Όλα τα Μαθησιακά Αντικείμενα
Συλλογή "National Documentation Centre (EKT)"
National Documentation Centre #5
ΜΑΘΗΣΙΑΚΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ
ΓΚΙΖΗΣ ΒΑΡΘΟΛΟΜΑΙΟΣ
ΓΕΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΤΙΤΛΟΣ
Γκίζης Βαρθολομαίος
Gkizis Vartholomaios
Gkizis Vartholomaios
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Πορτρέτο (φωτοτσιγκογραφία) του Πανεπιστημιακού καθηγητή της Ιατρικής Βαρθολομαίου Γκίζη. Ο Β. Γκίζης ήταν πρωτοπόρος καθηγητής Ουρολογίας στο Πανεπιστήμιο Αθηνών. Γεννήθηκε το 1866 στην Μύκονο, όπου και πέθανε το 1930. Σπούδασε στην Αθήνα και συνέχισε με σπουδές στο Παρίσι και με καθηγητή τον διακεκριμένο χειρουργό Jean Casimir Félix Guyon. Δίδαξε πρώτος ουρολογικά νοσήματα στην Ελλάδα και καθιέρωσε βραβείο στο όνομά του για την καλύτερη εργασία ουρολογικού περιεχομένου. Δημοσίευσε σε περιοδικά της εποχής. Στρατεύτηκε κατά την περίοδο των βαλκανικών πολέμων και υπήρξε διευθυντής του πλωτού νοσοκομείου "Αλβανία", το οποίο διέθετε 250 κρεβάτια νοσηλείας.
Έργα του: "Ειδική συγγραφή των παθήσεων της ουροδόχου κύστεως : μεθ' ερμηνευτικών εικόνων και σχημάτων" (1904) και "Μαθήματα τινά περι των νόσων του ουροποιογεννητικού συστήματος : εκ των διδαχθέντων εν τη αστυκλινική του Εθνικού Πανεπιστημίου" (1921).
Πορτρέτο (φωτοτσιγκογραφία) του Πανεπιστημιακού καθηγητή της Ιατρικής Βαρθολομαίου Γκίζη. Ο Β. Γκίζης ήταν πρωτοπόρος καθηγητής Ουρολογίας στο Πανεπιστήμιο Αθηνών. Γεννήθηκε το 1866 στην Μύκονο, όπου και πέθανε το 1930. Σπούδασε στην Αθήνα και συνέχισε με σπουδές στο Παρίσι και με καθηγητή τον διακεκριμένο χειρουργό Jean Casimir Félix Guyon. Δίδαξε πρώτος ουρολογικά νοσήματα στην Ελλάδα και καθιέρωσε βραβείο στο όνομά του για την καλύτερη εργασία ουρολογικού περιεχομένου. Δημοσίευσε σε περιοδικά της εποχής. Στρατεύτηκε κατά την περίοδο των βαλκανικών πολέμων και υπήρξε διευθυντής του πλωτού νοσοκομείου "Αλβανία", το οποίο διέθετε 250 κρεβάτια νοσηλείας.
Έργα του: "Ειδική συγγραφή των παθήσεων της ουροδόχου κύστεως : μεθ' ερμηνευτικών εικόνων και σχημάτων" (1904) και "Μαθήματα τινά περι των νόσων του ουροποιογεννητικού συστήματος : εκ των διδαχθέντων εν τη αστυκλινική του Εθνικού Πανεπιστημίου" (1921).
ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Το συγκεκριμένο μαθησιακό αντικείμενο θα μπορούσε να αξιοποιηθεί στο μάθημα των Εικαστικών ως πορτρέτο, το οποίο έχει αναπαραχθεί με την μέθοδο της φωτοτσιγκογραφίας, μια μέθοδο μάλλον άγνωστη στους περισσότερους, για την οποία οι μαθητές θα αποκτήσουν γνώση. Κατά τα άλλα, ίσως αποτελέσει υλικό για μια ερευνητική εργασία στο πεδίο της Αγωγής Υγείας είτε ακόμη και στα Φιλογογικά μαθήματα (π.χ. εκθέσεις με θέμα προσωπικότητες που άσκησαν επιρροή) είτε στην Ιστορία. Στοιχεία που επιβεβαιώνουν αυτή τη δυνατότητα είναι τα παρακάτω:
1. Ως υπεύθυνος του πλωτού νοσοκομείου "Αλβανία" διαπίστωσε τα οφέλη για την υγεία, που προκύπτουν από την χρήση αυτού του μεταφορικού μέσου: «Τα πλωτά νοσοκομεία κρίνονται τα νυν ως εν εκ των καταλληλοτέρων μέσων προς άνετον διακομιδήν των τραυματιών και μάλιστα των παθολογικών εκ των μερών των πολεμικών επιχειρήσεων. Και τούτο,διότι διά της μεταφοράς των τραυματιών διά του προμνημονευθέντος μέσου ου μόνον εξασφαλίζεται η άνετος διακομιδή αυτών, εις ...
Το συγκεκριμένο μαθησιακό αντικείμενο θα μπορούσε να αξιοποιηθεί στο μάθημα των Εικαστικών ως πορτρέτο, το οποίο έχει αναπαραχθεί με την μέθοδο της φωτοτσιγκογραφίας, μια μέθοδο μάλλον άγνωστη στους περισσότερους, για την οποία οι μαθητές θα αποκτήσουν γνώση. Κατά τα άλλα, ίσως αποτελέσει υλικό για μια ερευνητική εργασία στο πεδίο της Αγωγής Υγείας είτε ακόμη και στα Φιλογογικά μαθήματα (π.χ. εκθέσεις με θέμα προσωπικότητες που άσκησαν επιρροή) είτε στην Ιστορία. Στοιχεία που επιβεβαιώνουν αυτή τη δυνατότητα είναι τα παρακάτω:
1. Ως υπεύθυνος του πλωτού νοσοκομείου "Αλβανία" διαπίστωσε τα οφέλη για την υγεία, που προκύπτουν από την χρήση αυτού του μεταφορικού μέσου: «Τα πλωτά νοσοκομεία κρίνονται τα νυν ως εν εκ των καταλληλοτέρων μέσων προς άνετον διακομιδήν των τραυματιών και μάλιστα των παθολογικών εκ των μερών των πολεμικών επιχειρήσεων. Και τούτο,διότι διά της μεταφοράς των τραυματιών διά του προμνημονευθέντος μέσου ου μόνον εξασφαλίζεται η άνετος διακομιδή αυτών, εις ο μέρος προορίζονται, αλλά και επιτυγχάνεται εν τω ελαχίστω χρόνω των πλόων τροποποίησις ή μετατροπή της νοσηράς καθόλου καταστάσεως των τραυματιών επί τα βελτίω και αύξησις της ζωτικότητος του οργανισμού αυτών."
2. Ο Ζαννής Καΐρης σε ομιλία του το 1949 υπενθύμιζε: "...είμεθα εις τον Βαρθολομαίον Γκίζην χρεώσται από διπλής απόψεως. Πλην της συμβολής του εις την εδραίωσιν του κλάδου εν Ελλάδι, υπήρξεν ο πρώτος πρόεδρος της Εταιρείας. Η ίδρυση της Ελληνικής Ουρολογικής Εταιρείας αποτέλεσε σημαντικό βήμα στην εξέλιξη της ειδικότητας."
