Όλα τα Μαθησιακά Αντικείμενα
Συλλογές
Μουσείο Μπενάκη #8
ΜΑΘΗΣΙΑΚΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ
ΤΕΧΝΙΤΗΣ ΑΝΕΜΟΜΥΛΩΝ
ΓΕΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΤΙΤΛΟΣ
Τεχνίτης ανεμόμυλων
Craftsman windmills
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Το μαθησιακό αντικείμενο είναι ένα ασπρόμαυρο αρνητικό της Βούλας Θεοχάρη Παπαϊωάννου, το οποίο απεικονίζει ένα παιδί στο νησί της Μυκόνου, να κατασκευάζει ανεμόμυλους σε εργαστήρι.
Η εμφάνιση των ανεμόμυλων στον ελλαδικό χώρο γίνεται τον 13ο αιώνα στη Ρόδο και στην Κρήτη και στη συνέχεια σε άλλα νησιά.
Οι μύλοι της Μυκόνου, αποτελούσαν μονάδες οι οποίες συνέβαλαν καθοριστικά μεταξύ 17ου και 19ου αιώνα στην οικονομική ανάπτυξη του νησιού. Τα ιστιοφόρα πλοία που περνούσαν από το Αιγαίο, έκαναν στάση στο νησί και προμηθεύονταν παξιμάδι.
Σήμερα, διατηρούνται οι επτά από τους δέκα ανεμόμυλους που με την ενέργεια των βοριάδων άλεθαν τα ντόπια σιτηρά.
Χάνοντας την οικονομική σημασία τους αναδείχθηκαν σε ένα από τα δημοφιλέστερα μνημεία των Κυκλάδων.
Στο νησί υπάρχουν πολλά εργαστήρια κατασκευής ανεμόμυλου και η τέχνη μεταφέρεται από γενιά σε γενιά. Κατασκευάζονται ανεμόμυλοι κάθε μεγέθους, από ξύλο αλλά και ανακυκλώσιμα υλικά. Δίχρωμοι, μονόχρωμοι, καρό, ριγέ είναι μερικά από τα σχ...
Το μαθησιακό αντικείμενο είναι ένα ασπρόμαυρο αρνητικό της Βούλας Θεοχάρη Παπαϊωάννου, το οποίο απεικονίζει ένα παιδί στο νησί της Μυκόνου, να κατασκευάζει ανεμόμυλους σε εργαστήρι.
Η εμφάνιση των ανεμόμυλων στον ελλαδικό χώρο γίνεται τον 13ο αιώνα στη Ρόδο και στην Κρήτη και στη συνέχεια σε άλλα νησιά.
Οι μύλοι της Μυκόνου, αποτελούσαν μονάδες οι οποίες συνέβαλαν καθοριστικά μεταξύ 17ου και 19ου αιώνα στην οικονομική ανάπτυξη του νησιού. Τα ιστιοφόρα πλοία που περνούσαν από το Αιγαίο, έκαναν στάση στο νησί και προμηθεύονταν παξιμάδι.
Σήμερα, διατηρούνται οι επτά από τους δέκα ανεμόμυλους που με την ενέργεια των βοριάδων άλεθαν τα ντόπια σιτηρά.
Χάνοντας την οικονομική σημασία τους αναδείχθηκαν σε ένα από τα δημοφιλέστερα μνημεία των Κυκλάδων.
Στο νησί υπάρχουν πολλά εργαστήρια κατασκευής ανεμόμυλου και η τέχνη μεταφέρεται από γενιά σε γενιά. Κατασκευάζονται ανεμόμυλοι κάθε μεγέθους, από ξύλο αλλά και ανακυκλώσιμα υλικά. Δίχρωμοι, μονόχρωμοι, καρό, ριγέ είναι μερικά από τα σχέδια που κυκλοφορούν.
Περισσότερα
Λιγότερα
ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Το μαθησιακό αντικείμενο είναι ένα έναυσμα για αναζήτηση πληροφοριών από τους μαθητές σχετικά με τους ανεμόμυλους. Οι μαθητές περιγράφουν τον ανεμόμυλο, καταγράφουν την ιστορική του εξέλιξη, τα είδη του, τη λειτουργία του, καθώς και τη χρησιμότητά του και τα παρουσιάζουν στην ολομέλεια της τάξης. Επιπλέον ασχολούνται με τις προϋποθέσεις για την κατασκευή του ως διακοσμητικό έργο και προσπαθούν με απλά υλικά στα πλαίσια του μαθήματος της αισθητικής αγωγής να κατασκευάσουν και τα ίδια διάφορα είδη ανεμόμυλων.
