Όλα τα Μαθησιακά Αντικείμενα Συλλογές Digitizing Contemporary Art/Μουσείο Φρυσιρά #2
ΜΑΘΗΣΙΑΚΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ
Ο ΓΙΩΡΓΟΣ ΜΠΟΥΖΙΑΝΗΣ ΣΤΟ ΚΑΒΑΛΕΤΟ ΤΟΥ
ΓΕΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΤΙΤΛΟΣ
Ο Γιώργος Μπουζιάνης στο καβαλέτο του
George Bouzianis at his easel
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Το μαθησιακό αντικείμενο είναι πίνακας ζωγραφικής, έργο του σύγχρονου Έλληνα ζωγράφου Χρόνη Μπότσογλου, εμπνευσμένο από τον Έλληνα Γιώργο Μπουζιάνη (1885-1959) που μεγαλούργησε ως ζωγράφος στα χρόνια του μεσοπολέμου στη Γερμανία. Ο Γιώργος Μπουζιάνης (με σπουδές στην Σχολή Καλών Τεχνών στην Αθήνα και στην Ακαδημία Τεχνών του Μονάχου και με δασκάλους τον Γ. Ροϊλό, τον Νικηφόρο Λύτρα, τον Κ. Βολανάκη, τον Δ. Γερανιώτη και τον Otto Seitz) δημιούργησε το προσωπικό του ύφος στο χώρο του αναδυόμενου την περίοδο εκείνη εξπρεσιονισμού, με μια παράλληλη προσωπική κατάκτηση στο χώρο της αφαίρεσης.
Ο Χρόνης Μπότσογλου —από τους σημαντικότερους Έλληνες ζωγράφους— παραμένει πιστός στα χνάρια της παραστατικής ανθρωποκεντρικής ζωγραφικής. Ζωγράφος, γλύπτης, χαράκτης, τέως πρύτανης στη Σχολή Καλών Τεχνών, ο Χρόνης Μπότσογλου ξεκίνησε από τη Σχολή Καλών Τεχνών, έφυγε στο Παρίσι, επέστρεψε. Η προσήλωση του Μπότσογλου στον Μπουζιάνη, τον Giacometti και τον Χαλεπά τον ακολουθεί στην καλλιτεχνική του...
Το μαθησιακό αντικείμενο είναι πίνακας ζωγραφικής, έργο του σύγχρονου Έλληνα ζωγράφου Χρόνη Μπότσογλου, εμπνευσμένο από τον Έλληνα Γιώργο Μπουζιάνη (1885-1959) που μεγαλούργησε ως ζωγράφος στα χρόνια του μεσοπολέμου στη Γερμανία. Ο Γιώργος Μπουζιάνης (με σπουδές στην Σχολή Καλών Τεχνών στην Αθήνα και στην Ακαδημία Τεχνών του Μονάχου και με δασκάλους τον Γ. Ροϊλό, τον Νικηφόρο Λύτρα, τον Κ. Βολανάκη, τον Δ. Γερανιώτη και τον Otto Seitz) δημιούργησε το προσωπικό του ύφος στο χώρο του αναδυόμενου την περίοδο εκείνη εξπρεσιονισμού, με μια παράλληλη προσωπική κατάκτηση στο χώρο της αφαίρεσης.
Ο Χρόνης Μπότσογλου —από τους σημαντικότερους Έλληνες ζωγράφους— παραμένει πιστός στα χνάρια της παραστατικής ανθρωποκεντρικής ζωγραφικής. Ζωγράφος, γλύπτης, χαράκτης, τέως πρύτανης στη Σχολή Καλών Τεχνών, ο Χρόνης Μπότσογλου ξεκίνησε από τη Σχολή Καλών Τεχνών, έφυγε στο Παρίσι, επέστρεψε. Η προσήλωση του Μπότσογλου στον Μπουζιάνη, τον Giacometti και τον Χαλεπά τον ακολουθεί στην καλλιτεχνική του πορεία.
Ο πίνακας —όπως μαρτυρά ο τίτλος του έργου— παρουσιάζει τον ζωγράφο Γιώργο Μπουζιάνη στο καβαλέτο του, πριν ξεκινήσει την καλλιτεχνική του δημιουργία.
Περισσότερα
Λιγότερα
ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Το μαθησιακό αντικείμενο εντάσσεται θεματικά στο χώρο των εικαστικών και της καλλιτεχνικής παιδείας. Ως εικαστικό και καλλιτεχνικό θέμα μπορεί να εξετασθεί με άλλα αντίστοιχα του ζωγράφου – δημιουργού (Μπότσογλου), όπως επίσης και του ζωγράφου στον οποίο αναφέρεται (Μπουζιάνης). Ο διδάσκων θα αποφασίσει το πώς θα χρησιμοποιηθεί ως μαθησιακό αντικείμενο και σε συνδυασμό με ποια άλλα μαθησιακά αντικείμενα, λαμβάνοντας υπόψη του τις δυνατότητες και τα ενδιαφέροντα των μαθητών του. Επίσης σε διαθεματικού τύπου εργασίες θα μπορούσαν να ανθολογηθούν έργα π.χ. του ενός ή και των δύο καλλιτεχνών με αναφορά στο καλλιτεχνικό ρεύμα που εκπροσωπούν κοκ.
