Photodentro logo
Φωτόδεντρο

ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
CTI logo
Ελληνικά English

Όλα τα Μαθησιακά Αντικείμενα right arrow icon Συλλογή "National Documentation Centre (EKT)" right arrow icon National Documentation Centre #8

ΜΑΘΗΣΙΑΚΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ

ΒΥΡΣΟΔΕΨΕΙΟ ΣΤΗ ΣΥΡΟ

Μετάβαση στη σελίδα του αντικειμένου στον πάροχο
ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΩ
 
Facebook icon
Tweet icon
QRCode icon
QRCode
ΜΟΙΡΑΖΟΜΑΙ
Αρχεία σε αυτό το αντικείμενο:
  
  
ΓΕΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΤΙΤΛΟΣ
Βυρσοδεψείο στη Σύρο
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Στην εικόνα αποτυπώνεται ένα από τα πλέον βασικά εξαρτήματα του βυρσοδεψείου μια βυρσοδεψική βαρέλα σε φωτογραφία που τραβήχτηκε το 1997. Το συγκεκριμένο εξάρτημα βρίσκεται στο Βιομηχανικό Μουσείο της Ερμούπολης. Βυρσοδεψία είναι η διαδικασία που ακολουθείται με τη βοήθεια τεχνικών και χημικών επεξεργασιών που κάνουν τελικά τα δέρματα να είναι τόσο αδιάβροχα, όσο και να μη σαπίζουν. Γνωστή ήδη από το 2.500 π.Χ. (ένα από τα πιο παλιά επαγγέλματα) χρησιμοποιήθηκε η ίδια τεχνική κατεργασίας των δερμάτων μέχρι και πριν από 150 περίπου χρόνια, όταν η κατεργασία των δερμάτων πήρε πια καθαρά βιομηχανικό χαρακτήρα και άλλαξε και ο τρόπος της κατεργασίας. Στην πρωτεύουσα των Κυκλάδων, τη Σύρο, άνθισε η βυρσοδεψία. Οι βυρσοδέψες της Σύρου δίδαξαν τους Ρώσους την βυρσοδεψική τέχνη. Ένα από τα πιο γνωστά εργοστάσια που λειτούργησαν στην Ερμούπολη ήταν το εργοστάσιο ΚΟΡΝΗΛΑΚΗ – ΔΕΝΔΡΙΝΟΥ: χτίστηκε στα 1881 και άλλαξε πολλούς ιδιοκτήτες. Αναπαλαιώθηκε και παραχωρήθηκε στο Βιομηχανικό Μουσείο Ερμούπο... Στην εικόνα αποτυπώνεται ένα από τα πλέον βασικά εξαρτήματα του βυρσοδεψείου μια βυρσοδεψική βαρέλα σε φωτογραφία που τραβήχτηκε το 1997. Το συγκεκριμένο εξάρτημα βρίσκεται στο Βιομηχανικό Μουσείο της Ερμούπολης. Βυρσοδεψία είναι η διαδικασία που ακολουθείται με τη βοήθεια τεχνικών και χημικών επεξεργασιών που κάνουν τελικά τα δέρματα να είναι τόσο αδιάβροχα, όσο και να μη σαπίζουν. Γνωστή ήδη από το 2.500 π.Χ. (ένα από τα πιο παλιά επαγγέλματα) χρησιμοποιήθηκε η ίδια τεχνική κατεργασίας των δερμάτων μέχρι και πριν από 150 περίπου χρόνια, όταν η κατεργασία των δερμάτων πήρε πια καθαρά βιομηχανικό χαρακτήρα και άλλαξε και ο τρόπος της κατεργασίας. Στην πρωτεύουσα των Κυκλάδων, τη Σύρο, άνθισε η βυρσοδεψία. Οι βυρσοδέψες της Σύρου δίδαξαν τους Ρώσους την βυρσοδεψική τέχνη. Ένα από τα πιο γνωστά εργοστάσια που λειτούργησαν στην Ερμούπολη ήταν το εργοστάσιο ΚΟΡΝΗΛΑΚΗ – ΔΕΝΔΡΙΝΟΥ: χτίστηκε στα 1881 και άλλαξε πολλούς ιδιοκτήτες. Αναπαλαιώθηκε και παραχωρήθηκε στο Βιομηχανικό Μουσείο Ερμούπολης. Περισσότερα Λιγότερα
ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Οι μαθητές περιγράφουν την εικόνα και προσπαθούν να μαντέψουν τι ακριβώς απεικονίζει. Με την βοήθεια του εκπαιδευτικού οδηγούνται στο συγκεκριμένο εξάρτημα και στη συνέχεια επιχειρούν να προσδιορίσουν το ρόλο του εξαρτήματος στη λειτουργία του βυρσοδεψείου. Η φωτογραφία με την βυρσοδεψική βαρέλα μπορεί να αποτελέσει αφορμή έτσι ώστε οι μαθητές να προβληματιστούν για την ανάγκη των ανθρώπων να επεξεργαστούν τα δέρματα. Με τη βοήθεια του εκπαιδευτικού εντοπίζουν χρήσεις του επεξεργασμένου δέρματος. Η επίσκεψη σε ένα παλιό ή και σύγχρονο εργοστάσιο μπορεί να αξιοποιηθεί για να παρατηρήσουν και να καταγράψουν οι μαθητές τα μηχανήματα που χρησιμοποιούνται προκειμένου να λειτουργήσει το εργοστάσιο και να παραχθεί το τελικό προϊόν. Η επίσκεψη μπορεί να γίνει σε ένα π.χ. βυρσοδεψείο, ελαιοτριβείο, τυροκομείο. Εάν υπάρχει η δυνατότητα μπορεί να αξιοποιηθεί και η ύπαρξη ενός σχετικού μουσείου. Σε κάθε περιοχή υπήρχαν ασχολίες που αποτελούσαν και αποτελούν, σε κάποιες περιπτώσεις, το σήμα κα... Οι μαθητές περιγράφουν την εικόνα και προσπαθούν να μαντέψουν τι ακριβώς απεικονίζει. Με την βοήθεια του εκπαιδευτικού οδηγούνται στο συγκεκριμένο εξάρτημα και στη συνέχεια επιχειρούν να προσδιορίσουν το ρόλο του εξαρτήματος στη λειτουργία του βυρσοδεψείου. Η φωτογραφία με την βυρσοδεψική βαρέλα μπορεί να αποτελέσει αφορμή έτσι ώστε οι μαθητές να προβληματιστούν για την ανάγκη των ανθρώπων να επεξεργαστούν τα δέρματα. Με τη βοήθεια του εκπαιδευτικού εντοπίζουν χρήσεις του επεξεργασμένου δέρματος. Η επίσκεψη σε ένα παλιό ή και σύγχρονο εργοστάσιο μπορεί να αξιοποιηθεί για να παρατηρήσουν και να καταγράψουν οι μαθητές τα μηχανήματα που χρησιμοποιούνται προκειμένου να λειτουργήσει το εργοστάσιο και να παραχθεί το τελικό προϊόν. Η επίσκεψη μπορεί να γίνει σε ένα π.χ. βυρσοδεψείο, ελαιοτριβείο, τυροκομείο. Εάν υπάρχει η δυνατότητα μπορεί να αξιοποιηθεί και η ύπαρξη ενός σχετικού μουσείου. Σε κάθε περιοχή υπήρχαν ασχολίες που αποτελούσαν και αποτελούν, σε κάποιες περιπτώσεις, το σήμα κατατεθέν της περιοχής. Η Σύρος είχε τα βυρσοδεψεία, η Κόρινθος την σταφίδα, η Ήπειρος τους χτίστες κ.ο.κ. Οι μαθητές αναζητούν ασχολίες που είχαν χαρακτηρίσει ή και χαρακτηρίζουν την περιοχή τους. Περισσότερα Λιγότερα
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
http://photodentro.edu.gr/cultural/r/8526/6063
ΛΕΞΕΙΣ ΚΛΕΙΔΙΑ
βιομηχανία επιχείρηση Κυκλάδες οικονομία επεξεργασία δέρματος
  
ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
μαθητής, εκπαιδευτικός
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ / ΕΠΙΠΕΔΟ
δημοτικό, γυμνάσιο
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
9-12 , 12-15
ΓΛΩΣΣΑ ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟΥ ΚΟΙΝΟΥ
ανεξάρτητο γλώσσας , ελληνικά
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ
Φορέας χρηματοδότησης: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
Χρηματοδότηση: ίδιοι πόροι/άλλη πηγή χρηματοδότησης
ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
έργο / πράξη: ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)
ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)
Φορέας χρηματοδότησης: ΥΠΠΕΘ
Χρηματοδότηση: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
Πλαίσιο χρηματοδότησης: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
Διάρκεια: 2010-2015
Ανάδοχος (έργου / πράξης): ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Επιστημονική και διοικητική εποπτεία έργου / πράξης (υπεύθυνος / συντονιστής έργου / πράξης): Μαίρη Κριάρη
Φορείς υλοποίησης: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)
υποέργο: Υποέργο 12: Παιδαγωγικός Μετασχολιασμός Ψηφιακού Υλικού Πολιτισμικού Περιεχομένου
Υποέργο 12: Παιδαγωγικός Μετασχολιασμός Ψηφιακού Υλικού Πολιτισμικού Περιεχομένου
Ανάδοχος υποέργου: ΙΕΠ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
Φορέας παρακολούθησης και παραλαβής υποέργου: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΓΛΩΣΣΑ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ανεξάρτητο γλώσσας , ελληνικά
ΤΥΠΟΣ ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
αφηγηματικό
ΕΥΡΟΣ ΚΑΛΥΨΗΣ (ΧΡΟΝΙΚΗ, ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΗ Η' ΑΛΛΗ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΣΗ)
Ελλάδα, Κυκλάδες, Σύρος
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
http://pandektis.ekt.gr/pandektis/handle/10442/158952
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΕΚΤ (Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΚΑΤΑΤΑΞΗ
Ιστορία > Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) > Οικονομία
Γεωγραφία - Γεωλογία > Ανθρωπογενές περιβάλλον > Ανάπτυξη
Σχεδιασμός και Τεχνολογία > Παραγωγή > Σύστημα
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
εικόνα
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
συμπεριφοριστική προσέγγιση > προγραμματισμένη διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
εποικοδομητισμός > εμπειρική μάθηση
εποικοδομητισμός > έρευνα δράσης
εποικοδομητισμός > μάθηση μέσα από το σχεδιασμό
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση > βασισμένος σε γεγονότα
γνωστικός > γνώση > εννοιολογικός
γνωστικός > γνώση > διαδικαστικός
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
συναισθηματικός > να δίνουν προσοχή
συναισθηματικός > να ανταποκρίνονται και να συμμετέχουν
ψυχοκινητικός > να δρουν με αυτοπεποίθηση με βάση οδηγίες
ψυχοκινητικός > να προσαρμόζονται και να δρουν δημιουργικά
ΣΥΛΛΟΓΕΣ ΟΠΟΥ ΕΜΦΑΝΙΖΕΤΑΙ
National Documentation Centre #8
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Μεταδεδομένα :
Εμπλουτισμός μεταδεδομένων :
:
Επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων :
Συντονιστής / επιστημονικός υπεύθυνος μεταδεδομένων :
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Χορηγός/οί άδειας χρήσης: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
Εκδότης/ες: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
Χορηγός/οί άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
Εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΕΠ, ΙΤΥΕ
  