Το μαθησιακό αντικείμενο είναι ένα έναυσμα για αναζήτηση πληροφοριών από τους μαθητές σχετικά με τους ανεμόμυλους. Οι μαθητές περιγράφουν τον ανεμόμυλο, καταγράφουν την ιστορική του εξέλιξη, τα είδη του, τη λειτουργία του, καθώς και τη χρησιμότητά του και τα παρουσιάζουν στην ολομέλεια της τάξης. Επιπλέον ασχολούνται με τις προϋποθέσεις για την κατασκευή του ως διακοσμητικό έργο και προσπαθούν με απλά υλικά στα πλαίσια του μαθήματος της αισθητικής αγωγής να κατασκευάσουν και τα ίδια διάφορα είδη ανεμόμυλων.
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
http://photodentro.edu.gr/cultural/r/8526/6044
ΛΕΞΕΙΣ ΚΛΕΙΔΙΑ
ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
μαθητής,
εκπαιδευτικός
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ / ΕΠΙΠΕΔΟ
δημοτικό,
γυμνάσιο
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
9-12
,
12-15
ΓΛΩΣΣΑ ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟΥ ΚΟΙΝΟΥ
ανεξάρτητο γλώσσας
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ
Φορέας χρηματοδότησης:
Μουσείο Μπενάκη
Χρηματοδότηση: ίδιοι πόροι/άλλη πηγή χρηματοδότησης
Χρηματοδότηση: ίδιοι πόροι/άλλη πηγή χρηματοδότησης
ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
έργο / πράξη:
ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)

ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)
Φορέας χρηματοδότησης: ΥΠΠΕΘ
Χρηματοδότηση: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
Πλαίσιο χρηματοδότησης: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
Διάρκεια: 2010-2015
Ανάδοχος (έργου / πράξης): ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Επιστημονική και διοικητική εποπτεία έργου / πράξης (υπεύθυνος / συντονιστής έργου / πράξης): Μαίρη Κριάρη
Φορείς υλοποίησης: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)
Φορέας χρηματοδότησης: ΥΠΠΕΘ
Χρηματοδότηση: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
Πλαίσιο χρηματοδότησης: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
Διάρκεια: 2010-2015
Ανάδοχος (έργου / πράξης): ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Επιστημονική και διοικητική εποπτεία έργου / πράξης (υπεύθυνος / συντονιστής έργου / πράξης): Μαίρη Κριάρη
Φορείς υλοποίησης: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)

Υποέργο 12: Παιδαγωγικός Μετασχολιασμός Ψηφιακού Υλικού Πολιτισμικού Περιεχομένου
Ανάδοχος υποέργου: ΙΕΠ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
Φορέας παρακολούθησης και παραλαβής υποέργου: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Ανάδοχος υποέργου: ΙΕΠ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
Φορέας παρακολούθησης και παραλαβής υποέργου: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΓΛΩΣΣΑ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ανεξάρτητο γλώσσας
,
ελληνικά
ΤΥΠΟΣ ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
αφηγηματικό
ΕΥΡΟΣ ΚΑΛΥΨΗΣ (ΧΡΟΝΙΚΗ, ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΗ Η' ΑΛΛΗ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΣΗ)
1950-1955 μ.Χ.
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Μουσείο Μπενάκη (Μουσείο Μπενάκη)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΚΑΤΑΤΑΞΗ
Σχεδιασμός και Τεχνολογία > Παραγωγή > Προϊόντα
Σχεδιασμός και Τεχνολογία > Παραγωγή > Τεχνολογική εξέλιξη
Εικαστικά > Διακοσμητικές Τέχνες (κατασκευή ανεμόμυλου )
Σχεδιασμός και Τεχνολογία > Παραγωγή > Τεχνολογική εξέλιξη
Εικαστικά > Διακοσμητικές Τέχνες (κατασκευή ανεμόμυλου )
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
εικόνα
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική
προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση > εννοιολογικός
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
ΣΥΛΛΟΓΕΣ ΟΠΟΥ ΕΜΦΑΝΙΖΕΤΑΙ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου:
Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Μεταδεδομένα
:
Εμπλουτισμός μεταδεδομένων
:
:
Επιμέλεια / επικύρωση
μεταδεδομένων
:
Συντονιστής / επιστημονικός
υπεύθυνος μεταδεδομένων
:
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Χορηγός/οί άδειας χρήσης:
Μουσείο Μπενάκη
Εκδότης/ες:
Μουσείο Μπενάκη
Χορηγός/οί άδειας χρήσης μεταδεδομένων:
ΙΕΠ
Εκδότης/ες μεταδεδομένων:
ΙΕΠ,
ΙΤΥΕ
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/