Όλα τα Μαθησιακά Αντικείμενα
Συλλογές
Aikaterini Laskaridis Foundation Library #6
ΜΑΘΗΣΙΑΚΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ
ΑΠΟΨΗ ΤΗΣ ΤΗΝΟΥ ΜΕ ΤΗ ΧΩΡΑ ΚΑΙ ΤΟ ΞΩΜΠΟΥΡΓΚΟ
ΓΕΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΤΙΤΛΟΣ
Άποψη της Τήνου με τη Χώρα και το Ξώμπουργκο
View of Tinos with Chora and Exombourgo
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Χαρακτικό του Φλαμανδού καλλιτέχνη Jan Jansen Struys, ο οποίος από νεότατη ηλικία ταξίδεψε, κατά διαστήματα, από το 1647 ως το 1673. Τις εμπειρίες από τα ταξίδια του δημοσίευσε, στα 1676 στα φλαμανδικά και το έργο είχε πολλές επανεκδόσεις και μεταφράσεις. Εδώ πρόκειται για τη δημοσίευση του 1681. "Σύγχυση, παραδοξότητες και λογοκλοπές επικρατούν στο χρονικό του, που παρατίθενται όμως με ταλέντο και φαντασία. Kάποια από τα λιγοστά χαρακτικά του συναντούμε και σε άλλα ταξιδιωτικά έργα αλλά με διαφορετικό τίτλο. Άλλοτε λεπτομερής και αναλυτικός, άλλοτε ασαφής και χωρίς τεκμηρίωση, αποδεικνύει ότι δεν έχει καμία λόγια παιδεία, φαινόμενο που παρατηρούμε και σε άλλους ταξιδιώτες σε όλη την περίοδο του περιηγητισμού: λίγο φαντασιόπληκτοι, αρκετά περίεργοι, πάντως ακούραστοι ταξιδιώτες. Ενδιαφέρον παρουσιάζουν οι απόψεις του για την Τήνο και την Πάτμο: οι γνώσεις μας για την γεωγραφία του τόπου. το φυσικό ανάγλυφο και τη θέση των οικισμών, μας οδηγούν στο να αντιστρέψουμε τους τίτλους στα...
Χαρακτικό του Φλαμανδού καλλιτέχνη Jan Jansen Struys, ο οποίος από νεότατη ηλικία ταξίδεψε, κατά διαστήματα, από το 1647 ως το 1673. Τις εμπειρίες από τα ταξίδια του δημοσίευσε, στα 1676 στα φλαμανδικά και το έργο είχε πολλές επανεκδόσεις και μεταφράσεις. Εδώ πρόκειται για τη δημοσίευση του 1681. "Σύγχυση, παραδοξότητες και λογοκλοπές επικρατούν στο χρονικό του, που παρατίθενται όμως με ταλέντο και φαντασία. Kάποια από τα λιγοστά χαρακτικά του συναντούμε και σε άλλα ταξιδιωτικά έργα αλλά με διαφορετικό τίτλο. Άλλοτε λεπτομερής και αναλυτικός, άλλοτε ασαφής και χωρίς τεκμηρίωση, αποδεικνύει ότι δεν έχει καμία λόγια παιδεία, φαινόμενο που παρατηρούμε και σε άλλους ταξιδιώτες σε όλη την περίοδο του περιηγητισμού: λίγο φαντασιόπληκτοι, αρκετά περίεργοι, πάντως ακούραστοι ταξιδιώτες. Ενδιαφέρον παρουσιάζουν οι απόψεις του για την Τήνο και την Πάτμο: οι γνώσεις μας για την γεωγραφία του τόπου. το φυσικό ανάγλυφο και τη θέση των οικισμών, μας οδηγούν στο να αντιστρέψουμε τους τίτλους στα χαρακτικά, δηλ. η απεικόνιση της Πάτμου να τιτλοφορείται Τήνος και αντίστροφα" (Ιόλη Βιγγοπούλου).
Στο χαρακτικό κυριαρχεί το κεντρικό ύψωμα της Τήνου, το (Ε)ξώμπουργο και η Χώρα με το λιμάνι της, όπου κυριαρχούν τα ιστιοφόρα της εποχής. Να σημειωθεί ότι την περίοδο που αποτυπώνει το νησί ο Struys, η Τήνος βρίσκεται σε ενετική κατοχή. Είναι το νησί που έπεσε τελευταίο στα χέρια των Τούρκων, μόλις το 1715.
Περισσότερα
Λιγότερα
ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Στο μάθημα της Γεωγραφίας η εικόνα προβάλλεται στην τάξη χωρίς τον τίτλο της και τα παιδιά προσπαθούν να μαντέψουν για ποιο νησί πρόκειται και σε ποια εποχή αναφέρεται. Κάθε ομάδα επιχειρηματολογεί και στο τέλος ο/η εκπαιδευτικός αποκαλύπτει τον τίτλο της. Τα παιδιά αναζητούν εικόνες και πληροφορίες για τη σύγχρονη Τήνο και προσπαθούν να αντιληφθούν τη "ματιά" του καλλιτέχνη. Ως επέκταση στα Εικαστικά σχεδιάζουν έναν δικό τους τόπο με συνδυασμό ρεαλιστικών και φανταστικών στοιχείων. Τα έργα μπορούν να αποτελέσουν υλικό για έκθεση ζωγραφικής στον χώρο του σχολείου. Τέλος στην ώρα των ΤΠΕ μπορούν να ερευνήσουν το νησί της Τήνου ή τον δικό τους τόπο αξιοποιώντας το Google Earth.
