Όλα τα Μαθησιακά Αντικείμενα Συλλογές Aikaterini Laskaridis Foundation Library #6
ΜΑΘΗΣΙΑΚΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ
ΧΑΡΤΗΣ ΤΗΣ ΣΠΙΝΑΛΟΓΚΑΣ
ΓΕΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΤΙΤΛΟΣ
Χάρτης της Σπιναλόγκας
Map of Spinalonga island
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Πρόκειται για χάρτη του νησιού της Σπιναλόγκας, όπου εντυπωσιάζει η λεπτομερής καταγραφή όλων των σημείων ελλιμενισμού στο νησί. Δημιουργός του χάρτη είναι ο Γάλλος υδρογράφος Joseph Roux. Ο Roux δημοσίευσε στη Μασσαλία, στα 1804, έναν λεπτομερή χάρτη της Μεσογείου (Carte de la Mediterrannée…) σε δώδεκα φύλλα, όπου σημειώνονται όλοι οι κόλποι, τα λιμάνια, τα αγκυροβόλια και τα βάθη στην ακτογραμμή. Την ίδια χρονιά κυκλοφόρησε και έναν λιμενοδείκτη, τόμο με μεμονωμένες απεικονίσεις της ακτογραμμής της Μεσογείου, ο οποίος βασίστηκε στον παραπάνω χάρτη και επανεκδόθηκε και σε άλλες πόλεις (Γένοβα, Λιβόρνο). Οι λιμενοδείκτες του Roux είναι απόψεις λιμανιών, κόλπων, όρμων με λεπτομερή χαρτογράφηση των υδάτων.
Η Σπιναλόγκα, ένα μικρό νησί στην είσοδο της λιμνοθάλασσας της Ελούντας και βόρεια του κόλπου του Μιραμπέλου, έχει έκταση μόλις 85 στρέμματα και το υψόμετρό της είναι 53 μέτρα. Το όνομά της οφείλεται στους Ενετούς, που είτε δεν μπορούσαν να προφέρουν την ελληνική της ονομασία είτε τη ...
Πρόκειται για χάρτη του νησιού της Σπιναλόγκας, όπου εντυπωσιάζει η λεπτομερής καταγραφή όλων των σημείων ελλιμενισμού στο νησί. Δημιουργός του χάρτη είναι ο Γάλλος υδρογράφος Joseph Roux. Ο Roux δημοσίευσε στη Μασσαλία, στα 1804, έναν λεπτομερή χάρτη της Μεσογείου (Carte de la Mediterrannée…) σε δώδεκα φύλλα, όπου σημειώνονται όλοι οι κόλποι, τα λιμάνια, τα αγκυροβόλια και τα βάθη στην ακτογραμμή. Την ίδια χρονιά κυκλοφόρησε και έναν λιμενοδείκτη, τόμο με μεμονωμένες απεικονίσεις της ακτογραμμής της Μεσογείου, ο οποίος βασίστηκε στον παραπάνω χάρτη και επανεκδόθηκε και σε άλλες πόλεις (Γένοβα, Λιβόρνο). Οι λιμενοδείκτες του Roux είναι απόψεις λιμανιών, κόλπων, όρμων με λεπτομερή χαρτογράφηση των υδάτων.
Η Σπιναλόγκα, ένα μικρό νησί στην είσοδο της λιμνοθάλασσας της Ελούντας και βόρεια του κόλπου του Μιραμπέλου, έχει έκταση μόλις 85 στρέμματα και το υψόμετρό της είναι 53 μέτρα. Το όνομά της οφείλεται στους Ενετούς, που είτε δεν μπορούσαν να προφέρουν την ελληνική της ονομασία είτε τη βάφτισαν έτσι λόγω του σχήματός της (Spina-Longa=μακρύ αγκάθι).Η ιστορία του νησιού εξακολουθεί να προκαλεί δέος. Υπήρξε ενετικό οχυρό, καστροπολιτεία, καταφύγιο επαναστατών, τόπος εξορίας λεπρών και κρίκος επικοινωνίας με το Κάιρο επί Κατοχής. Στις μέρες μας αποτελεί πόλο έλξης των τουριστών από όλο τον κόσμο.
Το 2005 η συγγραφέας Βικτόρια Χίσλοπ έγραψε ένα συγκλονιστικό μυθιστόρημα για τη Σπιναλόγκα με τίτλο «Το Νησί», το οποίο έχει μεταφραστεί σε περισσότερες από 15 γλώσσες, κάνοντας τη Σπιναλόγκα και την ιστορία της πασίγνωστη σε όλο το κόσμο
Περισσότερα
Λιγότερα
ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Ο χάρτης της Σπιναλόγκας θα μπορούσε να αξιοποιηθεί διδακτικά στο μάθημα της Γεωγραφίας. Οι μαθητές και οι μαθήτριες αναζητούν σύγχρονους χάρτες και τους συγκρίνουν με το χάρτη του Joseph Roux. Διαπιστώνουν ομοιότητες και διαφορές και προκαλείται συζήτηση μέσα στην τάξη. Στο μάθημα των ΤΠΕ αξιοποιούν το Google Earth για να περιηγηθούν εικονικά στην περιοχή της Σπιναλόγκας. Ως επέκταση σχεδιάζουν δικούς τους ατομικούς ή ομαδικούς θεματικούς χάρτες του τόπου τους (π.χ. τα μνημεία ή τα ποτάμια ή τα προϊόντα κ.ά. του τόπου μου).
Στο μάθημα της Λογοτεχνίας προκαλείται συζήτηση με αφορμή το βιβλίο "Το Νησί" της Βικτώριας Χίσλοπ, που αναφέρεται στη Σπιναλόγκα και τους λεπρούς. Οι μαθητές και οι μαθήτριες αναζητούν και άλλα βιβλία με κοινό θέμα, τα διαβάζουν και τα παρουσιάζουν με οποιοδήποτε τρόπο (εικαστικά, θεατρικά, ως κομικς, ως ποιήματα...). Ενδεικτικά αναφέρουμε την "Άρρωστη Πολιτεία" της Γαλάτειας Καζαντζάκη, το «Νησί των σημαδεμένων» του Θέμου Κορνάρου και "Τ...
Ο χάρτης της Σπιναλόγκας θα μπορούσε να αξιοποιηθεί διδακτικά στο μάθημα της Γεωγραφίας. Οι μαθητές και οι μαθήτριες αναζητούν σύγχρονους χάρτες και τους συγκρίνουν με το χάρτη του Joseph Roux. Διαπιστώνουν ομοιότητες και διαφορές και προκαλείται συζήτηση μέσα στην τάξη. Στο μάθημα των ΤΠΕ αξιοποιούν το Google Earth για να περιηγηθούν εικονικά στην περιοχή της Σπιναλόγκας. Ως επέκταση σχεδιάζουν δικούς τους ατομικούς ή ομαδικούς θεματικούς χάρτες του τόπου τους (π.χ. τα μνημεία ή τα ποτάμια ή τα προϊόντα κ.ά. του τόπου μου).
Στο μάθημα της Λογοτεχνίας προκαλείται συζήτηση με αφορμή το βιβλίο "Το Νησί" της Βικτώριας Χίσλοπ, που αναφέρεται στη Σπιναλόγκα και τους λεπρούς. Οι μαθητές και οι μαθήτριες αναζητούν και άλλα βιβλία με κοινό θέμα, τα διαβάζουν και τα παρουσιάζουν με οποιοδήποτε τρόπο (εικαστικά, θεατρικά, ως κομικς, ως ποιήματα...). Ενδεικτικά αναφέρουμε την "Άρρωστη Πολιτεία" της Γαλάτειας Καζαντζάκη, το «Νησί των σημαδεμένων» του Θέμου Κορνάρου και "Τα δέκα χρυσά δουκάτα της Σπιναλόγκας" του Κώστα Δανδουλάκη. Προτείνεται να αξιοποιηθεί η βιβλιογραφική βάση Βιβλιονέτ.
