Όλα τα Μαθησιακά Αντικείμενα
Συλλογή "National Documentation Centre (EKT)"
National Documentation Centre #1
ΜΑΘΗΣΙΑΚΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ
ΜΩΡΑΪΤΙΔΗΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ-ΦΩΤΟΤΣΙΓΚΟΓΡΑΦΙΑ ΤΟΥ 1910
ΓΕΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΤΙΤΛΟΣ
Μωραϊτίδης Αλέξανδρος-Φωτοτσιγκογραφία του 1910
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Απεικόνιση του λογοτέχνη στο «Εθνικόν Ημερολόγιον» του Κωνσταντίνου Σκόκου. Ο Αλέξανδρος Μωραϊτίδης (15 Οκτωβρίου 1850- 25 Οκτωβρίου 1929) ήταν Έλληνας διηγηματογράφος, δημοσιογράφος, θεατρικός συγγραφέας, μεταφραστής και δοκιμιογράφος. Ωστόσο στην ιστορία της νεοελληνικής λογοτεχνίας κατέχει κυρίως θέση διηγηματογράφου. Το τελευταίο του διήγημα, το «Ψυχοσάββατον» δημοσιεύτηκε στο ημερολόγιο Σκόκου του 1908. Γεννήθηκε στη Σκιάθο. Ο πατέρας του, ξάδερφος της μητέρας του Αλεξάνδρου Παπαδιαμάντη, καταγόταν απ' το Μυστρά ενώ η μητέρα του από τη Σκιάθο. Η συγκεκριμένη απεικόνισή του εντάσσεται στο «Γραμματολογικό Λεύκωμα» του τόμου 25 (1910) σελ.16-44, στο οποίο ο Κ. Σκόκος συγκεντρώνει 110 φωτοτσιγκογραφίες λογοτεχνών συνεργατών του. Το μαθησιακό αντικείμενο χρησιμοποιείται στη διδασκαλία της Νεοελληνικής Γλώσσας -Λογοτεχνίας Γυμνασίου-Λυκείου και στις Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών.
Απεικόνιση του λογοτέχνη στο «Εθνικόν Ημερολόγιον» του Κωνσταντίνου Σκόκου. Ο Αλέξανδρος Μωραϊτίδης (15 Οκτωβρίου 1850- 25 Οκτωβρίου 1929) ήταν Έλληνας διηγηματογράφος, δημοσιογράφος, θεατρικός συγγραφέας, μεταφραστής και δοκιμιογράφος. Ωστόσο στην ιστορία της νεοελληνικής λογοτεχνίας κατέχει κυρίως θέση διηγηματογράφου. Το τελευταίο του διήγημα, το «Ψυχοσάββατον» δημοσιεύτηκε στο ημερολόγιο Σκόκου του 1908. Γεννήθηκε στη Σκιάθο. Ο πατέρας του, ξάδερφος της μητέρας του Αλεξάνδρου Παπαδιαμάντη, καταγόταν απ' το Μυστρά ενώ η μητέρα του από τη Σκιάθο. Η συγκεκριμένη απεικόνισή του εντάσσεται στο «Γραμματολογικό Λεύκωμα» του τόμου 25 (1910) σελ.16-44, στο οποίο ο Κ. Σκόκος συγκεντρώνει 110 φωτοτσιγκογραφίες λογοτεχνών συνεργατών του. Το μαθησιακό αντικείμενο χρησιμοποιείται στη διδασκαλία της Νεοελληνικής Γλώσσας -Λογοτεχνίας Γυμνασίου-Λυκείου και στις Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών.
ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ: Εκτυπώνουμε τις σελίδες 16-44 του «Ημερολογίου Σκόκου» και μοιράζουμε στους μαθητές τις εικόνες των λογοτεχνών οι οποίοι συνεργάστηκαν με τον Κ. Σκόκο δημοσιεύοντας κείμενά τους στο Ημερολόγιό του από το 1886 ,έτος πρώτης κυκλοφορίας του. Αφού περιγράψουν τον Αλέξανδρο Μωραϊτίδη, τους ζητάμε να παρατηρήσουν ομοιότητες και διαφορές στην εμφάνιση-«μόδα» των ανθρώπων των γραμμάτων της εποχής. (π.χ. μόνο τρεις λογοτέχνες χωρίς μουστάκι ή γενειάδα)
ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ: Πριν διαβάσουμε ένα διήγημα του συγγραφέα, προβάλλουμε την εικόνα του σ’ αυτή τη φάση της ζωής του αλλά και σε προγενέστερες ή μεταγενέστερες φάσεις (π.χ. αργότερα εκάρη μοναχός).
ΤΠΕ: Εισάγουμε τους μαθητές στις έννοιες της απόδοσης της εικόνας διαχρονικά. Με αφορμή τη συγκεκριμένη φωτοτσιγκογραφία τους προβληματίζουμε ως προς το πρόβλημα της απόδοσης των ενδιάμεσων τόνων που λύθηκε με την τεχνική της ανάλυσης ή διάσπασης του θέματος σε πολύ μικρές κουκκίδες. Η ανάλυση αυτή γινόταν με τη βοήθεια μιας μαύρης λε...
ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ: Εκτυπώνουμε τις σελίδες 16-44 του «Ημερολογίου Σκόκου» και μοιράζουμε στους μαθητές τις εικόνες των λογοτεχνών οι οποίοι συνεργάστηκαν με τον Κ. Σκόκο δημοσιεύοντας κείμενά τους στο Ημερολόγιό του από το 1886 ,έτος πρώτης κυκλοφορίας του. Αφού περιγράψουν τον Αλέξανδρο Μωραϊτίδη, τους ζητάμε να παρατηρήσουν ομοιότητες και διαφορές στην εμφάνιση-«μόδα» των ανθρώπων των γραμμάτων της εποχής. (π.χ. μόνο τρεις λογοτέχνες χωρίς μουστάκι ή γενειάδα)
ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ: Πριν διαβάσουμε ένα διήγημα του συγγραφέα, προβάλλουμε την εικόνα του σ’ αυτή τη φάση της ζωής του αλλά και σε προγενέστερες ή μεταγενέστερες φάσεις (π.χ. αργότερα εκάρη μοναχός).
ΤΠΕ: Εισάγουμε τους μαθητές στις έννοιες της απόδοσης της εικόνας διαχρονικά. Με αφορμή τη συγκεκριμένη φωτοτσιγκογραφία τους προβληματίζουμε ως προς το πρόβλημα της απόδοσης των ενδιάμεσων τόνων που λύθηκε με την τεχνική της ανάλυσης ή διάσπασης του θέματος σε πολύ μικρές κουκκίδες. Η ανάλυση αυτή γινόταν με τη βοήθεια μιας μαύρης λεπτής υφασμάτινης οθόνης «γάζα», ενώ αργότερα με ειδικά γυάλινα φίλτρα (halftone screens). Ο Talbot και ο Burnett, είναι οι εφευρέτες που διεκδικούν την πατρότητα του «ράστερ», όπως ονομάστηκε τότε η νέα αυτή τεχνική. Στη συνέχεια περνάμε στις έννοιες του pixel και του photoshop.
Περισσότερα
Λιγότερα
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
http://photodentro.edu.gr/cultural/r/8526/7000
ΛΕΞΕΙΣ ΚΛΕΙΔΙΑ
ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
μαθητής,
εκπαιδευτικός
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ / ΕΠΙΠΕΔΟ
γυμνάσιο,
γενικό λύκειο
,
επαγγελματικό λύκειο (ΕΠΑ.Λ)
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
12-15
,
15-18
ΓΛΩΣΣΑ ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟΥ ΚΟΙΝΟΥ
ελληνικά
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ
Φορέας χρηματοδότησης:
Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
Χρηματοδότηση: ίδιοι πόροι/άλλη πηγή χρηματοδότησης
Χρηματοδότηση: ίδιοι πόροι/άλλη πηγή χρηματοδότησης
ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
έργο / πράξη:
ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)

ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)
Φορέας χρηματοδότησης: ΥΠΠΕΘ
Χρηματοδότηση: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
Πλαίσιο χρηματοδότησης: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
Διάρκεια: 2010-2015
Ανάδοχος (έργου / πράξης): ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Επιστημονική και διοικητική εποπτεία έργου / πράξης (υπεύθυνος / συντονιστής έργου / πράξης): Μαίρη Κριάρη
Φορείς υλοποίησης: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)
Φορέας χρηματοδότησης: ΥΠΠΕΘ
Χρηματοδότηση: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
Πλαίσιο χρηματοδότησης: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
Διάρκεια: 2010-2015
Ανάδοχος (έργου / πράξης): ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Επιστημονική και διοικητική εποπτεία έργου / πράξης (υπεύθυνος / συντονιστής έργου / πράξης): Μαίρη Κριάρη
Φορείς υλοποίησης: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)

Υποέργο 12: Παιδαγωγικός Μετασχολιασμός Ψηφιακού Υλικού Πολιτισμικού Περιεχομένου
Ανάδοχος υποέργου: ΙΕΠ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
Φορέας παρακολούθησης και παραλαβής υποέργου: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Ανάδοχος υποέργου: ΙΕΠ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
Φορέας παρακολούθησης και παραλαβής υποέργου: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΓΛΩΣΣΑ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ανεξάρτητο γλώσσας
,
ελληνικά
ΤΥΠΟΣ ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
αφηγηματικό
ΕΥΡΟΣ ΚΑΛΥΨΗΣ (ΧΡΟΝΙΚΗ, ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΗ Η' ΑΛΛΗ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΣΗ)
1910 μ.Χ., Αθήνα
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΕΚΤ (Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΚΑΤΑΤΑΞΗ
Νέα Ελληνική Γλώσσα > Κειμενικοί τύποι > Περιγραφή
Νεοελληνική Λογοτεχνία > Συγγραφέας
ΤΠΕ > Πολυμέσα > Εικόνα
Νεοελληνική Λογοτεχνία > Συγγραφέας
ΤΠΕ > Πολυμέσα > Εικόνα
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
εικόνα
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > άμεση
διδασκαλία
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση > βασισμένος
σε γεγονότα
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
ΣΥΛΛΟΓΕΣ ΟΠΟΥ ΕΜΦΑΝΙΖΕΤΑΙ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου:
Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Μεταδεδομένα
:
ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ ΑΛΕΒΙΖΟΥ
Εμπλουτισμός μεταδεδομένων
:
:
Επιμέλεια / επικύρωση
μεταδεδομένων
:
ΜΙΧΑΗΛ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ
Συντονιστής / επιστημονικός
υπεύθυνος μεταδεδομένων
:
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Χορηγός/οί άδειας χρήσης:
Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
Εκδότης/ες:
Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
Χορηγός/οί άδειας χρήσης μεταδεδομένων:
ΙΕΠ
Εκδότης/ες μεταδεδομένων:
ΙΕΠ,
ΙΤΥΕ
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ
http://creativecommons.org/publicdomain/mark/1.0/