Όλα τα Μαθησιακά Αντικείμενα
Συλλογή Library & Information Centre of the University of Patra
Library and Information Centre of Patras Uni #7
ΜΑΘΗΣΙΑΚΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ
ΚΩΣΤΑΣ ΠΑΡΟΡΙΤΗΣ. ΑΠΟ ΤΗ ΖΩΗ ΤΩΝ ΣΚΛΑΒΩΝ: H ΚΟΡΗ ΤΟΥ ΚΑΠΕΤΑΝΙΟΥ
ΓΕΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΤΙΤΛΟΣ
Κώστας Παρορίτης. Από τη ζωή των σκλάβων: H κόρη του καπετάνιου
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Με το φιλολογικό ψευδώνυμο Κώστας Παρορίτης ήταν γνωστός ο Λεωνίδας Σουρεας, Έλληνας λογοτέχνης ό οποίος γεννήθηκε στο Παρόρειο της Λακωνίας το 1878 και πέθανε στην Αθήνα το 1931. Σπούδασε φιλολογία στο πανεπιστήμιο των Αθηνών το 1896 και αναγορεύτηκε διδάκτωρ του πανεπιστημίου των Αθηνών το 1898. Έπειτα εργάστηκε ως σχολάρχης στην Ύδρα. Ήταν οπαδός του κινήματος του δημοτικισμού του Γιάννη Ψυχάρη με σοσιαλιστικό ιδεολογικό προσανατολισμό, τον οποίο και δεν δίστασε να περάσει στα έργα του από την πρώτη του κιόλας εμφάνιση. Δημοσίευσε δύο σειρές διηγημάτων, με τον τίτλο «Από την ζωή ενός δειλινού» και «Οι Νεκροί της Ζωής». Έργο του ήταν επίσης το κοινωνικό ρομάντσο «Στο άλμπουρο». Στο περιοδικό : Νουμάς; Vol 3, No 129 (1905); σελ. 8-10 δημοσιεύεται κείμενο με τον τίτλο: Από τη ζωή των σκλάβων: η κόρη του καπετάνιου, στο οποίο γίνεται λόγος για την ζωή των ναυτικών στις αρχές του 20ου αιώνα.
Εργογραφία του συγγραφέα
• ’’Από την ζωή ενός δειλινού’’ διήγημα (1906)
• ’’Ό κόκκινος τρ...
Με το φιλολογικό ψευδώνυμο Κώστας Παρορίτης ήταν γνωστός ο Λεωνίδας Σουρεας, Έλληνας λογοτέχνης ό οποίος γεννήθηκε στο Παρόρειο της Λακωνίας το 1878 και πέθανε στην Αθήνα το 1931. Σπούδασε φιλολογία στο πανεπιστήμιο των Αθηνών το 1896 και αναγορεύτηκε διδάκτωρ του πανεπιστημίου των Αθηνών το 1898. Έπειτα εργάστηκε ως σχολάρχης στην Ύδρα. Ήταν οπαδός του κινήματος του δημοτικισμού του Γιάννη Ψυχάρη με σοσιαλιστικό ιδεολογικό προσανατολισμό, τον οποίο και δεν δίστασε να περάσει στα έργα του από την πρώτη του κιόλας εμφάνιση. Δημοσίευσε δύο σειρές διηγημάτων, με τον τίτλο «Από την ζωή ενός δειλινού» και «Οι Νεκροί της Ζωής». Έργο του ήταν επίσης το κοινωνικό ρομάντσο «Στο άλμπουρο». Στο περιοδικό : Νουμάς; Vol 3, No 129 (1905); σελ. 8-10 δημοσιεύεται κείμενο με τον τίτλο: Από τη ζωή των σκλάβων: η κόρη του καπετάνιου, στο οποίο γίνεται λόγος για την ζωή των ναυτικών στις αρχές του 20ου αιώνα.
Εργογραφία του συγγραφέα
• ’’Από την ζωή ενός δειλινού’’ διήγημα (1906)
• ’’Ό κόκκινος τράγος’’ μυθιστόρημα (1924)
• ’’Οί νεκροί της ζωής’’ διήγημα (1907)
• ’’Πτέρας’’ διήγημα (1921)
• ’’Στο άλμπουρο’’ μυθιστόρημα (1910)
• ’’Το μεγάλο παιδί’’ μυθιστόρημα (1916)
• ’’Οι δύο δρόμοι’’ μυθιστόρημα (1927)
Περισσότερα
Λιγότερα
ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
• Συλλογή και καταγραφή πληροφοριών αναφορικά με τον συγγραφέα
• Συλλογή και καταγραφή πληροφοριών αναφορικά με την ζωή των ναυτικών στις αρχές του 20ου αιώνα.
• Αναζήτηση σχετικού πληροφοριακού υλικού στο διαδίκτυο.
• Αναζήτηση και παρουσίαση σχετικών φωτογραφιών µε σκοπό την γνωριμία των μαθητών με το ίδιο το υλικό και τη χρήση του
• Προσκλήσεις σχετικών επαγγελματιών που θα μιλήσουν για το θέμα
• Απόπειρα εικαστικής ¨αναπαραγωγής¨ σχετικών φωτογραφιών στο μάθημα των εικαστικών Με βάση το συγκεκριμένη κείμενο, οι μαθητές ζωγραφίζουν µια σκηνή, ή γράφουν ένα κείμενο ως ελεύθερη εργασία, για να εκφράσουν µε τον τρόπο τους τις γνώσεις τους ή και τα συναισθήματα τους για τη ζωή των ναυτικών στις αρχές του 20ου αιώνα.(Εικαστικά, Γλώσσα).
Για τους μεγαλύτερους μαθητές προτείνεται επίσης :
Σχέδιο εργασίας µε θέμα: ¨ Η ζωή των ναυτικών στις αρχές του 20ου αιώνα ¨: Συλλογή και κατάταξη σχετικών κειµένων, φωτογραφιών, γελοιογραφιών, ποιημάτων κ.λ.π ,, παρουσίαση και σχολιασμός
• Συλλογή και καταγραφή πληροφοριών αναφορικά με τον συγγραφέα
• Συλλογή και καταγραφή πληροφοριών αναφορικά με την ζωή των ναυτικών στις αρχές του 20ου αιώνα.
• Αναζήτηση σχετικού πληροφοριακού υλικού στο διαδίκτυο.
• Αναζήτηση και παρουσίαση σχετικών φωτογραφιών µε σκοπό την γνωριμία των μαθητών με το ίδιο το υλικό και τη χρήση του
• Προσκλήσεις σχετικών επαγγελματιών που θα μιλήσουν για το θέμα
• Απόπειρα εικαστικής ¨αναπαραγωγής¨ σχετικών φωτογραφιών στο μάθημα των εικαστικών Με βάση το συγκεκριμένη κείμενο, οι μαθητές ζωγραφίζουν µια σκηνή, ή γράφουν ένα κείμενο ως ελεύθερη εργασία, για να εκφράσουν µε τον τρόπο τους τις γνώσεις τους ή και τα συναισθήματα τους για τη ζωή των ναυτικών στις αρχές του 20ου αιώνα.(Εικαστικά, Γλώσσα).
