Όλα τα Μαθησιακά Αντικείμενα
Συλλογές
Aikaterini Laskaridis Foundation Library #6
ΜΑΘΗΣΙΑΚΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ
Η ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ ΤΟΥ ΑΔΡΙΑΝΟΥ, ΑΘΗΝΑ
ΓΕΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΤΙΤΛΟΣ
Η βιβλιοθήκη του Αδριανού, Αθήνα
Hadrian's Library in Athens
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Το παρόν Μαθησιακό Αντικείμενο είναι μια εικόνα της Βιβλιοθήκης του Αδριανού στην Αθήνα. Ο αυτοκράτορας Αδριανός (117-138 π.Χ.) ήταν ένθερμος φιλέλληνας και εκτός από τη βιβλιοθήκη ίδρυσε ακόμη πολλά άλλα κτίρια, διεύρυνε τη Ρωμαϊκή Αγορά, αποπεράτωσε τον Ναό του Ολυμπίου Διός και έκτισε την Πύλη του Αδριανού. Η Βιβλιοθήκη χτίστηκε γύρω στο 132 μ.Χ. , καταστράφηκε από τους ΄Ερουλους (γερμανικό φύλο) το 267 μ.Χ. και στη συνέχεια ενσωματώθηκε στο υστερορρωμαϊκό τείχος. Επισκευάσθηκε από τον Ρωμαίο έπαρχο Ερκούλιο (412 μ.Χ.). Ήταν ορθογώνιο κτίριο με κορινθιακό πρόπυλο δυτικά, υπαίθρια αυλή με στοές στις τέσσερις πλευρές, τρεις προεξέχουσες κόγχες σε κάθε μακρά πλευρά, βιβλιοθήκη, αναγνωστήρια, αίθουσες διαλέξεων. Στην εσωτερική αυλή της χτίστηκαν δοιαδοχικά τρεις εκκλησίες και ένα τζαμί. Επί Τουρκοκρατίας στην Βιβλιοθήκη του Αδριανού ήταν η έδρα του Τούρκου Βοεβόδα και εκεί το 1835 κτίσθηκε ο Οθωνικός Στρατώνας.
Η εικόνα (χαλκογραφία) δημοσιεύτηκε το 1759 σε βιβλίο του Robert Sayer, σ...
Το παρόν Μαθησιακό Αντικείμενο είναι μια εικόνα της Βιβλιοθήκης του Αδριανού στην Αθήνα. Ο αυτοκράτορας Αδριανός (117-138 π.Χ.) ήταν ένθερμος φιλέλληνας και εκτός από τη βιβλιοθήκη ίδρυσε ακόμη πολλά άλλα κτίρια, διεύρυνε τη Ρωμαