Όλα τα Μαθησιακά Αντικείμενα Συλλογή "National Documentation Centre (EKT)" National Documentation Centre #8
ΜΑΘΗΣΙΑΚΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ
ΒΥΡΣΟΔΕΨΕΙΟ ΣΤΗ ΣΥΡΟ
ΓΕΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΤΙΤΛΟΣ
Βυρσοδεψείο στη Σύρο
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Στην εικόνα αποτυπώνεται ένα από τα πλέον βασικά εξαρτήματα του βυρσοδεψείου μια βυρσοδεψική βαρέλα σε φωτογραφία που τραβήχτηκε το 1997. Το συγκεκριμένο εξάρτημα βρίσκεται στο Βιομηχανικό Μουσείο της Ερμούπολης. Βυρσοδεψία είναι η διαδικασία που ακολουθείται με τη βοήθεια τεχνικών και χημικών επεξεργασιών που κάνουν τελικά τα δέρματα να είναι τόσο αδιάβροχα, όσο και να μη σαπίζουν. Γνωστή ήδη από το 2.500 π.Χ. (ένα από τα πιο παλιά επαγγέλματα) χρησιμοποιήθηκε η ίδια τεχνική κατεργασίας των δερμάτων μέχρι και πριν από 150 περίπου χρόνια, όταν η κατεργασία των δερμάτων πήρε πια καθαρά βιομηχανικό χαρακτήρα και άλλαξε και ο τρόπος της κατεργασίας. Στην πρωτεύουσα των Κυκλάδων, τη Σύρο, άνθισε η βυρσοδεψία. Οι βυρσοδέψες της Σύρου δίδαξαν τους Ρώσους την βυρσοδεψική τέχνη. Ένα από τα πιο γνωστά εργοστάσια που λειτούργησαν στην Ερμούπολη ήταν το εργοστάσιο ΚΟΡΝΗΛΑΚΗ – ΔΕΝΔΡΙΝΟΥ: χτίστηκε στα 1881 και άλλαξε πολλούς ιδιοκτήτες. Αναπαλαιώθηκε και παραχωρήθηκε στο Βιομηχανικό Μουσείο Ερμούπο...
Στην εικόνα αποτυπώνεται ένα από τα πλέον βασικά εξαρτήματα του βυρσοδεψείου μια βυρσοδεψική βαρέλα σε φωτογραφία που τραβήχτηκε το 1997. Το συγκεκριμένο εξάρτημα βρίσκεται στο Βιομηχανικό Μουσείο της Ερμούπολης. Βυρσοδεψία είναι η διαδικασία που ακολουθείται με τη βοήθεια τεχνικών και χημικών επεξεργασιών που κάνουν τελικά τα δέρματα να είναι τόσο αδιάβροχα, όσο και να μη σαπίζουν. Γνωστή ήδη από το 2.500 π.Χ. (ένα από τα πιο παλιά επαγγέλματα) χρησιμοποιήθηκε η ίδια τεχνική κατεργασίας των δερμάτων μέχρι και πριν από 150 περίπου χρόνια, όταν η κατεργασία των δερμάτων πήρε πια καθαρά βιομηχανικό χαρακτήρα και άλλαξε και ο τρόπος της κατεργασίας. Στην πρωτεύουσα των Κυκλάδων, τη Σύρο, άνθισε η βυρσοδεψία. Οι βυρσοδέψες της Σύρου δίδαξαν τους Ρώσους την βυρσοδεψική τέχνη. Ένα από τα πιο γνωστά εργοστάσια που λειτούργησαν στην Ερμούπολη ήταν το εργοστάσιο ΚΟΡΝΗΛΑΚΗ – ΔΕΝΔΡΙΝΟΥ: χτίστηκε στα 1881 και άλλαξε πολλούς ιδιοκτήτες. Αναπαλαιώθηκε και παραχωρήθηκε στο Βιομηχανικό Μουσείο Ερμούπολης.
Περισσότερα
Λιγότερα
ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Οι μαθητές περιγράφουν την εικόνα και προσπαθούν να μαντέψουν τι ακριβώς απεικονίζει. Με την βοήθεια του εκπαιδευτικού οδηγούνται στο συγκεκριμένο εξάρτημα και στη συνέχεια επιχειρούν να προσδιορίσουν το ρόλο του εξαρτήματος στη λειτουργία του βυρσοδεψείου.
