Όλα τα Μαθησιακά Αντικείμενα
Συλλογή "National Documentation Centre (EKT)"
National Documentation Centre #4
ΜΑΘΗΣΙΑΚΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ
ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΒΑΡΘΟΛΟΜΑΙΟΣ
ΓΕΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΤΙΤΛΟΣ
Apostle Bartholomew
Απόστολος Βαρθολομαίος
Απόστολος Βαρθολομαίος
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Ασπρόμαυρο αντίγραφο εικόνας που αναπαριστά τον Απόστολο Βαρθολομαίο και ανήκει στη συλλογή του Βυζαντινού Μουσείου της Αθήνας. Πρόκειται για έργο του μεγάλου μεταβυζαντινού αγιογράφου Μιχαήλ Δαμασκηνού που παρουσιάζει τον Απόστολο Βαρθολομαίο (ή Ναθαναήλ) κατά το βυζαντινό πρότυπο να κρατάει στο χέρι του κλειστό ειλητάριο. Ο Κρητικός αγιογράφος Μιχαήλ Δαμασκηνός που έζησε κατά τον 16ο αι. θεωρείται από τις κορυφαίες μορφές της Κρητικής Σχολής. Το αγιογραφικό του ύφος βασίζεται κυρίως στην maniera greca (ελληνική τεχνοτροπία) δανείζεται ωστόσο και στοιχεία της maniera latina (ιταλική τεχνοτροπία)
Ασπρόμαυρο αντίγραφο εικόνας που αναπαριστά τον Απόστολο Βαρθολομαίο και ανήκει στη συλλογή του Βυζαντινού Μουσείου της Αθήνας. Πρόκειται για έργο του μεγάλου μεταβυζαντινού αγιογράφου Μιχαήλ Δαμασκηνού που παρουσιάζει τον Απόστολο Βαρθολομαίο (ή Ναθαναήλ) κατά το βυζαντινό πρότυπο να κρατάει στο χέρι του κλειστό ειλητάριο. Ο Κρητικός αγιογράφος Μιχαήλ Δαμασκηνός που έζησε κατά τον 16ο αι. θεωρείται από τις κορυφαίες μορφές της Κρητικής Σχολής. Το αγιογραφικό του ύφος βασίζεται κυρίως στην maniera greca (ελληνική τεχνοτροπία) δανείζεται ωστόσο και στοιχεία της maniera latina (ιταλική τεχνοτροπία)
ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Το μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να αξιοποιηθεί στο μάθημα των Θρησκευτικών ως αφορμή για εστίαση στη ζωή και το έργο των Αγίων Αποστόλων και ιδιαίτερα του Απόστολου Βαρθολομαίου που δίδαξε το Χριστιανισμό στους Ινδούς. Με αφορμή το έργο του Απόστολου Βαρθολομαίου οι μαθητές μπορούν να εστιάσουν στο ιεραποστολικό έργο ανά τους αιώνες. Στο μάθημα των Εικαστικών οι μαθητές μπορούν να εστιάσουν στην βυζαντινή και μεταβυζαντινή τέχνη με ιδιαίτερη αναφορά στα εικονογραφικά πρότυπα των Αγίων Αποστόλων. Μέσα από αναλύσεις και συγκρίσεις θα μάθουν να ξεχωρίζουν τις εικονογραφικές αναπαραστάσεις και επεκτείνοντας την θεωρητική πληροφορία μπορούν να δημιουργήσουν τις πρώτες τους εικόνες αγιογραφώντας τον Απόστολο της επιλογής τους.
Το μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να αξιοποιηθεί στο μάθημα των Θρησκευτικών ως αφορμή για εστίαση στη ζωή και το έργο των Αγίων Αποστόλων και ιδιαίτερα του Απόστολου Βαρθολομαίου που δίδαξε το Χριστιανισμό στους Ινδούς. Με αφορμή το έργο του Απόστολου Βαρθολομαίου οι μαθητές μπορούν να εστιάσουν στο ιεραποστολικό έργο ανά τους αιώνες. Στο μάθημα των Εικαστικών οι μαθητές μπορούν να εστιάσουν στην βυζαντινή και μεταβυζαντινή τέχνη με ιδιαίτερη αναφορά στα εικονογραφικά πρότυπα των Αγίων Αποστόλων. Μέσα από αναλύσεις και συγκρίσεις θα μάθουν να ξεχωρίζουν τις εικονογραφικές αναπαραστάσεις και επεκτείνοντας την θεωρητική πληροφορία μπορούν να δημιουργήσουν τις πρώτες τους εικόνες αγιογραφώντας τον Απόστολο της επιλογής τους.
