Όλα τα Μαθησιακά Αντικείμενα
Συλλογές
Aikaterini Laskaridis Foundation Library #3
ΜΑΘΗΣΙΑΚΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ
ΜΥΣΤΡΑΣ
ΓΕΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΤΙΤΛΟΣ
Μυστράς
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Σχέδιο του Ιταλού Francesco Perilla που γεννήθηκε το 1874, έζησε κάποια χρόνια στην Aθήνα και εξέδωσε βιβλία βασισμένα κυρίως στους πίνακές του για διάφορες περιοχές της Eλλάδας. Εδώ βλέπουμε άποψη του Μυστρά, της Βυζαντινής πολιτείας της Πελοποννήσου που βρίσκεται έξι χιλιόμετρα ΒΔ της Σπάρτης. Σήμερα είναι ερειπωμένος, αν και έχουν αναστηλωθεί ορισμένα κτίσματα του, όπως τα παλάτια. Αποτελεί πολύτιμη πηγή για τη γνώση της ιστορίας, της τέχνης και του πολιτισμού των δύο τελευταίων αιώνων του Βυζαντίου. Η ιστορία του Μυστρά αρχίζει από τα μέσα του 13ου αιώνα, όταν συμπληρώθηκε η κατάκτηση της Πελοποννήσου από τους Φράγκους. Το 1249 ο Γουλιέλμος Β' Βιλλαρδουίνος έκτισε το κάστρο του στην ανατολική πλευρά του Ταϋγέτου, στην κορυφή ενός υψώματος με απότομη και κωνοειδή μορφή, που λεγόταν Μυστράς ή Μυζυθράς λόγω του σχήματός του ή του ονόματος του παλαιότερου ιδιοκτήτη του, που λεγόταν Μυζηθράς.
Σχέδιο του Ιταλού Francesco Perilla που γεννήθηκε το 1874, έζησε κάποια χρόνια στην Aθήνα και εξέδωσε βιβλία βασισμένα κυρίως στους πίνακές του για διάφορες περιοχές της Eλλάδας. Εδώ βλέπουμε άποψη του Μυστρά, της Βυζαντινής πολιτείας της Πελοποννήσου που βρίσκεται έξι χιλιόμετρα ΒΔ της Σπάρτης. Σήμερα είναι ερειπωμένος, αν και έχουν αναστηλωθεί ορισμένα κτίσματα του, όπως τα παλάτια. Αποτελεί πολύτιμη πηγή για τη γνώση της ιστορίας, της τέχνης και του πολιτισμού των δύο τελευταίων αιώνων του Βυζαντίου. Η ιστορία του Μυστρά αρχίζει από τα μέσα του 13ου αιώνα, όταν συμπληρώθηκε η κατάκτηση της Πελοποννήσου από τους Φράγκους. Το 1249 ο Γουλιέλμος Β' Βιλλαρδουίνος έκτισε το κάστρο του στην ανατολική πλευρά του Ταϋγέτου, στην κορυφή ενός υψώματος με απότομη και κωνοειδή μορφή, που λεγόταν Μυστράς ή Μυζυθράς λόγω του σχήματός του ή του ονόματος του παλαιότερου ιδιοκτήτη του, που λεγόταν Μυζηθράς.
ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Η εικόνα αυτή μπορεί να αξιοποιηθεί στο μάθημα της Βυζαντινής Ιστορίας. Συγκεκριμένα, κρίνεται σκόπιμο να ενεργοποιήσει το ενδιαφέρον των μαθητών για την περιοχή του Μυστρά, που έπαιξε έναν ιδιαίτερο ρόλο τόσο κατά τη Βυζαντινή περίοδο όσο και μετά την Άλωση. Είναι καλό οι μαθητές να χωρισθούν σε ομάδες έρευνας και να αναζητήσουν πληροφορίες, τις οποίες στα επόμενα μαθήματα θα παρουσιάσουν. Προτείνεται με τις εργασίες τους να προσεγγίσουν τους ακόλουθους τομείς: τη γεωγραφία του χώρου του Μυστρά (κάτοψη, επιλογή τόπου, οχύρωση), την ιστορία και τις προσωπικότητες που έζησαν εκεί (13ος αι.-σήμερα), τη διοίκηση της πολιτείας, την παιδεία (εκπαίδευση - παραλληλισμός με το σήμερα), την επικοινωνία (σύνδεση του Μυστρά με τον υπόλοιπο Βυζαντινό κόσμο), την τέχνη (αγιογραφίες, γλυπτική), τις επιστήμες (οχύρωση, αρχιτεκτονική), την καθημερινή ζωή (διατροφή, ενδυμασία - παραλληλισμός με το σήμερα), την οικονομία και την κοινωνική ζωή, τη θρησκεία (αρχιτεκτονική, Άγιος Δημήτριος). Έτσι θα αντιλ...
Η εικόνα αυτή μπορεί να αξιοποιηθεί στο μάθημα της Βυζαντινής Ιστορίας. Συγκεκριμένα, κρίνεται σκόπιμο να ενεργοποιήσει το ενδιαφέρον των μαθητών για την περιοχή του Μυστρά, που έπαιξε έναν ιδιαίτερο ρόλο τόσο κατά τη Βυζαντινή περίοδο όσο και μετά την Άλωση. Είναι καλό οι μαθητές να χωρισθούν σε ομάδες έρευνας και να αναζητήσουν πληροφορίες, τις οποίες στα επόμενα μαθήματα θα παρουσιάσουν. Προτείνεται με τις εργασίες τους να προσεγγίσουν τους ακόλουθους τομείς: τη γεωγραφία του χώρου του Μυστρά (κάτοψη, επιλογή τόπου, οχύρωση), την ιστορία και τις προσωπικότητες που έζησαν εκεί (13ος αι.-σήμερα), τη διοίκηση της πολιτείας, την παιδεία (εκπαίδευση - παραλληλισμός με το σήμερα), την επικοινωνία (σύνδεση του Μυστρά με τον υπόλοιπο Βυζαντινό κόσμο), την τέχνη (αγιογραφίες, γλυπτική), τις επιστήμες (οχύρωση, αρχιτεκτονική), την καθημερινή ζωή (διατροφή, ενδυμασία - παραλληλισμός με το σήμερα), την οικονομία και την κοινωνική ζωή, τη θρησκεία (αρχιτεκτονική, Άγιος Δημήτριος). Έτσι θα αντιληφθούν οι μαθητές, γιατί ο Μυστράς αποτελεί μνημείο παγκόσμιας πολιστικής κληρονομιάς προστατευόμενο από την UNESCO
Περισσότερα
Λιγότερα
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
http://photodentro.edu.gr/cultural/r/8526/7331
ΛΕΞΕΙΣ ΚΛΕΙΔΙΑ
ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
μαθητής,
εκπαιδευτικός
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ / ΕΠΙΠΕΔΟ
γυμνάσιο,
γενικό λύκειο
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
12-15
,
15-18
ΓΛΩΣΣΑ ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟΥ ΚΟΙΝΟΥ
ελληνικά
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ
Φορέας χρηματοδότησης:
Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
Χρηματοδότηση: ίδιοι πόροι/άλλη πηγή χρηματοδότησης
Χρηματοδότηση: ίδιοι πόροι/άλλη πηγή χρηματοδότησης
ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
έργο / πράξη:
ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)
ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)
Φορέας χρηματοδότησης: ΥΠΠΕΘ
Χρηματοδότηση: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
Πλαίσιο χρηματοδότησης: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
Διάρκεια: 2010-2015
Ανάδοχος (έργου / πράξης): ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Επιστημονική και διοικητική εποπτεία έργου / πράξης (υπεύθυνος / συντονιστής έργου / πράξης): Μαίρη Κριάρη
Φορείς υλοποίησης: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)
Φορέας χρηματοδότησης: ΥΠΠΕΘ
Χρηματοδότηση: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
Πλαίσιο χρηματοδότησης: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
Διάρκεια: 2010-2015
Ανάδοχος (έργου / πράξης): ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Επιστημονική και διοικητική εποπτεία έργου / πράξης (υπεύθυνος / συντονιστής έργου / πράξης): Μαίρη Κριάρη
Φορείς υλοποίησης: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)
Υποέργο 12: Παιδαγωγικός Μετασχολιασμός Ψηφιακού Υλικού Πολιτισμικού Περιεχομένου
Ανάδοχος υποέργου: ΙΕΠ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
Φορέας παρακολούθησης και παραλαβής υποέργου: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Ανάδοχος υποέργου: ΙΕΠ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
Φορέας παρακολούθησης και παραλαβής υποέργου: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΓΛΩΣΣΑ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ανεξάρτητο γλώσσας
ΤΥΠΟΣ ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
αφηγηματικό
ΕΥΡΟΣ ΚΑΛΥΨΗΣ (ΧΡΟΝΙΚΗ, ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΗ Η' ΑΛΛΗ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΣΗ)
Μυστράς
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΚΑΤΑΤΑΞΗ
Ιστορία > Βυζαντινή και Μεσαιωνική Ιστορία > Τέχνες, Γράμματα και Πολιτισμός
(Η πολιτεία του Μυστρα )
Ιστορία > Βυζαντινή και Μεσαιωνική Ιστορία > Τεχνολογία και επιστήμη
Ιστορία > Βυζαντινή και Μεσαιωνική Ιστορία > Τεχνολογία και επιστήμη
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
εικόνα
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
εποικοδομητισμός > εμπειρική
μάθηση
εποικοδομητισμός > έρευνα δράσης
εποικοδομητισμός > έρευνα δράσης
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
συναισθηματικός > να δίνουν
προσοχή
συναισθηματικός > να ανταποκρίνονται και να συμμετέχουν
συναισθηματικός > να ανταποκρίνονται και να συμμετέχουν
ΣΥΛΛΟΓΕΣ ΟΠΟΥ ΕΜΦΑΝΙΖΕΤΑΙ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου:
Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Μεταδεδομένα
:
Εμπλουτισμός μεταδεδομένων
:
:
Επιμέλεια / επικύρωση
μεταδεδομένων
:
Συντονιστής / επιστημονικός
υπεύθυνος μεταδεδομένων
:
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Χορηγός/οί άδειας χρήσης:
Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
Εκδότης/ες:
Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
Χορηγός/οί άδειας χρήσης μεταδεδομένων:
ΙΕΠ
Εκδότης/ες μεταδεδομένων:
ΙΕΠ,
ΙΤΥΕ
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ
http://creativecommons.org/publicdomain/mark/1.0/


