Όλα τα Μαθησιακά Αντικείμενα
Συλλογές
Aikaterini Laskaridis Foundation Library #4
ΜΑΘΗΣΙΑΚΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ
ΠΡΟΤΟΜΕΣ ΑΡΧΑΙΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΕΝΟΣ ΦΙΛΟΣΟΦΟΥ
ΓΕΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΤΙΤΛΟΣ
Busts of Lycurgus, Solo, Periander and Thales
Προτομές αρχαίων Ελλήνων πολιτικών και ενός φιλοσόφου
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Ο Johann Jakob Horner (1772-1831) ήταν γνώστης της Ιστορίας της τέχνης και κριτικός λογοτεχνίας. Δημοσίευσε πολλά άρθρα σε περιοδικά τέχνης σχετικά με βιογραφίες καλλιτεχνών. Η συγκεκριμένη εικόνα του 1825 ανήκει σε μια έκδοση με περιγραφές και εικόνες για τις αρχαιότητες του Αρχαίου Ελληνικού πολιτισμού. Η έκδοση αυτή περιέχει χαρακτικά, σχέδια, ανάγλυφα, νομίσματα όπως και προτομές επιφανών αρχαίων Ελλήνων. Στο έργο που παρουσιάζεται, απεικονίζονται οι προτομές αρχαίων Ελλήνων πολιτικών και ενός φιλοσόφου: ο Λυκούργος ο Λακεδαιμόνιος, ο Σόλων ο Αθηναίος, ο Περίανδρος ο Κορίνθιος και ο Θαλής ο Μιλήσιος.
Ο Johann Jakob Horner (1772-1831) ήταν γνώστης της Ιστορίας της τέχνης και κριτικός λογοτεχνίας. Δημοσίευσε πολλά άρθρα σε περιοδικά τέχνης σχετικά με βιογραφίες καλλιτεχνών. Η συγκεκριμένη εικόνα του 1825 ανήκει σε μια έκδοση με περιγραφές και εικόνες για τις αρχαιότητες του Αρχαίου Ελληνικού πολιτισμού. Η έκδοση αυτή περιέχει χαρακτικά, σχέδια, ανάγλυφα, νομίσματα όπως και προτομές επιφανών αρχαίων Ελλήνων. Στο έργο που παρουσιάζεται, απεικονίζονται οι προτομές αρχαίων Ελλήνων πολιτικών και ενός φιλοσόφου: ο Λυκούργος ο Λακεδαιμόνιος, ο Σόλων ο Αθηναίος, ο Περίανδρος ο Κορίνθιος και ο Θαλής ο Μιλήσιος.
ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Το Μ.Α. θα μπορούσε να αξιοποιηθεί διαθεματικά στο μάθημα της Ιστορίας, των Εικαστικών, των Μαθηματικών αλλά και των Αρχαίων Ελληνικών. Στο μάθημα της Ιστορίας, οι μαθητές θα μπορούσαν να αναλύσουν τις προσωπικότητες αλλά και το έργο των αρχαίων Ελλήνων πολιτικών και του ενός φιλοσόφου. Στα Εικαστικά οι μαθητές ορμώμενοι από τις τέσσερις προτομές μελετούν και δημιουργούν πρότυπα εικαστικά έργα με θέμα το πορτραίτο. Το μάθημα των Μαθηματικών διαπραγματεύεται το έργο του Θαλή του Μιλήσιου ο οποίος ήταν γνωστός γεωμέτρης. Γίνεται αναφορά στο θεώρημα του Θαλή, αλλά και σε άλλες σπουδαίες θεωρίες της Γεωμετρίας. Τέλος, στο μάθημα των Αρχαίων Ελληνικών, οι μαθητές αναλύουν αρχαία κείμενα και γνωμικά της αρχαιότητας που αποδίδονται στους τέσσερις αρχαίους Έλληνες.
Το Μ.Α. θα μπορούσε να αξιοποιηθεί διαθεματικά στο μάθημα της Ιστορίας, των Εικαστικών, των Μαθηματικών αλλά και των Αρχαίων Ελληνικών. Στο μάθημα της Ιστορίας, οι μαθητές θα μπορούσαν να αναλύσουν τις προσωπικότητες αλλά και το έργο των αρχαίων Ελλήνων πολιτικών και του ενός φιλοσόφου. Στα Εικαστικά οι μαθητές ορμώμενοι από τις τέσσερις προτομές μελετούν και δημιουργούν πρότυπα εικαστικά έργα με θέμα το πορτραίτο. Το μάθημα των Μαθηματικών διαπραγματεύεται το έργο του Θαλή του Μιλήσιου ο οποίος ήταν γνωστός γεωμέτρης. Γίνεται αναφορά στο θεώρημα του Θαλή, αλλά και σε άλλες σπουδαίες θεωρίες της Γεωμετρίας. Τέλος, στο μάθημα των Αρχαίων Ελληνικών, οι μαθητές αναλύουν αρχαία κείμενα και γνωμικά της αρχαιότητας που αποδίδονται στους τέσσερις αρχαίους Έλληνες.
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
http://photodentro.edu.gr/cultural/r/8526/6837
ΛΕΞΕΙΣ ΚΛΕΙΔΙΑ
ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
μαθητής,
εκπαιδευτικός
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ / ΕΠΙΠΕΔΟ
δημοτικό,
γυμνάσιο,
γενικό λύκειο
,
επαγγελματικό λύκειο (ΕΠΑ.Λ)
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
9-12
,
12-15
,
15-18
,
18-20
ΓΛΩΣΣΑ ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟΥ ΚΟΙΝΟΥ
ανεξάρτητο γλώσσας
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ
Φορέας χρηματοδότησης:
Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
Χρηματοδότηση: ίδιοι πόροι/άλλη πηγή χρηματοδότησης
Χρηματοδότηση: ίδιοι πόροι/άλλη πηγή χρηματοδότησης
ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
έργο / πράξη:
ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)
ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)
Φορέας χρηματοδότησης: ΥΠΠΕΘ
Χρηματοδότηση: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
Πλαίσιο χρηματοδότησης: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
Διάρκεια: 2010-2015
Ανάδοχος (έργου / πράξης): ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Επιστημονική και διοικητική εποπτεία έργου / πράξης (υπεύθυνος / συντονιστής έργου / πράξης): Μαίρη Κριάρη
Φορείς υλοποίησης: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)
Φορέας χρηματοδότησης: ΥΠΠΕΘ
Χρηματοδότηση: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
Πλαίσιο χρηματοδότησης: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
Διάρκεια: 2010-2015
Ανάδοχος (έργου / πράξης): ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Επιστημονική και διοικητική εποπτεία έργου / πράξης (υπεύθυνος / συντονιστής έργου / πράξης): Μαίρη Κριάρη
Φορείς υλοποίησης: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)
Υποέργο 12: Παιδαγωγικός Μετασχολιασμός Ψηφιακού Υλικού Πολιτισμικού Περιεχομένου
Ανάδοχος υποέργου: ΙΕΠ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
Φορέας παρακολούθησης και παραλαβής υποέργου: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Ανάδοχος υποέργου: ΙΕΠ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
Φορέας παρακολούθησης και παραλαβής υποέργου: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΓΛΩΣΣΑ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ανεξάρτητο γλώσσας
ΤΥΠΟΣ ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
αφηγηματικό
ΕΥΡΟΣ ΚΑΛΥΨΗΣ (ΧΡΟΝΙΚΗ, ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΗ Η' ΑΛΛΗ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΣΗ)
1825μ.χ. Αρχαιότητες
Ελλάδα
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΚΑΤΑΤΑΞΗ
Ιστορία > Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) > Τέχνες, Γράμματα και Πολιτισμός
Εικαστικά > Γλυπτική ( Προσωπογραφίες. )
Μαθηματικά > Γεωμετρία ( Θαλής ο Μιλήσιος )
Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία > Γραμματειακά γένη > Ιστορικά ( Αρχαία κείμενα και γνωμικά της αρχαιότητας που αποδίδονται στους τέσσερις αρχαίους Έλληνες. )
Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία > Γραμματειακά γένη > Φιλοσοφικά - Επιστημονικά
Εικαστικά > Γλυπτική ( Προσωπογραφίες. )
Μαθηματικά > Γεωμετρία ( Θαλής ο Μιλήσιος )
Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία > Γραμματειακά γένη > Ιστορικά ( Αρχαία κείμενα και γνωμικά της αρχαιότητας που αποδίδονται στους τέσσερις αρχαίους Έλληνες. )
Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία > Γραμματειακά γένη > Φιλοσοφικά - Επιστημονικά
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
εικόνα
,
έργο τέχνης
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > άμεση
διδασκαλία
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > διεργασία > να
σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
ΣΥΛΛΟΓΕΣ ΟΠΟΥ ΕΜΦΑΝΙΖΕΤΑΙ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου:
Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Μεταδεδομένα
:
Εμπλουτισμός μεταδεδομένων
:
:
Επιμέλεια / επικύρωση
μεταδεδομένων
:
Συντονιστής / επιστημονικός
υπεύθυνος μεταδεδομένων
:
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Χορηγός/οί άδειας χρήσης:
Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
Εκδότης/ες:
Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
Χορηγός/οί άδειας χρήσης μεταδεδομένων:
ΙΕΠ
Εκδότης/ες μεταδεδομένων:
ΙΕΠ,
ΙΤΥΕ
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ
http://creativecommons.org/publicdomain/mark/1.0/


