Όλα τα Μαθησιακά Αντικείμενα Συλλογές Digitizing Contemporary Art/Μουσείο Φρυσιρά #2
ΜΑΘΗΣΙΑΚΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ
ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΦΡΥΣΙΡΑ
ΓΕΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΤΙΤΛΟΣ
Frissiras family
Οικογένεια Φρυσίρα
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Το μαθησιακό αντικείμενο είναι ένα έργο ζωγραφικής του αρμενικής καταγωγής Θεσσαλονικιού και εξαιρετικού ζωγράφου Εδουάρδου Σακαγιάν ( ακρυλικό και λάδι σε καμβά, διαστάσεων 190x120εκ.). Βρίσκεται στο Μουσείο Φρυσίρα και παριστά την οικογένεια Φρυσίρα: σε πρώτο πλάνο καθιστή σε μια καρέκλα η κυρία Φρυσίρα, όρθιοι στο πλευρό της μητέρας οι δυο γιοι της οικογένειας και ο πατέρας Βλάσης Φρυσίρας, ελαφρώς ακουμπισμένος στο τραπέζι, υπερέχει λόγω ύψους και συνέχει την οικογένεια, κρατώντας με το αριστερό του χέρι το αριστερό χέρι της κυρίας Φρυσίρα. Μέρος της διακόσμησης το τμήμα ενός πίνακα στον τοίχο, όπου φαίνεται ένα αλογάκι - παιδικό σχέδιο και το πολύχρωμο τραπεζομάντηλο με το οποίο είναι στρωμένο το τραπέζι . Πάνω του μια κορνίζα με φωτογραφία και ένας στρογγυλός καθρέφτης.
Ο Εδουάρδος Σακαγιάν σπούδασε στην Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών στην Αθήνα, χωρίς ωστόσο να καταφέρει να ενσωματωθεί στο κλίμα της. Η υποτροφία που κερδίζει για να συνεχίσει σπουδές στη Σχολή Καλών Τεχνών στο ...
Το μαθησιακό αντικείμενο είναι ένα έργο ζωγραφικής του αρμενικής καταγωγής Θεσσαλονικιού και εξαιρετικού ζωγράφου Εδουάρδου Σακαγιάν ( ακρυλικό και λάδι σε καμβά, διαστάσεων 190x120εκ.). Βρίσκεται στο Μουσείο Φρυσίρα και παριστά την οικογένεια Φρυσίρα: σε πρώτο πλάνο καθιστή σε μια καρέκλα η κυρία Φρυσίρα, όρθιοι στο πλευρό της μητέρας οι δυο γιοι της οικογένειας και ο πατέρας Βλάσης Φρυσίρας, ελαφρώς ακουμπισμένος στο τραπέζι, υπερέχει λόγω ύψους και συνέχει την οικογένεια, κρατώντας με το αριστερό του χέρι το αριστερό χέρι της κυρίας Φρυσίρα. Μέρος της διακόσμησης το τμήμα ενός πίνακα στον τοίχο, όπου φαίνεται ένα αλογάκι - παιδικό σχέδιο και το πολύχρωμο τραπεζομάντηλο με το οποίο είναι στρωμένο το τραπέζι . Πάνω του μια κορνίζα με φωτογραφία και ένας στρογγυλός καθρέφτης.
Ο Εδουάρδος Σακαγιάν σπούδασε στην Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών στην Αθήνα, χωρίς ωστόσο να καταφέρει να ενσωματωθεί στο κλίμα της. Η υποτροφία που κερδίζει για να συνεχίσει σπουδές στη Σχολή Καλών Τεχνών στο Παρίσι, του δίνει την ευκαιρία να κάνει την πρώτη του έκθεση στην «Ώρα», του επίσης αρμενικής καταγωγής Ασαντούρ Μπαχαριάν.
Η σχέση ζωγράφου και εικονιζόμενου συλλέκτη είναι αρκετά παλιά και με διακυμάνσεις. Ωστόσο είναι προφανής η αμοιβαία εκτίμηση. Ο Σακαγιάν αποτυπώνει μια οικογενειακή σκηνή του συλλέκτη. Γενικότερα ο Σακαγιάν είναι ένας καλλιτέχνης, στο έργο του οποίου η οικογένεια έπαιξε σημαντικό ρόλο τόσο ως επιρροή όσο και ως πηγή έμπνευσης (η απουσία του πατέρα, η μορφή της μητέρας σε πένθος, εσωτερικά από το πατρικό του σπίτι, επιστολές του πατέρα ή της μητέρας που ενσωματώνονται στην έκθεση που επιμελείται ο Γ. Π. Σαββίδης το 1988, η έλευση του γιου του Φίλιππου, που σηματοδοτεί μια καινούρια πηγή έμπνευσης για το έργο του).
