Όλα τα Μαθησιακά Αντικείμενα
Συλλογή Library & Information Centre of the University of Patra
Library and Information Centre of Patras Uni #7
ΜΑΘΗΣΙΑΚΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ
ΓΛΩΣΣΙΚΟ ΖΗΤΗΜΑ
ΓΕΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΤΙΤΛΟΣ
Γλωσσικό ζήτημα
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Άρθρα δημοσιευμένα από το περιοδικό 'Νουμας" λογοτεχνικό περιοδικό που κυκλοφόρησε από το 1903 μέχρι το 1931 με σημαντικότατο ρόλο στον αγώνα για την επικράτηση της δημοτικής γλώσσας.Το πρώτο άρθρο αναφέρεται σε μια ανακοίνωση της Τράπεζας της Ελλάδος και περιγράφει τη διαδικασία καταθέσεων σε διάφορα νομίσματα της εποχής και τα επιτόκιά τους. Τα υπόλοιπα άρθρα αναφέρονται είτε άμεσα είτε έμμεσα στη στήριξη που παρείχε το περιοδικό στους εκφραστές του Δημοτικισμού. Συγκεκριμένα το πρώτο άρθρο προσφέρει δωρεάν βιβλία γραμμένα στη δημοτική γλώσσα με πιο γνωστά την "Ηλιάδα" του Αλέξανδρου Πάλλη και το "Όνειρο του Γιανίρη" του Γιάννη Ψυχάρη. Το δεύτερο άρθρο απαντά με σκωπτικό τρόπο στους υπαινιγμούς διαφόρων δημοσιευμάτων ότι το περιοδικό χρηματοδοτείται από την Πανσλαβιστική Εταιρία.Το τρίτο άρθρο αναφέρεται σε ευνοϊκή κριτική του περιοδικού στην έκδοση της Καινής Διαθήκης στη Δημοτική Γλώσσα από τον Αλέξανδρο Πάλλη που δημοσιεύτηκε σε συνέχειες στην εφημερίδα &...
Άρθρα δημοσιευμένα από το περιοδικό 'Νουμας" λογοτεχνικό περιοδικό που κυκλοφόρησε από το 1903 μέχρι το 1931 με σημαντικότατο ρόλο στον αγώνα για την επικράτηση της δημοτικής γλώσσας.Το πρώτο άρθρο αναφέρεται σε μια ανακοίνωση της Τράπεζας της Ελλάδος και περιγράφει τη διαδικασία καταθέσεων σε διάφορα νομίσματα της εποχής και τα επιτόκιά τους. Τα υπόλοιπα άρθρα αναφέρονται είτε άμεσα είτε έμμεσα στη στήριξη που παρείχε το περιοδικό στους εκφραστές του Δημοτικισμού. Συγκεκριμένα το πρώτο άρθρο προσφέρει δωρεάν βιβλία γραμμένα στη δημοτική γλώσσα με πιο γνωστά την "Ηλιάδα" του Αλέξανδρου Πάλλη και το "Όνειρο του Γιανίρη" του Γιάννη Ψυχάρη. Το δεύτερο άρθρο απαντά με σκωπτικό τρόπο στους υπαινιγμούς διαφόρων δημοσιευμάτων ότι το περιοδικό χρηματοδοτείται από την Πανσλαβιστική Εταιρία.Το τρίτο άρθρο αναφέρεται σε ευνοϊκή κριτική του περιοδικού στην έκδοση της Καινής Διαθήκης στη Δημοτική Γλώσσα από τον Αλέξανδρο Πάλλη που δημοσιεύτηκε σε συνέχειες στην εφημερίδα "Ακρόπολη".Η μετάφραση της Καινής Διαθήκης προκάλεσε σάλο που οδήγησε στα αιματηρά επεισόδια που έγιναν γνωστά ως «Ευαγγελικά».
Περισσότερα
Λιγότερα
ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Το πρώτο άρθρο μπορεί να αποτελέσει αφορμή για δραστηριότητες διερευνητικού και ομαδοσυνεργατικού χαρακτήρα για τους όρους που υπήρχαν για τις καταθέσεις, τα επιτόκια και τα νομίσματα που αυτές διεκπαιρεώνονταν από την Τράπεζα της Ελλαδας. Τα υπόλοιπα άρθρα προσφέρονται για δραστηριότητες σχετικές με το Γλωσσικό Ζήτημα εκείνη την εποχή και τα αιματηρά Ευαγγελικά που ακολούθησαν.Οι μαθητές/τριες μπορούν με αναζήτηση σε διάφορες ιστορικές πηγές και στο διαδίκτυο να ενημερώθούν για τις άγνωστες πτυχές του γλωσσικού ζητήματος, όπως τα δημοσιεύματα που αφορούσαν τη χρηματοδότηση του περιοδικού "Νουμάς" και την υποστήριξη που αυτό παρείχε στους δημοτικιστές.
Το πρώτο άρθρο μπορεί να αποτελέσει αφορμή για δραστηριότητες διερευνητικού και ομαδοσυνεργατικού χαρακτήρα για τους όρους που υπήρχαν για τις καταθέσεις, τα επιτόκια και τα νομίσματα που αυτές διεκπαιρεώνονταν από την Τράπεζα της Ελλαδας. Τα υπόλοιπα άρθρα προσφέρονται για δραστηριότητες σχετικές με το Γλωσσικό Ζήτημα εκείνη την εποχή και τα αιματηρά Ευαγγελικά που ακολούθησαν.Οι μαθητές/τριες μπορούν με αναζήτηση σε διάφορες ιστορικές πηγές και στο διαδίκτυο να ενημερώθούν για τις άγνωστες πτυχές του γλωσσικού ζητήματος, όπως τα δημοσιεύματα που αφορούσαν τη χρηματοδότηση του περιοδικού "Νουμάς" και την υποστήριξη που αυτό παρείχε στους δημοτικιστές.
Με αφορμή τη μελέτη των άρθρων οι μαθητές/τριες έχουν τη δυνατότητα να μελετήσουν τα γεγονότα που ακολούθησαν μετά την έκδοση της Καινής Διαθήκης από τον Αλέξανδρο Πάλλη και τις πολιτικές, πολιτιστικές και κοινωνικές διαστάσεις που πήρε. Επίσης με κριτικό πνεύμα να διερευνήσουν όλους εκείνους τους παράγοντες που μετέτρεψαν τη γλώσσα από όργανο επικοινωνίας και συνδιαλλαγής σε όργανο άσκησης βίας και εξουσίας. Με αφορμή τη μελέτη των άρθρων οι μαθητές/τριες έχουν τη δυνατότητα να μελετήσουν τα γεγονότα που ακολούθησαν μετά την έκδοση της Καινής Διαθήκης από τον Αλέξανδρο Πάλλη και τις πολιτικές, πολιτιστικές και κοινωνικές διαστάσεις που πήρε. Επίσης με κριτικό πνεύμα να διερευνήσουν όλους εκείνους τους παράγοντες που μετέτρεψαν τη γλώσσα από όργανο επικοινωνίας και συνδιαλλαγής σε όργανο άσκησης βίας και εξουσίας.
Με αφορμή τη μελέτη των άρθρων οι μαθητές/τριες έχουν τη δυνατότητα να μελετήσουν τα γεγονότα που ακολούθησαν μετά την έκδοση της Καινής Διαθήκης από τον Αλέξανδρο Πάλλη και τις πολιτικές, πολιτιστικές και κοινωνικές διαστάσεις που πήρε. Επίσης με κριτικό πνεύμα να διερευνήσουν όλους εκείνους τους παράγοντες που μετέτρεψαν τη γλώσσα από όργανο επικοινωνίας και συνδιαλλαγής σε όργανο άσκησης βίας και εξουσίας. Με αφορμή τη μελέτη των άρθρων οι μαθητές/τριες έχουν τη δυνατότητα να μελετήσουν τα γεγονότα που ακολούθησαν μετά την έκδοση της Καινής Διαθήκης από τον Αλέξανδρο Πάλλη και τις πολιτικές, πολιτιστικές και κοινωνικές διαστάσεις που πήρε. Επίσης με κριτικό πνεύμα να διερευνήσουν όλους εκείνους τους παράγοντες που μετέτρεψαν τη γλώσσα από όργανο επικοινωνίας και συνδιαλλαγής σε όργανο άσκησης βίας και εξουσίας.
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
http://photodentro.edu.gr/cultural/r/8526/6906
ΛΕΞΕΙΣ ΚΛΕΙΔΙΑ
ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
μαθητής,
εκπαιδευτικός
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ / ΕΠΙΠΕΔΟ
δημοτικό,
γυμνάσιο,
γενικό λύκειο
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
9-12
,
12-15
,
15-18
ΓΛΩΣΣΑ ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟΥ ΚΟΙΝΟΥ
ελληνικά
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ
Φορέας χρηματοδότησης:
Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν/μιου Πατρών
Χρηματοδότηση: ίδιοι πόροι/άλλη πηγή χρηματοδότησης
Χρηματοδότηση: ίδιοι πόροι/άλλη πηγή χρηματοδότησης
ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
έργο / πράξη:
ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)

ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)
Φορέας χρηματοδότησης: ΥΠΠΕΘ
Χρηματοδότηση: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
Πλαίσιο χρηματοδότησης: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
Διάρκεια: 2010-2015
Ανάδοχος (έργου / πράξης): ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Επιστημονική και διοικητική εποπτεία έργου / πράξης (υπεύθυνος / συντονιστής έργου / πράξης): Μαίρη Κριάρη
Φορείς υλοποίησης: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)
Φορέας χρηματοδότησης: ΥΠΠΕΘ
Χρηματοδότηση: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
Πλαίσιο χρηματοδότησης: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
Διάρκεια: 2010-2015
Ανάδοχος (έργου / πράξης): ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Επιστημονική και διοικητική εποπτεία έργου / πράξης (υπεύθυνος / συντονιστής έργου / πράξης): Μαίρη Κριάρη
Φορείς υλοποίησης: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)

Υποέργο 12: Παιδαγωγικός Μετασχολιασμός Ψηφιακού Υλικού Πολιτισμικού Περιεχομένου
Ανάδοχος υποέργου: ΙΕΠ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
Φορέας παρακολούθησης και παραλαβής υποέργου: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Ανάδοχος υποέργου: ΙΕΠ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
Φορέας παρακολούθησης και παραλαβής υποέργου: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΓΛΩΣΣΑ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ελληνικά
ΤΥΠΟΣ ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
αφηγηματικό
ΤΥΠΙΚΟΣ ΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΟΣ ΧΡΟΝΟΣ
00:30:00
ΕΥΡΟΣ ΚΑΛΥΨΗΣ (ΧΡΟΝΙΚΗ, ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΗ Η' ΑΛΛΗ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΣΗ)
1903 μ.Χ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν. Πατρών (Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν. Πατρών)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΚΑΤΑΤΑΞΗ
Ιστορία > Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) > Πολιτικά και Ιδεολογικά Ζητήματα
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
εικόνα
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση
γνωστική προσέγγιση > άμεση διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > επίλυση προβλήματος
γνωστική προσέγγιση > αμοιβαία διδασκαλία
εποικοδομητισμός
εποικοδομητισμός > γνωστική μαθητεία
εποικοδομητισμός > σωκρατική-μαιευτική διδασκαλία
εποικοδομητισμός > εμπειρική μάθηση
εποικοδομητισμός > έρευνα δράσης
εποικοδομητισμός > κοινότητες πρακτικής
εποικοδομητισμός > μάθηση μέσα από το σχεδιασμό
γνωστική προσέγγιση > άμεση διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > επίλυση προβλήματος
γνωστική προσέγγιση > αμοιβαία διδασκαλία
εποικοδομητισμός
εποικοδομητισμός > γνωστική μαθητεία
εποικοδομητισμός > σωκρατική-μαιευτική διδασκαλία
εποικοδομητισμός > εμπειρική μάθηση
εποικοδομητισμός > έρευνα δράσης
εποικοδομητισμός > κοινότητες πρακτικής
εποικοδομητισμός > μάθηση μέσα από το σχεδιασμό
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός
γνωστικός > γνώση
γνωστικός > γνώση > βασισμένος σε γεγονότα
γνωστικός > γνώση > εννοιολογικός
γνωστικός > γνώση > διαδικαστικός
γνωστικός > γνώση > μετα-γνωστικός
γνωστικός > διεργασία
γνωστικός > διεργασία > να θυμούνται
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
γνωστικός > διεργασία > να εφαρμόζουν
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
γνωστικός > γνώση
γνωστικός > γνώση > βασισμένος σε γεγονότα
γνωστικός > γνώση > εννοιολογικός
γνωστικός > γνώση > διαδικαστικός
γνωστικός > γνώση > μετα-γνωστικός
γνωστικός > διεργασία
γνωστικός > διεργασία > να θυμούνται
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
γνωστικός > διεργασία > να εφαρμόζουν
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
ΣΥΛΛΟΓΕΣ ΟΠΟΥ ΕΜΦΑΝΙΖΕΤΑΙ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου:
Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
Δημιουργία πρωτότυπου έργου
:
[Ανωνύμως]
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Μεταδεδομένα
:
ΣΠΥΡΙΔΩΝ ΚΥΡΙΑΖΙΔΗΣ
Εμπλουτισμός μεταδεδομένων
:
:
Επιμέλεια / επικύρωση
μεταδεδομένων
:
ΙΩΑΝΝΗΣ ΣΟΥΛΙΟΣ
Συντονιστής / επιστημονικός
υπεύθυνος μεταδεδομένων
:
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Χορηγός/οί άδειας χρήσης:
Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν/μιου Πατρών
Εκδότης/ες:
Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν/μιου Πατρών
Χορηγός/οί άδειας χρήσης μεταδεδομένων:
ΙΕΠ
Εκδότης/ες μεταδεδομένων:
ΙΕΠ,
ΙΤΥΕ
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ
http://creativecommons.org/publicdomain/mark/1.0/