Όλα τα Μαθησιακά Αντικείμενα Συλλογές Digitizing Contemporary Art/Μουσείο Φρυσιρά #2
ΜΑΘΗΣΙΑΚΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ
ΧΩΡΙΣ ΤΙΤΛΟ (ΑΝΔΡΑΣ ΜΕ ΜΟΥΣΤΑΚΙ)
ΓΕΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΤΙΤΛΟΣ
Untitled (man with mustache)
Χωρίς τίτλο (άνδρας με μουστάκι)
Sgt. Slaughter - A wrestler
Ο λοχίας Slaughter (ένας παλαιστής)
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Ο Peter Blake (γεν. 1932) είναι ένας μεγάλος σύγχρονος Βρετανός καλλιτέχνης της Pop Art. Πέραν της καλλιτεχνικής του αξίας, είναι διάσημος, πολυβραβευμένος και έχει τιμηθεί στην πατρίδα του με την απονομή του τίτλου του «Sir». Ο Sir Peter Blake είναι ο δημιουργός του παρόντος μαθησιακού αντικειμένου. Πρόκειται για ένα αντιπροσωπευτικό έργο της Pop Art (λάδι σε καμβά διαστάσεων 45,7x40,6 εκ.), το οποίο εικονίζει έναν δυνατό άντρα (μια κεφαλαιογράμματη επιγραφή στο πάνω μέρος του πίνακα: SGT. SLAUGHTER, δεν αφήνει αμφιβολία ότι πρόκειται για τον Λοχία Slaughter), την αμερικάνικη σημαία, τρία σήματα/διακριτικά στολής και στην κορυφή του πίνακα ένα στρατιωτάκι που κρατά την κυματίζουσα αμερικάνικη σημαία .
Ο Λοχίας Slaughter είναι ένας φανταστικός χαρακτήρας από τη σειρά παιχνιδιών: G.I. Joe - A Real American Hero (Τζι. Άι. Τζο – Ένας πραγματικός Αμερικανός ήρωας). Για τη δημιουργία του συγκεκριμένου χαρακτήρα, του Sgt. Slaughter, χρησιμοποιήθηκε ως μοντέλο ένας επαγγελματίας παλαιστής μ...
Ο Peter Blake (γεν. 1932) είναι ένας μεγάλος σύγχρονος Βρετανός καλλιτέχνης της Pop Art. Πέραν της καλλιτεχνικής του αξίας, είναι διάσημος, πολυβραβευμένος και έχει τιμηθεί στην πατρίδα του με την απονομή του τίτλου του «Sir». Ο Sir Peter Blake είναι ο δημιουργός του παρόντος μαθησιακού αντικειμένου. Πρόκειται για ένα αντιπροσωπευτικό έργο της Pop Art (λάδι σε καμβά διαστάσεων 45,7x40,6 εκ.), το οποίο εικονίζει έναν δυνατό άντρα (μια κεφαλαιογράμματη επιγραφή στο πάνω μέρος του πίνακα: SGT. SLAUGHTER, δεν αφήνει αμφιβολία ότι πρόκειται για τον Λοχία Slaughter), την αμερικάνικη σημαία, τρία σήματα/διακριτικά στολής και στην κορυφή του πίνακα ένα στρατιωτάκι που κρατά την κυματίζουσα αμερικάνικη σημαία .
Ο Λοχίας Slaughter είναι ένας φανταστικός χαρακτήρας από τη σειρά παιχνιδιών: G.I. Joe - A Real American Hero (Τζι. Άι. Τζο – Ένας πραγματικός Αμερικανός ήρωας). Για τη δημιουργία του συγκεκριμένου χαρακτήρα, του Sgt. Slaughter, χρησιμοποιήθηκε ως μοντέλο ένας επαγγελματίας παλαιστής με το ίδιο όνομα: Sgt. Slaughter. Ενδιαφέρον παρουσιάζει το όνομα του Λοχία Σλώτερ (που στα αγγλικά σημαίνει σφαγιάζω). Ενδιαφέρον επίσης παρουσιάζει και το γεγονός ότι το έργο που βρίσκεται στο Μουσείο Φρυσίρα είναι έργο του 1995-97, ο Peter Blake ωστόσο έχει για πρώτη φορά ζωγραφίσει τον ίδιο άνδρα, τον Sgt. Slaughter με τον τίτλο: Sgt. Slaughter - A wrestler, 1986–1989 (Λοχίας Slaughter – Ένας παλαιστής, 1986-1989), με ελαφρώς διαφοροποιημένες διαστάσεις και με αναφορά στα “objets trouvé” στα στοιχεία ταυτότητας του πίνακα. Το έργο επαναλαμβάνεται κατά διαστήματα από το 1986 έως του 1998 με τον τίτλο "Sgt Slaughter (A Wrestler)".
