Όλα τα Μαθησιακά Αντικείμενα
Συλλογές
Aikaterini Laskaridis Foundation Library #6
ΜΑΘΗΣΙΑΚΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ
ΠΑΝΟΡΑΜΙΚΗ ΑΠΟΨΗ ΤΟΥ ΒΟΣΠΟΡΟΥ
ΓΕΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΤΙΤΛΟΣ
Πανοραμική άποψη του Βοσπόρου
Panoramic view of the Bosporus. On the left Yoros Castle.
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Πρόκειται για λιθογραφία με κεντρικό θέμα τον Βόσπορο, που δημοσιεύτηκε το 1839 στο βιβλίο της Julia Pardoe "The Beauties of the Bosphorus by Miss Pardoe, from drawings by William H. Bartlett". H Pardoe, Αγγλίδα ποιήτρια και μυθιστοριογράφος, εισχωρεί και περιγράφει τα ενδότερα του καθημερινού βίου, κυρίως των γυναικών, στην Οθωμανική Αυτοκρατορία. Έτσι προσφέρει στο ευρωπαϊκό κοινό μία ακόμη έκδοση (η πρώτη ήταν το 1838), αυτή τη φορά με σχέδια του W.H. Bartlett και δικά της κείμενα, έργο το οποίο επανεκδόθηκε επίσης και μεταφράστηκε στα γαλλικά. Η συγκεκριμένη έκδοση παρουσιάζει όλα τα χαρακτηριστικά (παζάρια, λιμάνια, μνημεία, άνθρωποι, τοπίο κλπ.) της Kωνσταντινούπολης του 19ου αιώνα, την εποχή που θεωρούνταν από τους Ευρωπαίους η κατεξοχήν πόλη των θαυμάτων και των μηχανορραφιών στην Ανατολή.
Ο Βόσπορος, ο μικρότερος πορθμός του κόσμου που χρησιμοποιείται στη διεθνή ναυσιπλοΐα, συνδέει τη Μαύρη θάλασσα με τη θάλασσα του Μαρμαρά και το Αιγαίο Πέλαγος. Στην ελληνική μυθ...
Πρόκειται για λιθογραφία με κεντρικό θέμα τον Βόσπορο, που δημοσιεύτηκε το 1839 στο βιβλίο της Julia Pardoe "The Beauties of the Bosphorus by Miss Pardoe, from drawings by William H. Bartlett". H Pardoe, Αγγλίδα ποιήτρια και μυθιστοριογράφος, εισχωρεί και περιγράφει τα ενδότερα του καθημερινού βίου, κυρίως των γυναικών, στην Οθωμανική Αυτοκρατορία. Έτσι προσφέρει στο ευρωπαϊκό κοινό μία ακόμη έκδοση (η πρώτη ήταν το 1838), αυτή τη φορά με σχέδια του W.H. Bartlett και δικά της κείμενα, έργο το οποίο επανεκδόθηκε επίσης και μεταφράστηκε στα γαλλικά. Η συγκεκριμένη έκδοση παρουσιάζει όλα τα χαρακτηριστικά (παζάρια, λιμάνια, μνημεία, άνθρωποι, τοπίο κλπ.) της Kωνσταντινούπολης του 19ου αιώνα, την εποχή που θεωρούνταν από τους Ευρωπαίους η κατεξοχήν πόλη των θαυμάτων και των μηχανορραφιών στην Ανατολή.
Ο Βόσπορος, ο μικρότερος πορθμός του κόσμου που χρησιμοποιείται στη διεθνή ναυσιπλοΐα, συνδέει τη Μαύρη θάλασσα με τη θάλασσα του Μαρμαρά και το Αιγαίο Πέλαγος. Στην ελληνική μυθολογία έχει συνδέσει την ονομασία του με τον μύθο της Ιώς.
Στη συγκεκριμένη λιθογραφία του Bartlett ο Βόσπορος εικονίζεται σχεδόν ειδυλλιακός παρά την αυξημένη κίνηση ιστιοφόρων και ατμοκίνητων πλοιαρίων. Δεξιά διακρίνονται αγωγιάτες με φορτωμένα υποζύγια, ενώ στα αριστερά διακρίνεται το Κάστρο Γιορός ή Κάστρο των Γενοβέζων κοντά στον Εύξεινο Πόντο.
Περισσότερα
Λιγότερα
ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Η εικόνα του Βοσπόρου μπορεί να αξιοποιηθεί διδακτικά ποικιλοτρόπως και αυτόνομα σε διακριτά μαθήματα. Θα προτείναμε, ωστόσο, την αξιοποίησή της (μαζί και με άλλες εικόνες) στα πλαίσια ενός σχεδίου εργασίας με θέμα τον Βόσπορο. Θα μπορούσε να γίνει εξακτίνωση του θέματος ως προς την ετυμολογία του ονόματος (Μυθολογία), τη στρατηγική του σημασία από τα αρχαία χρόνια ως σήμερα για την οικονομία (Ιστορία), τη μελέτη του ανάγλυφου (Γεωγραφία). Τα παιδιά χωρισμένα σε ομάδες μπορούν να περιηγηθούν εικονικά με το Google Earth (ΤΠΕ) και στη συνέχεια να προσπαθήσουν να αποδώσουν και αυτά το ίδιο θέμα εικαστικά (Αισθητική Αγωγή).
