Όλα τα Μαθησιακά Αντικείμενα Συλλογές Digitizing Contemporary Art/Μουσείο Φρυσιρά #2
ΜΑΘΗΣΙΑΚΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ
-
ΓΕΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΤΙΤΛΟΣ
The Garden of St Furia
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Το παρόν μαθησιακό αντικείμενο είναι έργο του διεθνούς φήμης Αργεντίνου ζωγράφου και γλύπτη Antonio Segui, που γεννήθηκε το 1934 στην Κόρντοβα της Αργεντινής. Σε ηλικία 17 ετών πήγε για σπουδές στην Ευρώπη: αρχικά στη Βασιλική Ακαδημία Καλών Τεχνών του Σαν Φερνάντο ( Μαδρίτη ) και στη συνέχεια στην École Nationale Supérieure des Beaux-Arts στο Παρίσι. Από το 1957 που έγινε η πρώτη ατομική του έκθεση μέχρι σήμερα (2015) γίνονται κατ’ έτος πολλές ατομικές εκθέσεις του σε όλον τον κόσμο, ενώ εξίσου πολλές είναι οι ομαδικές εκθέσεις στις οποίες συμμετέχει.
Στα έργα του χαρακτηριστική είναι η χιουμοριστική και ειρωνική διάσταση, ενώ τα πρόσωπα που ζωγραφίζει αγγίζουν τα όρια της καρικατούρας. Στους πίνακές του οι ανθρώπινες φιγούρες φαίνονται να κινούνται σε ένα είδος θεάτρου του παραλόγου, εκφράζοντας την υπαρξιακή αγωνία του ανθρώπου που ψάχνει να βρει τη θέση του στον κόσμο.
Στη μεγάλη καλλιτεχνική του πορεία έχει δεχτεί επιρροές από τα περισσότερα καλλιτεχνικά ρεύματα της εποχής του...
Το παρόν μαθησιακό αντικείμενο είναι έργο του διεθνούς φήμης Αργεντίνου ζωγράφου και γλύπτη Antonio Segui, που γεννήθηκε το 1934 στην Κόρντοβα της Αργεντινής. Σε ηλικία 17 ετών πήγε για σπουδές στην Ευρώπη: αρχικά στη Βασιλική Ακαδημία Καλών Τεχνών του Σαν Φερνάντο ( Μαδρίτη ) και στη συνέχεια στην École Nationale Supérieure des Beaux-Arts στο Παρίσι. Από το 1957 που έγινε η πρώτη ατομική του έκθεση μέχρι σήμερα (2015) γίνονται κατ’ έτος πολλές ατομικές εκθέσεις του σε όλον τον κόσμο, ενώ εξίσου πολλές είναι οι ομαδικές εκθέσεις στις οποίες συμμετέχει.
Στα έργα του χαρακτηριστική είναι η χιουμοριστική και ειρωνική διάσταση, ενώ τα πρόσωπα που ζωγραφίζει αγγίζουν τα όρια της καρικατούρας. Στους πίνακές του οι ανθρώπινες φιγούρες φαίνονται να κινούνται σε ένα είδος θεάτρου του παραλόγου, εκφράζοντας την υπαρξιακή αγωνία του ανθρώπου που ψάχνει να βρει τη θέση του στον κόσμο.
Στη μεγάλη καλλιτεχνική του πορεία έχει δεχτεί επιρροές από τα περισσότερα καλλιτεχνικά ρεύματα της εποχής του: τον σουρεαλισμό, τον εξπρεσιονισμό, την Pop art και τον Neofigurativismo.
Στο συγκεκριμένο πίνακα (ακρυλικό σε καμβά, διαστάσεων 200x200εκ.) ‘The Garden of St Furia’, που εκτίθεται στο Μουσείο Φρυσίρα, η λατινική λέξη Furia (= μανία, φούρια) ουσιαστικά περιγράφει και λεκτικά αυτό που βλέπουμε: την τρέλα μιας καθημερινότητας που εξελίσσεται πολύ διαφορετικά από ότι στον κήπο της Εδέμ. Η ζωή εδώ είναι εξοντωτικά γρήγορη και οι άνθρωποι —στην πλειονότητά τους «μισεροί»—κινούνται άναρχα σε ένα ανθρωπογενές περιβάλλον που προκαλεί άγχος.