Η φωτογραφία με την βυρσοδεψική βαρέλα μπορεί να αποτελέσει αφορμή έτσι ώστε οι μαθητές να προβληματιστούν για την ανάγκη των ανθρώπων να επεξεργαστούν τα δέρματα. Με τη βοήθεια του εκπαιδευτικού εντοπίζουν χρήσεις του επεξεργασμένου δέρματος.
Η επίσκεψη σε ένα παλιό ή και σύγχρονο εργοστάσιο μπορεί να αξιοποιηθεί για να παρατηρήσουν και να καταγράψουν οι μαθητές τα μηχανήματα που χρησιμοποιούνται προκειμένου να λειτουργήσει το εργοστάσιο και να παραχθεί το τελικό προϊόν. Η επίσκεψη μπορεί να γίνει σε ένα π.χ. βυρσοδεψείο, ελαιοτριβείο, τυροκομείο. Εάν υπάρχει η δυνατότητα μπορεί να αξιοποιηθεί και η ύπαρξη ενός σχετικού μουσείου.
Σε κάθε περιοχή υπήρχαν ασχολίες που αποτελούσαν και αποτελούν, σε κάποιες περιπτώσεις, το σήμα κα...
Οι μαθητές περιγράφουν την εικόνα και προσπαθούν να μαντέψουν τι ακριβώς απεικονίζει. Με την βοήθεια του εκπαιδευτικού οδηγούνται στο συγκεκριμένο εξάρτημα και στη συνέχεια επιχειρούν να προσδιορίσουν το ρόλο του εξαρτήματος στη λειτουργία του βυρσοδεψείου.
Η φωτογραφία με την βυρσοδεψική βαρέλα μπορεί να αποτελέσει αφορμή έτσι ώστε οι μαθητές να προβληματιστούν για την ανάγκη των ανθρώπων να επεξεργαστούν τα δέρματα. Με τη βοήθεια του εκπαιδευτικού εντοπίζουν χρήσεις του επεξεργασμένου δέρματος.
Η επίσκεψη σε ένα παλιό ή και σύγχρονο εργοστάσιο μπορεί να αξιοποιηθεί για να παρατηρήσουν και να καταγράψουν οι μαθητές τα μηχανήματα που χρησιμοποιούνται προκειμένου να λειτουργήσει το εργοστάσιο και να παραχθεί το τελικό προϊόν. Η επίσκεψη μπορεί να γίνει σε ένα π.χ. βυρσοδεψείο, ελαιοτριβείο, τυροκομείο. Εάν υπάρχει η δυνατότητα μπορεί να αξιοποιηθεί και η ύπαρξη ενός σχετικού μουσείου.
Σε κάθε περιοχή υπήρχαν ασχολίες που αποτελούσαν και αποτελούν, σε κάποιες περιπτώσεις, το σήμα κατατεθέν της περιοχής. Η Σύρος είχε τα βυρσοδεψεία, η Κόρινθος την σταφίδα, η Ήπειρος τους χτίστες κ.ο.κ. Οι μαθητές αναζητούν ασχολίες που είχαν χαρακτηρίσει ή και χαρακτηρίζουν την περιοχή τους.
