Όλα τα Μαθησιακά Αντικείμενα Συλλογές Digitizing Contemporary Art/Μουσείο Φρυσιρά #2
ΜΑΘΗΣΙΑΚΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ
ΒΛΑΣΗΣ ΦΡΥΣΙΡΑΣ
ΓΕΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΤΙΤΛΟΣ
Vlassis Frissiras
Βλάσης Φρυσίρας
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Πρόκειται για έργο ζωγραφικής που φιλοτέχνησε ο Πολωνός Bogumil Ksiazek (Λάδι, καζεΐνη και μολύβι σε καμβά, διαστάσεων 100x120 εκ., 2010) και βρίσκεται στο Μουσείο Φρυσίρα. Παριστά το γνωστό συλλέκτη Βλάση Φρυσίρα σε τρεις ηλικίες: νήπιο να ‘μουτζουρώνει’ χαρτάκια, έφηβο να σχεδιάζει κάτι και σε ώριμη ηλικία να κοιτάζει τον παρατηρητή του έργου στο πρόσωπο. Η φιγούρα του έφηβου Φρυσίρα είναι ασπρόμαυρη και του ώριμου Φρυσίρα γκριζόμαυρη. Τέσσερες περιστρεφόμενες καρέκλες σχεδιαστηρίου —δυο άσπρες, δυο μαύρες—και αρκετές χρωματικού τύπου εικαστικές απόπειρες συμπληρώνουν το έργο, που προφανώς ‘δίνει εξηγήσεις’ για τους καλλιτεχνικούς πόθους του Έλληνα συλλέκτη.
Ο ζωγράφος γεννήθηκε το 1974 στην Κρακοβία, όπου και σπούδασε στην Ακαδημία Καλών Τεχνών (1995-2000). Το διάστημα 2003-2009 έζησε και εργάστηκε στην Φλωρεντία. Από το 2009 εργάζεται στην Ακαδημία Καλών Τεχνών της Κρακοβίας. Έργα του έχουν αγορασθεί από το Μουσείο Φρυσίρα στην Αθήνα όπως επίσης και από ιδιωτικές συλλογές.
Πρόκειται για έργο ζωγραφικής που φιλοτέχνησε ο Πολωνός Bogumil Ksiazek (Λάδι, καζεΐνη και μολύβι σε καμβά, διαστάσεων 100x120 εκ., 2010) και βρίσκεται στο Μουσείο Φρυσίρα. Παριστά το γνωστό συλλέκτη Βλάση Φρυσίρα σε τρεις ηλικίες: νήπιο να ‘μουτζουρώνει’ χαρτάκια, έφηβο να σχεδιάζει κάτι και σε ώριμη ηλικία να κοιτάζει τον παρατηρητή του έργου στο πρόσωπο. Η φιγούρα του έφηβου Φρυσίρα είναι ασπρόμαυρη και του ώριμου Φρυσίρα γκριζόμαυρη. Τέσσερες περιστρεφόμενες καρέκλες σχεδιαστηρίου —δυο άσπρες, δυο μαύρες—και αρκετές χρωματικού τύπου εικαστικές απόπειρες συμπληρώνουν το έργο, που προφανώς ‘δίνει εξηγήσεις’ για τους καλλιτεχνικούς πόθους του Έλληνα συλλέκτη.
Ο ζωγράφος γεννήθηκε το 1974 στην Κρακοβία, όπου και σπούδασε στην Ακαδημία Καλών Τεχνών (1995-2000). Το διάστημα 2003-2009 έζησε και εργάστηκε στην Φλωρεντία. Από το 2009 εργάζεται στην Ακαδημία Καλών Τεχνών της Κρακοβίας. Έργα του έχουν αγορασθεί από το Μουσείο Φρυσίρα στην Αθήνα όπως επίσης και από ιδιωτικές συλλογές.
ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Στο μαθησιακό αντικείμενο γίνεται αντιληπτή η σχέση καλλιτέχνη – συλλέκτη, μια σχέση που δεν είναι μόνον οικονομική/επαγγελματική, αλλά περνά και σε επίπεδο προσωπικό. Εφόσον ο πίνακας αποτελεί μαθησιακό αντικείμενο εντός του μαθήματος των εικαστικών, μαζί με άλλα παρεμφερή μαθησιακά αντικείμενα, θα μπορούσε αφενός να συζητηθεί καλλιτεχνικά, αφετέρου να ‘εγείρει’ παρατηρήσεις πάνω στη σχέση ζωγράφου - εικονιζόμενου (στο έργο) συλλέκτη. Θα μπορούσε όμως να εξετασθεί ως μαθησιακό αντικείμενο και σε άλλα μαθήματα, όπως στη λογοτεχνία ή στη γλώσσα —ιδιαίτερα στην Έκθεση— όπου θα είχε ενδιαφέρον να διερευνηθούν οι ανθρώπινες σχέσεις ως προς τον τομέα της ‘διάδρασης’, δηλαδή της ‘αμοιβαιότητας’: της συναισθηματικής, της επαγγελματικής, της οικονομικής, της καλλιτεχνικής κοκ. Η συζήτηση θα μπορούσε να ενισχυθεί και με παιχνίδια ρόλων π.χ. κάποιος παίζει το ρόλο του συλλέκτη, κάποιος το ρόλο του ζωγράφου, ο διδάσκων κατευθύνει και συντονίζει το παιχνίδι προς όφελος του μαθήματος με ιδεοθύελλα....
Στο μαθησιακό αντικείμενο γίνεται αντιληπτή η σχέση καλλιτέχνη – συλλέκτη, μια σχέση που δεν είναι μόνον οικονομική/επαγγελματική, αλλά περνά και σε επίπεδο προσωπικό. Εφόσον ο πίνακας αποτελεί μαθησιακό αντικείμενο εντός του μαθήματος των εικαστικών, μαζί με άλλα παρεμφερή μαθησιακά αντικείμενα, θα μπορούσε αφενός να συζητηθεί καλλιτεχνικά, αφετέρου να ‘εγείρει’ παρατηρήσεις πάνω στη σχέση ζωγράφου - εικονιζόμενου (στο έργο) συλλέκτη. Θα μπορούσε όμως να εξετασθεί ως μαθησιακό αντικείμενο και σε άλλα μαθήματα, όπως στη λογοτεχνία ή στη γλώσσα —ιδιαίτερα στην Έκθεση— όπου θα είχε ενδιαφέρον να διερευνηθούν οι ανθρώπινες σχέσεις ως προς τον τομέα της ‘διάδρασης’, δηλαδή της ‘αμοιβαιότητας’: της συναισθηματικής, της επαγγελματικής, της οικονομικής, της καλλιτεχνικής κοκ. Η συζήτηση θα μπορούσε να ενισχυθεί και με παιχνίδια ρόλων π.χ. κάποιος παίζει το ρόλο του συλλέκτη, κάποιος το ρόλο του ζωγράφου, ο διδάσκων κατευθύνει και συντονίζει το παιχνίδι προς όφελος του μαθήματος με ιδεοθύελλα.
Η χρήση των Τεχνών στην απόκτηση της γνώσης είναι σπουδαία: ένα εικαστικό έργο μπορεί να μας δώσει πληροφορίες και γνώσεις πέραν του εικαστικού χώρου. Πρέπει να δίνουμε την ευκαιρία επίσης να ανακαλύπτουν οι μαθητές μας πόσο σημαντικός τρόπος έκφρασης είναι η Τέχνη. Αυτό μπορούν να το διαπιστώνουν όχι μόνον σχολιάζοντας ένα έργο Τέχνης αλλά και υποδυόμενοι ρόλους, υπηρετώντας δηλαδή μία άλλη Τέχνη.