Στη μακριά καλλιτεχνική του πορεία δέχτηκε πολλά βραβεία και μεγάλες τιμές.
Περισσότερα
Λιγότερα
ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Το μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να μελετηθεί εντός του πλαισίου των εικαστικών —άλλωστε εικαστικό έργο είναι. Επειδή δεν είναι σωστό οι διδάσκοντες και οι μαθητές να κινούνται αποκλειστικά στο χώρο του βιβλίου —ιδιαίτερα σε ένα καλλιτεχνικό μάθημα— αλλά να δίνεται η δυνατότητα στους μαθητές να ανατρέχουν σε ποικίλες πηγές, όπως επίσης και σε αυθεντικά έργα, οι επισκέψιμες ελληνικές συλλογές προφανώς μπορούν να εξυπηρετήσουν ακόμα και σε αυτό το επίπεδο.
Ο διδάσκων μπορεί να προτείνει ερευνητικές εργασίες ατομικές ή ομαδικές με θέματα που ενδιαφέρουν τους μαθητές και που συνδέονται με τις επιδιώξεις των Αναλυτικών Προγραμμάτων Σπουδών, όπως η σύνδεση των εικαστικών με τα άλλα καλλιτεχνικά ή και με τα υπόλοιπα μαθήματα του σχολείου. Ενθαρρύνοντας την ερευνητική διάθεση των μαθητών, ενισχύουμε την αυτενέργεια και την εμβάθυνση της γνώσης.
Το συγκεκριμένο μαθησιακό αντικείμενο π.χ. μπορεί να αποτελέσει ένα δυνατό οπτικό ερέθισμα για να συζητηθεί η έννοια στην οποία μας υποβάλλει ο τί...
Το μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να μελετηθεί εντός του πλαισίου των εικαστικών —άλλωστε εικαστικό έργο είναι. Επειδή δεν είναι σωστό οι διδάσκοντες και οι μαθητές να κινούνται αποκλειστικά στο χώρο του βιβλίου —ιδιαίτερα σε ένα καλλιτεχνικό μάθημα— αλλά να δίνεται η δυνατότητα στους μαθητές να ανατρέχουν σε ποικίλες πηγές, όπως επίσης και σε αυθεντικά έργα, οι επισκέψιμες ελληνικές συλλογές προφανώς μπορούν να εξυπηρετήσουν ακόμα και σε αυτό το επίπεδο.
Ο διδάσκων μπορεί να προτείνει ερευνητικές εργασίες ατομικές ή ομαδικές με θέματα που ενδιαφέρουν τους μαθητές και που συνδέονται με τις επιδιώξεις των Αναλυτικών Προγραμμάτων Σπουδών, όπως η σύνδεση των εικαστικών με τα άλλα καλλιτεχνικά ή και με τα υπόλοιπα μαθήματα του σχολείου. Ενθαρρύνοντας την ερευνητική διάθεση των μαθητών, ενισχύουμε την αυτενέργεια και την εμβάθυνση της γνώσης.
Το συγκεκριμένο μαθησιακό αντικείμενο π.χ. μπορεί να αποτελέσει ένα δυνατό οπτικό ερέθισμα για να συζητηθεί η έννοια στην οποία μας υποβάλλει ο τίτλος του: στη furia! Ο σύγχρονος τρόπος ζωής είναι ένα συνονθύλευμα βιασύνης, άγχους, τρέλας. Όλα αυτά οπτικοποιούνται στον συγκεκριμένο πίνακα, όπως και σε πολλούς άλλους του Antonio Segui. Θα μπορούσε η μελέτη τους να συνδεθεί πρωτίστως με το μάθημα της γλώσσας και της λογοτεχνίας.
Περισσότερα
Λιγότερα
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
http://photodentro.edu.gr/cultural/r/8526/6244
ΛΕΞΕΙΣ ΚΛΕΙΔΙΑ
ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
μαθητής,
εκπαιδευτικός
,
άλλος
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ / ΕΠΙΠΕΔΟ
δημοτικό,
γυμνάσιο,
γενικό λύκειο
,
επαγγελματικό λύκειο (ΕΠΑ.Λ)
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
9-12
,
12-15
,
15-18
,
18-20
ΓΛΩΣΣΑ ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟΥ ΚΟΙΝΟΥ
ανεξάρτητο γλώσσας
,
ελληνικά
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ
Φορέας χρηματοδότησης:
Μουσείο Φρυσίρα
Χρηματοδότηση: ίδιοι πόροι/άλλη πηγή χρηματοδότησης
Χρηματοδότηση: ίδιοι πόροι/άλλη πηγή χρηματοδότησης
ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
έργο / πράξη:
ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)
ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)
Φορέας χρηματοδότησης: ΥΠΠΕΘ
Χρηματοδότηση: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
Πλαίσιο χρηματοδότησης: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
Διάρκεια: 2010-2015
Ανάδοχος (έργου / πράξης): ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Επιστημονική και διοικητική εποπτεία έργου / πράξης (υπεύθυνος / συντονιστής έργου / πράξης): Μαίρη Κριάρη
Φορείς υλοποίησης: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)
Φορέας χρηματοδότησης: ΥΠΠΕΘ
Χρηματοδότηση: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
Πλαίσιο χρηματοδότησης: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
Διάρκεια: 2010-2015
Ανάδοχος (έργου / πράξης): ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Επιστημονική και διοικητική εποπτεία έργου / πράξης (υπεύθυνος / συντονιστής έργου / πράξης): Μαίρη Κριάρη
Φορείς υλοποίησης: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)
Υποέργο 12: Παιδαγωγικός Μετασχολιασμός Ψηφιακού Υλικού Πολιτισμικού Περιεχομένου
Ανάδοχος υποέργου: ΙΕΠ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
Φορέας παρακολούθησης και παραλαβής υποέργου: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Ανάδοχος υποέργου: ΙΕΠ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
Φορέας παρακολούθησης και παραλαβής υποέργου: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΓΛΩΣΣΑ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ελληνικά
ΤΥΠΟΣ ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
αφηγηματικό
ΕΥΡΟΣ ΚΑΛΥΨΗΣ (ΧΡΟΝΙΚΗ, ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΗ Η' ΑΛΛΗ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΣΗ)
1983 μ. Χ.
ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Μουσείο Φρυσίρα (Μουσείο Φρυσίρα)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΚΑΤΑΤΑΞΗ
Εικαστικά > Ζωγραφική
Νέα Ελληνική Γλώσσα > Θέματα > Άνθρωπος - Ανθρώπινες σχέσεις και αξίες
Νεοελληνική Λογοτεχνία > Θέματα > Άνθρωπος - Ανθρώπινες σχέσεις και αξίες
Νέα Ελληνική Γλώσσα > Θέματα > Άνθρωπος - Ανθρώπινες σχέσεις και αξίες
Νεοελληνική Λογοτεχνία > Θέματα > Άνθρωπος - Ανθρώπινες σχέσεις και αξίες
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
εικόνα
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική
προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
εποικοδομητισμός > εμπειρική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
εποικοδομητισμός > εμπειρική μάθηση
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση > μετα-γνωστικός
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
συναισθηματικός > να ανταποκρίνονται και να συμμετέχουν
ψυχοκινητικός > να δρουν με ανεξαρτησία, επιδεξιότητα και με ακρίβεια
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
συναισθηματικός > να ανταποκρίνονται και να συμμετέχουν
ψυχοκινητικός > να δρουν με ανεξαρτησία, επιδεξιότητα και με ακρίβεια
ΣΥΛΛΟΓΕΣ ΟΠΟΥ ΕΜΦΑΝΙΖΕΤΑΙ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου:
Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
Δημιουργία πρωτότυπου έργου
:
Segui Antonio
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Μεταδεδομένα
:
Εμπλουτισμός μεταδεδομένων
:
:
Επιμέλεια / επικύρωση
μεταδεδομένων
:
Συντονιστής / επιστημονικός
υπεύθυνος μεταδεδομένων
:
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Χορηγός/οί άδειας χρήσης:
Μουσείο Φρυσίρα
Εκδότης/ες:
Μουσείο Φρυσίρα
Χορηγός/οί άδειας χρήσης μεταδεδομένων:
ΙΕΠ
Εκδότης/ες μεταδεδομένων:
ΙΕΠ,
ΙΤΥΕ
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/