Όλα τα Μαθησιακά Αντικείμενα
Συλλογές
Aikaterini Laskaridis Foundation Library #4
ΜΑΘΗΣΙΑΚΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ
ΑΝΑΤΟΛΙΚΟΣ ΠΛΑΤΑΝΟΣ
ΓΕΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΤΙΤΛΟΣ
Oriental plane (Platanus orientalis)
Ανατολικός πλάτανος
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Στην παρούσα εικόνα, φιλοτεχνημένη από τον Γάλλο φυσιοδίφη και περιηγητή Πιερ Μπελόν (1517- 1564), απεικονίζεται ο ανατολικός πλάτανος, από κάποια περιοχή της νότιας Ευρώπης. Το είδος αυτό του πλάτανου (ένα από τα υπάρχοντα έντεκα) είναι φυλλοβόλο δέντρο, γνωστό από την αρχαία ελληνική ιστορία και λογοτεχνία και ονομαστό για τη μακροζωία του. Στην πόλη της Κω, βρίσκεται ένας ανατολικός πλάτανος, που σύμφωνα με την παράδοση είναι ο γνωστός πλάτανος του πατέρα της ιατρικής, στη σκιά του οποίου ο Ιπποκράτης δίδασκε τους μαθητές του. Ο ανατολικός πλάτανος αποτελεί κεντρικό θέμα σε πολλούς μύθους και λαϊκές παραδόσεις, ανά τον κόσμο. Οι χρήσεις του είναι πολλές, από την επιπλοποιία και την κατασκευή υφασμάτων μέχρι τη βοτανολογία και την ιατρική, καθώς τα φύλλα και ο φλοιός του έχουν θεραπευτικές ιδιότητες. Η εικόνα αυτή του ανατολικού πλάτανου μπορεί να αναζητηθεί στο βιβλιο "BELON, Pierre. Les observations de plusieurs singularitez et choses memorables, trouvées en Grece, Asie, I...
Στην παρούσα εικόνα, φιλοτεχνημένη από τον Γάλλο φυσιοδίφη και περιηγητή Πιερ Μπελόν (1517- 1564), απεικονίζεται ο ανατολικός πλάτανος, από κάποια περιοχή της νότιας Ευρώπης. Το είδος αυτό του πλάτανου (ένα από τα υπάρχοντα έντεκα) είναι φυλλοβόλο δέντρο, γνωστό από την αρχαία ελληνική ιστορία και λογοτεχνία και ονομαστό για τη μακροζωία του. Στην πόλη της Κω, βρίσκεται ένας ανατολικός πλάτανος, που σύμφωνα με την παράδοση είναι ο γνωστός πλάτανος του πατέρα της ιατρικής, στη σκιά του οποίου ο Ιπποκράτης δίδασκε τους μαθητές του. Ο ανατολικός πλάτανος αποτελεί κεντρικό θέμα σε πολλούς μύθους και λαϊκές παραδόσεις, ανά τον κόσμο. Οι χρήσεις του είναι πολλές, από την επιπλοποιία και την κατασκευή υφασμάτων μέχρι τη βοτανολογία και την ιατρική, καθώς τα φύλλα και ο φλοιός του έχουν θεραπευτικές ιδιότητες. Η εικόνα αυτή του ανατολικού πλάτανου μπορεί να αναζητηθεί στο βιβλιο "BELON, Pierre. Les observations de plusieurs singularitez et choses memorables, trouvées en Grece, Asie, Iudée, Egypte, Arabie, et autres pays estranges, redigées en trois livres, Par Pierre Belon du Mans, Paris, Guillaume Cavellat, 1554", το οποίο βρίσκεται στη βιβλιοθήκη του Ιδρύματος της Αικατερίνης Λασκαρίδη
Περισσότερα
Λιγότερα
ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Με προκαταβολικό οργανωτή την εικόνα αυτή του Πιερ Μπελόν, οι μαθητές μπορούν: α) να αναζητήσουν, μέσω μιας περιήγησης στο διαδίκτυο και της εύρεσης εικόνων και φωτογραφιών, τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του ανατολικού πλατάνου σε σχέση με τα υπόλοιπα 10 είδη, β) να εντοπίσουν τις περιοχές στις οποίες ευδοκιμεί, γ) να μελετήσουν την ετυμολογία του ονόματός του και να δικαιολογήσουν τον επιθετικό προσδιορισμό «ανατολικός», δ) να εξετάσουν τις πολλές χρήσεις και ωφέλειές του και ε) να ερευνήσουν τις σχετικές με τον ανατολικό πλάτανο, πολιτιστικές αναφορές, θρύλους και παραδόσεις.
Με προκαταβολικό οργανωτή την εικόνα αυτή του Πιερ Μπελόν, οι μαθητές μπορούν: α) να αναζητήσουν, μέσω μιας περιήγησης στο διαδίκτυο και της εύρεσης εικόνων και φωτογραφιών, τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του ανατολικού πλατάνου σε σχέση με τα υπόλοιπα 10 είδη, β) να εντοπίσουν τις περιοχές στις οποίες ευδοκιμεί, γ) να μελετήσουν την ετυμολογία του ονόματός του και να δικαιολογήσουν τον επιθετικό προσδιορισμό «ανατολικός», δ) να εξετάσουν τις πολλές χρήσεις και ωφέλειές του και ε) να ερευνήσουν τις σχετικές με τον ανατολικό πλάτανο, πολιτιστικές αναφορές, θρύλους και παραδόσεις.
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
http://photodentro.edu.gr/cultural/r/8526/6743
ΛΕΞΕΙΣ ΚΛΕΙΔΙΑ
ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
μαθητής,
εκπαιδευτικός
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ / ΕΠΙΠΕΔΟ
προσχολική,
δημοτικό,
γυμνάσιο,
επαγγελματικό λύκειο (ΕΠΑ.Λ)
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
0-20
,
6-9
,
9-12
,
12-15
,
15-18
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ
Φορέας χρηματοδότησης:
Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
Χρηματοδότηση: ίδιοι πόροι/άλλη πηγή χρηματοδότησης
Χρηματοδότηση: ίδιοι πόροι/άλλη πηγή χρηματοδότησης
ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
έργο / πράξη:
ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)
ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)
Φορέας χρηματοδότησης: ΥΠΠΕΘ
Χρηματοδότηση: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
Πλαίσιο χρηματοδότησης: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
Διάρκεια: 2010-2015
Ανάδοχος (έργου / πράξης): ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Επιστημονική και διοικητική εποπτεία έργου / πράξης (υπεύθυνος / συντονιστής έργου / πράξης): Μαίρη Κριάρη
Φορείς υλοποίησης: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)
Φορέας χρηματοδότησης: ΥΠΠΕΘ
Χρηματοδότηση: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
Πλαίσιο χρηματοδότησης: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
Διάρκεια: 2010-2015
Ανάδοχος (έργου / πράξης): ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Επιστημονική και διοικητική εποπτεία έργου / πράξης (υπεύθυνος / συντονιστής έργου / πράξης): Μαίρη Κριάρη
Φορείς υλοποίησης: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)
Υποέργο 12: Παιδαγωγικός Μετασχολιασμός Ψηφιακού Υλικού Πολιτισμικού Περιεχομένου
Ανάδοχος υποέργου: ΙΕΠ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
Φορέας παρακολούθησης και παραλαβής υποέργου: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Ανάδοχος υποέργου: ΙΕΠ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
Φορέας παρακολούθησης και παραλαβής υποέργου: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΓΛΩΣΣΑ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ανεξάρτητο γλώσσας
ΤΥΠΟΣ ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
αφηγηματικό
ΕΥΡΟΣ ΚΑΛΥΨΗΣ (ΧΡΟΝΙΚΗ, ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΗ Η' ΑΛΛΗ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΣΗ)
Χλωρίδα νότιας Ευρώπης
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΚΑΤΑΤΑΞΗ
Γεωγραφία - Γεωλογία > Φυσικό περιβάλλον > Βιόσφαιρα
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
εικόνα
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > άμεση
διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση > εννοιολογικός
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
συναισθηματικός > να δίνουν προσοχή
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
συναισθηματικός > να δίνουν προσοχή
ΣΥΛΛΟΓΕΣ ΟΠΟΥ ΕΜΦΑΝΙΖΕΤΑΙ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου:
Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Μεταδεδομένα
:
Εμπλουτισμός μεταδεδομένων
:
:
Επιμέλεια / επικύρωση
μεταδεδομένων
:
Συντονιστής / επιστημονικός
υπεύθυνος μεταδεδομένων
:
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Χορηγός/οί άδειας χρήσης:
Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
Εκδότης/ες:
Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
Χορηγός/οί άδειας χρήσης μεταδεδομένων:
ΙΕΠ
Εκδότης/ες μεταδεδομένων:
ΙΕΠ,
ΙΤΥΕ
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ
http://creativecommons.org/publicdomain/mark/1.0/


