Όλα τα Μαθησιακά Αντικείμενα
Συλλογή Library & Information Centre of the University of Patra
Library and Information Centre of Patras Uni #7
ΜΑΘΗΣΙΑΚΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ
Η ΝΕΑ ΖΩΗ
ΓΕΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΤΙΤΛΟΣ
Η Νέα Ζωή
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Το εξώφυλλο και τα περιεχόμενα του πρώτου τεύχους του λογοτεχνικού περιοδικού "Η Νέα Ζωή". Το περιοδικό εκδόθηκε στην Αλεξάνδρεια της Αιγύπτου 1904-1927 από τον ομώνυμο φιλολογικό σύλλογο και έπαιξε σπουδαίο ρόλο στην εξέλιξη των ελληνικών γραμμάτων στην Αίγυπτο. Στο περιοδικό δημοσίευσαν κείμενά τους τα σπουδαιότερα ονόματα της ελληνικής γραμματείας, κάποια από αυτά μάλιστα χρωστούν την εμφάνισή τους στα γράμματα σ΄αυτό.
Το εξώφυλλο και τα περιεχόμενα του πρώτου τεύχους του λογοτεχνικού περιοδικού "Η Νέα Ζωή". Το περιοδικό εκδόθηκε στην Αλεξάνδρεια της Αιγύπτου 1904-1927 από τον ομώνυμο φιλολογικό σύλλογο και έπαιξε σπουδαίο ρόλο στην εξέλιξη των ελληνικών γραμμάτων στην Αίγυπτο. Στο περιοδικό δημοσίευσαν κείμενά τους τα σπουδαιότερα ονόματα της ελληνικής γραμματείας, κάποια από αυτά μάλιστα χρωστούν την εμφάνισή τους στα γράμματα σ΄αυτό.
ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Ο εκπαιδευτικός παίρνοντας αφορμή από το εξώφυλλο και τα περιεχόμενα του πρώτου τεύχους του περιοδικού μπορεί να προκαλέσει συζήτηση σχετική με τον σκοπό που εξυπηρετούσαν τα λογοτεχνικά περιοδικά κατά τη χρονική περίοδο που εξετάζουμε. Οι μαθητές εργαζόμενοι σε ομάδες θα βρουν σε πρώτη φάση πληροφορίες που αφορούν: την περίοδο που πρωτοεμφανίστηκαν, το περιεχόμενο, γνωστούς συγγραφείς και ποιητές που δημοσίευαν σ΄αυτά, τον ρόλο που διαδραμάτισαν στο κίνημα του δημοτικισμού και τίτλους των σπουδαιότερων από αυτών. Σε δεύτερη φάση θα επικεντρωθούν στα περιοδικά που εκδόθηκαν εκτός των συνόρων και στα περιοδικά που εκδόθηκαν στην πόλη της Αλεξάνδρειας της Αιγύπτου. Όσο αφορά την αναζήτηση περισσότερων πληροφοριών για το περιοδικό "Νέα Ζωή" καλό θα είναι στις λέξεις κλειδιά που θα χρησιμοποιήσουν να βάλουν ολόκληρη την φράση: "Νέα Ζωή, Αλεξάνδρεια". Κάθε ομάδα τέλος μπορεί να δημιουργήσει μια παρουσίαση διαφανειών με τις πληροφορίες που θα συγκεντρώσει και να τις παρο...
Ο εκπαιδευτικός παίρνοντας αφορμή από το εξώφυλλο και τα περιεχόμενα του πρώτου τεύχους του περιοδικού μπορεί να προκαλέσει συζήτηση σχετική με τον σκοπό που εξυπηρετούσαν τα λογοτεχνικά περιοδικά κατά τη χρονική περίοδο που εξετάζουμε. Οι μαθητές εργαζόμενοι σε ομάδες θα βρουν σε πρώτη φάση πληροφορίες που αφορούν: την περίοδο που πρωτοεμφανίστηκαν, το περιεχόμενο, γνωστούς συγγραφείς και ποιητές που δημοσίευαν σ΄αυτά, τον ρόλο που διαδραμάτισαν στο κίνημα του δημοτικισμού και τίτλους των σπουδαιότερων από αυτών. Σε δεύτερη φάση θα επικεντρωθούν στα περιοδικά που εκδόθηκαν εκτός των συνόρων και στα περιοδικά που εκδόθηκαν στην πόλη της Αλεξάνδρειας της Αιγύπτου. Όσο αφορά την αναζήτηση περισσότερων πληροφοριών για το περιοδικό "Νέα Ζωή" καλό θα είναι στις λέξεις κλειδιά που θα χρησιμοποιήσουν να βάλουν ολόκληρη την φράση: "Νέα Ζωή, Αλεξάνδρεια". Κάθε ομάδα τέλος μπορεί να δημιουργήσει μια παρουσίαση διαφανειών με τις πληροφορίες που θα συγκεντρώσει και να τις παρουσιάσει στην τάξη.
