Όλα τα Μαθησιακά Αντικείμενα
Συλλογές
Aikaterini Laskaridis Foundation Library #1
ΜΑΘΗΣΙΑΚΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ
Η ΑΚΡΟΝΑΥΠΛΙΑ ΚΑΙ ΤΟ ΦΡΟΥΡΙΟ ΤΟΥ ΠΑΛΑΜΗΔΙΟΥ ΣΤΟ ΝΑΥΠΛΙΟ
ΓΕΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΤΙΤΛΟΣ
Η Ακροναυπλία και το φρούριο του Παλαμηδίου στο Ναύπλιο
Nafplion with the acropolis of Acronauplia and the fortress of Palamidi, from the northern side of the bay
Nafplion with the acropolis of Acronauplia and the fortress of Palamidi, from the northern side of the bay
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Ο Γερμανός συγγραφέας Ernst Reisinger συγκέντρωσε υλικό από Βιβλιοθήκες του Μονάχου και του Βερολίνου και δημιούργησε ένα έργο αφιερωμένο στην Ελλάδα και την ιστορία της, εμπλουτισμένο με φωτογραφίες, χαρακτικά και κείμενα λογίων, το οποίο εκδόθηκε πρώτη φορά το 1916. Στη συγκεκριμένη εικόνα από την έκδοση του 1923 δεσπόζουν η Ακροναυπλία και το Παλαμήδι, εξαιρετικά δείγματα οχυρωματικής αρχιτεκτονικής με πλούσια ιστορία. Μπορεί να αξιοποιηθεί στη διδασκαλία της Ιστορίας (Φραγκοκρατία, Β΄ Ενετοκρατία, Νεότεροι χρόνοι) με έμφαση στην κοινωνική οργάνωση, την οχυρωματική τέχνη και τα πολεμικά γεγονότα. Μπορεί επίσης, να αξιοποιηθεί διαθεματικά σε συνδυασμό με τη Νεοελληνική Γλώσσα στη διδασκαλία των κειμενικών ειδών (ψηφιακά κείμενα), αλλά και τη Λογοτεχνία με δραστηριότητες δημιουργικής γραφής.
Ο Γερμανός συγγραφέας Ernst Reisinger συγκέντρωσε υλικό από Βιβλιοθήκες του Μονάχου και του Βερολίνου και δημιούργησε ένα έργο αφιερωμένο στην Ελλάδα και την ιστορία της, εμπλουτισμένο με φωτογραφίες, χαρακτικά και κείμενα λογίων, το οποίο εκδόθηκε πρώτη φορά το 1916. Στη συγκεκριμένη εικόνα από την έκδοση του 1923 δεσπόζουν η Ακροναυπλία και το Παλαμήδι, εξαιρετικά δείγματα οχυρωματικής αρχιτεκτονικής με πλούσια ιστορία. Μπορεί να αξιοποιηθεί στη διδασκαλία της Ιστορίας (Φραγκοκρατία, Β΄ Ενετοκρατία, Νεότεροι χρόνοι) με έμφαση στην κοινωνική οργάνωση, την οχυρωματική τέχνη και τα πολεμικά γεγονότα. Μπορεί επίσης, να αξιοποιηθεί διαθεματικά σε συνδυασμό με τη Νεοελληνική Γλώσσα στη διδασκαλία των κειμενικών ειδών (ψηφιακά κείμενα), αλλά και τη Λογοτεχνία με δραστηριότητες δημιουργικής γραφής.
ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Το μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να αξιοποιηθεί από τον εκπαιδευτικό, συνδυαστικά με σχετικό εικονιστικό υλικό και γραπτές πηγές, στη διδασκαλία της ιστορίας των περιόδων της Φραγκοκρατίας και της Β΄ Ενετοκρατίας, προκειμένου να κατανοήσουν οι μαθητές την οχυρωματική τέχνη και τη σημασία της για την ασφάλεια του πληθυσμού σε συνάρτηση με τα τεκταινόμενα της εποχής. Προτείνεται οι μαθητές, οργανωμένοι σε ομάδες, να μελετήσουν το παραπάνω υλικό και να παρουσιάσουν μια εργασία για κάθε φρούριο με βάση συγκεκριμένους άξονες: ιστορικό πλαίσιο, τοποθεσία, παράγοντες που οδήγησαν στην επιλογή τοποθεσίας, αρχιτεκτονικά τμήματα των φρουρίων και ο ρόλος τους, κατασκευαστικές λεπτομέρειες και διακοσμητικά στοιχεία. Προτείνεται, επίσης, να αναζητήσουν εικόνες από άλλα φρούρια της εποχής και εντοπίσουν ομοιότητες και διαφορές. Στη συνέχεια, υποδύονται ρόλους όπως του αρχιτέκτονα, του στρατιώτη, του άρχοντα, του φυλακισμένου κ.α., αναδεικνύοντας την καθημερινότητα και τα συναισθήματα αυτών των προσώ...