Περισσότερα
Λιγότερα
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
http://photodentro.edu.gr/cultural/r/8526/7370
ΛΕΞΕΙΣ ΚΛΕΙΔΙΑ
ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
μαθητής,
εκπαιδευτικός
,
άλλος
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ / ΕΠΙΠΕΔΟ
δημοτικό,
γυμνάσιο,
γενικό λύκειο
,
επαγγελματικό λύκειο (ΕΠΑ.Λ)
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
9-12
,
12-15
,
15-18
,
18-20
ΓΛΩΣΣΑ ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟΥ ΚΟΙΝΟΥ
ελληνικά
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ
Φορέας χρηματοδότησης:
Μουσείο Φρυσίρα
Χρηματοδότηση: ίδιοι πόροι/άλλη πηγή χρηματοδότησης
Χρηματοδότηση: ίδιοι πόροι/άλλη πηγή χρηματοδότησης
ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
έργο / πράξη:
ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)
ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)
Φορέας χρηματοδότησης: ΥΠΠΕΘ
Χρηματοδότηση: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
Πλαίσιο χρηματοδότησης: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
Διάρκεια: 2010-2015
Ανάδοχος (έργου / πράξης): ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Επιστημονική και διοικητική εποπτεία έργου / πράξης (υπεύθυνος / συντονιστής έργου / πράξης): Μαίρη Κριάρη
Φορείς υλοποίησης: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)
Φορέας χρηματοδότησης: ΥΠΠΕΘ
Χρηματοδότηση: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
Πλαίσιο χρηματοδότησης: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
Διάρκεια: 2010-2015
Ανάδοχος (έργου / πράξης): ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Επιστημονική και διοικητική εποπτεία έργου / πράξης (υπεύθυνος / συντονιστής έργου / πράξης): Μαίρη Κριάρη
Φορείς υλοποίησης: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)
Υποέργο 12: Παιδαγωγικός Μετασχολιασμός Ψηφιακού Υλικού Πολιτισμικού Περιεχομένου
Ανάδοχος υποέργου: ΙΕΠ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
Φορέας παρακολούθησης και παραλαβής υποέργου: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Ανάδοχος υποέργου: ΙΕΠ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
Φορέας παρακολούθησης και παραλαβής υποέργου: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΓΛΩΣΣΑ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ελληνικά
ΤΥΠΟΣ ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
αφηγηματικό
ΕΥΡΟΣ ΚΑΛΥΨΗΣ (ΧΡΟΝΙΚΗ, ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΗ Η' ΑΛΛΗ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΣΗ)
2010 μ. Χ.
ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Μουσείο Φρυσίρα (Μουσείο Φρυσίρα)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΚΑΤΑΤΑΞΗ
Εικαστικά > Ζωγραφική
(Σχέση ζωγράφου-συλλέκτη )
Νέα Ελληνική Γλώσσα > Κειμενικά είδη > Έκθεση σχολικού τύπου (Ζητήματα ανθρώπινων σχέσεων )
Νεοελληνική Λογοτεχνία > Θέματα > Πολιτισμός - Τέχνη - Γλώσσα (Ανθρώπινες σχέσεις )
Νέα Ελληνική Γλώσσα > Κειμενικά είδη > Έκθεση σχολικού τύπου (Ζητήματα ανθρώπινων σχέσεων )
Νεοελληνική Λογοτεχνία > Θέματα > Πολιτισμός - Τέχνη - Γλώσσα (Ανθρώπινες σχέσεις )
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
εικόνα
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική
προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
εποικοδομητισμός > γνωστική μαθητεία
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
εποικοδομητισμός > γνωστική μαθητεία
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση > βασισμένος
σε γεγονότα
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
συναισθηματικός > να δίνουν προσοχή
ψυχοκινητικός > να δρουν με ανεξαρτησία, επιδεξιότητα και με ακρίβεια
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
συναισθηματικός > να δίνουν προσοχή
ψυχοκινητικός > να δρουν με ανεξαρτησία, επιδεξιότητα και με ακρίβεια
ΣΥΛΛΟΓΕΣ ΟΠΟΥ ΕΜΦΑΝΙΖΕΤΑΙ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου:
Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
Δημιουργία πρωτότυπου έργου
:
Ksiazek Bogumil
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Μεταδεδομένα
:
Εμπλουτισμός μεταδεδομένων
:
:
Επιμέλεια / επικύρωση
μεταδεδομένων
:
Συντονιστής / επιστημονικός
υπεύθυνος μεταδεδομένων
:
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Χορηγός/οί άδειας χρήσης:
Μουσείο Φρυσίρα
Εκδότης/ες:
Μουσείο Φρυσίρα
Χορηγός/οί άδειας χρήσης μεταδεδομένων:
ΙΕΠ
Εκδότης/ες μεταδεδομένων:
ΙΕΠ,
ΙΤΥΕ
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/