Όλα τα Μαθησιακά Αντικείμενα
Συλλογές
Aikaterini Laskaridis Foundation Library #4
ΜΑΘΗΣΙΑΚΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ
ΒΑΛΚΑΝΙΚΟ ΑΓΡΙΟΓΙΔΟ
ΓΕΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΤΙΤΛΟΣ
Wild goat (Rupicapra rupicapra balcanica).
Βαλκανικό αγριόγιδο
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Το βαλκανικό αγριόγιδο είναι ένα πολύ όμορφο θηλαστικό, οπληφόρο, αρτιοδάκτυλο, μηρυκαστικό, κοινωνικό ζώο των υψηλών, απόκρημνων περιοχών της Ελλάδας, γνωστό και ως αντιλόπη των ελληνικών βουνών. Χαρακτηριστικό του είναι οι οξείες αισθήσεις του και τα όρθια και λυγισμένα προς τα πίσω κέρατά του. Έχει πολύ νόστιμο κρέας, γεγονός που το καθιστά ευάλωτο στη λαθροθηρία. Σήμερα συγκαταλέγεται στα πλέον απειλούμενα ζώα της βαλκανικής χερσονήσου και το κυνήγι του απαγορεύεται σε όλη τη χώρα. Εκτιμάται πως ο πληθυσμός του αριθμεί λιγότερα από 1000 άτομα σε όλη την ελληνική επικράτεια. Στην παρούσα εικόνα του 1554, από το βιβλίο του Γάλλου φυσιοδίφη και περιηγητή Πιερ Μπελόν, εμφανίζεται ένα αγριόγιδο από τη Μακεδονία. Το βιβλίο, με αναφορά την "BELON, Pierre. Les observations de plusieurs singularitez et choses memorables, trouvées en Grece, Asie, Iudée, Egypte, Arabie, et autres pays estranges, redigées en trois livres, Par Pierre Belon du Mans, Paris, Guillaume Cavellat, 1554&q...
Το βαλκανικό αγριόγιδο είναι ένα πολύ όμορφο θηλαστικό, οπληφόρο, αρτιοδάκτυλο, μηρυκαστικό, κοινωνικό ζώο των υψηλών, απόκρημνων περιοχών της Ελλάδας, γνωστό και ως αντιλόπη των ελληνικών βουνών. Χαρακτηριστικό του είναι οι οξείες αισθήσεις του και τα όρθια και λυγισμένα προς τα πίσω κέρατά του. Έχει πολύ νόστιμο κρέας, γεγονός που το καθιστά ευάλωτο στη λαθροθηρία. Σήμερα συγκαταλέγεται στα πλέον απειλούμενα ζώα της βαλκανικής χερσονήσου και το κυνήγι του απαγορεύεται σε όλη τη χώρα. Εκτιμάται πως ο πληθυσμός του αριθμεί λιγότερα από 1000 άτομα σε όλη την ελληνική επικράτεια. Στην παρούσα εικόνα του 1554, από το βιβλίο του Γάλλου φυσιοδίφη και περιηγητή Πιερ Μπελόν, εμφανίζεται ένα αγριόγιδο από τη Μακεδονία. Το βιβλίο, με αναφορά την "BELON, Pierre. Les observations de plusieurs singularitez et choses memorables, trouvées en Grece, Asie, Iudée, Egypte, Arabie, et autres pays estranges, redigées en trois livres, Par Pierre Belon du Mans, Paris, Guillaume Cavellat, 1554", μπορεί να αναζητηθεί στη βιβλιοθήκη του Ιδρύματος της Αικατερίνης Λασκαρίδη.
Περισσότερα
Λιγότερα
ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Οι μαθητές μπορούν να συλλέξουν από το διαδίκτυο χαρακτηριστικές εικόνες, φωτογραφίες και βίντεο του βαλκανικού αγριόγιδου και να τις αντιπαραβάλουν με την παρούσα εικόνα του Πιερ Μπελόν. Τα χαρακτηριστικά του ζώου, η γεωγραφική του εξάπλωση, η διατροφή του, η κοινωνική του ζωή και οι κίνδυνοι που αντιμετωπίζει προσφέρονται για διδακτική πραγμάτευση. Επίσης, μπορούν να αναζητηθούν οι λόγοι της πληθυσμιακής του συρρίκνωσης, της ένταξής του στα προστατευόμενα είδη, καθώς και οι αιτίες της συμπάθειας που τρέφουν για το αγριόγιδο οι ορειβάτες. Τέλος, οι μαθητές μπορούν να προτείνουν, στο πλαίσιο μιας σχετικής εργασίας, μέτρα ολιγόστευσης των απειλών εξαφάνισής του, ώστε να διατηρηθεί και να αυξηθεί ο πληθυσμός του βαλκανικού αγριόγιδου. Φυσικά, το πανέμορφο αυτό ζώο μπορεί να αποδοθεί και εικαστικά, μέσω πινάκων ζωγραφικής που θα δημιουργήσουν οι μαθητές.
Οι μαθητές μπορούν να συλλέξουν από το διαδίκτυο χαρακτηριστικές εικόνες, φωτογραφίες και βίντεο του βαλκανικού αγριόγιδου και να τις αντιπαραβάλουν με την παρούσα εικόνα του Πιερ Μπελόν. Τα χαρακτηριστικά του ζώου, η γεωγραφική του εξάπλωση, η διατροφή του, η κοινωνική του ζωή και οι κίνδυνοι που αντιμετωπίζει προσφέρονται για διδακτική πραγμάτευση. Επίσης, μπορούν να αναζητηθούν οι λόγοι της πληθυσμιακής του συρρίκνωσης, της ένταξής του στα προστατευόμενα είδη, καθώς και οι αιτίες της συμπάθειας που τρέφουν για το αγριόγιδο οι ορειβάτες. Τέλος, οι μαθητές μπορούν να προτείνουν, στο πλαίσιο μιας σχετικής εργασίας, μέτρα ολιγόστευσης των απειλών εξαφάνισής του, ώστε να διατηρηθεί και να αυξηθεί ο πληθυσμός του βαλκανικού αγριόγιδου. Φυσικά, το πανέμορφο αυτό ζώο μπορεί να αποδοθεί και εικαστικά, μέσω πινάκων ζωγραφικής που θα δημιουργήσουν οι μαθητές.
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
http://photodentro.edu.gr/cultural/r/8526/6734
ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
μαθητής,
εκπαιδευτικός
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ / ΕΠΙΠΕΔΟ
προσχολική,
δημοτικό,
γυμνάσιο
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
0-20
,
6-9
,
9-12
,
12-15
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ
Φορέας χρηματοδότησης:
Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
Χρηματοδότηση: ίδιοι πόροι/άλλη πηγή χρηματοδότησης
Χρηματοδότηση: ίδιοι πόροι/άλλη πηγή χρηματοδότησης
ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
έργο / πράξη:
ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)
ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)
Φορέας χρηματοδότησης: ΥΠΠΕΘ
Χρηματοδότηση: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
Πλαίσιο χρηματοδότησης: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
Διάρκεια: 2010-2015
Ανάδοχος (έργου / πράξης): ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Επιστημονική και διοικητική εποπτεία έργου / πράξης (υπεύθυνος / συντονιστής έργου / πράξης): Μαίρη Κριάρη
Φορείς υλοποίησης: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)
Φορέας χρηματοδότησης: ΥΠΠΕΘ
Χρηματοδότηση: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
Πλαίσιο χρηματοδότησης: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
Διάρκεια: 2010-2015
Ανάδοχος (έργου / πράξης): ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Επιστημονική και διοικητική εποπτεία έργου / πράξης (υπεύθυνος / συντονιστής έργου / πράξης): Μαίρη Κριάρη
Φορείς υλοποίησης: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)
Υποέργο 12: Παιδαγωγικός Μετασχολιασμός Ψηφιακού Υλικού Πολιτισμικού Περιεχομένου
Ανάδοχος υποέργου: ΙΕΠ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
Φορέας παρακολούθησης και παραλαβής υποέργου: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Ανάδοχος υποέργου: ΙΕΠ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
Φορέας παρακολούθησης και παραλαβής υποέργου: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΤΥΠΟΣ ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
αφηγηματικό
ΕΥΡΟΣ ΚΑΛΥΨΗΣ (ΧΡΟΝΙΚΗ, ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΗ Η' ΑΛΛΗ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΣΗ)
Πανίδα Ελλάδας
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΚΑΤΑΤΑΞΗ
Γεωγραφία - Γεωλογία > Φυσικό περιβάλλον > Βιόσφαιρα
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
εικόνα
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > άμεση
διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
εποικοδομητισμός > έρευνα δράσης
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
εποικοδομητισμός > έρευνα δράσης
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση > εννοιολογικός
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
συναισθηματικός > να δίνουν προσοχή
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
συναισθηματικός > να δίνουν προσοχή
ΣΥΛΛΟΓΕΣ ΟΠΟΥ ΕΜΦΑΝΙΖΕΤΑΙ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου:
Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Μεταδεδομένα
:
Εμπλουτισμός μεταδεδομένων
:
:
Επιμέλεια / επικύρωση
μεταδεδομένων
:
Συντονιστής / επιστημονικός
υπεύθυνος μεταδεδομένων
:
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Χορηγός/οί άδειας χρήσης:
Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
Εκδότης/ες:
Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
Χορηγός/οί άδειας χρήσης μεταδεδομένων:
ΙΕΠ
Εκδότης/ες μεταδεδομένων:
ΙΕΠ,
ΙΤΥΕ
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ
http://creativecommons.org/publicdomain/mark/1.0/


