Όλα τα Μαθησιακά Αντικείμενα
Συλλογές
Aikaterini Laskaridis Foundation Library #8
ΜΑΘΗΣΙΑΚΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ
ΕΡΕΧΘΕΙΟ: ΜΝΗΜΕΙΟ ΤΗΣ ΑΚΡΟΠΟΛΗΣ
ΓΕΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΤΙΤΛΟΣ
Ερέχθειο: Μνημείο της Ακρόπολης
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Το Ερέχθειο είναι ένα από τα πιο γνωστά μνημεία της Ακρόπολης των Αθηνών. Σύμφωνα με τη μυθολογία, στο σημείο αυτό έγινε η «μονομαχία» Αθηνάς- Ποσειδώνα για την ονομασία της πόλης και μετά τη νίκη της Αθηνάς, χτίστηκε εκεί ο ναός για να «συμφιλιώσει» τους δύο θεούς. Ο ναός εντυπωσιάζει με την αρχιτεκτονική του, καθώς ήταν χωρισμένος σε δύο μέρη. Το ανατολικό προς τιμήν της Αθηνάς και το δυτικό προς τιμήν του Ποσειδώνα. Είναι ναός ιωνικού ρυθμού, κτισμένος μεταξύ των ετών 421 και 406 π.Χ. Το χαρακτικό, που μοιάζει περισσότερο με υδατογραφία, είναι έργο του Γάλλου ζωγράφου Etienne Rey (1789-1867), που ταξίδεψε στην Ανατολή, το 1843. Περιηγήθηκε στην Ελλάδα, τη Μικρά Ασία και στην Αίγυπτο. Οι αποτυπώσεις του Rey, από την περίοδο του Όθωνα, δημοσιεύτηκαν αργότερα γιατί ο Rey θέλησε να χαράξει ο ίδιος τις λιθογραφίες από τα πρωτότυπα σχέδιά του.
Το Ερέχθειο είναι ένα από τα πιο γνωστά μνημεία της Ακρόπολης των Αθηνών. Σύμφωνα με τη μυθολογία, στο σημείο αυτό έγινε η «μονομαχία» Αθηνάς- Ποσειδώνα για την ονομασία της πόλης και μετά τη νίκη της Αθηνάς, χτίστηκε εκεί ο ναός για να «συμφιλιώσει» τους δύο θεούς. Ο ναός εντυπωσιάζει με την αρχιτεκτονική του, καθώς ήταν χωρισμένος σε δύο μέρη. Το ανατολικό προς τιμήν της Αθηνάς και το δυτικό προς τιμήν του Ποσειδώνα. Είναι ναός ιωνικού ρυθμού, κτισμένος μεταξύ των ετών 421 και 406 π.Χ. Το χαρακτικό, που μοιάζει περισσότερο με υδατογραφία, είναι έργο του Γάλλου ζωγράφου Etienne Rey (1789-1867), που ταξίδεψε στην Ανατολή, το 1843. Περιηγήθηκε στην Ελλάδα, τη Μικρά Ασία και στην Αίγυπτο. Οι αποτυπώσεις του Rey, από την περίοδο του Όθωνα, δημοσιεύτηκαν αργότερα γιατί ο Rey θέλησε να χαράξει ο ίδιος τις λιθογραφίες από τα πρωτότυπα σχέδιά του.
ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Το παρόν μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να γνωρίσουν οι μαθητές αντιπροσωπευτικό δείγμα της αρχιτεκτονικής της κλασικής εποχής και να σχηματίσουν μια πρώτη αντίληψη της έννοιας του "κλασικού".
Στo Γυμνάσιο μπορεί να αξιοποιηθεί προκειμένου οι μαθητές να αναγνωρίζουν τα βασικά χαρακτηριστικά της κλασικής τέχνης και να συσχετίζουν τις ειρηνικές ιστορικές περιόδους διαβίωσης με τα πολιτιστικά επιτεύγματα.
Το παρόν μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να γνωρίσουν οι μαθητές αντιπροσωπευτικό δείγμα της αρχιτεκτονικής της κλασικής εποχής και να σχηματίσουν μια πρώτη αντίληψη της έννοιας του "κλασικού".