Περισσότερα
Λιγότερα
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
http://photodentro.edu.gr/cultural/r/8526/6618
ΛΕΞΕΙΣ ΚΛΕΙΔΙΑ
ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
μαθητής,
εκπαιδευτικός
,
σύμβουλος
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ / ΕΠΙΠΕΔΟ
δημοτικό,
γυμνάσιο,
γενικό λύκειο
,
επαγγελματικό λύκειο (ΕΠΑ.Λ)
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
9-12
,
12-15
,
15-18
,
18-20
ΓΛΩΣΣΑ ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟΥ ΚΟΙΝΟΥ
ανεξάρτητο γλώσσας
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ
Φορέας χρηματοδότησης:
Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
Χρηματοδότηση: ίδιοι πόροι/άλλη πηγή χρηματοδότησης
Χρηματοδότηση: ίδιοι πόροι/άλλη πηγή χρηματοδότησης
ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
έργο / πράξη:
ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)

ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)
Φορέας χρηματοδότησης: ΥΠΠΕΘ
Χρηματοδότηση: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
Πλαίσιο χρηματοδότησης: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
Διάρκεια: 2010-2015
Ανάδοχος (έργου / πράξης): ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Επιστημονική και διοικητική εποπτεία έργου / πράξης (υπεύθυνος / συντονιστής έργου / πράξης): Μαίρη Κριάρη
Φορείς υλοποίησης: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)
Φορέας χρηματοδότησης: ΥΠΠΕΘ
Χρηματοδότηση: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
Πλαίσιο χρηματοδότησης: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
Διάρκεια: 2010-2015
Ανάδοχος (έργου / πράξης): ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Επιστημονική και διοικητική εποπτεία έργου / πράξης (υπεύθυνος / συντονιστής έργου / πράξης): Μαίρη Κριάρη
Φορείς υλοποίησης: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)

Υποέργο 12: Παιδαγωγικός Μετασχολιασμός Ψηφιακού Υλικού Πολιτισμικού Περιεχομένου
Ανάδοχος υποέργου: ΙΕΠ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
Φορέας παρακολούθησης και παραλαβής υποέργου: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Ανάδοχος υποέργου: ΙΕΠ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
Φορέας παρακολούθησης και παραλαβής υποέργου: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΓΛΩΣΣΑ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ανεξάρτητο γλώσσας
ΤΥΠΟΣ ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
αφηγηματικό
ΕΥΡΟΣ ΚΑΛΥΨΗΣ (ΧΡΟΝΙΚΗ, ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΗ Η' ΑΛΛΗ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΣΗ)
Τέλος του 19ου αιώνα και αρχές του 20ου
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΕΚΤ (Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΚΑΤΑΤΑΞΗ
Εικαστικά > Αναπαραγωγή Εικόνας
Ιστορία > Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) > Κοινωνία και καθημερινή ζωή
Ιστορία > Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) > Τεχνολογία και επιστήμη
Ιστορία > Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) > Κοινωνία και καθημερινή ζωή
Ιστορία > Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) > Τεχνολογία και επιστήμη
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
εικόνα
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > άμεση
διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
εποικοδομητισμός > μάθηση μέσα από το σχεδιασμό
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
εποικοδομητισμός > μάθηση μέσα από το σχεδιασμό
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση > βασισμένος
σε γεγονότα
γνωστικός > γνώση > μετα-γνωστικός
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
συναισθηματικός > να οργανώνουν αξίες
γνωστικός > γνώση > μετα-γνωστικός
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
συναισθηματικός > να οργανώνουν αξίες
ΣΥΛΛΟΓΕΣ ΟΠΟΥ ΕΜΦΑΝΙΖΕΤΑΙ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου:
Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Μεταδεδομένα
:
ΜΑΡΙΑ ΑΝΤΩΝΑΤΟΥ
Εμπλουτισμός μεταδεδομένων
:
:
Επιμέλεια / επικύρωση
μεταδεδομένων
:
ΙΩΑΝΝΗΣ ΛΑΖΑΡΙΔΗΣ
Συντονιστής / επιστημονικός
υπεύθυνος μεταδεδομένων
:
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Χορηγός/οί άδειας χρήσης:
Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
Εκδότης/ες:
Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
Χορηγός/οί άδειας χρήσης μεταδεδομένων:
ΙΕΠ
Εκδότης/ες μεταδεδομένων:
ΙΕΠ,
ΙΤΥΕ
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ
http://creativecommons.org/publicdomain/mark/1.0/