Όλα τα Μαθησιακά Αντικείμενα
Συλλογή "National Documentation Centre (EKT)"
National Documentation Centre #3
ΜΑΘΗΣΙΑΚΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ
ΠΡΟΣΩΠΟΓΡΑΦΙΑ ΤΟΥ ΓΕΩΡΓΙΟΥ ΣΟΥΡΗ
ΓΕΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΤΙΤΛΟΣ
Προσωπογραφία του Γεώργιου Σουρή
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Η ασπρόμαυρη φωτογραφία αναπαριστά τον Γεώργιο Σουρή, έναν από τους σημαντικότερους σατιρικούς ποιητές της νεότερης Ελλάδας, που έχει χαρακτηριστεί «σύγχρονος Αριστοφάνης» και προτάθηκε μάλιστα το 1906 για το Νόμπελ Λογοτεχνίας. Ο Σουρής, δημοσιογράφος και εκδότης, ήταν πολύ δημοφιλής στο κοινό της εποχής του, κυρίως χάρη στην εβδομαδιαία εφημερίδα «Ο Ρωμηός», την οποία εξέδιδε από το 1883 έως το 1918. Ο Φασουλής και ο Περικλέτος («ο καθένας νέτος σκέτος»), οι δύο λαϊκοί τύποι που δημιούργησε, σχολίαζαν με εύθυμη διάθεση και πνευματώδη δηκτικότητα τα σπουδαιότερα γεγονότα της εβδομάδας, εκπροσωπώντας την κοινή γνώμη και σατιρίζοντας κοινωνικά και πολιτικά θέματα της εποχής. Εκτός από τον «Ρωμηό», ο Σουρής έγραψε κι άλλα ποιήματα, έμμετρες κωμωδίες και ημερολόγια. Μετέφρασε επίσης τις «Νεφέλες» του Αριστοφάνη, που παίχτηκαν με μεγάλη επιτυχία στο Δημοτικό Θέατρο Αθηνών το 1900. Ονομαστό ήταν τέλος το φιλολογικό του σαλόνι, στο οποίο σύχναζαν όλοι οι ποιητές και συγγραφείς της εποχής το...
Η ασπρόμαυρη φωτογραφία αναπαριστά τον Γεώργιο Σουρή, έναν από τους σημαντικότερους σατιρικούς ποιητές της νεότερης Ελλάδας, που έχει χαρακτηριστεί «σύγχρονος Αριστοφάνης» και προτάθηκε μάλιστα το 1906 για το Νόμπελ Λογοτεχνίας. Ο Σουρής, δημοσιογράφος και εκδότης, ήταν πολύ δημοφιλής στο κοινό της εποχής του, κυρίως χάρη στην εβδομαδιαία εφημερίδα «Ο Ρωμηός», την οποία εξέδιδε από το 1883 έως το 1918. Ο Φασουλής και ο Περικλέτος («ο καθένας νέτος σκέτος»), οι δύο λαϊκοί τύποι που δημιούργησε, σχολίαζαν με εύθυμη διάθεση και πνευματώδη δηκτικότητα τα σπουδαιότερα γεγονότα της εβδομάδας, εκπροσωπώντας την κοινή γνώμη και σατιρίζοντας κοινωνικά και πολιτικά θέματα της εποχής. Εκτός από τον «Ρωμηό», ο Σουρής έγραψε κι άλλα ποιήματα, έμμετρες κωμωδίες και ημερολόγια. Μετέφρασε επίσης τις «Νεφέλες» του Αριστοφάνη, που παίχτηκαν με μεγάλη επιτυχία στο Δημοτικό Θέατρο Αθηνών το 1900. Ονομαστό ήταν τέλος το φιλολογικό του σαλόνι, στο οποίο σύχναζαν όλοι οι ποιητές και συγγραφείς της εποχής του.
Περισσότερα
Λιγότερα
ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Η φωτογραφία μπορεί να αξιοποιηθεί στο πλαίσιο της διδασκαλίας της Νεοελληνικής Γραμματείας ως εικονιστική προσωπογραφία του Γεωργίου Σουρή είτε για να διδαχθούν οι μαθητές χαρακτηριστικά της σατιρικής ποίησης, είτε για να διδαχθούν χαρακτηριστικά της περιρρέουσας φιλολογικής ατμόσφαιρας στο τέλος του 19ου, αρχές του 20ου αιώνα (φιλολογικά σαλόνια, έκδοση εφημερίδων και περιοδικών και λειτουργία τους). Επίσης μπορεί να γίνει αφορμή, ώστε οι μαθητές να μάθουν για τις απόπειρες μετάφρασης της αρχαίας δραματικής ποίησης και τις πρώτες παραστάσεις αρχαίου δράματος στο τέλος του 19ου αιώνα και να αναρωτηθούν γιατί επιλέχτηκε λ.χ. η έμμετρη ποίηση για τη μετάφραση του Αριστοφάνη. Τέλος μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως ενδεικτικό παράδειγμα ασπρόμαυρης φωτογραφίας στο πλαίσιο της Αισθητικής Αγωγής και ως αφορμή για να γνωρίσουν οι μαθητές το αρχείο νεοελληνικής εικονιστικής προσωπογραφίας του Ινστιτούτου Νεοελληνικών Ερευνών.
Η φωτογραφία μπορεί να αξιοποιηθεί στο πλαίσιο της διδασκαλίας της Νεοελληνικής Γραμματείας ως εικονιστική προσωπογραφία του Γεωργίου Σουρή είτε για να διδαχθούν οι μαθητές χαρακτηριστικά της σατιρικής ποίησης, είτε για να διδαχθούν χαρακτηριστικά της περιρρέουσας φιλολογικής ατμόσφαιρας στο τέλος του 19ου, αρχές του 20ου αιώνα (φιλολογικά σαλόνια, έκδοση εφημερίδων και περιοδικών και λειτουργία τους). Επίσης μπορεί να γίνει αφορμή, ώστε οι μαθητές να μάθουν για τις απόπειρες μετάφρασης της αρχαίας δραματικής ποίησης και τις πρώτες παραστάσεις αρχαίου δράματος στο τέλος του 19ου αιώνα και να αναρωτηθούν γιατί επιλέχτηκε λ.χ. η έμμετρη ποίηση για τη μετάφραση του Αριστοφάνη. Τέλος μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως ενδεικτικό παράδειγμα ασπρόμαυρης φωτογραφίας στο πλαίσιο της Αισθητικής Αγωγής και ως αφορμή για να γνωρίσουν οι μαθητές το αρχείο νεοελληνικής εικονιστικής προσωπογραφίας του Ινστιτούτου Νεοελληνικών Ερευνών.
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
http://photodentro.edu.gr/cultural/r/8526/7078
ΛΕΞΕΙΣ ΚΛΕΙΔΙΑ
ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
μαθητής,
εκπαιδευτικός
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ / ΕΠΙΠΕΔΟ
γυμνάσιο,
γενικό λύκειο
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
12-15
,
15-18
ΓΛΩΣΣΑ ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟΥ ΚΟΙΝΟΥ
ελληνικά
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ
Φορέας χρηματοδότησης:
Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
Χρηματοδότηση: ίδιοι πόροι/άλλη πηγή χρηματοδότησης
Χρηματοδότηση: ίδιοι πόροι/άλλη πηγή χρηματοδότησης
ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
έργο / πράξη:
ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)

ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)
Φορέας χρηματοδότησης: ΥΠΠΕΘ
Χρηματοδότηση: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
Πλαίσιο χρηματοδότησης: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
Διάρκεια: 2010-2015
Ανάδοχος (έργου / πράξης): ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Επιστημονική και διοικητική εποπτεία έργου / πράξης (υπεύθυνος / συντονιστής έργου / πράξης): Μαίρη Κριάρη
Φορείς υλοποίησης: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)
Φορέας χρηματοδότησης: ΥΠΠΕΘ
Χρηματοδότηση: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
Πλαίσιο χρηματοδότησης: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
Διάρκεια: 2010-2015
Ανάδοχος (έργου / πράξης): ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Επιστημονική και διοικητική εποπτεία έργου / πράξης (υπεύθυνος / συντονιστής έργου / πράξης): Μαίρη Κριάρη
Φορείς υλοποίησης: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)

Υποέργο 12: Παιδαγωγικός Μετασχολιασμός Ψηφιακού Υλικού Πολιτισμικού Περιεχομένου
Ανάδοχος υποέργου: ΙΕΠ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
Φορέας παρακολούθησης και παραλαβής υποέργου: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Ανάδοχος υποέργου: ΙΕΠ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
Φορέας παρακολούθησης και παραλαβής υποέργου: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΓΛΩΣΣΑ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ανεξάρτητο γλώσσας
ΕΥΡΟΣ ΚΑΛΥΨΗΣ (ΧΡΟΝΙΚΗ, ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΗ Η' ΑΛΛΗ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΣΗ)
19ος- 20ος αιώνας
Σάτιρα
Σάτιρα
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΕΚΤ (Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΚΑΤΑΤΑΞΗ
Νεοελληνική Λογοτεχνία > Λογοτεχνικά γένη και είδη > Ποίηση
Νεοελληνική Λογοτεχνία > Τεχνικές / Τρόποι γραφής > Σάτιρα - Παρωδία - Ειρωνεία
Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία > Γραμματειακά γένη > Δραματική ποίηση
Εικαστικά > Οπτικοακουστικές Τέχνες
Νεοελληνική Λογοτεχνία > Τεχνικές / Τρόποι γραφής > Σάτιρα - Παρωδία - Ειρωνεία
Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία > Γραμματειακά γένη > Δραματική ποίηση
Εικαστικά > Οπτικοακουστικές Τέχνες
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
εικόνα
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
συμπεριφοριστική προσέγγιση
συμπεριφοριστική προσέγγιση > προγραμματισμένη διδασκαλία
συμπεριφοριστική προσέγγιση > εξάσκηση και πρακτική
συμπεριφοριστική προσέγγιση > προγραμματισμένη διδασκαλία
συμπεριφοριστική προσέγγιση > εξάσκηση και πρακτική
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > διεργασία > να
εφαρμόζουν
συναισθηματικός > να δίνουν προσοχή
συναισθηματικός > να δίνουν προσοχή
ΣΥΛΛΟΓΕΣ ΟΠΟΥ ΕΜΦΑΝΙΖΕΤΑΙ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου:
Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Μεταδεδομένα
:
ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ ΚΑΡΡΑ
Εμπλουτισμός μεταδεδομένων
:
:
Επιμέλεια / επικύρωση
μεταδεδομένων
:
ΕΥΣΤΡΑΤΙΟΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ
Συντονιστής / επιστημονικός
υπεύθυνος μεταδεδομένων
:
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Χορηγός/οί άδειας χρήσης:
Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
Εκδότης/ες:
Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
Χορηγός/οί άδειας χρήσης μεταδεδομένων:
ΙΕΠ
Εκδότης/ες μεταδεδομένων:
ΙΕΠ,
ΙΤΥΕ
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ
http://creativecommons.org/publicdomain/mark/1.0/