Περισσότερα
Λιγότερα
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
http://photodentro.edu.gr/cultural/r/8526/7268
ΛΕΞΕΙΣ ΚΛΕΙΔΙΑ
ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
μαθητής,
εκπαιδευτικός
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ / ΕΠΙΠΕΔΟ
γυμνάσιο
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
12-15
ΓΛΩΣΣΑ ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟΥ ΚΟΙΝΟΥ
ανεξάρτητο γλώσσας
,
ελληνικά
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ
Φορέας χρηματοδότησης:
Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν/μιου Πατρών
Χρηματοδότηση: ίδιοι πόροι/άλλη πηγή χρηματοδότησης
Χρηματοδότηση: ίδιοι πόροι/άλλη πηγή χρηματοδότησης
ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
έργο / πράξη:
ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)

ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)
Φορέας χρηματοδότησης: ΥΠΠΕΘ
Χρηματοδότηση: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
Πλαίσιο χρηματοδότησης: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
Διάρκεια: 2010-2015
Ανάδοχος (έργου / πράξης): ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Επιστημονική και διοικητική εποπτεία έργου / πράξης (υπεύθυνος / συντονιστής έργου / πράξης): Μαίρη Κριάρη
Φορείς υλοποίησης: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)
Φορέας χρηματοδότησης: ΥΠΠΕΘ
Χρηματοδότηση: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
Πλαίσιο χρηματοδότησης: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
Διάρκεια: 2010-2015
Ανάδοχος (έργου / πράξης): ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Επιστημονική και διοικητική εποπτεία έργου / πράξης (υπεύθυνος / συντονιστής έργου / πράξης): Μαίρη Κριάρη
Φορείς υλοποίησης: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)

Υποέργο 12: Παιδαγωγικός Μετασχολιασμός Ψηφιακού Υλικού Πολιτισμικού Περιεχομένου
Ανάδοχος υποέργου: ΙΕΠ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
Φορέας παρακολούθησης και παραλαβής υποέργου: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Ανάδοχος υποέργου: ΙΕΠ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
Φορέας παρακολούθησης και παραλαβής υποέργου: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΓΛΩΣΣΑ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ανεξάρτητο γλώσσας
,
ελληνικά
ΤΥΠΟΣ ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
αφηγηματικό
ΕΥΡΟΣ ΚΑΛΥΨΗΣ (ΧΡΟΝΙΚΗ, ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΗ Η' ΑΛΛΗ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΣΗ)
1904 μ. Χ.- 1927 μ.Χ.
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν. Πατρών (Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν. Πατρών)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΚΑΤΑΤΑΞΗ
Νεοελληνική Λογοτεχνία > Γραμματολογικές περίοδοι - Γενιές / Σχολές > Νέα Αθηναϊκή Σχολή / Γενιά του 1880
(δημοτικισμός )
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
εικόνα
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική
προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > διεργασία > να
σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
ΣΥΛΛΟΓΕΣ ΟΠΟΥ ΕΜΦΑΝΙΖΕΤΑΙ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου:
Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Μεταδεδομένα
:
ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΚΑΛΕΜΑΣ
Εμπλουτισμός μεταδεδομένων
:
:
Επιμέλεια / επικύρωση
μεταδεδομένων
:
ΙΩΑΝΝΗΣ ΣΟΥΛΙΟΣ
Συντονιστής / επιστημονικός
υπεύθυνος μεταδεδομένων
:
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Χορηγός/οί άδειας χρήσης:
Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν/μιου Πατρών
Εκδότης/ες:
Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης Παν/μιου Πατρών
Χορηγός/οί άδειας χρήσης μεταδεδομένων:
ΙΕΠ
Εκδότης/ες μεταδεδομένων:
ΙΕΠ,
ΙΤΥΕ
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ
http://creativecommons.org/publicdomain/mark/1.0/