Για τους μεγαλύτερους μαθητές προτείνεται επίσης :
Σχέδιο εργασίας µε θέμα: ¨ Η ζωή των ναυτικών στις αρχές του 20ου αιώνα ¨: Συλλογή και κατάταξη σχετικών κειµένων, φωτογραφιών, γελοιογραφιών, ποιημάτων κ.λ.π ,, παρουσίαση και σχολιασμός
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
http://photodentro.edu.gr/cultural/r/8526/6526
ΛΕΞΕΙΣ ΚΛΕΙΔΙΑ
ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
μαθητής,
εκπαιδευτικός
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ / ΕΠΙΠΕΔΟ
δημοτικό,
γυμνάσιο
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
9-12
,
12-15
ΓΛΩΣΣΑ ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟΥ ΚΟΙΝΟΥ
ελληνικά
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ
Φορέας χρηματοδότησης:
Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν/μιου Πατρών
Χρηματοδότηση: ίδιοι πόροι/άλλη πηγή χρηματοδότησης
Χρηματοδότηση: ίδιοι πόροι/άλλη πηγή χρηματοδότησης
ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
έργο / πράξη:
ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)

ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)
Φορέας χρηματοδότησης: ΥΠΠΕΘ
Χρηματοδότηση: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
Πλαίσιο χρηματοδότησης: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
Διάρκεια: 2010-2015
Ανάδοχος (έργου / πράξης): ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Επιστημονική και διοικητική εποπτεία έργου / πράξης (υπεύθυνος / συντονιστής έργου / πράξης): Μαίρη Κριάρη
Φορείς υλοποίησης: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)
Φορέας χρηματοδότησης: ΥΠΠΕΘ
Χρηματοδότηση: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
Πλαίσιο χρηματοδότησης: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
Διάρκεια: 2010-2015
Ανάδοχος (έργου / πράξης): ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Επιστημονική και διοικητική εποπτεία έργου / πράξης (υπεύθυνος / συντονιστής έργου / πράξης): Μαίρη Κριάρη
Φορείς υλοποίησης: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)

Υποέργο 12: Παιδαγωγικός Μετασχολιασμός Ψηφιακού Υλικού Πολιτισμικού Περιεχομένου
Ανάδοχος υποέργου: ΙΕΠ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
Φορέας παρακολούθησης και παραλαβής υποέργου: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Ανάδοχος υποέργου: ΙΕΠ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
Φορέας παρακολούθησης και παραλαβής υποέργου: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΓΛΩΣΣΑ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ελληνικά
ΤΥΠΟΣ ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
αφηγηματικό
ΤΥΠΙΚΟΣ ΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΟΣ ΧΡΟΝΟΣ
00:45:00
ΕΥΡΟΣ ΚΑΛΥΨΗΣ (ΧΡΟΝΙΚΗ, ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΗ Η' ΑΛΛΗ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΣΗ)
Ναυτική ζωή 19ος αιώνας
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν. Πατρών (Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν. Πατρών)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΕΚΔΟΣΗ
1905 μ. Χ.
(τελικό)
ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΚΑΤΑΤΑΞΗ
Νεοελληνική Λογοτεχνία > Θέματα > Άνθρωπος - Ανθρώπινες σχέσεις και αξίες
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
κείμενο
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > άμεση
διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > αμοιβαία διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > αμοιβαία διδασκαλία
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση > βασισμένος
σε γεγονότα
γνωστικός > γνώση > εννοιολογικός
γνωστικός > γνώση > εννοιολογικός
ΣΥΛΛΟΓΕΣ ΟΠΟΥ ΕΜΦΑΝΙΖΕΤΑΙ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου:
Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
Δημιουργία πρωτότυπου έργου
:
Κώστας Παρορίτης
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Μεταδεδομένα
:
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΔΗΜΗΤΡΑΚΑΚΗΣ
Εμπλουτισμός μεταδεδομένων
:
:
Επιμέλεια / επικύρωση
μεταδεδομένων
:
ΙΩΑΝΝΗΣ ΣΟΥΛΙΟΣ
Συντονιστής / επιστημονικός
υπεύθυνος μεταδεδομένων
:
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Χορηγός/οί άδειας χρήσης:
Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν/μιου Πατρών
Εκδότης/ες:
Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν/μιου Πατρών
Χορηγός/οί άδειας χρήσης μεταδεδομένων:
ΙΕΠ
Εκδότης/ες μεταδεδομένων:
ΙΕΠ,
ΙΤΥΕ
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ
http://creativecommons.org/publicdomain/mark/1.0/