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ
Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ)
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ
http://creativecommons.org/publicdomain/mark/1.0/
Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να σας προσφέρει καλύτερη εμπειρία πλοήγησης και για την ανάλυση στοιχείων επισκεψιμότητας. Με την πρόσβαση στον ιστότοπο συμφωνείτε στη χρήση των cookies. Το κατάλαβα Περισσότερα
©2024 photodentro.edu.gr/cultural – Σχεδίαση, Ανάπτυξη, Λειτουργία: ΙΤΥΕ «ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ» - Διεύθυνση Εκπαιδευτικών Τεχνολογιών, Επιμόρφωσης & Πιστοποίησης (ΔιΕΤΕΠ)
Photodentro Cultural v1.0 | powered by DSpace open source repository software
Επικοινωνία Επικοινωνία
EU
Λογότυπο Ινστιτούτου Τεχνολογίας Υπολογιστών και Εκδόσεων Διόφαντος
logo
Λογότυπο Ψηφιακού Σχολείου
λογότυπο Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού
λογότυπο ΕΣΠΑ
λογότυπο ΕΣΠΑ
Η υπηρεσία αναπτύχθηκε από το ΙΤΥΕ «ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ» στο πλαίσιο των έργων «Ψηφιακή Εκπαιδευτική Πλατφόρμα, Διαδραστικά Βιβλία και Αποθετήριο Μαθησιακών Αντικειμένων» (Ψηφιακό Σχολείο Ι) του ΕΠ «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» του ΕΣΠΑ 2007-2013 και «Επέκταση και Αξιοποίηση της Ψηφιακής Εκπαιδευτικής Πλατφόρμας, των Διαδραστικών Βιβλίων και του Αποθετηρίου Μαθησιακών Αντικειμένων» (Ψηφιακό Σχολείο ΙΙ) του ΕΠ «Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού, Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» του ΕΣΠΑ 2014-2020, με συγχρηματοδότηση από την Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΚΤ) και το Ελληνικό Δημόσιο. Συντηρείται και ενημερώνεται με χρηματοδότηση από το ΥΠΑΙΘ, στο πλαίσιο έργου υποστήριξης και συντήρησης των υπηρεσιών του ΥΠΑΙΘ από το ΙΤΥΕ ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ.