Photodentro logo
Φωτόδεντρο

ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
CTI logo
Ελληνικά English

Όλα τα Μαθησιακά Αντικείμενα right arrow icon Συλλογή "National Documentation Centre (EKT)" right arrow icon National Documentation Centre #4

ΜΑΘΗΣΙΑΚΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ

ΑΓΙΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ ΠΡΟΔΡΟΜΟΣ (ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΑ ΕΙΚΟΝΑΣ)

Μετάβαση στη σελίδα του αντικειμένου στον πάροχο
ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΩ
 
Facebook icon
Tweet icon
QRCode icon
QRCode
ΜΟΙΡΑΖΟΜΑΙ
Αρχεία σε αυτό το αντικείμενο:
  
  
ΓΕΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΤΙΤΛΟΣ
Άγιος Ιωάννης Πρόδρομος (λεπτομέρεια εικόνας)
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Ο Άγιος Ιωάννης ο Πρόδρομος σε λεπτομέρεια μεγαλύτερης εικόνας του αγιογράφου Ιωάννη Περμενιάτη, φιλοτεχνημένης το 1523 στη Βενετία (σήμερα βρίσκεται στο Museo Civico Correr). Ο Ιωάννης Περμενιάτης, αγιογράφος του 16ου αι με καταγωγή από την Κρήτη, έζησε και εργάστηκε στη Βενετία αφομοιώνοντας στοιχεία της δυτικότροπης τεχνικής της Αναγέννησης, ειδικά όσον αφορά στη γενική σύνθεση των εικόνων, στην τοπιογραφία του φόντου και στη χρήση της προοπτικής, σε συνδυασμό με τυπολογικά στοιχεία της βυζαντινής παράδοσης, ειδικά στην απόδοση των μορφών και το πλάσιμο των προσώπων. Η φωτογραφία αποτελεί λεπτομέρεια που εστιάζει στη μορφή του Αγίου Ιωάννη του Προδρόμου και προέρχεται από πίνακα που απεικονίζει τη Θεοτόκο ένθρονη, με το μικρό Χριστό στην αγκαλιά της, πλαισιωμένη από τον Πρόδρομο (αριστερά) και τον Άγιο Αυγουστίνο στα δεξιά της, ενώ πάνω από το θρόνο της ίπτανται τρεις άγγελοι. Ο Άγιος Ιωάννης ο Πρόδρομος σε λεπτομέρεια μεγαλύτερης εικόνας του αγιογράφου Ιωάννη Περμενιάτη, φιλοτεχνημένης το 1523 στη Βενετία (σήμερα βρίσκεται στο Museo Civico Correr). Ο Ιωάννης Περμενιάτης, αγιογράφος του 16ου αι με καταγωγή από την Κρήτη, έζησε και εργάστηκε στη Βενετία αφομοιώνοντας στοιχεία της δυτικότροπης τεχνικής της Αναγέννησης, ειδικά όσον αφορά στη γενική σύνθεση των εικόνων, στην τοπιογραφία του φόντου και στη χρήση της προοπτικής, σε συνδυασμό με τυπολογικά στοιχεία της βυζαντινής παράδοσης, ειδικά στην απόδοση των μορφών και το πλάσιμο των προσώπων. Η φωτογραφία αποτελεί λεπτομέρεια που εστιάζει στη μορφή του Αγίου Ιωάννη του Προδρόμου και προέρχεται από πίνακα που απεικονίζει τη Θεοτόκο ένθρονη, με το μικρό Χριστό στην αγκαλιά της, πλαισιωμένη από τον Πρόδρομο (αριστερά) και τον Άγιο Αυγουστίνο στα δεξιά της, ενώ πάνω από το θρόνο της ίπτανται τρεις άγγελοι.
ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Η εικόνα μπορεί να χρησιμοποιηθεί στο μάθημα των Εικαστικών, της Ιστορίας της Τέχνης και των Θρησκευτικών, καθώς και σε θεματικές διδασκαλίες, ερευνητικές εργασίες και σχολικά προγράμματα με θέμα την αγιογραφία, την εκκλησιαστική τέχνη και την απεικόνιση θρησκευτικών θεμάτων. Προτείνεται να συγκριθεί με απεικονίσεις του Ιωάννη του Προδρόμου από άλλους ζωγράφους, τόσο της Ορθόδοξης, όσο και της Δυτικής παράδοσης, ώστε να κατανοηθούν καλύτερα οι διαφορές μεταξύ της βυζαντινής, της δυτικής και της μικτής τεχνοτροπίας (που απαντάται κυρίως στην ενετοκρατούμενη Κρήτη και τα Επτάνησα) που συνυπήρχαν την ίδια εποχή. Προτείνεται, επίσης, να γίνει μια σύγκριση με τον Άγιο Ιωάννη τον Βαπτιστή του Λεονάρντο Ντα Βίντσι (Μουσείο Λούβρου) ο οποίος χρονολογείται λίγα μόλις χρόνια πριν το έργο του Περμενιάτη, ώστε να εντοπιστούν και να κατανοηθούν οι διαφορές ανάμεσα στο στυλ και τα χαρακτηριστικά της όψιμης Αναγέννησης και το μικτό στυλ του Περμενιάτη που συνδυάζει αριστοτεχνικά τυπολογικά στοιχεία τ... Η εικόνα μπορεί να χρησιμοποιηθεί στο μάθημα των Εικαστικών, της Ιστορίας της Τέχνης και των Θρησκευτικών, καθώς και σε θεματικές διδασκαλίες, ερευνητικές εργασίες και σχολικά προγράμματα με θέμα την αγιογραφία, την εκκλησιαστική τέχνη και την απεικόνιση θρησκευτικών θεμάτων. Προτείνεται να συγκριθεί με απεικονίσεις του Ιωάννη του Προδρόμου από άλλους ζωγράφους, τόσο της Ορθόδοξης, όσο και της Δυτικής παράδοσης, ώστε να κατανοηθούν καλύτερα οι διαφορές μεταξύ της βυζαντινής, της δυτικής και της μικτής τεχνοτροπίας (που απαντάται κυρίως στην ενετοκρατούμενη Κρήτη και τα Επτάνησα) που συνυπήρχαν την ίδια εποχή. Προτείνεται, επίσης, να γίνει μια σύγκριση με τον Άγιο Ιωάννη τον Βαπτιστή του Λεονάρντο Ντα Βίντσι (Μουσείο Λούβρου) ο οποίος χρονολογείται λίγα μόλις χρόνια πριν το έργο του Περμενιάτη, ώστε να εντοπιστούν και να κατανοηθούν οι διαφορές ανάμεσα στο στυλ και τα χαρακτηριστικά της όψιμης Αναγέννησης και το μικτό στυλ του Περμενιάτη που συνδυάζει αριστοτεχνικά τυπολογικά στοιχεία τόσο της Αναγέννησης όσο και της βυζαντινής αγιογραφίας. Επιπλέον, προτείνεται να αναζητηθεί ολόκληρο το έργο («Ένθρονη Θεοτόκος με τον Άγιο Ιωάννη και τον Αυγουστίνο») στο διαδίκτυο, καθώς έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον και μπορεί να αξιοποιηθεί διδακτικά η δυτικότροπη απόδοση του χώρου (δάπεδο, τοπίο) και να γίνουν συγκρίσεις με το συνολικό έργο και το εικονογραφικό στυλ άλλων σημαντικών εκπροσώπων της Κρητικής σχολής, όπως του Μιχαήλ Δαμασκηνού, του Γεωργίου Κλότζα, του Λαμπάρδου Εμμανουήλ, αλλά και του Δομήνικου Θεοτοκόπουλου. Ειδικότερα όσον αφορά στο Δομήνικο Θεοτοκόπουλο, σημειώνεται σαν πρόταση σύγκρισης το έργο «Η προσκύνηση των μάγων», ένα θέμα που έχουν φιλοτεχνήσει και οι δυο ζωγράφοι. Και τα δυο έργα βρίσκονται στο Μουσείο Μπενάκη στην Αθήνα. Το έργο του Θεοτοκόπουλου αποτελεί ένα από τα πιο χαρακτηριστικά έργα της Κρητικής περιόδου του Γκρέκο, ενώ το αντίστοιχο έργο του Περμενιάτη είναι ένα από τα πιο πολυσύνθετα έργα του, με έμφαση στην πολυεπίπεδη απόδοση της δράσης και την έντονη χρήση της προοπτικής. Περισσότερα Λιγότερα
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
http://photodentro.edu.gr/cultural/r/8526/6227
ΛΕΞΕΙΣ ΚΛΕΙΔΙΑ
αγιογραφία τέχνη Παναγία Κρητική σχολή Βενετία Αναγέννηση
  
ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
μαθητής, εκπαιδευτικός
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ / ΕΠΙΠΕΔΟ
δημοτικό, γυμνάσιο, γενικό λύκειο , επαγγελματικό λύκειο (ΕΠΑ.Λ)
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
9-12 , 12-15 , 15-18
ΓΛΩΣΣΑ ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟΥ ΚΟΙΝΟΥ
ανεξάρτητο γλώσσας , ελληνικά
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ
Φορέας χρηματοδότησης: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
Χρηματοδότηση: ίδιοι πόροι/άλλη πηγή χρηματοδότησης
ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
έργο / πράξη: ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)
ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)
Φορέας χρηματοδότησης: ΥΠΠΕΘ
Χρηματοδότηση: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
Πλαίσιο χρηματοδότησης: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
Διάρκεια: 2010-2015
Ανάδοχος (έργου / πράξης): ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Επιστημονική και διοικητική εποπτεία έργου / πράξης (υπεύθυνος / συντονιστής έργου / πράξης): Μαίρη Κριάρη
Φορείς υλοποίησης: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)
υποέργο: Υποέργο 12: Παιδαγωγικός Μετασχολιασμός Ψηφιακού Υλικού Πολιτισμικού Περιεχομένου
Υποέργο 12: Παιδαγωγικός Μετασχολιασμός Ψηφιακού Υλικού Πολιτισμικού Περιεχομένου
Ανάδοχος υποέργου: ΙΕΠ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
Φορέας παρακολούθησης και παραλαβής υποέργου: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΓΛΩΣΣΑ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ανεξάρτητο γλώσσας
ΤΥΠΟΣ ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
αφηγηματικό
ΕΥΡΟΣ ΚΑΛΥΨΗΣ (ΧΡΟΝΙΚΗ, ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΗ Η' ΑΛΛΗ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΣΗ)
16ος αι
Βενετία
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
http://pandektis.ekt.gr/pandektis/handle/10442/85041
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΕΚΤ (Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΚΑΤΑΤΑΞΗ
Εικαστικά > Ζωγραφική (αγιογραφία, μετα-βυζαντινές εικόνες )
Θρησκευτικά > Εκκλησιαστική Τέχνη > Ζωγραφική (αγιογραφία, εικόνες )
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
εικόνα , πηγή - αναφορά
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > άμεση διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
ΣΥΛΛΟΓΕΣ ΟΠΟΥ ΕΜΦΑΝΙΖΕΤΑΙ
National Documentation Centre #4
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
Δημιουργία πρωτότυπου έργου : Permeniatis (Permeniotis) Ioannis (Zuan)
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Μεταδεδομένα :
Εμπλουτισμός μεταδεδομένων :
:
Επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων :
Συντονιστής / επιστημονικός υπεύθυνος μεταδεδομένων :
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Χορηγός/οί άδειας χρήσης: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
Εκδότης/ες: Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
Χορηγός/οί άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
Εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΕΠ, ΙΤΥΕ
  
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ
Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ)
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ
http://creativecommons.org/publicdomain/mark/1.0/
Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να σας προσφέρει καλύτερη εμπειρία πλοήγησης και για την ανάλυση στοιχείων επισκεψιμότητας. Με την πρόσβαση στον ιστότοπο συμφωνείτε στη χρήση των cookies. Το κατάλαβα Περισσότερα
©2024 photodentro.edu.gr/cultural – Σχεδίαση, Ανάπτυξη, Λειτουργία: ΙΤΥΕ «ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ» - Διεύθυνση Εκπαιδευτικών Τεχνολογιών, Επιμόρφωσης & Πιστοποίησης (ΔιΕΤΕΠ)
Photodentro Cultural v1.0 | powered by DSpace open source repository software
Επικοινωνία Επικοινωνία
EU
Λογότυπο Ινστιτούτου Τεχνολογίας Υπολογιστών και Εκδόσεων Διόφαντος
logo
Λογότυπο Ψηφιακού Σχολείου
λογότυπο Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού
λογότυπο ΕΣΠΑ
λογότυπο ΕΣΠΑ
Η υπηρεσία αναπτύχθηκε από το ΙΤΥΕ «ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ» στο πλαίσιο των έργων «Ψηφιακή Εκπαιδευτική Πλατφόρμα, Διαδραστικά Βιβλία και Αποθετήριο Μαθησιακών Αντικειμένων» (Ψηφιακό Σχολείο Ι) του ΕΠ «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» του ΕΣΠΑ 2007-2013 και «Επέκταση και Αξιοποίηση της Ψηφιακής Εκπαιδευτικής Πλατφόρμας, των Διαδραστικών Βιβλίων και του Αποθετηρίου Μαθησιακών Αντικειμένων» (Ψηφιακό Σχολείο ΙΙ) του ΕΠ «Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού, Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» του ΕΣΠΑ 2014-2020, με συγχρηματοδότηση από την Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΚΤ) και το Ελληνικό Δημόσιο. Συντηρείται και ενημερώνεται με χρηματοδότηση από το ΥΠΑΙΘ, στο πλαίσιο έργου υποστήριξης και συντήρησης των υπηρεσιών του ΥΠΑΙΘ από το ΙΤΥΕ ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ.