Όλα τα Μαθησιακά Αντικείμενα Συλλογές Digitizing Contemporary Art/Μουσείο Φρυσιρά #2
ΜΑΘΗΣΙΑΚΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ
Ο ΠΑΤΕΡΑΣ ΜΟΥ ΚΑΙ Η ΜΑΝΑ ΜΟΥ
ΓΕΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΤΙΤΛΟΣ
Ο πατέρας μου και η μάνα μου
My father and my mother
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Έργο του Έλληνα ζωγράφου Κώστα Τσόκλη (λάδι σε καμβά , διαστάσεων 91x87εκ.), που αναφέρεται τόσο ως τίτλος όσο και ως θέμα στους γονείς του ζωγράφου. Στον πίνακα βλέπουμε δυο ηλικιωμένους ανθρώπους, ντυμένους και στημένους με την κλασική λαϊκή ελληνική αισθητική των ηλικιωμένων, που ετοιμάζονται να ‘απαθανατιστούν’: στα δεξιά ο πατέρας, με περιβολή περιπάτου, ακουμπισμένος με χάρη στον κλασικό επίσης κομό (ή σιφονιέρα) που στόλιζε σχεδόν κάθε ελληνικό σπίτι (βολεύοντας παράλληλα και αρκετά πράγματα), ενώ η μητέρα με οικιακή περιβολή, ρόμπα και παντόφλες, ενδυμασία δηλωτική της οικιακής της θέσης και δράσης. Πάνω στον κομό μια πετσέτα… Προφανώς μόλις την άφησε για να μπει στο κάδρο του γιου-ζωγράφου. Το όλον έργο αποπνέει μιαν ελληνικότητα. Οι συγκεκριμένοι γονείς θα μπορούσαν να είναι οι γονείς πολλών Ελλήνων της ηλικίας του ζωγράφου.
Ο Τσόκλης ανήκει στη γενιά του '60 η οποία εισήγαγε τον μοντερνισμό στην Ελλάδα. Κατέχει μια σημαντική θέση στο καλλιτεχνικό στερέωμα με πολλές εκθέσε...
Έργο του Έλληνα ζωγράφου Κώστα Τσόκλη (λάδι σε καμβά , διαστάσεων 91x87εκ.), που αναφέρεται τόσο ως τίτλος όσο και ως θέμα στους γονείς του ζωγράφου. Στον πίνακα βλέπουμε δυο ηλικιωμένους ανθρώπους, ντυμένους και στημένους με την κλασική λαϊκή ελληνική αισθητική των ηλικιωμένων, που ετοιμάζονται να ‘απαθανατιστούν’: στα δεξιά ο πατέρας, με περιβολή περιπάτου, ακουμπισμένος με χάρη στον κλασικό επίσης κομό (ή σιφονιέρα) που στόλιζε σχεδόν κάθε ελληνικό σπίτι (βολεύοντας παράλληλα και αρκετά πράγματα), ενώ η μητέρα με οικιακή περιβολή, ρόμπα και παντόφλες, ενδυμασία δηλωτική της οικιακής της θέσης και δράσης. Πάνω στον κομό μια πετσέτα… Προφανώς μόλις την άφησε για να μπει στο κάδρο του γιου-ζωγράφου. Το όλον έργο αποπνέει μιαν ελληνικότητα. Οι συγκεκριμένοι γονείς θα μπορούσαν να είναι οι γονείς πολλών Ελλήνων της ηλικίας του ζωγράφου.
Ο Τσόκλης ανήκει στη γενιά του '60 η οποία εισήγαγε τον μοντερνισμό στην Ελλάδα. Κατέχει μια σημαντική θέση στο καλλιτεχνικό στερέωμα με πολλές εκθέσεις και εκδόσεις. Μαθητής του Μόραλη είχε την τύχη να φύγει στο εξωτερικό (Ρώμη, Παρίσι, Βερολίνο), όπου ήρθε σε επαφή με τη διεθνή πρωτοπορία.
Περισσότερα
Λιγότερα
ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Το μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να έχει ποικίλες χρήσεις καταρχήν εντός του πλαισίου του μαθήματος των εικαστικών. Πέραν του οπτικού υλικού που βρίσκεται μέσα στα βιβλία των εικαστικών, θα πρέπει ο διδάσκων να βρίσκει την ευκαιρία να δείχνει στους μαθητές του όσο το δυνατόν περισσότερα έργα ζωγραφικής. Ο Κώστας Τσόκλης ανήκει στην κατηγορία των προβεβλημένων Ελλήνων ζωγράφων, επομένως η ‘εικόνα’ του περνάει και περνώντας εκφράζει απόψεις και αξίες. Αν ρωτήσουμε τους μαθητές μας ποιες αξίες προβάλλει το συγκεκριμένο έργο τέχνης είναι σίγουρο ότι θα αναφερθούν στην οικογένεια και στους ρόλους στους οποίους αυτή μας υποβάλλει. Εύκολα ένας μαθητής θα συνδέσει τον πατέρα με την ‘έξοδο’ και τη μητέρα με την ‘οικία’ κι αν τα πράγματα είναι διαφορετικά στη δική τους οικογένεια, η προηγούμενη σύνδεση έχει σχέση με την οικογένεια του παππού και της γιαγιάς. Καλό θα ήταν τόσο οι διδάσκοντες τα εικαστικά να συμπληρώνουν το μάθημά τους με το περιεχόμενο άλλο μαθημάτων, όσο και οι διδάσκοντες άλλ...
Το μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να έχει ποικίλες χρήσεις καταρχήν εντός του πλαισίου του μαθήματος των εικαστικών. Πέραν του οπτικού υλικού που βρίσκεται μέσα στα βιβλία των εικαστικών, θα πρέπει ο διδάσκων να βρίσκει την ευκαιρία να δείχνει στους μαθητές του όσο το δυνατόν περισσότερα έργα ζωγραφικής. Ο Κώστας Τσόκλης ανήκει στην κατηγορία των προβεβλημένων Ελλήνων ζωγράφων, επομένως η ‘εικόνα’ του περνάει και περνώντας εκφράζει απόψεις και αξίες. Αν ρωτήσουμε τους μαθητές μας ποιες αξίες προβάλλει το συγκεκριμένο έργο τέχνης είναι σίγουρο ότι θα αναφερθούν στην οικογένεια και στους ρόλους στους οποίους αυτή μας υποβάλλει. Εύκολα ένας μαθητής θα συνδέσει τον πατέρα με την ‘έξοδο’ και τη μητέρα με την ‘οικία’ κι αν τα πράγματα είναι διαφορετικά στη δική τους οικογένεια, η προηγούμενη σύνδεση έχει σχέση με την οικογένεια του παππού και της γιαγιάς. Καλό θα ήταν τόσο οι διδάσκοντες τα εικαστικά να συμπληρώνουν το μάθημά τους με το περιεχόμενο άλλο μαθημάτων, όσο και οι διδάσκοντες άλλων μαθημάτων να χρησιμοποιούν την τέχνη συνδέοντάς την με το δικό τους μάθημα. Με αυτόν τον τρόπο εμπλουτίζονται οι γνώσεις των μαθητών και το μάθημα γίνεται περισσότερο ενδιαφέρον. Για παράδειγμα το συγκεκριμένο μαθησιακό αντικείμενο εύκολα συνδέεται με ενότητες της Λογοτεχνίας σχετικές με τις οικογενειακές σχέσεις, όπως επίσης και με πολλά ποιήματα και πεζά έργα της επιλογής του διδάσκοντος.
Περισσότερα
Λιγότερα
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
http://photodentro.edu.gr/cultural/r/8526/6420
ΛΕΞΕΙΣ ΚΛΕΙΔΙΑ
ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
μαθητής,
εκπαιδευτικός
,
άλλος
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ / ΕΠΙΠΕΔΟ
δημοτικό,
γυμνάσιο,
γενικό λύκειο
,
επαγγελματικό λύκειο (ΕΠΑ.Λ)
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
9-12
,
12-15
,
15-18
,
18-20
ΓΛΩΣΣΑ ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟΥ ΚΟΙΝΟΥ
ελληνικά
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ
Φορέας χρηματοδότησης:
Μουσείο Φρυσίρα
Χρηματοδότηση: ίδιοι πόροι/άλλη πηγή χρηματοδότησης
Χρηματοδότηση: ίδιοι πόροι/άλλη πηγή χρηματοδότησης
ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
έργο / πράξη:
ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)
ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)
Φορέας χρηματοδότησης: ΥΠΠΕΘ
Χρηματοδότηση: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
Πλαίσιο χρηματοδότησης: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
Διάρκεια: 2010-2015
Ανάδοχος (έργου / πράξης): ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Επιστημονική και διοικητική εποπτεία έργου / πράξης (υπεύθυνος / συντονιστής έργου / πράξης): Μαίρη Κριάρη
Φορείς υλοποίησης: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)
Φορέας χρηματοδότησης: ΥΠΠΕΘ
Χρηματοδότηση: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
Πλαίσιο χρηματοδότησης: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
Διάρκεια: 2010-2015
Ανάδοχος (έργου / πράξης): ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Επιστημονική και διοικητική εποπτεία έργου / πράξης (υπεύθυνος / συντονιστής έργου / πράξης): Μαίρη Κριάρη
Φορείς υλοποίησης: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)
Υποέργο 12: Παιδαγωγικός Μετασχολιασμός Ψηφιακού Υλικού Πολιτισμικού Περιεχομένου
Ανάδοχος υποέργου: ΙΕΠ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
Φορέας παρακολούθησης και παραλαβής υποέργου: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Ανάδοχος υποέργου: ΙΕΠ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
Φορέας παρακολούθησης και παραλαβής υποέργου: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΓΛΩΣΣΑ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ελληνικά
ΤΥΠΟΣ ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
αφηγηματικό
ΕΥΡΟΣ ΚΑΛΥΨΗΣ (ΧΡΟΝΙΚΗ, ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΗ Η' ΑΛΛΗ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΣΗ)
1954 μ. Χ.
ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Μουσείο Φρυσίρα (Μουσείο Φρυσίρα)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΚΑΤΑΤΑΞΗ
Εικαστικά > Ζωγραφική
(Νεοέλληνες ζωγράφοι )
Νεοελληνική Λογοτεχνία > Θέματα > Άνθρωπος - Ανθρώπινες σχέσεις και αξίες (Οικογενειακές σχέσεις )
Νεοελληνική Λογοτεχνία > Θέματα > Άνθρωπος - Ανθρώπινες σχέσεις και αξίες (Οικογενειακές σχέσεις )
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
εικόνα
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > άμεση
διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
εποικοδομητισμός > γνωστική μαθητεία
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
εποικοδομητισμός > γνωστική μαθητεία
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση > βασισμένος
σε γεγονότα
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
συναισθηματικός > να ανταποκρίνονται και να συμμετέχουν
συναισθηματικός > να διαμορφώνουν και να ακολουθούν ένα σύστημα αξιών
ψυχοκινητικός > να δρουν με ανεξαρτησία, επιδεξιότητα και με ακρίβεια
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
συναισθηματικός > να ανταποκρίνονται και να συμμετέχουν
συναισθηματικός > να διαμορφώνουν και να ακολουθούν ένα σύστημα αξιών
ψυχοκινητικός > να δρουν με ανεξαρτησία, επιδεξιότητα και με ακρίβεια
ΣΥΛΛΟΓΕΣ ΟΠΟΥ ΕΜΦΑΝΙΖΕΤΑΙ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου:
Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
Δημιουργία πρωτότυπου έργου
:
Τσόκλης Κώστας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Μεταδεδομένα
:
Εμπλουτισμός μεταδεδομένων
:
:
Επιμέλεια / επικύρωση
μεταδεδομένων
:
Συντονιστής / επιστημονικός
υπεύθυνος μεταδεδομένων
:
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Χορηγός/οί άδειας χρήσης:
Μουσείο Φρυσίρα
Εκδότης/ες:
Μουσείο Φρυσίρα
Χορηγός/οί άδειας χρήσης μεταδεδομένων:
ΙΕΠ
Εκδότης/ες μεταδεδομένων:
ΙΕΠ,
ΙΤΥΕ
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/