Περισσότερα
Λιγότερα
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
http://photodentro.edu.gr/cultural/r/8526/6063
ΛΕΞΕΙΣ ΚΛΕΙΔΙΑ
ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
μαθητής,
εκπαιδευτικός
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ / ΕΠΙΠΕΔΟ
δημοτικό,
γυμνάσιο
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
9-12
,
12-15
ΓΛΩΣΣΑ ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟΥ ΚΟΙΝΟΥ
ανεξάρτητο γλώσσας
,
ελληνικά
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ
Φορέας χρηματοδότησης:
Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
Χρηματοδότηση: ίδιοι πόροι/άλλη πηγή χρηματοδότησης
Χρηματοδότηση: ίδιοι πόροι/άλλη πηγή χρηματοδότησης
ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
έργο / πράξη:
ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)
ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)
Φορέας χρηματοδότησης: ΥΠΠΕΘ
Χρηματοδότηση: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
Πλαίσιο χρηματοδότησης: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
Διάρκεια: 2010-2015
Ανάδοχος (έργου / πράξης): ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Επιστημονική και διοικητική εποπτεία έργου / πράξης (υπεύθυνος / συντονιστής έργου / πράξης): Μαίρη Κριάρη
Φορείς υλοποίησης: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)
Φορέας χρηματοδότησης: ΥΠΠΕΘ
Χρηματοδότηση: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
Πλαίσιο χρηματοδότησης: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
Διάρκεια: 2010-2015
Ανάδοχος (έργου / πράξης): ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Επιστημονική και διοικητική εποπτεία έργου / πράξης (υπεύθυνος / συντονιστής έργου / πράξης): Μαίρη Κριάρη
Φορείς υλοποίησης: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)
Υποέργο 12: Παιδαγωγικός Μετασχολιασμός Ψηφιακού Υλικού Πολιτισμικού Περιεχομένου
Ανάδοχος υποέργου: ΙΕΠ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
Φορέας παρακολούθησης και παραλαβής υποέργου: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Ανάδοχος υποέργου: ΙΕΠ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
Φορέας παρακολούθησης και παραλαβής υποέργου: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΓΛΩΣΣΑ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ανεξάρτητο γλώσσας
,
ελληνικά
ΤΥΠΟΣ ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
αφηγηματικό
ΕΥΡΟΣ ΚΑΛΥΨΗΣ (ΧΡΟΝΙΚΗ, ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΗ Η' ΑΛΛΗ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΣΗ)
Ελλάδα, Κυκλάδες, Σύρος
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΕΚΤ (Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΚΑΤΑΤΑΞΗ
Ιστορία > Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) > Οικονομία
Γεωγραφία - Γεωλογία > Ανθρωπογενές περιβάλλον > Ανάπτυξη
Σχεδιασμός και Τεχνολογία > Παραγωγή > Σύστημα
Γεωγραφία - Γεωλογία > Ανθρωπογενές περιβάλλον > Ανάπτυξη
Σχεδιασμός και Τεχνολογία > Παραγωγή > Σύστημα
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
εικόνα
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
συμπεριφοριστική
προσέγγιση > προγραμματισμένη διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
εποικοδομητισμός > εμπειρική μάθηση
εποικοδομητισμός > έρευνα δράσης
εποικοδομητισμός > μάθηση μέσα από το σχεδιασμό
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
εποικοδομητισμός > εμπειρική μάθηση
εποικοδομητισμός > έρευνα δράσης
εποικοδομητισμός > μάθηση μέσα από το σχεδιασμό
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση > βασισμένος
σε γεγονότα
γνωστικός > γνώση > εννοιολογικός
γνωστικός > γνώση > διαδικαστικός
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
συναισθηματικός > να δίνουν προσοχή
συναισθηματικός > να ανταποκρίνονται και να συμμετέχουν
ψυχοκινητικός > να δρουν με αυτοπεποίθηση με βάση οδηγίες
ψυχοκινητικός > να προσαρμόζονται και να δρουν δημιουργικά
γνωστικός > γνώση > εννοιολογικός
γνωστικός > γνώση > διαδικαστικός
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
συναισθηματικός > να δίνουν προσοχή
συναισθηματικός > να ανταποκρίνονται και να συμμετέχουν
ψυχοκινητικός > να δρουν με αυτοπεποίθηση με βάση οδηγίες
ψυχοκινητικός > να προσαρμόζονται και να δρουν δημιουργικά
ΣΥΛΛΟΓΕΣ ΟΠΟΥ ΕΜΦΑΝΙΖΕΤΑΙ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου:
Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Μεταδεδομένα
:
Εμπλουτισμός μεταδεδομένων
:
:
Επιμέλεια / επικύρωση
μεταδεδομένων
:
Συντονιστής / επιστημονικός
υπεύθυνος μεταδεδομένων
:
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Χορηγός/οί άδειας χρήσης:
Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
Εκδότης/ες:
Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
Χορηγός/οί άδειας χρήσης μεταδεδομένων:
ΙΕΠ
Εκδότης/ες μεταδεδομένων:
ΙΕΠ,
ΙΤΥΕ
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ
http://creativecommons.org/publicdomain/mark/1.0/