Photodentro logo
Φωτόδεντρο

ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
Ελληνικά English
ΒΟΗΘΕΙΑ
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ FACEBOOK
ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ TWITTER
 
ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΑΣΧΟΛΙΚΑ ΒΙΒΛΙΑ
ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟεθνικός συσσωρευτής εκπαιδευτικού περιεχομένου
e-meΨηφιακή ΕκπαιδευτικήΠΛΑΤΦΟΡΜΑ
 
ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟΕθνικός Συσσωρευτής Εκπαιδευτικού Περιεχομένου
ΦωτόδεντροΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΑ
ΦωτόδεντροΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΒΙΝΤΕΟ
Φωτόδεντροe-yliko ΧΡΗΣΤΩΝ
ΦωτόδεντροΑΝΟΙΧΤΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ
ΦωτόδεντροΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ
Φωτόδεντρο
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
ΜΙΚΡΟΤΟΠΟΣ Φωτόδεντρο «ΔΗΜΟΤΙΚΟ»
ΜΙΚΡΟΤΟΠΟΣ Φωτόδεντρο    «ΑΓΓΛΙΚΑ»
 

Όλα τα Μαθησιακά Αντικείμενα right arrow icon Συλλογές right arrow icon Μουσείο Μπενάκη #8

ΜΑΘΗΣΙΑΚΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ

ΤΕΧΝΙΤΗΣ ΑΝΕΜΟΜΥΛΩΝ

Μετάβαση στη σελίδα του αντικειμένου στον πάροχο
ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΩ
 
Facebook icon
Tweet icon
QRCode icon
QRCode
ΜΟΙΡΑΖΟΜΑΙ
Αρχεία σε αυτό το αντικείμενο:
  