Στo Γυμνάσιο μπορεί να αξιοποιηθεί προκειμένου οι μαθητές να αναγνωρίζουν τα βασικά χαρακτηριστικά της κλασικής τέχνης και να συσχετίζουν τις ειρηνικές ιστορικές περιόδους διαβίωσης με τα πολιτιστικά επιτεύγματα.
Το χαρακτικό μπορεί να αξιοποιηθεί και ως αφόρμηση για να κατανοηθούν οι τεχνικές και οι μέθοδοι των κυριότερων εικαστικών τεχνών, να κάνουν συγκρίσεις αντιπαραθέτοντας δύο παρεμφερή έργα διαφορετικών εποχών ενώ θα μπορούσε να αποτελέσει την αφορμή να διακοσμήσουν οι μαθητές ένα αντικείμενο χαράσσοντας πάνω σε ένα μαλακό υλικό, όπως το λινόλεουμ. Ακόμα θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί και σε σχέδιο εργασίας με θέμα τα: «εικαστικά επαγγέλματα». Το χαρακτικό μπορεί να αξιοποιηθεί και ως αφόρμηση για να κατανοηθούν οι τεχνικές και οι μέθοδοι των κυριότερων εικαστικών τεχνών, να κάνουν συγκρίσεις αντιπαραθέτοντας δύο παρεμφερή έργα διαφορετικών εποχών ενώ θα μπορούσε να αποτελέσει την αφορμή να διακοσμήσουν οι μαθητές ένα αντικείμενο χαράσσοντας πάνω σε ένα μαλακό υλικό, όπως το λινόλεουμ. Ακόμα θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί και σε σχέδιο εργασίας με θέμα τα: «εικαστικά επαγγέλματα».
Το χαρακτικό μπορεί να αξιοποιηθεί και ως αφόρμηση για να κατανοηθούν οι τεχνικές και οι μέθοδοι των κυριότερων εικαστικών τεχνών, να κάνουν συγκρίσεις αντιπαραθέτοντας δύο παρεμφερή έργα διαφορετικών εποχών ενώ θα μπορούσε να αποτελέσει την αφορμή να διακοσμήσουν οι μαθητές ένα αντικείμενο χαράσσοντας πάνω σε ένα μαλακό υλικό, όπως το λινόλεουμ. Ακόμα θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί και σε σχέδιο εργασίας με θέμα τα: «εικαστικά επαγγέλματα». Το χαρακτικό μπορεί να αξιοποιηθεί και ως αφόρμηση για να κατανοηθούν οι τεχνικές και οι μέθοδοι των κυριότερων εικαστικών τεχνών, να κάνουν συγκρίσεις αντιπαραθέτοντας δύο παρεμφερή έργα διαφορετικών εποχών ενώ θα μπορούσε να αποτελέσει την αφορμή να διακοσμήσουν οι μαθητές ένα αντικείμενο χαράσσοντας πάνω σε ένα μαλακό υλικό, όπως το λινόλεουμ. Ακόμα θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί και σε σχέδιο εργασίας με θέμα τα: «εικαστικά επαγγέλματα».