Περισσότερα
Λιγότερα
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
http://photodentro.edu.gr/cultural/r/8526/7437
ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
μαθητής,
εκπαιδευτικός
,
άλλος
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ / ΕΠΙΠΕΔΟ
δημοτικό,
γυμνάσιο,
γενικό λύκειο
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
9-12
,
12-15
,
15-18
,
18-20
ΓΛΩΣΣΑ ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟΥ ΚΟΙΝΟΥ
ανεξάρτητο γλώσσας
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ
Φορέας χρηματοδότησης:
Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
Χρηματοδότηση: ίδιοι πόροι/άλλη πηγή χρηματοδότησης
Χρηματοδότηση: ίδιοι πόροι/άλλη πηγή χρηματοδότησης
ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
έργο / πράξη:
ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)
ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)
Φορέας χρηματοδότησης: ΥΠΠΕΘ
Χρηματοδότηση: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
Πλαίσιο χρηματοδότησης: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
Διάρκεια: 2010-2015
Ανάδοχος (έργου / πράξης): ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Επιστημονική και διοικητική εποπτεία έργου / πράξης (υπεύθυνος / συντονιστής έργου / πράξης): Μαίρη Κριάρη
Φορείς υλοποίησης: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)
Φορέας χρηματοδότησης: ΥΠΠΕΘ
Χρηματοδότηση: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
Πλαίσιο χρηματοδότησης: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
Διάρκεια: 2010-2015
Ανάδοχος (έργου / πράξης): ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Επιστημονική και διοικητική εποπτεία έργου / πράξης (υπεύθυνος / συντονιστής έργου / πράξης): Μαίρη Κριάρη
Φορείς υλοποίησης: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)
Υποέργο 12: Παιδαγωγικός Μετασχολιασμός Ψηφιακού Υλικού Πολιτισμικού Περιεχομένου
Ανάδοχος υποέργου: ΙΕΠ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
Φορέας παρακολούθησης και παραλαβής υποέργου: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Ανάδοχος υποέργου: ΙΕΠ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
Φορέας παρακολούθησης και παραλαβής υποέργου: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΓΛΩΣΣΑ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ανεξάρτητο γλώσσας
ΤΥΠΟΣ ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
αφηγηματικό
ΕΥΡΟΣ ΚΑΛΥΨΗΣ (ΧΡΟΝΙΚΗ, ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΗ Η' ΑΛΛΗ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΣΗ)
1804 (έτος έκδοσης)
Κρήτη
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΚΑΤΑΤΑΞΗ
Γεωγραφία - Γεωλογία > Χάρτες > Τύποι χαρτών
(ναυτικοί χάρτες, λιμάνια )
ΤΠΕ > Εφαρμογές ΤΠΕ > Οι ΤΠΕ στην καθημερινή ζωή (ψηφιακοί χάρτες, Google Earth )
Νεοελληνική Λογοτεχνία > Θέματα > Άνθρωπος - Ανθρώπινες σχέσεις και αξίες (Η Σπιναλόγκα, Άνθρωποι σε απομόνωση )
ΤΠΕ > Εφαρμογές ΤΠΕ > Οι ΤΠΕ στην καθημερινή ζωή (ψηφιακοί χάρτες, Google Earth )
Νεοελληνική Λογοτεχνία > Θέματα > Άνθρωπος - Ανθρώπινες σχέσεις και αξίες (Η Σπιναλόγκα, Άνθρωποι σε απομόνωση )
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
εικόνα
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > άμεση
διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > επίλυση προβλήματος
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > επίλυση προβλήματος
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση > βασισμένος
σε γεγονότα
γνωστικός > γνώση > διαδικαστικός
γνωστικός > γνώση > μετα-γνωστικός
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
συναισθηματικός > να ανταποκρίνονται και να συμμετέχουν
γνωστικός > γνώση > διαδικαστικός
γνωστικός > γνώση > μετα-γνωστικός
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
συναισθηματικός > να ανταποκρίνονται και να συμμετέχουν
ΣΥΛΛΟΓΕΣ ΟΠΟΥ ΕΜΦΑΝΙΖΕΤΑΙ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου:
Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Μεταδεδομένα
:
Εμπλουτισμός μεταδεδομένων
:
:
Επιμέλεια / επικύρωση
μεταδεδομένων
:
Συντονιστής / επιστημονικός
υπεύθυνος μεταδεδομένων
:
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Χορηγός/οί άδειας χρήσης:
Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
Εκδότης/ες:
Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
Χορηγός/οί άδειας χρήσης μεταδεδομένων:
ΙΕΠ
Εκδότης/ες μεταδεδομένων:
ΙΕΠ,
ΙΤΥΕ
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ
http://creativecommons.org/publicdomain/mark/1.0/