  
ΓΕΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΤΙΤΛΟΣ
Τεχνίτης ανεμόμυλων
Craftsman windmills
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Το μαθησιακό αντικείμενο είναι ένα ασπρόμαυρο αρνητικό της Βούλας Θεοχάρη Παπαϊωάννου, το οποίο απεικονίζει ένα παιδί στο νησί της Μυκόνου, να κατασκευάζει ανεμόμυλους σε εργαστήρι. Η εμφάνιση των ανεμόμυλων στον ελλαδικό χώρο γίνεται τον 13ο αιώνα στη Ρόδο και στην Κρήτη και στη συνέχεια σε άλλα νησιά. Οι μύλοι της Μυκόνου, αποτελούσαν μονάδες οι οποίες συνέβαλαν καθοριστικά μεταξύ 17ου και 19ου αιώνα στην οικονομική ανάπτυξη του νησιού. Τα ιστιοφόρα πλοία που περνούσαν από το Αιγαίο, έκαναν στάση στο νησί και προμηθεύονταν παξιμάδι. Σήμερα, διατηρούνται οι επτά από τους δέκα ανεμόμυλους που με την ενέργεια των βοριάδων άλεθαν τα ντόπια σιτηρά. Χάνοντας την οικονομική σημασία τους αναδείχθηκαν σε ένα από τα δημοφιλέστερα μνημεία των Κυκλάδων. Στο νησί υπάρχουν πολλά εργαστήρια κατασκευής ανεμόμυλου και η τέχνη μεταφέρεται από γενιά σε γενιά. Κατασκευάζονται ανεμόμυλοι κάθε μεγέθους, από ξύλο αλλά και ανακυκλώσιμα υλικά. Δίχρωμοι, μονόχρωμοι, καρό, ριγέ είναι μερικά από τα σχ... Το μαθησιακό αντικείμενο είναι ένα ασπρόμαυρο αρνητικό της Βούλας Θεοχάρη Παπαϊωάννου, το οποίο απεικονίζει ένα παιδί στο νησί της Μυκόνου, να κατασκευάζει ανεμόμυλους σε εργαστήρι. Η εμφάνιση των ανεμόμυλων στον ελλαδικό χώρο γίνεται τον 13ο αιώνα στη Ρόδο και στην Κρήτη και στη συνέχεια σε άλλα νησιά. Οι μύλοι της Μυκόνου, αποτελούσαν μονάδες οι οποίες συνέβαλαν καθοριστικά μεταξύ 17ου και 19ου αιώνα στην οικονομική ανάπτυξη του νησιού. Τα ιστιοφόρα πλοία που περνούσαν από το Αιγαίο, έκαναν στάση στο νησί και προμηθεύονταν παξιμάδι. Σήμερα, διατηρούνται οι επτά από τους δέκα ανεμόμυλους που με την ενέργεια των βοριάδων άλεθαν τα ντόπια σιτηρά. Χάνοντας την οικονομική σημασία τους αναδείχθηκαν σε ένα από τα δημοφιλέστερα μνημεία των Κυκλάδων. Στο νησί υπάρχουν πολλά εργαστήρια κατασκευής ανεμόμυλου και η τέχνη μεταφέρεται από γενιά σε γενιά. Κατασκευάζονται ανεμόμυλοι κάθε μεγέθους, από ξύλο αλλά και ανακυκλώσιμα υλικά. Δίχρωμοι, μονόχρωμοι, καρό, ριγέ είναι μερικά από τα σχέδια που κυκλοφορούν. Περισσότερα Λιγότερα
ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Το μαθησιακό αντικείμενο είναι ένα έναυσμα για αναζήτηση πληροφοριών από τους μαθητές σχετικά με τους ανεμόμυλους. Οι μαθητές περιγράφουν τον ανεμόμυλο, καταγράφουν την ιστορική του εξέλιξη, τα είδη του, τη λειτουργία του, καθώς και τη χρησιμότητά του και τα παρουσιάζουν στην ολομέλεια της τάξης. Επιπλέον ασχολούνται με τις προϋποθέσεις για την κατασκευή του ως διακοσμητικό έργο και προσπαθούν με απλά υλικά στα πλαίσια του μαθήματος της αισθητικής αγωγής να κατασκευάσουν και τα ίδια διάφορα είδη ανεμόμυλων. Το μαθησιακό αντικείμενο είναι ένα έναυσμα για αναζήτηση πληροφοριών από τους μαθητές σχετικά με τους ανεμόμυλους. Οι μαθητές περιγράφουν τον ανεμόμυλο, καταγράφουν την ιστορική του εξέλιξη, τα είδη του, τη λειτουργία του, καθώς και τη χρησιμότητά του και τα παρουσιάζουν στην ολομέλεια της τάξης. Επιπλέον ασχολούνται με τις προϋποθέσεις για την κατασκευή του ως διακοσμητικό έργο και προσπαθούν με απλά υλικά στα πλαίσια του μαθήματος της αισθητικής αγωγής να κατασκευάσουν και τα ίδια διάφορα είδη ανεμόμυλων.
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΑΝΑΦΟΡΑΣ
http://photodentro.edu.gr/cultural/r/8526/6044
ΛΕΞΕΙΣ ΚΛΕΙΔΙΑ
Αίολος δημητριακά αντλητικοί ανεμόμυλοι
  
ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
μαθητής, εκπαιδευτικός
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ / ΕΠΙΠΕΔΟ
δημοτικό, γυμνάσιο
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
9-12 , 12-15
ΓΛΩΣΣΑ ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟΥ ΚΟΙΝΟΥ
ανεξάρτητο γλώσσας
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ
Φορέας χρηματοδότησης: Μουσείο Μπενάκη
Χρηματοδότηση: ίδιοι πόροι/άλλη πηγή χρηματοδότησης
ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
έργο / πράξη: ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)
ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)
Φορέας χρηματοδότησης: ΥΠΠΕΘ
Χρηματοδότηση: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
Πλαίσιο χρηματοδότησης: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
Διάρκεια: 2010-2015
Ανάδοχος (έργου / πράξης): ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Επιστημονική και διοικητική εποπτεία έργου / πράξης (υπεύθυνος / συντονιστής έργου / πράξης): Μαίρη Κριάρη
Φορείς υλοποίησης: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)
υποέργο: Υποέργο 12: Παιδαγωγικός Μετασχολιασμός Ψηφιακού Υλικού Πολιτισμικού Περιεχομένου
Υποέργο 12: Παιδαγωγικός Μετασχολιασμός Ψηφιακού Υλικού Πολιτισμικού Περιεχομένου
Ανάδοχος υποέργου: ΙΕΠ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
Φορέας παρακολούθησης και παραλαβής υποέργου: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΓΛΩΣΣΑ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ανεξάρτητο γλώσσας , ελληνικά
ΤΥΠΟΣ ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
αφηγηματικό
ΕΥΡΟΣ ΚΑΛΥΨΗΣ (ΧΡΟΝΙΚΗ, ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΗ Η' ΑΛΛΗ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΣΗ)
1950-1955 μ.Χ.
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
https://www.benaki.org/index.php?option=com_collectionitems&view=collectionitem&id=137407&Itemid=162&lang=el
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Μουσείο Μπενάκη (Μουσείο Μπενάκη)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΚΑΤΑΤΑΞΗ
Σχεδιασμός και Τεχνολογία > Παραγωγή > Προϊόντα
Σχεδιασμός και Τεχνολογία > Παραγωγή > Τεχνολογική εξέλιξη
Εικαστικά > Διακοσμητικές Τέχνες (κατασκευή ανεμόμυλου )
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
εικόνα
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση > εννοιολογικός
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
ΣΥΛΛΟΓΕΣ ΟΠΟΥ ΕΜΦΑΝΙΖΕΤΑΙ
Μουσείο Μπενάκη #8
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
συγγραφέας μεταδεδομένων :
εμπλουτισμός μεταδεδομένων :
:
επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων :
συντονιστής / επιστημονικός υπεύθυνος μεταδεδομένων :
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Χορηγός άδειας χρήσης: Μουσείο Μπενάκη
Εκδότης: Μουσείο Μπενάκη
Χορηγός άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
Εκδότης μεταδεδομένων: ΙΕΠ, ΙΤΥΕ
  
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ
Μουσείο Μπενάκη ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ)
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να σας προσφέρει καλύτερη εμπειρία πλοήγησης και για την ανάλυση στοιχείων επισκεψιμότητας. Με την πρόσβαση στον ιστότοπο συμφωνείτε στη χρήση των cookies. Το κατάλαβα Περισσότερα
Photodentro Cultural v1.0 | powered by DSpace
Επικοινωνία Επικοινωνία
EU
Λογότυπο Ινστιτούτου Τεχνολογίας Υπολογιστών και Εκδόσεων Διόφαντος
Λογότυπο Ψηφιακού Σχολείου
λογότυπο Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού
λογότυπο ΕΣΠΑ
λογότυπο ΕΣΠΑ
Οι υπηρεσίες αναπτύχθηκαν από το ΙΤΥΕ «ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ» στο πλαίσιο του έργου «Ψηφιακή Εκπαιδευτική Πλατφόρμα, Διαδραστικά Βιβλία και Αποθετήριο Μαθησιακών Αντικειμένων» (Ψηφιακό Σχολείο Ι) του ΕΠ «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» του ΕΣΠΑ 2007-2013 και επικαιροποιούνται / επεκτείνονται στο πλαίσιο του έργου «Επέκταση και Αξιοποίηση της Ψηφιακής Εκπαιδευτικής Πλατφόρμας, των Διαδραστικών Βιβλίων και του Αποθετηρίου Μαθησιακών Αντικειμένων» (Ψηφιακό Σχολείο ΙΙ) του ΕΠ «Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού, Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» του ΕΣΠΑ 2014-2020, με συγχρηματοδότηση από την Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΚΤ) και το Ελληνικό Δημόσιο.