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
http://photodentro.edu.gr/cultural/r/8526/607
ΛΕΞΕΙΣ ΚΛΕΙΔΙΑ
ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
μαθητής,
εκπαιδευτικός
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ / ΕΠΙΠΕΔΟ
δημοτικό,
γυμνάσιο
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
9-12
,
12-15
ΓΛΩΣΣΑ ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟΥ ΚΟΙΝΟΥ
ανεξάρτητο γλώσσας
,
ελληνικά
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ
Φορέας χρηματοδότησης:
Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
Χρηματοδότηση: ίδιοι πόροι/άλλη πηγή χρηματοδότησης
Χρηματοδότηση: ίδιοι πόροι/άλλη πηγή χρηματοδότησης
ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
έργο / πράξη:
ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)

ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)
Φορέας χρηματοδότησης: ΥΠΠΕΘ
Χρηματοδότηση: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
Πλαίσιο χρηματοδότησης: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
Διάρκεια: 2010-2015
Ανάδοχος (έργου / πράξης): ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Επιστημονική και διοικητική εποπτεία έργου / πράξης (υπεύθυνος / συντονιστής έργου / πράξης): Μαίρη Κριάρη
Φορείς υλοποίησης: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)
Φορέας χρηματοδότησης: ΥΠΠΕΘ
Χρηματοδότηση: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
Πλαίσιο χρηματοδότησης: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
Διάρκεια: 2010-2015
Ανάδοχος (έργου / πράξης): ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Επιστημονική και διοικητική εποπτεία έργου / πράξης (υπεύθυνος / συντονιστής έργου / πράξης): Μαίρη Κριάρη
Φορείς υλοποίησης: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)

Υποέργο 12: Παιδαγωγικός Μετασχολιασμός Ψηφιακού Υλικού Πολιτισμικού Περιεχομένου
Ανάδοχος υποέργου: ΙΕΠ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
Φορέας παρακολούθησης και παραλαβής υποέργου: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Ανάδοχος υποέργου: ΙΕΠ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
Φορέας παρακολούθησης και παραλαβής υποέργου: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΓΛΩΣΣΑ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ανεξάρτητο γλώσσας
,
ελληνικά
ΤΥΠΟΣ ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
αφηγηματικό
ΕΥΡΟΣ ΚΑΛΥΨΗΣ (ΧΡΟΝΙΚΗ, ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΗ Η' ΑΛΛΗ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΣΗ)
1867 μ.Χ., Ελλάδα - Στερεά Ελλάδα - Αθήνα
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΚΑΤΑΤΑΞΗ
Ιστορία > Αρχαιότητα (1100 π.Χ.- 4ος μ.Χ. αι.) > Τέχνες (Αρχιτεκτονική, Κεραμική, Πλαστική, Ζωγραφική)
( Ο κύριος ναός είναι ορθογώνιος, με μήκος 20,03 μ. και πλάτος 11,21 μ., με έξι ιωνικούς κίονες στην ανατολική πλευρά. Η ανάγλυφη ζωφόρος του ναού παριστάνει ίσως τη γέννηση του Ερεχθέα. Στη βόρεια πλευρά, σε πιο χαμηλό επίπεδο, υπάρχει ένα τμήμα με τέσσερις ιωνικούς κίονες στην πρόσοψη και δύο στα πλάγια. - πρόπυλος, άποψη )
Εικαστικά > Διακοσμητικές Τέχνες ( Ανάλογα με το υλικό της πλάκας που χρησιμοποιείται, γίνεται λόγος για ξυλογραφία (χαρακτική στο ξύλο), για χαλκογραφία (χαρακτική στον χαλκό), λιθογραφία (χαρακτική στην πέτρα). )
Εικαστικά > Διακοσμητικές Τέχνες ( Ανάλογα με το υλικό της πλάκας που χρησιμοποιείται, γίνεται λόγος για ξυλογραφία (χαρακτική στο ξύλο), για χαλκογραφία (χαρακτική στον χαλκό), λιθογραφία (χαρακτική στην πέτρα). )
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
εικόνα
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
συμπεριφοριστική
προσέγγιση > προγραμματισμένη διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση > εννοιολογικός
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
συναισθηματικός > να οργανώνουν αξίες
συναισθηματικός > να διαμορφώνουν και να ακολουθούν ένα σύστημα αξιών
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
συναισθηματικός > να οργανώνουν αξίες
συναισθηματικός > να διαμορφώνουν και να ακολουθούν ένα σύστημα αξιών
ΣΥΛΛΟΓΕΣ ΟΠΟΥ ΕΜΦΑΝΙΖΕΤΑΙ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου:
Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Μεταδεδομένα
:
ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΜΠΑΡΗΣ
Εμπλουτισμός μεταδεδομένων
:
:
Επιμέλεια / επικύρωση
μεταδεδομένων
:
ΜΑΡΙΑ ΚΟΤΣΑΚΩΣΤΑ
Συντονιστής / επιστημονικός
υπεύθυνος μεταδεδομένων
:
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Χορηγός/οί άδειας χρήσης:
Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
Εκδότης/ες:
Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
Χορηγός/οί άδειας χρήσης μεταδεδομένων:
ΙΕΠ
Εκδότης/ες μεταδεδομένων:
ΙΕΠ,
ΙΤΥΕ
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ
http://creativecommons.org/publicdomain/mark/1.0/