με την πρόσβαση στον ιστότοπο συμφωνείτε στη χρήση των cookies. Το κατάλαβα Περισσότερα
©2024 photodentro.edu.gr/cultural – Design, Deployment and Operation : “DIOPHANTUS” (CTI) - Directorate of Educational Technologies, Training & Certification (DiETTC)
Photodentro Cultural v1.0 | powered by DSpace open source repository software
Contact Contact
EU
Computer Technology Institute and Press Diophantus logo
logo
digital school logo
logo of Ministry of Education and Religious Affairs, Sport and Culture
espa logo
espa logo
Photodentro OER repositories have been co-financed by the European Union (ESF) and the Greek State in the context of the “Digital Educational Platform, Interactive Books, and Learning Object Repository" program (#296441) of the Greek National Strategic Reference Framework (NSRF) 2007-2013 (Operational program Education and Lifelong Learning); they are currently being expanded and improved in the context of the “Digital School II: Expanding and Exploiting the Digital Educational Platform, the OER Repositories and the Interactive Textbooks” program (#5001312) of the NSRF 2014-2020 (Operational Programme «Human Resources Development, Education and Lifelong Learning 2014-2020). Program Beneficiary (program coordinator & implementer): Computer Technology Institute and Press – “DIOPHANTUS” (CTI) (www.cti.gr).