Όλα τα Μαθησιακά Αντικείμενα
Συλλογές
Aikaterini Laskaridis Foundation Library #4
ΜΑΘΗΣΙΑΚΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ
Ο ΟΒΕΛΙΣΚΟΣ ΤΟΥ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ Ζ΄ ΤΟΥ ΠΥΡΦΟΡΟΓΕΝΝΗΤΟΥ Η ΧΑΛΚΙΝΗ ΣΤΗΛΗ ΚΑΙ ΤΟ ΜΠΛΕ ΤΖΑΜΙ ΣΤΟΝ ΙΠΠΟΔΡΟΜΟ ΤΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΗΣ
ΓΕΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΤΙΤΛΟΣ
Constantine Obelisk or Walled Obelisk and Sultan Ahmed Mosque at the Hippodrome of Constantinople
Ο οβελίσκος του Κωνσταντίνου Ζ΄ του Πυρφορογέννητου ή Χάλκινη Στήλη και το Μπλε Τζαμί στον Ιππόδρομο της Κωνσταντινούπολης
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Ο Ιππόδρομος της Κωνσταντινούπολης (At Meydani στα τουρκικά) υπήρξε το κέντρο της κοινωνικής ζωής της πόλης κατά τη διάρκεια των Βυζαντινών χρόνων. Σήμερα έχει διαμορφωθεί στην πλατεία Σουλτάν Αχμέτ. Ένα από τα εξέχοντα μνημεία του Ιπποδρόμου-πλατείας, το οποίο σώζεται μέχρι σήμερα, είναι και ο οβελίσκος του Κωνσταντίνου Ζ΄ του Πυρφορογέννητου ή Κτιστός οβελίσκος ή Χάλκινη Στήλη, που διακρίνεται και στην παρούσα φωτογραφία του 1913. Ο οβελίσκος, που επισκευάστηκε και καλύφθηκε με επιχρυσωμένες χάλκινες πλάκες τον 10ο αιώνα από τον αυτοκράτορα Κωνσταντίνο τον Πορφυρογέννητο, βρίσκεται δίπλα στη στήλη των όφεων στην νότια πλευρά του Ιπποδρόμου. Κατά τη διάρκεια της Τέταρτης Σταυροφορίας το 1204, η Χάλκινη Στήλη υπέστει σημαντικές ζημιές. Στη φωτογραφία διακρίνεται, επίσης, και το Μπλέ Τζαμί ή τέμενος του Σουλτάνου Αχμέτ, το οποίο χτίστηκε στις αρχές του 17ου αιώνα και βρίσκεται απέναντι από την Αγιά Σοφιά. Το τζαμί ξεχωρίζει για την ανυπέρβλητη ομορφιά και αρμονία του και για αυτό...
Ο Ιππόδρομος της Κωνσταντινούπολης (At Meydani στα τουρκικά) υπήρξε το κέντρο της κοινωνικής ζωής της πόλης κατά τη διάρκεια των Βυζαντινών χρόνων. Σήμερα έχει διαμορφωθεί στην πλατεία Σουλτάν Αχμέτ. Ένα από τα εξέχοντα μνημεία του Ιπποδρόμου-πλατείας, το οποίο σώζεται μέχρι σήμερα, είναι και ο οβελίσκος του Κωνσταντίνου Ζ΄ του Πυρφορογέννητου ή Κτιστός οβελίσκος ή Χάλκινη Στήλη, που διακρίνεται και στην παρούσα φωτογραφία του 1913. Ο οβελίσκος, που επισκευάστηκε και καλύφθηκε με επιχρυσωμένες χάλκινες πλάκες τον 10ο αιώνα από τον αυτοκράτορα Κωνσταντίνο τον Πορφυρογέννητο, βρίσκεται δίπλα στη στήλη των όφεων στην νότια πλευρά του Ιπποδρόμου. Κατά τη διάρκεια της Τέταρτης Σταυροφορίας το 1204, η Χάλκινη Στήλη υπέστει σημαντικές ζημιές. Στη φωτογραφία διακρίνεται, επίσης, και το Μπλέ Τζαμί ή τέμενος του Σουλτάνου Αχμέτ, το οποίο χτίστηκε στις αρχές του 17ου αιώνα και βρίσκεται απέναντι από την Αγιά Σοφιά. Το τζαμί ξεχωρίζει για την ανυπέρβλητη ομορφιά και αρμονία του και για αυτό συγκαταλέγεται στα αριστουργήματα της οθωμανική αρχιτεκτονικής. Η φωτογραφία αυτή όπως και οι άλλες 112 σχετικές είναι καταχωρισμένες στον ταξιδιωτικό οδηγό-βιβλίο του Hermann Barth με τίτλο «Constantinople: Ouvrage illustré de 103 gravures, Paris, H. Laurens, 1913». Ο οδηγός αυτός, που βρίσκεται στη βιβλιοθήκη του Ιδρύματος της Αικατερίνης Λασκαρίδη, είναι αφιερωμένος στην αδελφή του συγγραφέα και παρουσιάζει με εύληπτο και γλαφυρό τρόπο την ιστορία, τα μνημεία αλλά και τη σύγχρονη ζωή στην Κωνσταντινούπολη στις αρχές του 20ού αιώνα, καθώς και τα σημαντικότερα αξιοθέατα στον Βόσπορο και την Προύσα.
Περισσότερα
Λιγότερα
ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Οι μαθητές μπορούν να αναζητήσουν και τις υπόλοιπες φωτογραφίες των μνημείων της Κωνσταντινούπολης και των άλλων περιοχών από το λεύκωμα του Hermann Barth. Επίσης, μπορούν να επισκεφτούν μέσω σχετικών λογισμικών οπτικοποίησης (π.χ Google Earth) αυτές τις περιοχές και να εντοπίσουν τις διαφορές που σημειώθηκαν στο διάβα του 20ού αιώνα μέχρι τις μέρες μας. Επιπλέον, τα αρχιτεκτονικά χαρακτηριστικά της βυζαντινής και ισλαμικής αρχιτεκτονικής προσφέρονται για παιδαγωγική αξιοποίηση. Τέλος μια διαχρονική, ιστορική αναδρομή και μια αποτύπωση των χαρακτηριστικών της Χάλκινης Στήλης αλλά και του τεμένους του Σουλτάνου Αχμέτ, μπορεί να αποτελέσουν θέματα μιας ερευνητικής εργασίας. Ακόμη, με χρήση ενός λογισμικού αισθητικής έκφρασης και ανάπτυξης της δημιουργικότητας και ως μια εικαστική παρέμβαση μπορεί να αναπαραχθεί ο χώρος του Ιπποδρομίου συμπεριλαμβανομένων και των αξιόλογων μνημείων του.
Οι μαθητές μπορούν να αναζητήσουν και τις υπόλοιπες φωτογραφίες των μνημείων της Κωνσταντινούπολης και των άλλων περιοχών από το λεύκωμα του Hermann Barth. Επίσης, μπορούν να επισκεφτούν μέσω σχετικών λογισμικών οπτικοποίησης (π.χ Google Earth) αυτές τις περιοχές και να εντοπίσουν τις διαφορές που σημειώθηκαν στο διάβα του 20ού αιώνα μέχρι τις μέρες μας. Επιπλέον, τα αρχιτεκτονικά χαρακτηριστικά της βυζαντινής και ισλαμικής αρχιτεκτονικής προσφέρονται για παιδαγωγική αξιοποίηση. Τέλος μια διαχρονική, ιστορική αναδρομή και μια αποτύπωση των χαρακτηριστικών της Χάλκινης Στήλης αλλά και του τεμένους του Σουλτάνου Αχμέτ, μπορεί να αποτελέσουν θέματα μιας ερευνητικής εργασίας. Ακόμη, με χρήση ενός λογισμικού αισθητικής έκφρασης και ανάπτυξης της δημιουργικότητας και ως μια εικαστική παρέμβαση μπορεί να αναπαραχθεί ο χώρος του Ιπποδρομίου συμπεριλαμβανομένων και των αξιόλογων μνημείων του.
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
http://photodentro.edu.gr/cultural/r/8526/6740
ΛΕΞΕΙΣ ΚΛΕΙΔΙΑ
ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
μαθητής,
εκπαιδευτικός
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ / ΕΠΙΠΕΔΟ
δημοτικό,
γυμνάσιο,
γενικό λύκειο
,
επαγγελματικό λύκειο (ΕΠΑ.Λ)
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
6-9
,
9-12
,
12-15
,
15-18
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ
Φορέας χρηματοδότησης:
Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
Χρηματοδότηση: ίδιοι πόροι/άλλη πηγή χρηματοδότησης
Χρηματοδότηση: ίδιοι πόροι/άλλη πηγή χρηματοδότησης
ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
έργο / πράξη:
ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)
ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)
Φορέας χρηματοδότησης: ΥΠΠΕΘ
Χρηματοδότηση: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
Πλαίσιο χρηματοδότησης: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
Διάρκεια: 2010-2015
Ανάδοχος (έργου / πράξης): ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Επιστημονική και διοικητική εποπτεία έργου / πράξης (υπεύθυνος / συντονιστής έργου / πράξης): Μαίρη Κριάρη
Φορείς υλοποίησης: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)
Φορέας χρηματοδότησης: ΥΠΠΕΘ
Χρηματοδότηση: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
Πλαίσιο χρηματοδότησης: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
Διάρκεια: 2010-2015
Ανάδοχος (έργου / πράξης): ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Επιστημονική και διοικητική εποπτεία έργου / πράξης (υπεύθυνος / συντονιστής έργου / πράξης): Μαίρη Κριάρη
Φορείς υλοποίησης: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)
Υποέργο 12: Παιδαγωγικός Μετασχολιασμός Ψηφιακού Υλικού Πολιτισμικού Περιεχομένου
Ανάδοχος υποέργου: ΙΕΠ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
Φορέας παρακολούθησης και παραλαβής υποέργου: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Ανάδοχος υποέργου: ΙΕΠ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
Φορέας παρακολούθησης και παραλαβής υποέργου: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΓΛΩΣΣΑ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ανεξάρτητο γλώσσας
ΤΥΠΟΣ ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
αφηγηματικό
ΕΥΡΟΣ ΚΑΛΥΨΗΣ (ΧΡΟΝΙΚΗ, ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΗ Η' ΑΛΛΗ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΣΗ)
Βυζαντινή και Ισλαμική αρχιτεκτονική
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΚΑΤΑΤΑΞΗ
Ιστορία > Βυζαντινή και Μεσαιωνική Ιστορία > Τέχνες, Γράμματα και Πολιτισμός
Εικαστικά > Αρχιτεκτονική
Εικαστικά > Αρχιτεκτονική
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
εικόνα
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > άμεση
διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
εποικοδομητισμός > έρευνα δράσης
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
εποικοδομητισμός > έρευνα δράσης
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση > εννοιολογικός
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
συναισθηματικός > να δίνουν προσοχή
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
συναισθηματικός > να δίνουν προσοχή
ΣΥΛΛΟΓΕΣ ΟΠΟΥ ΕΜΦΑΝΙΖΕΤΑΙ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου:
Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Μεταδεδομένα
:
Εμπλουτισμός μεταδεδομένων
:
:
Επιμέλεια / επικύρωση
μεταδεδομένων
:
Συντονιστής / επιστημονικός
υπεύθυνος μεταδεδομένων
:
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Χορηγός/οί άδειας χρήσης:
Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
Εκδότης/ες:
Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
Χορηγός/οί άδειας χρήσης μεταδεδομένων:
ΙΕΠ
Εκδότης/ες μεταδεδομένων:
ΙΕΠ,
ΙΤΥΕ
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ
http://creativecommons.org/publicdomain/mark/1.0/


