Όλα τα Μαθησιακά Αντικείμενα
Συλλογές
Aikaterini Laskaridis Foundation Library #4
ΜΑΘΗΣΙΑΚΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ
Ο ΙΠΠΟΔΡΟΜΟΣ ΤΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΗΣ ΜΕ ΤΟ ΤΖΑΜΙ ΤΟΥ ΣΟΥΛΤΑΝ ΑΧΜΕΤ ΣΤΟ ΒΑΘΟΣ
ΓΕΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΤΙΤΛΟΣ
Hippodrome of Constantinople with the Mosque of Sultan Ahmed in the background
Ο Ιππόδρομος της Κωνσταντινούπολης με το Τζαμί του Σουλτάν Αχμέτ στο βάθος
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Στην παρούσα γκραβούρα του 1913 απεικονίζεται ο Ιππόδρομος της Κωνσταντινούπολης (At Meydani στα τουρκικά), ο οποίος υπήρξε, επί μακρόν, το αθλητικό και κοινωνικό κέντρο της Βασιλεύουσας. Στα χρόνια του Μεγάλου Κωνσταντίνου ανακαινίστηκε πλήρως, αποκτώντας σταδιακά περισσή λαμπρότητα. Στα θαυμαστά μνημεία του Ιπποδρόμου συγκαταλέγονται η στήλη των Όφεων (στο κέντρο της φωτογραφίας) και ο οβελίσκος του Θεοδοσίου Α' (αριστερά). Η στήλη των όφεων (τρικάρηνος όφις) είναι μέρος ενός αρχαίου τρίποδου, που είχε στηθεί στους Δελφούς ως μνημείο της νίκης των Ελλήνων εναντίον των Περσών στην μάχη των Πλαταιών και μεταφέρθηκε στην Κωνσταντινούπολη από τον Μέγα Κωνσταντίνο. Ο φερώνυμος οβελίσκος είναι αιγυπτιακής κατασκευής, ο οποίος επανατοποθετήθηκε στο χώρο του Ιπποδρομίου από τον Μέγα Θεοδόσιο. Τέλος, στο βάθος της γκραβούρας διακρίνεται το Μπλε Τζαμί ή Τζαμί του Σουλτάνου Αχμέτ, το οποίο, αναμφισβήτητα, αποτελεί ένα από τα εντυπωσιακότερα αριστουργήματα της Ισλαμικής αρχιτεκτονι...
Στην παρούσα γκραβούρα του 1913 απεικονίζεται ο Ιππόδρομος της Κωνσταντινούπολης (At Meydani στα τουρκικά), ο οποίος υπήρξε, επί μακρόν, το αθλητικό και κοινωνικό κέντρο της Βασιλεύουσας. Στα χρόνια του Μεγάλου Κωνσταντίνου ανακαινίστηκε πλήρως, αποκτώντας σταδιακά περισσή λαμπρότητα. Στα θαυμαστά μνημεία του Ιπποδρόμου συγκαταλέγονται η στήλη των Όφεων (στο κέντρο της φωτογραφίας) και ο οβελίσκος του Θεοδοσίου Α' (αριστερά). Η στήλη των όφεων (τρικάρηνος όφις) είναι μέρος ενός αρχαίου τρίποδου, που είχε στηθεί στους Δελφούς ως μνημείο της νίκης των Ελλήνων εναντίον των Περσών στην μάχη των Πλαταιών και μεταφέρθηκε στην Κωνσταντινούπολη από τον Μέγα Κωνσταντίνο. Ο φερώνυμος οβελίσκος είναι αιγυπτιακής κατασκευής, ο οποίος επανατοποθετήθηκε στο χώρο του Ιπποδρομίου από τον Μέγα Θεοδόσιο. Τέλος, στο βάθος της γκραβούρας διακρίνεται το Μπλε Τζαμί ή Τζαμί του Σουλτάνου Αχμέτ, το οποίο, αναμφισβήτητα, αποτελεί ένα από τα εντυπωσιακότερα αριστουργήματα της Ισλαμικής αρχιτεκτονικής. Η παρούσα φωτογραφία βρίσκεται στο βιβλίο με αναφορά την: «BARTH, Hermann. Constantinople: Ouvrage illustré de 103 gravures, Paris, H. Laurens, 1913», το οποίο μπορεί να αναζητηθεί στη βιβλιοθήκη του ιδρύματος της Αικατερίνης Λασκαρίδη.
Περισσότερα
Λιγότερα
ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Οι μαθητές, αρχικά, μπορούν να επισκεφτούν εικονικά τους χώρους του Ιπποδρόμου της Κωνσταντινούπολης. Επίσης, μπορούν να αναζητήσουν τα ιστορικό πλαίσιο και φορτίο αλλά και τα αρχιτεκτονικά χαρακτηριστικά για κάθε μνημείο, που απεικονίζεται στη φωτογραφία. Επιπλέον, ο εντοπισμός των αλλαγών, που υπέστει ο χώρος, με το πέρασμα των χρόνων προσφέρεται για παιδαγωγική αξιοποίηση. Τέλος, με χρήση ενός λογισμικού αισθητικής έκφρασης και ανάπτυξης της δημιουργικότητας, και ως μια εικαστική παρέμβαση, μπορεί να αναπαραχθεί ο χώρος του Ιπποδρομίου συμπεριλαμβανομένων και των αξιόλογων μνημείων του.
Οι μαθητές, αρχικά, μπορούν να επισκεφτούν εικονικά τους χώρους του Ιπποδρόμου της Κωνσταντινούπολης. Επίσης, μπορούν να αναζητήσουν τα ιστορικό πλαίσιο και φορτίο αλλά και τα αρχιτεκτονικά χαρακτηριστικά για κάθε μνημείο, που απεικονίζεται στη φωτογραφία. Επιπλέον, ο εντοπισμός των αλλαγών, που υπέστει ο χώρος, με το πέρασμα των χρόνων προσφέρεται για παιδαγωγική αξιοποίηση. Τέλος, με χρήση ενός λογισμικού αισθητικής έκφρασης και ανάπτυξης της δημιουργικότητας, και ως μια εικαστική παρέμβαση, μπορεί να αναπαραχθεί ο χώρος του Ιπποδρομίου συμπεριλαμβανομένων και των αξιόλογων μνημείων του.
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
http://photodentro.edu.gr/cultural/r/8526/6741
ΛΕΞΕΙΣ ΚΛΕΙΔΙΑ
ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
μαθητής,
εκπαιδευτικός
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ / ΕΠΙΠΕΔΟ
δημοτικό,
γυμνάσιο,
γενικό λύκειο
,
επαγγελματικό λύκειο (ΕΠΑ.Λ)
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
0-20
,
6-9
,
9-12
,
12-15
,
15-18
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ
Φορέας χρηματοδότησης:
Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
Χρηματοδότηση: ίδιοι πόροι/άλλη πηγή χρηματοδότησης
Χρηματοδότηση: ίδιοι πόροι/άλλη πηγή χρηματοδότησης
ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
έργο / πράξη:
ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)
ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)
Φορέας χρηματοδότησης: ΥΠΠΕΘ
Χρηματοδότηση: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
Πλαίσιο χρηματοδότησης: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
Διάρκεια: 2010-2015
Ανάδοχος (έργου / πράξης): ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Επιστημονική και διοικητική εποπτεία έργου / πράξης (υπεύθυνος / συντονιστής έργου / πράξης): Μαίρη Κριάρη
Φορείς υλοποίησης: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)
Φορέας χρηματοδότησης: ΥΠΠΕΘ
Χρηματοδότηση: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
Πλαίσιο χρηματοδότησης: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
Διάρκεια: 2010-2015
Ανάδοχος (έργου / πράξης): ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Επιστημονική και διοικητική εποπτεία έργου / πράξης (υπεύθυνος / συντονιστής έργου / πράξης): Μαίρη Κριάρη
Φορείς υλοποίησης: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)
Υποέργο 12: Παιδαγωγικός Μετασχολιασμός Ψηφιακού Υλικού Πολιτισμικού Περιεχομένου
Ανάδοχος υποέργου: ΙΕΠ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
Φορέας παρακολούθησης και παραλαβής υποέργου: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Ανάδοχος υποέργου: ΙΕΠ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
Φορέας παρακολούθησης και παραλαβής υποέργου: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΓΛΩΣΣΑ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ανεξάρτητο γλώσσας
ΤΥΠΟΣ ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
αφηγηματικό
ΕΥΡΟΣ ΚΑΛΥΨΗΣ (ΧΡΟΝΙΚΗ, ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΗ Η' ΑΛΛΗ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΣΗ)
Βυζαντινή και Ισλαμική αρχιτεκτονική
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΚΑΤΑΤΑΞΗ
Ιστορία > Βυζαντινή και Μεσαιωνική Ιστορία > Τέχνες, Γράμματα και Πολιτισμός
Εικαστικά > Αρχιτεκτονική
Εικαστικά > Αρχιτεκτονική
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
εικόνα
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > άμεση
διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
εποικοδομητισμός > έρευνα δράσης
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
εποικοδομητισμός > έρευνα δράσης
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση > εννοιολογικός
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
συναισθηματικός > να ανταποκρίνονται και να συμμετέχουν
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
συναισθηματικός > να ανταποκρίνονται και να συμμετέχουν
ΣΥΛΛΟΓΕΣ ΟΠΟΥ ΕΜΦΑΝΙΖΕΤΑΙ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου:
Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Μεταδεδομένα
:
Εμπλουτισμός μεταδεδομένων
:
:
Επιμέλεια / επικύρωση
μεταδεδομένων
:
Συντονιστής / επιστημονικός
υπεύθυνος μεταδεδομένων
:
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Χορηγός/οί άδειας χρήσης:
Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
Εκδότης/ες:
Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
Χορηγός/οί άδειας χρήσης μεταδεδομένων:
ΙΕΠ
Εκδότης/ες μεταδεδομένων:
ΙΕΠ,
ΙΤΥΕ
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ
http://creativecommons.org/publicdomain/mark/1.0/


