Όλα τα Μαθησιακά Αντικείμενα
Συλλογές
Aikaterini Laskaridis Foundation Library #3
ΜΑΘΗΣΙΑΚΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ
ΝΑΟΣ ΤΗΣ ΗΡΑΣ (ΣΕΛΙΝΟΥΝΤΑΣ- ΣΙΚΕΛΙΑ)
ΓΕΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΤΙΤΛΟΣ
Ναός της Ήρας (Σελινούντας- Σικελία)
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Σχέδιο του αρχιτέκτονα William Wilkins από το βιβλίο του, "Οι αρχαιότητες της Μεγάλης Ελλάδας" ( The Antiquities of Magna Graecia, 1807). Η εικόνα αφορά τον ναό E, αφιερωμένο πιθανότατα στην Ήρα, ο οποίος βρίσκεται στον Σελινούντα της Σικελίας. Συγκεκριμένα, πρόκειται για σχέδιο στυλοβάτη, και όψη κίονα, κιονοκράνου, και τμήματος του θριγκού στη γωνία. Ο Σελινούντας ήταν μία σημαντική αρχαία ελληνική πόλη της νοτιοδυτικής Σικελίας. Την ίδρυσαν Μεγαρείς το 628 π.Χ. Στα ερείπια της πόλης βρέθηκαν οκτώ σπουδαίοι αρχαίοι ναοί. Επειδή δεν είναι γνωστό ποια θεότητα λατρευόταν στους περισσότερους, χαρακτηρίζονται, για διάκριση, με γράμματα του λατινικού αλφαβήτου. Ο ναός Ε κτίστηκε μάλλον κατά το πρώτο μισό του 6ου αιώνα. Ο ναός αυτός έχει ασυνήθιστο σχέδιο με 9Χ18 κίονες.
Ο Σελινούντας ήταν μια από τις πόλεις που ιδρύθηκαν κατά το Β' Ελληνικό Αποικισμό (8ος- 6ος π.Χ.). Τότε πυκνός ήταν ο αποικισμός της Κάτω Ιταλίας και Σικελίας. Η περιοχή άλλωστε ονομάζεται “Μεγάλη Ελλάδ...
Σχέδιο του αρχιτέκτονα William Wilkins από το βιβλίο του, "Οι αρχαιότητες της Μεγάλης Ελλάδας" ( The Antiquities of Magna Graecia, 1807). Η εικόνα αφορά τον ναό E, αφιερωμένο πιθανότατα στην Ήρα, ο οποίος βρίσκεται στον Σελινούντα της Σικελίας. Συγκεκριμένα, πρόκειται για σχέδιο στυλοβάτη, και όψη κίονα, κιονοκράνου, και τμήματος του θριγκού στη γωνία. Ο Σελινούντας ήταν μία σημαντική αρχαία ελληνική πόλη της νοτιοδυτικής Σικελίας. Την ίδρυσαν Μεγαρείς το 628 π.Χ. Στα ερείπια της πόλης βρέθηκαν οκτώ σπουδαίοι αρχαίοι ναοί. Επειδή δεν είναι γνωστό ποια θεότητα λατρευόταν στους περισσότερους, χαρακτηρίζονται, για διάκριση, με γράμματα του λατινικού αλφαβήτου. Ο ναός Ε κτίστηκε μάλλον κατά το πρώτο μισό του 6ου αιώνα. Ο ναός αυτός έχει ασυνήθιστο σχέδιο με 9Χ18 κίονες.
Ο Σελινούντας ήταν μια από τις πόλεις που ιδρύθηκαν κατά το Β' Ελληνικό Αποικισμό (8ος- 6ος π.Χ.). Τότε πυκνός ήταν ο αποικισμός της Κάτω Ιταλίας και Σικελίας. Η περιοχή άλλωστε ονομάζεται “Μεγάλη Ελλάδα”. Οι Έλληνες μετέδωσαν στους λαούς της Ιταλίας με τους οποίους ήρθαν σε επαφή το δικό τους τρόπο ζωής, τη σκέψη και τον πολιτισμό τους.
Περισσότερα
Λιγότερα
ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Η εικόνα αυτή είναι δυνατό να αξιοποιηθεί στο μάθημα της αρχαίας ελληνικής ιστορίας, για να αναγνωρίσουν οι μαθητές τα στοιχείου του δωρικού ρυθμού σε ένα ναό. Έτσι θα μπορούσε να συζητηθεί η διάδοση αυτού του αρχιτεκτονικού ρυθμού έξω από τον ελλαδικό χώρο. Το παράδειγμα του ναού της Ήρας στον Σελινούντα της Σικελίας μπορεί να δοθεί στους μαθητές όχι μόνο για να ανακαλέσουν τις γνώσεις τους σχετικά με το Β' Ελληνικό αποικισμό αλλά και για να συζητήσουν την επίδραση του αρχαίου ελληνικού πολιτισμού σε άλλους λαούς.
