Photodentro logo
Φωτόδεντρο

ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
CTI logo
Ελληνικά English

Όλα τα Μαθησιακά Αντικείμενα right arrow icon Συλλογές right arrow icon Aikaterini Laskaridis Foundation Library #4

ΜΑΘΗΣΙΑΚΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ

ΑΓΟΡΑ ΤΗΣ ΡΙΕΚΑ

Μετάβαση στη σελίδα του αντικειμένου στον πάροχο
ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΩ
 
Facebook icon
Tweet icon
QRCode icon
QRCode
ΜΟΙΡΑΖΟΜΑΙ
Αρχεία σε αυτό το αντικείμενο:
  
  
ΓΕΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΤΙΤΛΟΣ
Bazaar at Riekka
Αγορά της Ριέκα
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Ο Ιρλανδός συγγραφέας Smith o’ Hara παρέα με 3 άλλους ομοεθνείς του επισκέφθηκαν με πλοίο το 1859 πολλές περιοχές της Μεσογείου, με σκοπό να γευτούν την ηλιοφάνεια, το γλυκό κλίμα της περιοχής, αλλά και για να κυνηγήσουν. Έφτασαν στην Ισπανία, το Γιβραλτάρ, τη Μάλτα και την Κέρκυρα, την Κροατία και την Ιταλία. Σε λεύκωμα που εξέδωσε ο o’ Hara συμπεριέλαβε πολλά χαρούμενα ενσταντανέ, τα οποία ζωγράφιζε στα διάφορα λιμάνια που προσέγγιζε. Ένα από τα λιμάνια στα οποία κατέπλευσε ήταν και της κροατικής Ριέκα, όπου, όπως παρουσιάζεται στην παρούσα εικόνα, φιλοτέχνησε τμήμα της αγοράς της. Η εικόνα αυτή όπως και πολλές, σχετικές άλλες από περιοχές της Μεσογείου μπορεί να αναζητηθεί στο βιβλίο-λεύκωμα με αναφορά την «[O’HARA (SMITH) -]. Smith's Wanderings. A Cruise in the Mediterranean, London, Thomas McLean, 1859», το οποίο βρίσκεται στη βιβλιοθήκη του Ιδρύματος της Αικατερίνης Λασκαρίδη. Ο Ιρλανδός συγγραφέας Smith o’ Hara παρέα με 3 άλλους ομοεθνείς του επισκέφθηκαν με πλοίο το 1859 πολλές περιοχές της Μεσογείου, με σκοπό να γευτούν την ηλιοφάνεια, το γλυκό κλίμα της περιοχής, αλλά και για να κυνηγήσουν. Έφτασαν στην Ισπανία, το Γιβραλτάρ, τη Μάλτα και την Κέρκυρα, την Κροατία και την Ιταλία. Σε λεύκωμα που εξέδωσε ο o’ Hara συμπεριέλαβε πολλά χαρούμενα ενσταντανέ, τα οποία ζωγράφιζε στα διάφορα λιμάνια που προσέγγιζε. Ένα από τα λιμάνια στα οποία κατέπλευσε ήταν και της κροατικής Ριέκα, όπου, όπως παρουσιάζεται στην παρούσα εικόνα, φιλοτέχνησε τμήμα της αγοράς της. Η εικόνα αυτή όπως και πολλές, σχετικές άλλες από περιοχές της Μεσογείου μπορεί να αναζητηθεί στο βιβλίο-λεύκωμα με αναφορά την «[O’HARA (SMITH) -]. Smith's Wanderings. A Cruise in the Mediterranean, London, Thomas McLean, 1859», το οποίο βρίσκεται στη βιβλιοθήκη του Ιδρύματος της Αικατερίνης Λασκαρίδη.
ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Οι μαθητές μπορούν να αναζητήσουν και άλλες εικόνες μεσογειακών λιμανιών, από το λεύκωμα του ο’ Hara, και μελετώντας τες να διαμορφώσουν άποψη για τις οικονομικές, πολιτικές και κοινωνικές συνθήκες εκείνης της εποχής των μέσων του 19ου αιώνα. Επίσης, βαδίζοντας στα χνάρια του Ιρλανδού συγγραφέα μπορούν να επισκεφτούν, μέσω του Google Earth, τις ίδιες περιοχές της Μεσογείου, να εντοπίσουν αλλαγές και να προβούν σε συγκρίσεις με τα σημερινά δεδομένα. Τέλος, η εικαστική απεικόνιση σημερινών στιγμιότυπων (φανταστικών ή μη) από μεσογειακές περιοχές και λιμάνια μπορεί να αξιοποιηθεί στο μάθημα της Αισθητικής Αγωγής ή και της Ευέλικτης Ζώνης. Οι μαθητές μπορούν να αναζητήσουν και άλλες εικόνες μεσογειακών λιμανιών, από το λεύκωμα του ο’ Hara, και μελετώντας τες να διαμορφώσουν άποψη για τις οικονομικές, πολιτικές και κοινωνικές συνθήκες εκείνης της εποχής των μέσων του 19ου αιώνα. Επίσης, βαδίζοντας στα χνάρια του Ιρλανδού συγγραφέα μπορούν να επισκεφτούν, μέσω του Google Earth, τις ίδιες περιοχές της Μεσογείου, να εντοπίσουν αλλαγές και να προβούν σε συγκρίσεις με τα σημερινά δεδομένα. Τέλος, η εικαστική απεικόνιση σημερινών στιγμιότυπων (φανταστικών ή μη) από μεσογειακές περιοχές και λιμάνια μπορεί να αξιοποιηθεί στο μάθημα της Αισθητικής Αγωγής ή και της Ευέλικτης Ζώνης.
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
http://photodentro.edu.gr/cultural/r/8526/6737
ΛΕΞΕΙΣ ΚΛΕΙΔΙΑ
Ριέκα Μεσόγειος λεύκωμα οικονομική δραστηριότητα λμάνι
  
ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
μαθητής, εκπαιδευτικός
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ / ΕΠΙΠΕΔΟ
δημοτικό, γυμνάσιο, γενικό λύκειο
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
9-12 , 12-15 , 15-18
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ
Φορέας χρηματοδότησης: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
Χρηματοδότηση: ίδιοι πόροι/άλλη πηγή χρηματοδότησης
ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
έργο / πράξη: ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)
ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)
Φορέας χρηματοδότησης: ΥΠΠΕΘ
Χρηματοδότηση: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
Πλαίσιο χρηματοδότησης: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
Διάρκεια: 2010-2015
Ανάδοχος (έργου / πράξης): ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Επιστημονική και διοικητική εποπτεία έργου / πράξης (υπεύθυνος / συντονιστής έργου / πράξης): Μαίρη Κριάρη
Φορείς υλοποίησης: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)
υποέργο: Υποέργο 12: Παιδαγωγικός Μετασχολιασμός Ψηφιακού Υλικού Πολιτισμικού Περιεχομένου
Υποέργο 12: Παιδαγωγικός Μετασχολιασμός Ψηφιακού Υλικού Πολιτισμικού Περιεχομένου
Ανάδοχος υποέργου: ΙΕΠ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
Φορέας παρακολούθησης και παραλαβής υποέργου: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΓΛΩΣΣΑ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ανεξάρτητο γλώσσας
ΤΥΠΟΣ ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
αφηγηματικό
ΕΥΡΟΣ ΚΑΛΥΨΗΣ (ΧΡΟΝΙΚΗ, ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΗ Η' ΑΛΛΗ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΣΗ)
Μεσόγειος, μέσα 19ου αιώνα
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
https://el.travelogues.gr/item.php?view=42498
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΚΑΤΑΤΑΞΗ
Ιστορία > Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) > Οικονομία
Ιστορία > Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) > Κοινωνία και καθημερινή ζωή
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
εικόνα
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > άμεση διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
εποικοδομητισμός > έρευνα δράσης
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση > βασισμένος σε γεγονότα
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
συναισθηματικός > να δίνουν προσοχή
ΣΥΛΛΟΓΕΣ ΟΠΟΥ ΕΜΦΑΝΙΖΕΤΑΙ
Aikaterini Laskaridis Foundation Library #4
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Μεταδεδομένα :
Εμπλουτισμός μεταδεδομένων :
:
Επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων :
Συντονιστής / επιστημονικός υπεύθυνος μεταδεδομένων :
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Χορηγός/οί άδειας χρήσης: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
Εκδότης/ες: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
Χορηγός/οί άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
Εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΕΠ, ΙΤΥΕ
  
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ
Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ)
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ
http://creativecommons.org/publicdomain/mark/1.0/
Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να σας προσφέρει καλύτερη εμπειρία πλοήγησης και για την ανάλυση στοιχείων επισκεψιμότητας. Με την πρόσβαση στον ιστότοπο συμφωνείτε στη χρήση των cookies. Το κατάλαβα Περισσότερα
©2024 photodentro.edu.gr/cultural – Σχεδίαση, Ανάπτυξη, Λειτουργία: ΙΤΥΕ «ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ» - Διεύθυνση Εκπαιδευτικών Τεχνολογιών, Επιμόρφωσης & Πιστοποίησης (ΔιΕΤΕΠ)
Photodentro Cultural v1.0 | powered by DSpace open source repository software
Επικοινωνία Επικοινωνία
EU
Λογότυπο Ινστιτούτου Τεχνολογίας Υπολογιστών και Εκδόσεων Διόφαντος
logo
Λογότυπο Ψηφιακού Σχολείου
λογότυπο Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού
λογότυπο ΕΣΠΑ
λογότυπο ΕΣΠΑ
Η υπηρεσία αναπτύχθηκε από το ΙΤΥΕ «ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ» στο πλαίσιο των έργων «Ψηφιακή Εκπαιδευτική Πλατφόρμα, Διαδραστικά Βιβλία και Αποθετήριο Μαθησιακών Αντικειμένων» (Ψηφιακό Σχολείο Ι) του ΕΠ «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» του ΕΣΠΑ 2007-2013 και «Επέκταση και Αξιοποίηση της Ψηφιακής Εκπαιδευτικής Πλατφόρμας, των Διαδραστικών Βιβλίων και του Αποθετηρίου Μαθησιακών Αντικειμένων» (Ψηφιακό Σχολείο ΙΙ) του ΕΠ «Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού, Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» του ΕΣΠΑ 2014-2020, με συγχρηματοδότηση από την Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΚΤ) και το Ελληνικό Δημόσιο. Συντηρείται και ενημερώνεται με χρηματοδότηση από το ΥΠΑΙΘ, στο πλαίσιο έργου υποστήριξης και συντήρησης των υπηρεσιών του ΥΠΑΙΘ από το ΙΤΥΕ ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ.