Όλα τα Μαθησιακά Αντικείμενα
Συλλογές
Aikaterini Laskaridis Foundation Library #4
ΜΑΘΗΣΙΑΚΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ
ΤΑ ΘΕΜΕΛΙΑ ΝΑΟΥ ΤΟΥ ΑΠΟΛΛΩΝΑ ΣΤΗ ΔΗΛΟ
ΓΕΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΤΙΤΛΟΣ
Τα θεμέλια Ναού του Απόλλωνα στη Δήλο
The foundations of the Temple of Apollo, Delos
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Το μαθησιακό αντικείμενο αναφέρεται στη Δήλο, το ιερό νησί της αρχαίας Ελλάδας, ένας τόπος επιβλητικός, γυμνός από βλάστηση, αλλά εξαιρετικά λαμπρός κάτω από το φως του ηλίου. Είναι ο τόπος γέννησης του Θεού Απόλλωνα και της Θεάς Άρτεμις, κατά τη μυθολογία.
Μέσα στο βραχώδες τοπίο της Δήλου, σε πείσμα του χρόνου, υψώνονται ακόμη τα σπίτια των πλούσιων Ελλήνων και αλλοδαπών κατοίκων, μάρτυρες μιας κοινωνίας πολυφυλετικής και πολυπολιτισμικής που αναπτύχθηκε κατά την Ελληνιστική και Ρωμαϊκή περίοδο. Ο αρχαιολογικός χώρος της Δήλου δεν είναι μόνον ο μεγαλύτερος σε έκταση στην Ελλάδα (περίπου 6 τ. χλμ.), αλλά είναι και ένας από τους πιο ενδιαφέροντες, λόγω της ποικιλίας των μνημείων και συνεπώς των ευρημάτων.
Η εικόνα δείχνει ένα μέρος του χώρου αυτού και συγκεκριμένα τη βάση του Ναού του Απόλλωνα και στο βάθος εμφανίζεται και το λιμάνι της Δήλου, στην οποία βρίσκεται ο συγκεκριμένος Ναός.
‘Όπως αναφέρει και η εικόνα, στο κάτω μέρος είναι γραμμένο στα Γαλλικά από αριστερά το «DELOS» δη...
Το μαθησιακό αντικείμενο αναφέρεται στη Δήλο, το ιερό νησί της αρχαίας Ελλάδας, ένας τόπος επιβλητικός, γυμνός από βλάστηση, αλλά εξαιρετικά λαμπρός κάτω από το φως του ηλίου. Είναι ο τόπος γέννησης του Θεού Απόλλωνα και της Θεάς Άρτεμις, κατά τη μυθολογία.
Μέσα στο βραχώδες τοπίο της Δήλου, σε πείσμα του χρόνου, υψώνονται ακόμη τα σπίτια των πλούσιων Ελλήνων και αλλοδαπών κατοίκων, μάρτυρες μιας κοινωνίας πολυφυλετικής και πολυπολιτισμικής που αναπτύχθηκε κατά την Ελληνιστική και Ρωμαϊκή περίοδο. Ο αρχαιολογικός χώρος της Δήλου δεν είναι μόνον ο μεγαλύτερος σε έκταση στην Ελλάδα (περίπου 6 τ. χλμ.), αλλά είναι και ένας από τους πιο ενδιαφέροντες, λόγω της ποικιλίας των μνημείων και συνεπώς των ευρημάτων.
Η εικόνα δείχνει ένα μέρος του χώρου αυτού και συγκεκριμένα τη βάση του Ναού του Απόλλωνα και στο βάθος εμφανίζεται και το λιμάνι της Δήλου, στην οποία βρίσκεται ο συγκεκριμένος Ναός.
‘Όπως αναφέρει και η εικόνα, στο κάτω μέρος είναι γραμμένο στα Γαλλικά από αριστερά το «DELOS» δηλαδή Δήλος και δεξιά «LE SOUBASSEMENT DU TEMPLE D’APOLLON» δηλαδή Η βάση του Ναού του Απόλλωνα.
Οι ανασκαφές στη Δήλο, που άρχισαν στα 1873 και σχεδόν συνεχίστηκαν μέχρι τις μέρες μας, έφεραν στο φως ένα πλήθος μνημεία και ευρήματα, που ανήκουν σε μια από τις πέντε περιοχές της Δήλου που είχαν κατοικηθεί. Από το 1990 η Δήλος έχει ενταχθεί στον κατάλογο των μνημείων που αποτελούν Παγκόσμια Πολιτιστική Κληρονομιά και προστατεύονται από την Unesco.
Περισσότερα
Λιγότερα
ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Με αφόρμηση τη φωτογραφία του Μαθησιακού αντικειμένου, θα προσπαθήσουμε να ανακαλύψουμε, στον γεωγραφικό χώρο των Κυκλάδων, το νησί στο οποίο βρίσκεται ο Ιστορικός χώρος και στη συνέχεια συζητώντας και ερευνώντας, θα προσπαθήσουμε να φέρουμε στο φως την ιστορία του νησιού και του αρχαιολογικού χώρου στο πέρασμα των χρόνων, εμπλέκοντας την Ιστορία και συγκεκριμένα τη Μυθολογία με τους Θεούς του Ολύμπου και ειδικά τον Απόλλωνα στον οποίο είναι αφιερωμένος ο Ναός.
Επίσης, οι μαθητές, θα μπορούσαν να κάνουν μια εικονική επίσκεψη, με τη βοήθεια του Google Earth, στον συγκεκριμένο Αρχαιολογικό χώρο, να παρατηρήσουν την μορφή την οποία έχει σήμερα και να προσπαθήσουν να αντιστοιχίσουν τα σημερινά ερείπια με τα κτίσματα που προϋπήρχαν.
Τέλος, μπορούν να ερευνήσουν σε ποιες άλλες περιοχές, υπάρχουν αντίστοιχοι Ναοί αφιερωμένη στον Απόλλωνα και τις ομοιότητες και διαφορές που έχουν μεταξύ τους.
Με αφόρμηση τη φωτογραφία του Μαθησιακού αντικειμένου, θα προσπαθήσουμε να ανακαλύψουμε, στον γεωγραφικό χώρο των Κυκλάδων, το νησί στο οποίο βρίσκεται ο Ιστορικός χώρος και στη συνέχεια συζητώντας και ερευνώντας, θα προσπαθήσουμε να φέρουμε στο φως την ιστορία του νησιού και του αρχαιολογικού χώρου στο πέρασμα των χρόνων, εμπλέκοντας την Ιστορία και συγκεκριμένα τη Μυθολογία με τους Θεούς του Ολύμπου και ειδικά τον Απόλλωνα στον οποίο είναι αφιερωμένος ο Ναός.
Επίσης, οι μαθητές, θα μπορούσαν να κάνουν μια εικονική επίσκεψη, με τη βοήθεια του Google Earth, στον συγκεκριμένο Αρχαιολογικό χώρο, να παρατηρήσουν την μορφή την οποία έχει σήμερα και να προσπαθήσουν να αντιστοιχίσουν τα σημερινά ερείπια με τα κτίσματα που προϋπήρχαν.
Τέλος, μπορούν να ερευνήσουν σε ποιες άλλες περιοχές, υπάρχουν αντίστοιχοι Ναοί αφιερωμένη στον Απόλλωνα και τις ομοιότητες και διαφορές που έχουν μεταξύ τους.
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
http://photodentro.edu.gr/cultural/r/8526/6947
ΛΕΞΕΙΣ ΚΛΕΙΔΙΑ
ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
μαθητής,
εκπαιδευτικός
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ / ΕΠΙΠΕΔΟ
δημοτικό,
γυμνάσιο,
γενικό λύκειο
,
επαγγελματικό λύκειο (ΕΠΑ.Λ)
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
6-9
,
9-12
,
12-15
,
15-18
ΓΛΩΣΣΑ ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟΥ ΚΟΙΝΟΥ
ανεξάρτητο γλώσσας
,
ελληνικά
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ
Φορέας χρηματοδότησης:
Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
Χρηματοδότηση: ίδιοι πόροι/άλλη πηγή χρηματοδότησης
Χρηματοδότηση: ίδιοι πόροι/άλλη πηγή χρηματοδότησης
ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
έργο / πράξη:
ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)
ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)
Φορέας χρηματοδότησης: ΥΠΠΕΘ
Χρηματοδότηση: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
Πλαίσιο χρηματοδότησης: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
Διάρκεια: 2010-2015
Ανάδοχος (έργου / πράξης): ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Επιστημονική και διοικητική εποπτεία έργου / πράξης (υπεύθυνος / συντονιστής έργου / πράξης): Μαίρη Κριάρη
Φορείς υλοποίησης: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)
Φορέας χρηματοδότησης: ΥΠΠΕΘ
Χρηματοδότηση: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
Πλαίσιο χρηματοδότησης: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
Διάρκεια: 2010-2015
Ανάδοχος (έργου / πράξης): ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Επιστημονική και διοικητική εποπτεία έργου / πράξης (υπεύθυνος / συντονιστής έργου / πράξης): Μαίρη Κριάρη
Φορείς υλοποίησης: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)
Υποέργο 12: Παιδαγωγικός Μετασχολιασμός Ψηφιακού Υλικού Πολιτισμικού Περιεχομένου
Ανάδοχος υποέργου: ΙΕΠ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
Φορέας παρακολούθησης και παραλαβής υποέργου: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Ανάδοχος υποέργου: ΙΕΠ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
Φορέας παρακολούθησης και παραλαβής υποέργου: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΓΛΩΣΣΑ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ανεξάρτητο γλώσσας
,
ελληνικά
ΤΥΠΟΣ ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
αφηγηματικό
ΕΥΡΟΣ ΚΑΛΥΨΗΣ (ΧΡΟΝΙΚΗ, ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΗ Η' ΑΛΛΗ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΣΗ)
1919μχ. Δήλος. Ελλάδα
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΚΑΤΑΤΑΞΗ
Ιστορία > Μυθολογία > Δωδεκάθεο
Ιστορία > Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) > Τέχνες, Γράμματα και Πολιτισμός
Ιστορία > Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) > Τέχνες, Γράμματα και Πολιτισμός
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
εικόνα
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
συμπεριφοριστική
προσέγγιση > προγραμματισμένη διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > άμεση διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
εποικοδομητισμός > γνωστική μαθητεία
γνωστική προσέγγιση > άμεση διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
εποικοδομητισμός > γνωστική μαθητεία
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση > βασισμένος
σε γεγονότα
γνωστικός > γνώση > εννοιολογικός
γνωστικός > διεργασία > να θυμούνται
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
συναισθηματικός > να δίνουν προσοχή
συναισθηματικός > να ανταποκρίνονται και να συμμετέχουν
γνωστικός > γνώση > εννοιολογικός
γνωστικός > διεργασία > να θυμούνται
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
συναισθηματικός > να δίνουν προσοχή
συναισθηματικός > να ανταποκρίνονται και να συμμετέχουν
ΣΥΛΛΟΓΕΣ ΟΠΟΥ ΕΜΦΑΝΙΖΕΤΑΙ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου:
Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Μεταδεδομένα
:
Εμπλουτισμός μεταδεδομένων
:
:
Επιμέλεια / επικύρωση
μεταδεδομένων
:
Συντονιστής / επιστημονικός
υπεύθυνος μεταδεδομένων
:
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Χορηγός/οί άδειας χρήσης:
Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
Εκδότης/ες:
Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
Χορηγός/οί άδειας χρήσης μεταδεδομένων:
ΙΕΠ
Εκδότης/ες μεταδεδομένων:
ΙΕΠ,
ΙΤΥΕ
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ
http://creativecommons.org/publicdomain/mark/1.0/


