Photodentro logo
Φωτόδεντρο

ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
CTI logo
Ελληνικά English

Όλα τα Μαθησιακά Αντικείμενα right arrow icon Συλλογές right arrow icon Aikaterini Laskaridis Foundation Library #3

ΜΑΘΗΣΙΑΚΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ

ΜΥΣΤΡΑΣ

Μετάβαση στη σελίδα του αντικειμένου στον πάροχο
ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΩ
 
Facebook icon
Tweet icon
QRCode icon
QRCode
ΜΟΙΡΑΖΟΜΑΙ
Αρχεία σε αυτό το αντικείμενο:
  
  
ΓΕΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΤΙΤΛΟΣ
Μυστράς
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Σχέδιο του Ιταλού Francesco Perilla που γεννήθηκε το 1874, έζησε κάποια χρόνια στην Aθήνα και εξέδωσε βιβλία βασισμένα κυρίως στους πίνακές του για διάφορες περιοχές της Eλλάδας. Εδώ βλέπουμε άποψη του Μυστρά, της Βυζαντινής πολιτείας της Πελοποννήσου που βρίσκεται έξι χιλιόμετρα ΒΔ της Σπάρτης. Σήμερα είναι ερειπωμένος, αν και έχουν αναστηλωθεί ορισμένα κτίσματα του, όπως τα παλάτια. Αποτελεί πολύτιμη πηγή για τη γνώση της ιστορίας, της τέχνης και του πολιτισμού των δύο τελευταίων αιώνων του Βυζαντίου. Η ιστορία του Μυστρά αρχίζει από τα μέσα του 13ου αιώνα, όταν συμπληρώθηκε η κατάκτηση της Πελοποννήσου από τους Φράγκους. Το 1249 ο Γουλιέλμος Β' Βιλλαρδουίνος έκτισε το κάστρο του στην ανατολική πλευρά του Ταϋγέτου, στην κορυφή ενός υψώματος με απότομη και κωνοειδή μορφή, που λεγόταν Μυστράς ή Μυζυθράς λόγω του σχήματός του ή του ονόματος του παλαιότερου ιδιοκτήτη του, που λεγόταν Μυζηθράς. Σχέδιο του Ιταλού Francesco Perilla που γεννήθηκε το 1874, έζησε κάποια χρόνια στην Aθήνα και εξέδωσε βιβλία βασισμένα κυρίως στους πίνακές του για διάφορες περιοχές της Eλλάδας. Εδώ βλέπουμε άποψη του Μυστρά, της Βυζαντινής πολιτείας της Πελοποννήσου που βρίσκεται έξι χιλιόμετρα ΒΔ της Σπάρτης. Σήμερα είναι ερειπωμένος, αν και έχουν αναστηλωθεί ορισμένα κτίσματα του, όπως τα παλάτια. Αποτελεί πολύτιμη πηγή για τη γνώση της ιστορίας, της τέχνης και του πολιτισμού των δύο τελευταίων αιώνων του Βυζαντίου. Η ιστορία του Μυστρά αρχίζει από τα μέσα του 13ου αιώνα, όταν συμπληρώθηκε η κατάκτηση της Πελοποννήσου από τους Φράγκους. Το 1249 ο Γουλιέλμος Β' Βιλλαρδουίνος έκτισε το κάστρο του στην ανατολική πλευρά του Ταϋγέτου, στην κορυφή ενός υψώματος με απότομη και κωνοειδή μορφή, που λεγόταν Μυστράς ή Μυζυθράς λόγω του σχήματός του ή του ονόματος του παλαιότερου ιδιοκτήτη του, που λεγόταν Μυζηθράς.
ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Η εικόνα αυτή μπορεί να αξιοποιηθεί στο μάθημα της Βυζαντινής Ιστορίας. Συγκεκριμένα, κρίνεται σκόπιμο να ενεργοποιήσει το ενδιαφέρον των μαθητών για την περιοχή του Μυστρά, που έπαιξε έναν ιδιαίτερο ρόλο τόσο κατά τη Βυζαντινή περίοδο όσο και μετά την Άλωση. Είναι καλό οι μαθητές να χωρισθούν σε ομάδες έρευνας και να αναζητήσουν πληροφορίες, τις οποίες στα επόμενα μαθήματα θα παρουσιάσουν. Προτείνεται με τις εργασίες τους να προσεγγίσουν τους ακόλουθους τομείς: τη γεωγραφία του χώρου του Μυστρά (κάτοψη, επιλογή τόπου, οχύρωση), την ιστορία και τις προσωπικότητες που έζησαν εκεί (13ος αι.-σήμερα), τη διοίκηση της πολιτείας, την παιδεία (εκπαίδευση - παραλληλισμός με το σήμερα), την επικοινωνία (σύνδεση του Μυστρά με τον υπόλοιπο Βυζαντινό κόσμο), την τέχνη (αγιογραφίες, γλυπτική), τις επιστήμες (οχύρωση, αρχιτεκτονική), την καθημερινή ζωή (διατροφή, ενδυμασία - παραλληλισμός με το σήμερα), την οικονομία και την κοινωνική ζωή, τη θρησκεία (αρχιτεκτονική, Άγιος Δημήτριος). Έτσι θα αντιλ... Η εικόνα αυτή μπορεί να αξιοποιηθεί στο μάθημα της Βυζαντινής Ιστορίας. Συγκεκριμένα, κρίνεται σκόπιμο να ενεργοποιήσει το ενδιαφέρον των μαθητών για την περιοχή του Μυστρά, που έπαιξε έναν ιδιαίτερο ρόλο τόσο κατά τη Βυζαντινή περίοδο όσο και μετά την Άλωση. Είναι καλό οι μαθητές να χωρισθούν σε ομάδες έρευνας και να αναζητήσουν πληροφορίες, τις οποίες στα επόμενα μαθήματα θα παρουσιάσουν. Προτείνεται με τις εργασίες τους να προσεγγίσουν τους ακόλουθους τομείς: τη γεωγραφία του χώρου του Μυστρά (κάτοψη, επιλογή τόπου, οχύρωση), την ιστορία και τις προσωπικότητες που έζησαν εκεί (13ος αι.-σήμερα), τη διοίκηση της πολιτείας, την παιδεία (εκπαίδευση - παραλληλισμός με το σήμερα), την επικοινωνία (σύνδεση του Μυστρά με τον υπόλοιπο Βυζαντινό κόσμο), την τέχνη (αγιογραφίες, γλυπτική), τις επιστήμες (οχύρωση, αρχιτεκτονική), την καθημερινή ζωή (διατροφή, ενδυμασία - παραλληλισμός με το σήμερα), την οικονομία και την κοινωνική ζωή, τη θρησκεία (αρχιτεκτονική, Άγιος Δημήτριος). Έτσι θα αντιληφθούν οι μαθητές, γιατί ο Μυστράς αποτελεί μνημείο παγκόσμιας πολιστικής κληρονομιάς προστατευόμενο από την UNESCO Περισσότερα Λιγότερα
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
http://photodentro.edu.gr/cultural/r/8526/7331
ΛΕΞΕΙΣ ΚΛΕΙΔΙΑ
Δεσποτάτο του Μυστρά Βυζάντιο Γουλιέλμος Β' Βιλλαρδουίνος Francesco Perilla
  
ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
μαθητής, εκπαιδευτικός
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ / ΕΠΙΠΕΔΟ
γυμνάσιο, γενικό λύκειο
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
12-15 , 15-18
ΓΛΩΣΣΑ ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟΥ ΚΟΙΝΟΥ
ελληνικά
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ
Φορέας χρηματοδότησης: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
Χρηματοδότηση: ίδιοι πόροι/άλλη πηγή χρηματοδότησης
ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
έργο / πράξη: ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)
ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)
Φορέας χρηματοδότησης: ΥΠΠΕΘ
Χρηματοδότηση: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
Πλαίσιο χρηματοδότησης: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
Διάρκεια: 2010-2015
Ανάδοχος (έργου / πράξης): ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Επιστημονική και διοικητική εποπτεία έργου / πράξης (υπεύθυνος / συντονιστής έργου / πράξης): Μαίρη Κριάρη
Φορείς υλοποίησης: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)
υποέργο: Υποέργο 12: Παιδαγωγικός Μετασχολιασμός Ψηφιακού Υλικού Πολιτισμικού Περιεχομένου
Υποέργο 12: Παιδαγωγικός Μετασχολιασμός Ψηφιακού Υλικού Πολιτισμικού Περιεχομένου
Ανάδοχος υποέργου: ΙΕΠ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
Φορέας παρακολούθησης και παραλαβής υποέργου: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΓΛΩΣΣΑ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ανεξάρτητο γλώσσας
ΤΥΠΟΣ ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
αφηγηματικό
ΕΥΡΟΣ ΚΑΛΥΨΗΣ (ΧΡΟΝΙΚΗ, ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΗ Η' ΑΛΛΗ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΣΗ)
Μυστράς
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
https://el.travelogues.gr/item.php?view=42794
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΚΑΤΑΤΑΞΗ
Ιστορία > Βυζαντινή και Μεσαιωνική Ιστορία > Τέχνες, Γράμματα και Πολιτισμός (Η πολιτεία του Μυστρα )
Ιστορία > Βυζαντινή και Μεσαιωνική Ιστορία > Τεχνολογία και επιστήμη
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
εικόνα
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
εποικοδομητισμός > εμπειρική μάθηση
εποικοδομητισμός > έρευνα δράσης
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
συναισθηματικός > να δίνουν προσοχή
συναισθηματικός > να ανταποκρίνονται και να συμμετέχουν
ΣΥΛΛΟΓΕΣ ΟΠΟΥ ΕΜΦΑΝΙΖΕΤΑΙ
Aikaterini Laskaridis Foundation Library #3
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Μεταδεδομένα :
Εμπλουτισμός μεταδεδομένων :
:
Επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων :
Συντονιστής / επιστημονικός υπεύθυνος μεταδεδομένων :
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Χορηγός/οί άδειας χρήσης: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
Εκδότης/ες: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
Χορηγός/οί άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
Εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΕΠ, ΙΤΥΕ
  