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
http://photodentro.edu.gr/cultural/r/8526/7300
ΛΕΞΕΙΣ ΚΛΕΙΔΙΑ
ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
μαθητής,
εκπαιδευτικός
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ / ΕΠΙΠΕΔΟ
γυμνάσιο
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
12-15
ΓΛΩΣΣΑ ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟΥ ΚΟΙΝΟΥ
ανεξάρτητο γλώσσας
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ
Φορέας χρηματοδότησης:
Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
Χρηματοδότηση: ίδιοι πόροι/άλλη πηγή χρηματοδότησης
Χρηματοδότηση: ίδιοι πόροι/άλλη πηγή χρηματοδότησης
ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
έργο / πράξη:
ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)

ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)
Φορέας χρηματοδότησης: ΥΠΠΕΘ
Χρηματοδότηση: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
Πλαίσιο χρηματοδότησης: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
Διάρκεια: 2010-2015
Ανάδοχος (έργου / πράξης): ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Επιστημονική και διοικητική εποπτεία έργου / πράξης (υπεύθυνος / συντονιστής έργου / πράξης): Μαίρη Κριάρη
Φορείς υλοποίησης: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)
Φορέας χρηματοδότησης: ΥΠΠΕΘ
Χρηματοδότηση: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
Πλαίσιο χρηματοδότησης: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
Διάρκεια: 2010-2015
Ανάδοχος (έργου / πράξης): ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Επιστημονική και διοικητική εποπτεία έργου / πράξης (υπεύθυνος / συντονιστής έργου / πράξης): Μαίρη Κριάρη
Φορείς υλοποίησης: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)

Υποέργο 12: Παιδαγωγικός Μετασχολιασμός Ψηφιακού Υλικού Πολιτισμικού Περιεχομένου
Ανάδοχος υποέργου: ΙΕΠ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
Φορέας παρακολούθησης και παραλαβής υποέργου: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Ανάδοχος υποέργου: ΙΕΠ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
Φορέας παρακολούθησης και παραλαβής υποέργου: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΓΛΩΣΣΑ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ανεξάρτητο γλώσσας
ΤΥΠΟΣ ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
μικτό
ΕΥΡΟΣ ΚΑΛΥΨΗΣ (ΧΡΟΝΙΚΗ, ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΗ Η' ΑΛΛΗ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΣΗ)
Μεταβυζαντινή περίοδος,16ος αι,
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΕΚΤ (Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΚΑΤΑΤΑΞΗ
Θρησκευτικά > Εκκλησιαστική Τέχνη > Ζωγραφική
Εικαστικά > Ζωγραφική
Εικαστικά > Ζωγραφική
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
εικόνα
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική
προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > διεργασία > να
σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
ΣΥΛΛΟΓΕΣ ΟΠΟΥ ΕΜΦΑΝΙΖΕΤΑΙ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου:
Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
Δημιουργία πρωτότυπου έργου
:
Damaskinos Michail (2), Δαμασκηνός Μιχαήλ (2)
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Μεταδεδομένα
:
ΕΛΕΝΗ ΚΑΡΤΣΑΚΑ
Εμπλουτισμός μεταδεδομένων
:
:
Επιμέλεια / επικύρωση
μεταδεδομένων
:
ΣΩΤΗΡΙΑ ΛΑΖΑΡΟΥ
Συντονιστής / επιστημονικός
υπεύθυνος μεταδεδομένων
:
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Χορηγός/οί άδειας χρήσης:
Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
Εκδότης/ες:
Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
Χορηγός/οί άδειας χρήσης μεταδεδομένων:
ΙΕΠ
Εκδότης/ες μεταδεδομένων:
ΙΕΠ,
ΙΤΥΕ
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ
http://creativecommons.org/publicdomain/mark/1.0/