Η εικόνα του Βοσπόρου μπορεί να αξιοποιηθεί διδακτικά ποικιλοτρόπως και αυτόνομα σε διακριτά μαθήματα. Θα προτείναμε, ωστόσο, την αξιοποίησή της (μαζί και με άλλες εικόνες) στα πλαίσια ενός σχεδίου εργασίας με θέμα τον Βόσπορο. Θα μπορούσε να γίνει εξακτίνωση του θέματος ως προς την ετυμολογία του ονόματος (Μυθολογία), τη στρατηγική του σημασία από τα αρχαία χρόνια ως σήμερα για την οικονομία (Ιστορία), τη μελέτη του ανάγλυφου (Γεωγραφία). Τα παιδιά χωρισμένα σε ομάδες μπορούν να περιηγηθούν εικονικά με το Google Earth (ΤΠΕ) και στη συνέχεια να προσπαθήσουν να αποδώσουν και αυτά το ίδιο θέμα εικαστικά (Αισθητική Αγωγή).
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
http://photodentro.edu.gr/cultural/r/8526/7438
ΛΕΞΕΙΣ ΚΛΕΙΔΙΑ
ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
μαθητής,
εκπαιδευτικός
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ / ΕΠΙΠΕΔΟ
δημοτικό,
γυμνάσιο,
γενικό λύκειο
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
9-12
,
12-15
,
15-18
ΓΛΩΣΣΑ ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟΥ ΚΟΙΝΟΥ
ανεξάρτητο γλώσσας
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ
Φορέας χρηματοδότησης:
Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
Χρηματοδότηση: ίδιοι πόροι/άλλη πηγή χρηματοδότησης
Χρηματοδότηση: ίδιοι πόροι/άλλη πηγή χρηματοδότησης
ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
έργο / πράξη:
ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)
ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)
Φορέας χρηματοδότησης: ΥΠΠΕΘ
Χρηματοδότηση: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
Πλαίσιο χρηματοδότησης: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
Διάρκεια: 2010-2015
Ανάδοχος (έργου / πράξης): ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Επιστημονική και διοικητική εποπτεία έργου / πράξης (υπεύθυνος / συντονιστής έργου / πράξης): Μαίρη Κριάρη
Φορείς υλοποίησης: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)
Φορέας χρηματοδότησης: ΥΠΠΕΘ
Χρηματοδότηση: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
Πλαίσιο χρηματοδότησης: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
Διάρκεια: 2010-2015
Ανάδοχος (έργου / πράξης): ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Επιστημονική και διοικητική εποπτεία έργου / πράξης (υπεύθυνος / συντονιστής έργου / πράξης): Μαίρη Κριάρη
Φορείς υλοποίησης: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)
Υποέργο 12: Παιδαγωγικός Μετασχολιασμός Ψηφιακού Υλικού Πολιτισμικού Περιεχομένου
Ανάδοχος υποέργου: ΙΕΠ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
Φορέας παρακολούθησης και παραλαβής υποέργου: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Ανάδοχος υποέργου: ΙΕΠ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
Φορέας παρακολούθησης και παραλαβής υποέργου: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΓΛΩΣΣΑ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ανεξάρτητο γλώσσας
ΤΥΠΟΣ ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
αφηγηματικό
ΕΥΡΟΣ ΚΑΛΥΨΗΣ (ΧΡΟΝΙΚΗ, ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΗ Η' ΑΛΛΗ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΣΗ)
1839 (έτος έκδοσης)
Οθωμανική αυτοκρατορία
Κωνσταντινούπολη
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΚΑΤΑΤΑΞΗ
Γεωγραφία - Γεωλογία > Φυσικό περιβάλλον > Πλανήτης Γη
(πορθμός Βοσπόρου )
Ιστορία > Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) > Οικονομία (τουρκικά Στενά )
ΤΠΕ > Εφαρμογές ΤΠΕ > Οι ΤΠΕ στην καθημερινή ζωή (Google Earth )
Εικαστικά > Ζωγραφική (τοπίο )
Ιστορία > Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) > Οικονομία (τουρκικά Στενά )
ΤΠΕ > Εφαρμογές ΤΠΕ > Οι ΤΠΕ στην καθημερινή ζωή (Google Earth )
Εικαστικά > Ζωγραφική (τοπίο )
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
εικόνα
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > άμεση
διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > αμοιβαία διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > αμοιβαία διδασκαλία
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση > βασισμένος
σε γεγονότα
γνωστικός > γνώση > εννοιολογικός
γνωστικός > γνώση > διαδικαστικός
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
συναισθηματικός > να ανταποκρίνονται και να συμμετέχουν
γνωστικός > γνώση > εννοιολογικός
γνωστικός > γνώση > διαδικαστικός
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
συναισθηματικός > να ανταποκρίνονται και να συμμετέχουν
ΣΥΛΛΟΓΕΣ ΟΠΟΥ ΕΜΦΑΝΙΖΕΤΑΙ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου:
Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Μεταδεδομένα
:
Εμπλουτισμός μεταδεδομένων
:
:
Επιμέλεια / επικύρωση
μεταδεδομένων
:
Συντονιστής / επιστημονικός
υπεύθυνος μεταδεδομένων
:
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Χορηγός/οί άδειας χρήσης:
Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
Εκδότης/ες:
Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
Χορηγός/οί άδειας χρήσης μεταδεδομένων:
ΙΕΠ
Εκδότης/ες μεταδεδομένων:
ΙΕΠ,
ΙΤΥΕ
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ
http://creativecommons.org/publicdomain/mark/1.0/


