Όλα τα Μαθησιακά Αντικείμενα Συλλογές Aikaterini Laskaridis Foundation Library #8
ΜΑΘΗΣΙΑΚΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ
Η ΚΑΡΥΑΤΙΔΑ ΤΗΣ ΕΛΕΥΣΙΝΑΣ
ΓΕΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΤΙΤΛΟΣ
The Caryatid from the Lesser Propylaea of the sanctuary of Demeter in Eleusis.
Η Καρυάτιδα της Ελευσίνας
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Το μαθησιακό αντικείμενο είναι ένα έργο του Jacob Spon, το οποίο απεικονίζει την προτομή Καρυάτιδας από τα Μικρά Προπύλαια του ιερού της Δήμητρας στην Ελευσίνα.
O Spon ήταν Γάλλος ιατρός και αρχαιολόγος, ο οποίος ασχολήθηκε ιδιαίτερα με τη μελέτη της ελληνικής Αρχαιότητας. Το 1875 και 1876 περιηγήθηκε στην Ελλάδα, μελετώντας αρχαιότητες και επιγραφές. Πλούσια ήταν οι συλλογή του σε χειρόγραφα και νομίσματα.
Το ιερό της Ελευσίνας υπήρξε το κέντρο μιας πανάρχαιας θρησκευτικής λατρείας, η οποία κράτησε περίπου 2000 χρόνια.
Τα Μικρά και Μεγάλα Μυστήρια ήταν βασισμένα στο μύθο της αναζήτησης της κόρης της θεάς Δήμητρας, Περσεφόνης. Ο συγκεκριμένος μύθος σχετίζεται με την αναζήτηση της ψυχής και γι’ αυτό το λόγο μέσα στις συγκεκριμένες τελετές υπήρχαν μυστήρια, τα οποία θεωρούνταν τα ιερότερα όλων.
Τα Μικρά Προπύλαια κοσμούσαν δύο Καρυάτιδες, εκ των οποίων η μία εκτίθεται στο Cambridge όπου μεταφέρθηκε το 1812 και η άλλη βρίσκεται στο αρχαιολογικό μουσείο της Ελευσίνας.
Το μαθησιακό αντικείμενο είναι ένα έργο του Jacob Spon, το οποίο απεικονίζει την προτομή Καρυάτιδας από τα Μικρά Προπύλαια του ιερού της Δήμητρας στην Ελευσίνα.
O Spon ήταν Γάλλος ιατρός και αρχαιολόγος, ο οποίος ασχολήθηκε ιδιαίτερα με τη μελέτη της ελληνικής Αρχαιότητας. Το 1875 και 1876 περιηγήθηκε στην Ελλάδα, μελετώντας αρχαιότητες και επιγραφές. Πλούσια ήταν οι συλλογή του σε χειρόγραφα και νομίσματα.
Το ιερό της Ελευσίνας υπήρξε το κέντρο μιας πανάρχαιας θρησκευτικής λατρείας, η οποία κράτησε περίπου 2000 χρόνια.
Τα Μικρά και Μεγάλα Μυστήρια ήταν βασισμένα στο μύθο της αναζήτησης της κόρης της θεάς Δήμητρας, Περσεφόνης. Ο συγκεκριμένος μύθος σχετίζεται με την αναζήτηση της ψυχής και γι’ αυτό το λόγο μέσα στις συγκεκριμένες τελετές υπήρχαν μυστήρια, τα οποία θεωρούνταν τα ιερότερα όλων.
Τα Μικρά Προπύλαια κοσμούσαν δύο Καρυάτιδες, εκ των οποίων η μία εκτίθεται στο Cambridge όπου μεταφέρθηκε το 1812 και η άλλη βρίσκεται στο αρχαιολογικό μουσείο της Ελευσίνας.
ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Το μαθησιακό αντικείμενο αποτελεί ένα έναυσμα για τους μαθητές για την ενασχόλησή τους με την περιοχή της Ελευσίνας. Οι μαθητές αναζητούν πληροφορίες για την προϊστορία της πόλης, την ίδρυσή της καθώς και για τα Ελευσίνια μυστήρια και το ρόλο που έπαιξαν στην ανάπτυξη της περιοχής.
Επισημαίνουν το ρόλο που έπαιζε η θρησκεία στην Αρχαία Ελλάδα και συγκρίνουν τα Ελευσίνια Μυστήρια με τη γιορτή των Παναθηναίων στην Αθήνα.
Καταθέτουν στοιχεία για τις πόλεις – κράτη και την ανάπτυξή τους καθώς και για τη διαφορετικότητα στον τρόπο ανάπτυξής τους.
Συγκεντρώνουν πληροφορίες για το μύθο της Περσεφόνης, για τη σημασία του για τους κατοίκους και προσπαθούν να τον ερμηνεύσουν. Αναπαριστούν στην ολομέλεια το μύθο και οργανώνουν μια επίσκεψη στον ιερό αυτό τόπο.
Τέλος μιλούν στην τάξη για τις Καρυάτιδες και προσπαθούν να βρουν ομοιότητες και διαφορές με αυτές του Ερεχθείου στην Ακρόπολη της Αθήνας.
Το μαθησιακό αντικείμενο αποτελεί ένα έναυσμα για τους μαθητές για την ενασχόλησή τους με την περιοχή της Ελευσίνας. Οι μαθητές αναζητούν πληροφορίες για την προϊστορία της πόλης, την ίδρυσή της καθώς και για τα Ελευσίνια μυστήρια και το ρόλο που έπαιξαν στην ανάπτυξη της περιοχής.
Επισημαίνουν το ρόλο που έπαιζε η θρησκεία στην Αρχαία Ελλάδα και συγκρίνουν τα Ελευσίνια Μυστήρια με τη γιορτή των Παναθηναίων στην Αθήνα.
Καταθέτουν στοιχεία για τις πόλεις – κράτη και την ανάπτυξή τους καθώς και για τη διαφορετικότητα στον τρόπο ανάπτυξής τους.
Συγκεντρώνουν πληροφορίες για το μύθο της Περσεφόνης, για τη σημασία του για τους κατοίκους και προσπαθούν να τον ερμηνεύσουν. Αναπαριστούν στην ολομέλεια το μύθο και οργανώνουν μια επίσκεψη στον ιερό αυτό τόπο.
Τέλος μιλούν στην τάξη για τις Καρυάτιδες και προσπαθούν να βρουν ομοιότητες και διαφορές με αυτές του Ερεχθείου στην Ακρόπολη της Αθήνας.
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
http://photodentro.edu.gr/cultural/r/8526/7083
ΛΕΞΕΙΣ ΚΛΕΙΔΙΑ
ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
μαθητής,
εκπαιδευτικός
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ / ΕΠΙΠΕΔΟ
δημοτικό,
γυμνάσιο
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
9-12
,
12-15
ΓΛΩΣΣΑ ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟΥ ΚΟΙΝΟΥ
ανεξάρτητο γλώσσας
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ
Φορέας χρηματοδότησης:
Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
Χρηματοδότηση: ίδιοι πόροι/άλλη πηγή χρηματοδότησης
Χρηματοδότηση: ίδιοι πόροι/άλλη πηγή χρηματοδότησης
ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
έργο / πράξη:
ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)
ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)
Φορέας χρηματοδότησης: ΥΠΠΕΘ
Χρηματοδότηση: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
Πλαίσιο χρηματοδότησης: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
Διάρκεια: 2010-2015
Ανάδοχος (έργου / πράξης): ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Επιστημονική και διοικητική εποπτεία έργου / πράξης (υπεύθυνος / συντονιστής έργου / πράξης): Μαίρη Κριάρη
Φορείς υλοποίησης: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)
Φορέας χρηματοδότησης: ΥΠΠΕΘ
Χρηματοδότηση: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
Πλαίσιο χρηματοδότησης: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
Διάρκεια: 2010-2015
Ανάδοχος (έργου / πράξης): ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Επιστημονική και διοικητική εποπτεία έργου / πράξης (υπεύθυνος / συντονιστής έργου / πράξης): Μαίρη Κριάρη
Φορείς υλοποίησης: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)
Υποέργο 12: Παιδαγωγικός Μετασχολιασμός Ψηφιακού Υλικού Πολιτισμικού Περιεχομένου
Ανάδοχος υποέργου: ΙΕΠ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
Φορέας παρακολούθησης και παραλαβής υποέργου: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Ανάδοχος υποέργου: ΙΕΠ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
Φορέας παρακολούθησης και παραλαβής υποέργου: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΓΛΩΣΣΑ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ανεξάρτητο γλώσσας
,
ελληνικά
ΤΥΠΟΣ ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
αφηγηματικό
ΕΥΡΟΣ ΚΑΛΥΨΗΣ (ΧΡΟΝΙΚΗ, ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΗ Η' ΑΛΛΗ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΣΗ)
1678 μ.Χ.
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΚΑΤΑΤΑΞΗ
Ιστορία > Μυθολογία > Δωδεκάθεο
Ιστορία > Αρχαιότητα (1100 π.Χ.- 4ος μ.Χ. αι.) > Τέχνες (Αρχιτεκτονική, Κεραμική, Πλαστική, Ζωγραφική)
Ιστορία > Αρχαιότητα (1100 π.Χ.- 4ος μ.Χ. αι.) > Θρησκεία
Ιστορία > Αρχαιότητα (1100 π.Χ.- 4ος μ.Χ. αι.) > Θεσμοί, πολιτική οργάνωση (πόλεις-κράτη )
Ιστορία > Αρχαιότητα (1100 π.Χ.- 4ος μ.Χ. αι.) > Τέχνες (Αρχιτεκτονική, Κεραμική, Πλαστική, Ζωγραφική)
Ιστορία > Αρχαιότητα (1100 π.Χ.- 4ος μ.Χ. αι.) > Θρησκεία
Ιστορία > Αρχαιότητα (1100 π.Χ.- 4ος μ.Χ. αι.) > Θεσμοί, πολιτική οργάνωση (πόλεις-κράτη )
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
εικόνα
,
κείμενο
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική
προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση > εννοιολογικός
γνωστικός > διεργασία
γνωστικός > διεργασία > να θυμούνται
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
γνωστικός > διεργασία > να εφαρμόζουν
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
ψυχοκινητικός > να προσαρμόζονται και να δρουν δημιουργικά
γνωστικός > διεργασία
γνωστικός > διεργασία > να θυμούνται
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
γνωστικός > διεργασία > να εφαρμόζουν
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
ψυχοκινητικός > να προσαρμόζονται και να δρουν δημιουργικά
ΣΥΛΛΟΓΕΣ ΟΠΟΥ ΕΜΦΑΝΙΖΕΤΑΙ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου:
Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Μεταδεδομένα
:
Εμπλουτισμός μεταδεδομένων
:
:
Επιμέλεια / επικύρωση
μεταδεδομένων
:
Συντονιστής / επιστημονικός
υπεύθυνος μεταδεδομένων
:
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Χορηγός/οί άδειας χρήσης:
Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
Εκδότης/ες:
Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
Χορηγός/οί άδειας χρήσης μεταδεδομένων:
ΙΕΠ
Εκδότης/ες μεταδεδομένων:
ΙΕΠ,
ΙΤΥΕ
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ
http://creativecommons.org/publicdomain/mark/1.0/