Η εικόνα αυτή είναι δυνατό να αξιοποιηθεί στο μάθημα της αρχαίας ελληνικής ιστορίας, για να αναγνωρίσουν οι μαθητές τα στοιχείου του δωρικού ρυθμού σε ένα ναό. Έτσι θα μπορούσε να συζητηθεί η διάδοση αυτού του αρχιτεκτονικού ρυθμού έξω από τον ελλαδικό χώρο. Το παράδειγμα του ναού της Ήρας στον Σελινούντα της Σικελίας μπορεί να δοθεί στους μαθητές όχι μόνο για να ανακαλέσουν τις γνώσεις τους σχετικά με το Β' Ελληνικό αποικισμό αλλά και για να συζητήσουν την επίδραση του αρχαίου ελληνικού πολιτισμού σε άλλους λαούς.
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
http://photodentro.edu.gr/cultural/r/8526/624
ΛΕΞΕΙΣ ΚΛΕΙΔΙΑ
ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ / ΕΠΙΠΕΔΟ
γυμνάσιο,
γενικό λύκειο
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
12-15
,
15-18
ΓΛΩΣΣΑ ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟΥ ΚΟΙΝΟΥ
ανεξάρτητο γλώσσας
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΆΛΛΕΣ ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΑΠΑΙΤΗΣΕΙΣ
Εικόνα JPEG (.jpg),16,7 KB (17.144 byte)
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ
Φορέας χρηματοδότησης:
Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
Χρηματοδότηση: ίδιοι πόροι/άλλη πηγή χρηματοδότησης
Χρηματοδότηση: ίδιοι πόροι/άλλη πηγή χρηματοδότησης
ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
έργο / πράξη:
ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)

ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)
Φορέας χρηματοδότησης: ΥΠΠΕΘ
Χρηματοδότηση: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
Πλαίσιο χρηματοδότησης: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
Διάρκεια: 2010-2015
Ανάδοχος (έργου / πράξης): ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Επιστημονική και διοικητική εποπτεία έργου / πράξης (υπεύθυνος / συντονιστής έργου / πράξης): Μαίρη Κριάρη
Φορείς υλοποίησης: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)
Φορέας χρηματοδότησης: ΥΠΠΕΘ
Χρηματοδότηση: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
Πλαίσιο χρηματοδότησης: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
Διάρκεια: 2010-2015
Ανάδοχος (έργου / πράξης): ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Επιστημονική και διοικητική εποπτεία έργου / πράξης (υπεύθυνος / συντονιστής έργου / πράξης): Μαίρη Κριάρη
Φορείς υλοποίησης: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)

Υποέργο 12: Παιδαγωγικός Μετασχολιασμός Ψηφιακού Υλικού Πολιτισμικού Περιεχομένου
Ανάδοχος υποέργου: ΙΕΠ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
Φορέας παρακολούθησης και παραλαβής υποέργου: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Ανάδοχος υποέργου: ΙΕΠ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
Φορέας παρακολούθησης και παραλαβής υποέργου: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΓΛΩΣΣΑ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ανεξάρτητο γλώσσας
ΤΥΠΟΣ ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
αφηγηματικό
ΕΥΡΟΣ ΚΑΛΥΨΗΣ (ΧΡΟΝΙΚΗ, ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΗ Η' ΑΛΛΗ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΣΗ)
Αρχαική Εποχή
Β΄ Ελληνικός Αποικισμός
Αρχαία Κάτω Ιταλία, Μεγάλη Ελλάδα
Β΄ Ελληνικός Αποικισμός
Αρχαία Κάτω Ιταλία, Μεγάλη Ελλάδα
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΚΑΤΑΤΑΞΗ
Ιστορία > Αρχαιότητα (1100 π.Χ.- 4ος μ.Χ. αι.) > Τέχνες (Αρχιτεκτονική, Κεραμική, Πλαστική, Ζωγραφική)
Ιστορία > Αρχαιότητα (1100 π.Χ.- 4ος μ.Χ. αι.) > Διακρατικές σχέσεις και Διαπολιτισμικές ανταλλαγές
Ιστορία > Αρχαιότητα (1100 π.Χ.- 4ος μ.Χ. αι.) > Διακρατικές σχέσεις και Διαπολιτισμικές ανταλλαγές
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
κείμενο
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > άμεση
διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση > βασισμένος
σε γεγονότα
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
ΣΥΛΛΟΓΕΣ ΟΠΟΥ ΕΜΦΑΝΙΖΕΤΑΙ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου:
Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Μεταδεδομένα
:
ΣΤΥΛΙΑΝΗ ΑΛΙΓΙΖΑΚΗ
Εμπλουτισμός μεταδεδομένων
:
:
Επιμέλεια / επικύρωση
μεταδεδομένων
:
ΕΥΣΤΡΑΤΙΟΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ
Συντονιστής / επιστημονικός
υπεύθυνος μεταδεδομένων
:
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Χορηγός/οί άδειας χρήσης:
Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
Εκδότης/ες:
Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
Χορηγός/οί άδειας χρήσης μεταδεδομένων:
ΙΕΠ
Εκδότης/ες μεταδεδομένων:
ΙΕΠ,
ΙΤΥΕ
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ
http://creativecommons.org/publicdomain/mark/1.0/