Το μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να αξιοποιηθεί από τον εκπαιδευτικό, συνδυαστικά με σχετικό εικονιστικό υλικό και γραπτές πηγές, στη διδασκαλία της ιστορίας των περιόδων της Φραγκοκρατίας και της Β΄ Ενετοκρατίας, προκειμένου να κατανοήσουν οι μαθητές την οχυρωματική τέχνη και τη σημασία της για την ασφάλεια του πληθυσμού σε συνάρτηση με τα τεκταινόμενα της εποχής. Προτείνεται οι μαθητές, οργανωμένοι σε ομάδες, να μελετήσουν το παραπάνω υλικό και να παρουσιάσουν μια εργασία για κάθε φρούριο με βάση συγκεκριμένους άξονες: ιστορικό πλαίσιο, τοποθεσία, παράγοντες που οδήγησαν στην επιλογή τοποθεσίας, αρχιτεκτονικά τμήματα των φρουρίων και ο ρόλος τους, κατασκευαστικές λεπτομέρειες και διακοσμητικά στοιχεία. Προτείνεται, επίσης, να αναζητήσουν εικόνες από άλλα φρούρια της εποχής και εντοπίσουν ομοιότητες και διαφορές. Στη συνέχεια, υποδύονται ρόλους όπως του αρχιτέκτονα, του στρατιώτη, του άρχοντα, του φυλακισμένου κ.α., αναδεικνύοντας την καθημερινότητα και τα συναισθήματα αυτών των προσώπων (καλλιέργεια ενσυναίσθησης). Τέλος, στο πλαίσιο της διαθεματικότητας προτείνεται να δημιουργήσουν ψηφιακά κείμενα με θέμα την ιστορία και αρχιτεκτονική των συγκεκριμένων κάστρων (αναρτήσεις στο blog ή στο wiki της τάξης τους, πολυμεσικές παρουσιάσεις, βίντεο) και λογοτεχνικές αφηγήσεις φανταστικών προσώπων της εποχής.
Περισσότερα
Λιγότερα
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
http://photodentro.edu.gr/cultural/r/8526/7252
ΛΕΞΕΙΣ ΚΛΕΙΔΙΑ
ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
μαθητής,
εκπαιδευτικός
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ / ΕΠΙΠΕΔΟ
γυμνάσιο,
γενικό λύκειο
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
12-15
,
15-18
ΓΛΩΣΣΑ ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟΥ ΚΟΙΝΟΥ
ανεξάρτητο γλώσσας
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ
Φορέας χρηματοδότησης:
Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
Χρηματοδότηση: ίδιοι πόροι/άλλη πηγή χρηματοδότησης
Χρηματοδότηση: ίδιοι πόροι/άλλη πηγή χρηματοδότησης
ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
έργο / πράξη:
ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)

ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)
Φορέας χρηματοδότησης: ΥΠΠΕΘ
Χρηματοδότηση: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
Πλαίσιο χρηματοδότησης: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
Διάρκεια: 2010-2015
Ανάδοχος (έργου / πράξης): ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Επιστημονική και διοικητική εποπτεία έργου / πράξης (υπεύθυνος / συντονιστής έργου / πράξης): Μαίρη Κριάρη
Φορείς υλοποίησης: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)
Φορέας χρηματοδότησης: ΥΠΠΕΘ
Χρηματοδότηση: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
Πλαίσιο χρηματοδότησης: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
Διάρκεια: 2010-2015
Ανάδοχος (έργου / πράξης): ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Επιστημονική και διοικητική εποπτεία έργου / πράξης (υπεύθυνος / συντονιστής έργου / πράξης): Μαίρη Κριάρη
Φορείς υλοποίησης: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)

Υποέργο 12: Παιδαγωγικός Μετασχολιασμός Ψηφιακού Υλικού Πολιτισμικού Περιεχομένου
Ανάδοχος υποέργου: ΙΕΠ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
Φορέας παρακολούθησης και παραλαβής υποέργου: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Ανάδοχος υποέργου: ΙΕΠ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
Φορέας παρακολούθησης και παραλαβής υποέργου: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΓΛΩΣΣΑ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ανεξάρτητο γλώσσας
,
ελληνικά
ΤΥΠΟΣ ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
αφηγηματικό
ΕΥΡΟΣ ΚΑΛΥΨΗΣ (ΧΡΟΝΙΚΗ, ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΗ Η' ΑΛΛΗ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΣΗ)
Ενετοκρατία στην Ελλάδα
Ενετικά φρούρια
Ενετικά φρούρια
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΚΑΤΑΤΑΞΗ
Ιστορία > Βυζαντινή και Μεσαιωνική Ιστορία > Τέχνες, Γράμματα και Πολιτισμός
Νέα Ελληνική Γλώσσα > Κειμενικά είδη > Ψηφιακά κείμενα
Νεοελληνική Λογοτεχνία > Τεχνικές / Τρόποι γραφής > Τρόποι και τεχνικές της αφήγησης
Ιστορία > Βυζαντινή και Μεσαιωνική Ιστορία > Τεχνολογία και επιστήμη
Νέα Ελληνική Γλώσσα > Κειμενικά είδη > Ψηφιακά κείμενα
Νεοελληνική Λογοτεχνία > Τεχνικές / Τρόποι γραφής > Τρόποι και τεχνικές της αφήγησης
Ιστορία > Βυζαντινή και Μεσαιωνική Ιστορία > Τεχνολογία και επιστήμη
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
εικόνα
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική
προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
εποικοδομητισμός > μάθηση μέσα από το σχεδιασμό
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
εποικοδομητισμός > μάθηση μέσα από το σχεδιασμό
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > διεργασία > να
κατανοούν
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
ΣΥΛΛΟΓΕΣ ΟΠΟΥ ΕΜΦΑΝΙΖΕΤΑΙ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου:
Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Μεταδεδομένα
:
ΧΡΗΣΤΙΝΑ ΦΩΤΟΠΟΥΛΟΥ
Εμπλουτισμός μεταδεδομένων
:
:
Επιμέλεια / επικύρωση
μεταδεδομένων
:
ΜΙΧΑΗΛ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ
Συντονιστής / επιστημονικός
υπεύθυνος μεταδεδομένων
:
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Χορηγός/οί άδειας χρήσης:
Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
Εκδότης/ες:
Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
Χορηγός/οί άδειας χρήσης μεταδεδομένων:
ΙΕΠ
Εκδότης/ες μεταδεδομένων:
ΙΕΠ,
ΙΤΥΕ
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ
http://creativecommons.org/publicdomain/mark/1.0/