Το μαθησιακό αντικείμενο εντάσσεται θεματικά στο χώρο των εικαστικών και της καλλιτεχνικής παιδείας. Ως εικαστικό και καλλιτεχνικό θέμα μπορεί να εξετασθεί με άλλα αντίστοιχα του ζωγράφου – δημιουργού (Μπότσογλου), όπως επίσης και του ζωγράφου στον οποίο αναφέρεται (Μπουζιάνης). Ο διδάσκων θα αποφασίσει το πώς θα χρησιμοποιηθεί ως μαθησιακό αντικείμενο και σε συνδυασμό με ποια άλλα μαθησιακά αντικείμενα, λαμβάνοντας υπόψη του τις δυνατότητες και τα ενδιαφέροντα των μαθητών του. Επίσης σε διαθεματικού τύπου εργασίες θα μπορούσαν να ανθολογηθούν έργα π.χ. του ενός ή και των δύο καλλιτεχνών με αναφορά στο καλλιτεχνικό ρεύμα που εκπροσωπούν κοκ.
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
http://photodentro.edu.gr/cultural/r/8526/6245
ΛΕΞΕΙΣ ΚΛΕΙΔΙΑ
ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
μαθητής,
εκπαιδευτικός
,
άλλος
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ / ΕΠΙΠΕΔΟ
δημοτικό,
γυμνάσιο,
γενικό λύκειο
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
9-12
,
12-15
,
15-18
,
18-20
ΓΛΩΣΣΑ ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟΥ ΚΟΙΝΟΥ
ελληνικά
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ
Φορέας χρηματοδότησης:
Μουσείο Φρυσίρα
Χρηματοδότηση: ίδιοι πόροι/άλλη πηγή χρηματοδότησης
Χρηματοδότηση: ίδιοι πόροι/άλλη πηγή χρηματοδότησης
ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
έργο / πράξη:
ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)
ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)
Φορέας χρηματοδότησης: ΥΠΠΕΘ
Χρηματοδότηση: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
Πλαίσιο χρηματοδότησης: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
Διάρκεια: 2010-2015
Ανάδοχος (έργου / πράξης): ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Επιστημονική και διοικητική εποπτεία έργου / πράξης (υπεύθυνος / συντονιστής έργου / πράξης): Μαίρη Κριάρη
Φορείς υλοποίησης: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)
Φορέας χρηματοδότησης: ΥΠΠΕΘ
Χρηματοδότηση: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
Πλαίσιο χρηματοδότησης: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
Διάρκεια: 2010-2015
Ανάδοχος (έργου / πράξης): ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Επιστημονική και διοικητική εποπτεία έργου / πράξης (υπεύθυνος / συντονιστής έργου / πράξης): Μαίρη Κριάρη
Φορείς υλοποίησης: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)
Υποέργο 12: Παιδαγωγικός Μετασχολιασμός Ψηφιακού Υλικού Πολιτισμικού Περιεχομένου
Ανάδοχος υποέργου: ΙΕΠ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
Φορέας παρακολούθησης και παραλαβής υποέργου: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Ανάδοχος υποέργου: ΙΕΠ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
Φορέας παρακολούθησης και παραλαβής υποέργου: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΓΛΩΣΣΑ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ελληνικά
ΤΥΠΟΣ ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
αφηγηματικό
ΕΥΡΟΣ ΚΑΛΥΨΗΣ (ΧΡΟΝΙΚΗ, ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΗ Η' ΑΛΛΗ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΣΗ)
2004 μ. Χ.
ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Μουσείο Φρυσίρα (Μουσείο Φρυσίρα)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΚΑΤΑΤΑΞΗ
Εικαστικά > Ζωγραφική
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
εικόνα
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική
προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > διεργασία > να
σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
συναισθηματικός > να ανταποκρίνονται και να συμμετέχουν
ψυχοκινητικός > να προσαρμόζονται και να δρουν δημιουργικά
συναισθηματικός > να ανταποκρίνονται και να συμμετέχουν
ψυχοκινητικός > να προσαρμόζονται και να δρουν δημιουργικά
ΣΥΛΛΟΓΕΣ ΟΠΟΥ ΕΜΦΑΝΙΖΕΤΑΙ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου:
Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
Δημιουργία πρωτότυπου έργου
:
Μπότσογλου Χρόνης
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Μεταδεδομένα
:
Εμπλουτισμός μεταδεδομένων
:
:
Επιμέλεια / επικύρωση
μεταδεδομένων
:
Συντονιστής / επιστημονικός
υπεύθυνος μεταδεδομένων
:
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Χορηγός/οί άδειας χρήσης:
Μουσείο Φρυσίρα
Εκδότης/ες:
Μουσείο Φρυσίρα
Χορηγός/οί άδειας χρήσης μεταδεδομένων:
ΙΕΠ
Εκδότης/ες μεταδεδομένων:
ΙΕΠ,
ΙΤΥΕ
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/