Στο μάθημα της Γεωγραφίας η εικόνα προβάλλεται στην τάξη χωρίς τον τίτλο της και τα παιδιά προσπαθούν να μαντέψουν για ποιο νησί πρόκειται και σε ποια εποχή αναφέρεται. Κάθε ομάδα επιχειρηματολογεί και στο τέλος ο/η εκπαιδευτικός αποκαλύπτει τον τίτλο της. Τα παιδιά αναζητούν εικόνες και πληροφορίες για τη σύγχρονη Τήνο και προσπαθούν να αντιληφθούν τη "ματιά" του καλλιτέχνη. Ως επέκταση στα Εικαστικά σχεδιάζουν έναν δικό τους τόπο με συνδυασμό ρεαλιστικών και φανταστικών στοιχείων. Τα έργα μπορούν να αποτελέσουν υλικό για έκθεση ζωγραφικής στον χώρο του σχολείου. Τέλος στην ώρα των ΤΠΕ μπορούν να ερευνήσουν το νησί της Τήνου ή τον δικό τους τόπο αξιοποιώντας το Google Earth.
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
http://photodentro.edu.gr/cultural/r/8526/7436
ΛΕΞΕΙΣ ΚΛΕΙΔΙΑ
ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
μαθητής,
εκπαιδευτικός
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ / ΕΠΙΠΕΔΟ
δημοτικό,
γυμνάσιο,
γενικό λύκειο
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
9-12
,
12-15
,
15-18
ΓΛΩΣΣΑ ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟΥ ΚΟΙΝΟΥ
ανεξάρτητο γλώσσας
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ
Φορέας χρηματοδότησης:
Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
Χρηματοδότηση: ίδιοι πόροι/άλλη πηγή χρηματοδότησης
Χρηματοδότηση: ίδιοι πόροι/άλλη πηγή χρηματοδότησης
ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
έργο / πράξη:
ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)
ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)
Φορέας χρηματοδότησης: ΥΠΠΕΘ
Χρηματοδότηση: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
Πλαίσιο χρηματοδότησης: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
Διάρκεια: 2010-2015
Ανάδοχος (έργου / πράξης): ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Επιστημονική και διοικητική εποπτεία έργου / πράξης (υπεύθυνος / συντονιστής έργου / πράξης): Μαίρη Κριάρη
Φορείς υλοποίησης: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)
Φορέας χρηματοδότησης: ΥΠΠΕΘ
Χρηματοδότηση: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
Πλαίσιο χρηματοδότησης: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
Διάρκεια: 2010-2015
Ανάδοχος (έργου / πράξης): ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Επιστημονική και διοικητική εποπτεία έργου / πράξης (υπεύθυνος / συντονιστής έργου / πράξης): Μαίρη Κριάρη
Φορείς υλοποίησης: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)
Υποέργο 12: Παιδαγωγικός Μετασχολιασμός Ψηφιακού Υλικού Πολιτισμικού Περιεχομένου
Ανάδοχος υποέργου: ΙΕΠ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
Φορέας παρακολούθησης και παραλαβής υποέργου: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Ανάδοχος υποέργου: ΙΕΠ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
Φορέας παρακολούθησης και παραλαβής υποέργου: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΓΛΩΣΣΑ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ανεξάρτητο γλώσσας
ΤΥΠΟΣ ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
αφηγηματικό
ΕΥΡΟΣ ΚΑΛΥΨΗΣ (ΧΡΟΝΙΚΗ, ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΗ Η' ΑΛΛΗ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΣΗ)
1681 (έτος έκδοσης)
Κυκλάδες
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΚΑΤΑΤΑΞΗ
Γεωγραφία - Γεωλογία > Φυσικό περιβάλλον > Άνθρωπος Κοινωνία και Χώρος - Αλληλεπιδράσεις Αλληλεξαρτήσεις
(ελληνικά νησιά )
ΤΠΕ > Εφαρμογές ΤΠΕ > Οι ΤΠΕ στην καθημερινή ζωή (Google Earth )
Εικαστικά > Ζωγραφική (φανταστική απεικόνιση τοπίου )
ΤΠΕ > Εφαρμογές ΤΠΕ > Οι ΤΠΕ στην καθημερινή ζωή (Google Earth )
Εικαστικά > Ζωγραφική (φανταστική απεικόνιση τοπίου )
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
εικόνα
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > άμεση
διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > επίλυση προβλήματος
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > επίλυση προβλήματος
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση > βασισμένος
σε γεγονότα
γνωστικός > γνώση > διαδικαστικός
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
συναισθηματικός > να ανταποκρίνονται και να συμμετέχουν
ψυχοκινητικός > να προσαρμόζονται και να δρουν δημιουργικά
γνωστικός > γνώση > διαδικαστικός
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
συναισθηματικός > να ανταποκρίνονται και να συμμετέχουν
ψυχοκινητικός > να προσαρμόζονται και να δρουν δημιουργικά
ΣΥΛΛΟΓΕΣ ΟΠΟΥ ΕΜΦΑΝΙΖΕΤΑΙ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου:
Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Μεταδεδομένα
:
Εμπλουτισμός μεταδεδομένων
:
:
Επιμέλεια / επικύρωση
μεταδεδομένων
:
Συντονιστής / επιστημονικός
υπεύθυνος μεταδεδομένων
:
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Χορηγός/οί άδειας χρήσης:
Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
Εκδότης/ες:
Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
Χορηγός/οί άδειας χρήσης μεταδεδομένων:
ΙΕΠ
Εκδότης/ες μεταδεδομένων:
ΙΕΠ,
ΙΤΥΕ
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ
http://creativecommons.org/publicdomain/mark/1.0/