Στο συγκεκριμένο πίνακα ο Βλάσης Φρυσίρας όπως και η κυρία Φρυσίρα συνέχουν την οικογένειά τους. Αυτή τη σκηνή διαλέγει να αφηγηθεί ο ζωγράφος για τον συλλέκτη Φρυσίρα.
Περισσότερα
Λιγότερα
ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Ο πίνακας —ως μαθησιακό αντικείμενο— προσφέρεται για μια ποικιλία θεματικών περιοχών και ενοτήτων, όπως επίσης και για διαθεματικού τύπου εργασίες. Στη θεματική περιοχή των εικαστικών, τόσο ο Εδουάρδος Σακαγιάν ως Έλληνας ζωγράφος όσο και ο Βλάσης Φρυσίρας ως Έλληνας συλλέκτης έργων τέχνης παρουσιάζουν μεγάλο ενδιαφέρον. Άλλωστε στα εικαστικά δεν είναι σωστό το μάθημα να περικλείεται αποκλειστικά στις εικόνες του βιβλίου, αλλά καλό είναι να οδηγεί τους μαθητές στην ανακάλυψη ποικίλων πηγών Τέχνης. Οι επισκέψιμες συλλογές —ιδιαίτερα με ψηφιακό τρόπο— προφανώς εξυπηρετούν το μάθημα. Ο πίνακας θα μπορούσε επίσης να λειτουργήσει ως αφορμή για διαθεματικότητα με βάση την έννοια «Οικογένεια». Τόσο η θεματική περιοχή της λογοτεχνίας, όσο και της γλώσσας διαθέτουν ενότητες οι οποίες είναι επικεντρωμένες γύρω από την έννοια «Οικογένεια». Όλοι οι άνθρωποι έχουν άποψη για την «Οικογένεια», οι απόψεις των ανθρώπων όμως γι’ αυτήν είναι διαφορετικές τόσο από άνθρωπο σε άνθρωπο όσο και από κοινων...
Ο πίνακας —ως μαθησιακό αντικείμενο— προσφέρεται για μια ποικιλία θεματικών περιοχών και ενοτήτων, όπως επίσης και για διαθεματικού τύπου εργασίες. Στη θεματική περιοχή των εικαστικών, τόσο ο Εδουάρδος Σακαγιάν ως Έλληνας ζωγράφος όσο και ο Βλάσης Φρυσίρας ως Έλληνας συλλέκτης έργων τέχνης παρουσιάζουν μεγάλο ενδιαφέρον. Άλλωστε στα εικαστικά δεν είναι σωστό το μάθημα να περικλείεται αποκλειστικά στις εικόνες του βιβλίου, αλλά καλό είναι να οδηγεί τους μαθητές στην ανακάλυψη ποικίλων πηγών Τέχνης. Οι επισκέψιμες συλλογές —ιδιαίτερα με ψηφιακό τρόπο— προφανώς εξυπηρετούν το μάθημα. Ο πίνακας θα μπορούσε επίσης να λειτουργήσει ως αφορμή για διαθεματικότητα με βάση την έννοια «Οικογένεια». Τόσο η θεματική περιοχή της λογοτεχνίας, όσο και της γλώσσας διαθέτουν ενότητες οι οποίες είναι επικεντρωμένες γύρω από την έννοια «Οικογένεια». Όλοι οι άνθρωποι έχουν άποψη για την «Οικογένεια», οι απόψεις των ανθρώπων όμως γι’ αυτήν είναι διαφορετικές τόσο από άνθρωπο σε άνθρωπο όσο και από κοινωνία σε κοινωνία, αλλά και από εποχή σε εποχή. Ο πίνακας —όπως και άλλοι ομοειδείς— θα μπορούσε να αποτελέσει αφορμή για ερευνητική εργασία ή και για απλή συζήτηση ή για καταιγισμό ιδεών. Είναι πολύ θετικό να συνδέεται το περιεχόμενο των εικαστικών έργων με τα καλλιτεχνικά μαθήματα, όπως επίσης και με τα υπόλοιπα μαθήματα του σχολείου.
Περισσότερα
Λιγότερα
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
http://photodentro.edu.gr/cultural/r/8526/7369
ΛΕΞΕΙΣ ΚΛΕΙΔΙΑ
ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
μαθητής,
εκπαιδευτικός
,
άλλος
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ / ΕΠΙΠΕΔΟ
δημοτικό,
γυμνάσιο,
γενικό λύκειο
,
επαγγελματικό λύκειο (ΕΠΑ.Λ)
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
9-12
,
12-15
,
15-18
,
18-20
ΓΛΩΣΣΑ ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟΥ ΚΟΙΝΟΥ
ελληνικά
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ
Φορέας χρηματοδότησης:
Μουσείο Φρυσίρα
Χρηματοδότηση: ίδιοι πόροι/άλλη πηγή χρηματοδότησης
Χρηματοδότηση: ίδιοι πόροι/άλλη πηγή χρηματοδότησης
ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
έργο / πράξη:
ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)
ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)
Φορέας χρηματοδότησης: ΥΠΠΕΘ
Χρηματοδότηση: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
Πλαίσιο χρηματοδότησης: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
Διάρκεια: 2010-2015
Ανάδοχος (έργου / πράξης): ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Επιστημονική και διοικητική εποπτεία έργου / πράξης (υπεύθυνος / συντονιστής έργου / πράξης): Μαίρη Κριάρη
Φορείς υλοποίησης: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)
Φορέας χρηματοδότησης: ΥΠΠΕΘ
Χρηματοδότηση: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
Πλαίσιο χρηματοδότησης: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
Διάρκεια: 2010-2015
Ανάδοχος (έργου / πράξης): ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Επιστημονική και διοικητική εποπτεία έργου / πράξης (υπεύθυνος / συντονιστής έργου / πράξης): Μαίρη Κριάρη
Φορείς υλοποίησης: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)
Υποέργο 12: Παιδαγωγικός Μετασχολιασμός Ψηφιακού Υλικού Πολιτισμικού Περιεχομένου
Ανάδοχος υποέργου: ΙΕΠ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
Φορέας παρακολούθησης και παραλαβής υποέργου: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Ανάδοχος υποέργου: ΙΕΠ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
Φορέας παρακολούθησης και παραλαβής υποέργου: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΓΛΩΣΣΑ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ελληνικά
ΤΥΠΟΣ ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
αφηγηματικό
ΕΥΡΟΣ ΚΑΛΥΨΗΣ (ΧΡΟΝΙΚΗ, ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΗ Η' ΑΛΛΗ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΣΗ)
1986-87 μ. Χ.
ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Μουσείο Φρυσίρα (Μουσείο Φρυσίρα)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΚΑΤΑΤΑΞΗ
Εικαστικά > Ζωγραφική
(ανθρωποκεντρική ζωγραφική )
Νέα Ελληνική Γλώσσα > Κειμενικά είδη > Έκθεση σχολικού τύπου (ανθρώπινες σχέσεις, οικογένεια )
Νεοελληνική Λογοτεχνία > Θέματα > Άνθρωπος - Ανθρώπινες σχέσεις και αξίες (οικογένεια )
Νέα Ελληνική Γλώσσα > Κειμενικά είδη > Έκθεση σχολικού τύπου (ανθρώπινες σχέσεις, οικογένεια )
Νεοελληνική Λογοτεχνία > Θέματα > Άνθρωπος - Ανθρώπινες σχέσεις και αξίες (οικογένεια )
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
εικόνα
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική
προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
εποικοδομητισμός > γνωστική μαθητεία
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
εποικοδομητισμός > γνωστική μαθητεία
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση > βασισμένος
σε γεγονότα
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
συναισθηματικός > να δίνουν προσοχή
ψυχοκινητικός > να δρουν με ανεξαρτησία, επιδεξιότητα και με ακρίβεια
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
συναισθηματικός > να δίνουν προσοχή
ψυχοκινητικός > να δρουν με ανεξαρτησία, επιδεξιότητα και με ακρίβεια
ΣΥΛΛΟΓΕΣ ΟΠΟΥ ΕΜΦΑΝΙΖΕΤΑΙ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου:
Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
Δημιουργία πρωτότυπου έργου
:
Σακαγιάν Εδουάρδος
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Μεταδεδομένα
:
Εμπλουτισμός μεταδεδομένων
:
:
Επιμέλεια / επικύρωση
μεταδεδομένων
:
Συντονιστής / επιστημονικός
υπεύθυνος μεταδεδομένων
:
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Χορηγός/οί άδειας χρήσης:
Μουσείο Φρυσίρα
Εκδότης/ες:
Μουσείο Φρυσίρα
Χορηγός/οί άδειας χρήσης μεταδεδομένων:
ΙΕΠ
Εκδότης/ες μεταδεδομένων:
ΙΕΠ,
ΙΤΥΕ
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/