O Peter Blake έγινε πλατιά γνωστός ως ο δημιουργός του εξώφυλλου του δίσκου των Beatles “Sgt. Pepper’s Lonely Hearts Club Band”, που κυκλοφόρησε την 1η Ιουνίου του 1967 και ο οποίος τιμήθηκε με Βραβείο Γκράμι. Με Βραβείο Γκράμι (Grammy Award) τιμήθηκε και ο Peter Blake για το περίφημο εξώφυλλο του δίσκου. Πρόκειται για ένα κολλάζ στο κλίμα της Pop Art, που απεικονίζει τους τέσσερες Beatles ντυμένους με ρούχα Εδουαρδιανής εποχής (1901-1910) και περιτριγυρισμένους από διάσημες προσωπικότητες, καλλιτέχνες και μη.
Περισσότερα
Λιγότερα
ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Το μαθησιακό αντικείμενο προσφέρεται κατεξοχήν για τη θεματική περιοχή της Αισθητικής αγωγής και κατά κύριο λόγο για τη θεματική ενότητα των εικαστικών: Ο πίνακας είναι χαρακτηριστικό δείγμα Pop Art. Τόσο από την άποψη της θεματογραφίας όσο και από την άποψη των χρωματικών επιλογών. Η Pop Art είχε στόχο να προκαλέσει και να ανυψώσει το καθημερινό και συνηθισμένο στη θέση του αντικειμένου τέχνης, αντλώντας την έμπνευσή της από τις εικόνες της καταναλωτικής κοινωνίας και της λαϊκής κουλτούρας. Οι μαθητές εύκολα μπορούν να συνδέσουν τη βιομηχανία των παιχνιδιών (G.I. Joe - A Real American Hero) και την επαγγελματική πάλη (Λοχίας Slaughter – Ένας παλαιστής) με τη λαϊκή κουλτούρα και τον καταναλωτισμό. Επίσης στο μάθημα των εικαστικών το μαθησιακό αντικείμενο αποτελεί ευκαιρία για να κατανοήσουν οι μαθητές τα “objets trouvé” ή “found objects”, δηλαδή αντικείμενα καθημερινής χρήσης των οποίων η κύρια λειτουργία δεν είναι καλλιτεχνική, ωστόσο ο καλλιτέχνης επιχειρεί να τα ενσωματώσει στην καλ...
Το μαθησιακό αντικείμενο προσφέρεται κατεξοχήν για τη θεματική περιοχή της Αισθητικής αγωγής και κατά κύριο λόγο για τη θεματική ενότητα των εικαστικών: Ο πίνακας είναι χαρακτηριστικό δείγμα Pop Art. Τόσο από την άποψη της θεματογραφίας όσο και από την άποψη των χρωματικών επιλογών. Η Pop Art είχε στόχο να προκαλέσει και να ανυψώσει το καθημερινό και συνηθισμένο στη θέση του αντικειμένου τέχνης, αντλώντας την έμπνευσή της από τις εικόνες της καταναλωτικής κοινωνίας και της λαϊκής κουλτούρας. Οι μαθητές εύκολα μπορούν να συνδέσουν τη βιομηχανία των παιχνιδιών (G.I. Joe - A Real American Hero) και την επαγγελματική πάλη (Λοχίας Slaughter – Ένας παλαιστής) με τη λαϊκή κουλτούρα και τον καταναλωτισμό. Επίσης στο μάθημα των εικαστικών το μαθησιακό αντικείμενο αποτελεί ευκαιρία για να κατανοήσουν οι μαθητές τα “objets trouvé” ή “found objects”, δηλαδή αντικείμενα καθημερινής χρήσης των οποίων η κύρια λειτουργία δεν είναι καλλιτεχνική, ωστόσο ο καλλιτέχνης επιχειρεί να τα ενσωματώσει στην καλλιτεχνική του δημιουργία. Σε συνδυασμό με το εξώφυλλο που φιλοτέχνησε ο Peter Blake για τον δίσκο των Beatles “Sgt. Pepper’s Lonely Hearts Club Band”, το μαθησιακό αντικείμενο μπορεί να φανεί χρήσιμο και στο μάθημα της μουσικής. Φυσικά θα μπορούσε να ενταχθεί ως εικόνα σε μια ερευνητική εργασία-project για τα ρεύματα στη ζωγραφική.
Περισσότερα
Λιγότερα
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
http://photodentro.edu.gr/cultural/r/8526/7368
ΛΕΞΕΙΣ ΚΛΕΙΔΙΑ
ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
μαθητής,
εκπαιδευτικός
,
άλλος
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ / ΕΠΙΠΕΔΟ
δημοτικό,
γυμνάσιο,
γενικό λύκειο
,
επαγγελματικό λύκειο (ΕΠΑ.Λ)
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
9-12
,
12-15
,
15-18
,
18-20
ΓΛΩΣΣΑ ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟΥ ΚΟΙΝΟΥ
ελληνικά
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ
Φορέας χρηματοδότησης:
Μουσείο Φρυσίρα
Χρηματοδότηση: ίδιοι πόροι/άλλη πηγή χρηματοδότησης
Χρηματοδότηση: ίδιοι πόροι/άλλη πηγή χρηματοδότησης
ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
έργο / πράξη:
ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)
ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)
Φορέας χρηματοδότησης: ΥΠΠΕΘ
Χρηματοδότηση: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
Πλαίσιο χρηματοδότησης: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
Διάρκεια: 2010-2015
Ανάδοχος (έργου / πράξης): ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Επιστημονική και διοικητική εποπτεία έργου / πράξης (υπεύθυνος / συντονιστής έργου / πράξης): Μαίρη Κριάρη
Φορείς υλοποίησης: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)
Φορέας χρηματοδότησης: ΥΠΠΕΘ
Χρηματοδότηση: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
Πλαίσιο χρηματοδότησης: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
Διάρκεια: 2010-2015
Ανάδοχος (έργου / πράξης): ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Επιστημονική και διοικητική εποπτεία έργου / πράξης (υπεύθυνος / συντονιστής έργου / πράξης): Μαίρη Κριάρη
Φορείς υλοποίησης: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)
Υποέργο 12: Παιδαγωγικός Μετασχολιασμός Ψηφιακού Υλικού Πολιτισμικού Περιεχομένου
Ανάδοχος υποέργου: ΙΕΠ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
Φορέας παρακολούθησης και παραλαβής υποέργου: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Ανάδοχος υποέργου: ΙΕΠ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
Φορέας παρακολούθησης και παραλαβής υποέργου: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΓΛΩΣΣΑ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ελληνικά
ΤΥΠΟΣ ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
αφηγηματικό
ΕΥΡΟΣ ΚΑΛΥΨΗΣ (ΧΡΟΝΙΚΗ, ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΗ Η' ΑΛΛΗ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΣΗ)
1995-97 μ. Χ.
ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Μουσείο Φρυσίρα (Μουσείο Φρυσίρα)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΚΑΤΑΤΑΞΗ
Εικαστικά > Ζωγραφική
(Pop Art, Objet trouvé )
Μουσική > Δημιουργοί (Beatles, “Sgt. Pepper’s Lonely Hearts Club Band”, δημιουργία εξωφύλλου, Grammy Award )
Μουσική > Δημιουργοί (Beatles, “Sgt. Pepper’s Lonely Hearts Club Band”, δημιουργία εξωφύλλου, Grammy Award )
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
εικόνα
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > άμεση
διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση > βασισμένος
σε γεγονότα
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
συναισθηματικός > να ανταποκρίνονται και να συμμετέχουν
ψυχοκινητικός > να προσαρμόζονται και να δρουν δημιουργικά
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
συναισθηματικός > να ανταποκρίνονται και να συμμετέχουν
ψυχοκινητικός > να προσαρμόζονται και να δρουν δημιουργικά
ΣΥΛΛΟΓΕΣ ΟΠΟΥ ΕΜΦΑΝΙΖΕΤΑΙ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου:
Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
Δημιουργία πρωτότυπου έργου
:
Blake Peter
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Μεταδεδομένα
:
Εμπλουτισμός μεταδεδομένων
:
:
Επιμέλεια / επικύρωση
μεταδεδομένων
:
Συντονιστής / επιστημονικός
υπεύθυνος μεταδεδομένων
:
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Χορηγός/οί άδειας χρήσης:
Μουσείο Φρυσίρα
Εκδότης/ες:
Μουσείο Φρυσίρα
Χορηγός/οί άδειας χρήσης μεταδεδομένων:
ΙΕΠ
Εκδότης/ες μεταδεδομένων:
ΙΕΠ,
ΙΤΥΕ
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/