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ
Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ)
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ
http://creativecommons.org/publicdomain/mark/1.0/
Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να σας προσφέρει καλύτερη εμπειρία πλοήγησης και για την ανάλυση στοιχείων επισκεψιμότητας. Με την πρόσβαση στον ιστότοπο συμφωνείτε στη χρήση των cookies. Το κατάλαβα Περισσότερα
©2024 photodentro.edu.gr/cultural – Σχεδίαση, Ανάπτυξη, Λειτουργία: ΙΤΥΕ «ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ» - Διεύθυνση Εκπαιδευτικών Τεχνολογιών, Επιμόρφωσης & Πιστοποίησης (ΔιΕΤΕΠ)
Photodentro Cultural v1.0 | powered by DSpace open source repository software
Επικοινωνία Επικοινωνία
EU
Λογότυπο Ινστιτούτου Τεχνολογίας Υπολογιστών και Εκδόσεων Διόφαντος
logo
Λογότυπο Ψηφιακού Σχολείου
λογότυπο Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού
λογότυπο ΕΣΠΑ
λογότυπο ΕΣΠΑ
Η υπηρεσία αναπτύχθηκε από το ΙΤΥΕ «ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ» στο πλαίσιο των έργων «Ψηφιακή Εκπαιδευτική Πλατφόρμα, Διαδραστικά Βιβλία και Αποθετήριο Μαθησιακών Αντικειμένων» (Ψηφιακό Σχολείο Ι) του ΕΠ «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» του ΕΣΠΑ 2007-2013 και «Επέκταση και Αξιοποίηση της Ψηφιακής Εκπαιδευτικής Πλατφόρμας, των Διαδραστικών Βιβλίων και του Αποθετηρίου Μαθησιακών Αντικειμένων» (Ψηφιακό Σχολείο ΙΙ) του ΕΠ «Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού, Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» του ΕΣΠΑ 2014-2020, με συγχρηματοδότηση από την Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΚΤ) και το Ελληνικό Δημόσιο. Συντηρείται και ενημερώνεται με χρηματοδότηση από το ΥΠΑΙΘ, στο πλαίσιο έργου υποστήριξης και συντήρησης των υπηρεσιών του ΥΠΑΙΘ από το ΙΤΥΕ ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ.