Όλα τα Μαθησιακά Αντικείμενα Συλλογές Aikaterini Laskaridis Foundation Library #4
ΜΑΘΗΣΙΑΚΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ
ΑΓΡΙΟ ΠΡΟΒΑΤΟ (ΑΓΡΙΝΟ Η ΜΟΥΦΛΟΝ) ΤΗΣ ΚΡΗΤΗΣ
ΓΕΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΤΙΤΛΟΣ
Moufflon or Wild sheep of Crete (Ovis orientalis)
Άγριο πρόβατο (αγρινό ή μουφλόν) της Κρήτης
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Το άγριο πρόβατο της παρούσας εικόνας προέρχεται από την Νοτιοδυτική Ασία (Ovis orientalis - πρόβατον ο ανατολικός). Ο πληθυσμός του διαιρείται σε 7 ομάδες οι οποίες συγκροτούν τα δύο υποείδη του: τα αγρινό (μουφλόν) και τα urial. Τα αγρινό, που ζουν και στην Ελλάδα, έχουν συμβάλει στην εξέλιξη των ευρωπαϊκών εξημερωμένων φυλών του προβάτου. Χαρακτηριστικό τους η δειλία τους, καθώς και η κυκλικότητα των κεράτων τους, αν και στα θηλυκά, τα κέρατα ενδέχεται να απουσιάζουν. Διάφορα είδη αγρινού συναντώνται στις μεσογειακές χώρες, ενώ πολύ γνωστό, ενδημικό είδος είναι το αγρινό της Κύπρου (πρόβατον ο ανατολικός ο οφίων - Ovis orientalis ophion), το οποίο είναι και σύμβολο των Κυπριακών αερογραμμών αλλά και της Κυπριακής εθνικής ομάδας ράγκμπι. Στην εικόνα αυτή του 1554 εμφανίζεται ένα ευρωπαϊκό αγρινό της Κρήτης όπως αποτυπώθηκε από τον Γάλλο φυσιοδίφη και περιηγητή Πιερ Μπελόν στο βιβλίο του «BELON, Pierre. Les observations de plusieurs singularitez et choses memorables, trouvée...
Το άγριο πρόβατο της παρούσας εικόνας προέρχεται από την Νοτιοδυτική Ασία (Ovis orientalis - πρόβατον ο ανατολικός). Ο πληθυσμός του διαιρείται σε 7 ομάδες οι οποίες συγκροτούν τα δύο υποείδη του: τα αγρινό (μουφλόν) και τα urial. Τα αγρινό, που ζουν και στην Ελλάδα, έχουν συμβάλει στην εξέλιξη των ευρωπαϊκών εξημερωμένων φυλών του προβάτου. Χαρακτηριστικό τους η δειλία τους, καθώς και η κυκλικότητα των κεράτων τους, αν και στα θηλυκά, τα κέρατα ενδέχεται να απουσιάζουν. Διάφορα είδη αγρινού συναντώνται στις μεσογειακές χώρες, ενώ πολύ γνωστό, ενδημικό είδος είναι το αγρινό της Κύπρου (πρόβατον ο ανατολικός ο οφίων - Ovis orientalis ophion), το οποίο είναι και σύμβολο των Κυπριακών αερογραμμών αλλά και της Κυπριακής εθνικής ομάδας ράγκμπι. Στην εικόνα αυτή του 1554 εμφανίζεται ένα ευρωπαϊκό αγρινό της Κρήτης όπως αποτυπώθηκε από τον Γάλλο φυσιοδίφη και περιηγητή Πιερ Μπελόν στο βιβλίο του «BELON, Pierre. Les observations de plusieurs singularitez et choses memorables, trouvées en Grece, Asie, Iudée, Egypte, Arabie, et autres pays estranges, redigées en trois livres, Par Pierre Belon du Mans, Paris, Guillaume Cavellat, 1554», το οποίο μπορεί να αναζητηθεί στη βιβλιοθήκη του Ιδρύματος της Αικατερίνης Λασκαρίδη.
Περισσότερα
Λιγότερα
ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Με προοργανωτή την εικόνα του αγρινού της Κρήτης, οι μαθητές μπορούν να μελετήσουν την πανίδα της Μεγαλονήσου και να εντοπίσουν αλλαγές και μεταβολές, που σημειώθηκαν κατά τη διαδρομή των 450 και πλέον χρόνων, από την εικονογράφηση του Μπελόν. Επίσης, σχετικές εικόνες και βίντεο με πρωταγωνιστές τα άγρια πρόβατα, εύκολα, μπορούν να συλλεχθούν από το Διαδίκτυο και να αξιοποιηθούν διδακτικά. Ακόμη, τα είδη του άγριου πρόβατου, τα χαρακτηριστικά, οι περιοχές της γεωγραφικής εξάπλωσής του, η διατροφή του, οι κίνδυνοι και οι ωφέλειές του αποτελούν ενδεικτικά θέματα μιας ομαδικής εργασίας. Τέλος, η παρουσία του αγρινού ως συμβόλου και εμβλήματος σε διάφορους πολιτισμούς, ενώσεις και οργανισμούς μπορεί να εκλάβει σημαντική, διδακτική διάσταση. Φυσικά, οι μαθητές, μιμούμενοι τον Πιερ Μπελόν, μπορούν να δημιουργήσουν λεύκωμα πινάκων ζωγραφικής με εκπροσώπους από την πανίδα της περιοχής τους.
Με προοργανωτή την εικόνα του αγρινού της Κρήτης, οι μαθητές μπορούν να μελετήσουν την πανίδα της Μεγαλονήσου και να εντοπίσουν αλλαγές και μεταβολές, που σημειώθηκαν κατά τη διαδρομή των 450 και πλέον χρόνων, από την εικονογράφηση του Μπελόν. Επίσης, σχετικές εικόνες και βίντεο με πρωταγωνιστές τα άγρια πρόβατα, εύκολα, μπορούν να συλλεχθούν από το Διαδίκτυο και να αξιοποιηθούν διδακτικά. Ακόμη, τα είδη του άγριου πρόβατου, τα χαρακτηριστικά, οι περιοχές της γεωγραφικής εξάπλωσής του, η διατροφή του, οι κίνδυνοι και οι ωφέλειές του αποτελούν ενδεικτικά θέματα μιας ομαδικής εργασίας. Τέλος, η παρουσία του αγρινού ως συμβόλου και εμβλήματος σε διάφορους πολιτισμούς, ενώσεις και οργανισμούς μπορεί να εκλάβει σημαντική, διδακτική διάσταση. Φυσικά, οι μαθητές, μιμούμενοι τον Πιερ Μπελόν, μπορούν να δημιουργήσουν λεύκωμα πινάκων ζωγραφικής με εκπροσώπους από την πανίδα της περιοχής τους.
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
http://photodentro.edu.gr/cultural/r/8526/6738
ΛΕΞΕΙΣ ΚΛΕΙΔΙΑ
ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
μαθητής,
εκπαιδευτικός
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ / ΕΠΙΠΕΔΟ
προσχολική,
δημοτικό,
γυμνάσιο
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
0-20
,
6-9
,
9-12
,
12-15
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ
Φορέας χρηματοδότησης:
Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
Χρηματοδότηση: ίδιοι πόροι/άλλη πηγή χρηματοδότησης
Χρηματοδότηση: ίδιοι πόροι/άλλη πηγή χρηματοδότησης
ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
έργο / πράξη:
ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)
ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)
Φορέας χρηματοδότησης: ΥΠΠΕΘ
Χρηματοδότηση: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
Πλαίσιο χρηματοδότησης: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
Διάρκεια: 2010-2015
Ανάδοχος (έργου / πράξης): ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Επιστημονική και διοικητική εποπτεία έργου / πράξης (υπεύθυνος / συντονιστής έργου / πράξης): Μαίρη Κριάρη
Φορείς υλοποίησης: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)
Φορέας χρηματοδότησης: ΥΠΠΕΘ
Χρηματοδότηση: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
Πλαίσιο χρηματοδότησης: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
Διάρκεια: 2010-2015
Ανάδοχος (έργου / πράξης): ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Επιστημονική και διοικητική εποπτεία έργου / πράξης (υπεύθυνος / συντονιστής έργου / πράξης): Μαίρη Κριάρη
Φορείς υλοποίησης: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)
Υποέργο 12: Παιδαγωγικός Μετασχολιασμός Ψηφιακού Υλικού Πολιτισμικού Περιεχομένου
Ανάδοχος υποέργου: ΙΕΠ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
Φορέας παρακολούθησης και παραλαβής υποέργου: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Ανάδοχος υποέργου: ΙΕΠ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
Φορέας παρακολούθησης και παραλαβής υποέργου: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΓΛΩΣΣΑ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ανεξάρτητο γλώσσας
ΤΥΠΟΣ ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
αφηγηματικό
ΕΥΡΟΣ ΚΑΛΥΨΗΣ (ΧΡΟΝΙΚΗ, ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΗ Η' ΑΛΛΗ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΣΗ)
Πανίδα της Κρήτης
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΚΑΤΑΤΑΞΗ
Γεωγραφία - Γεωλογία > Φυσικό περιβάλλον > Βιόσφαιρα
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
εικόνα
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > άμεση
διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση > εννοιολογικός
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
συναισθηματικός > να δίνουν προσοχή
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
συναισθηματικός > να δίνουν προσοχή
ΣΥΛΛΟΓΕΣ ΟΠΟΥ ΕΜΦΑΝΙΖΕΤΑΙ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου:
Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Μεταδεδομένα
:
Εμπλουτισμός μεταδεδομένων
:
:
Επιμέλεια / επικύρωση
μεταδεδομένων
:
Συντονιστής / επιστημονικός
υπεύθυνος μεταδεδομένων
:
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Χορηγός/οί άδειας χρήσης:
Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
Εκδότης/ες:
Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
Χορηγός/οί άδειας χρήσης μεταδεδομένων:
ΙΕΠ
Εκδότης/ες μεταδεδομένων:
ΙΕΠ,
ΙΤΥΕ
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ
http://creativecommons.org/publicdomain/mark/1.0/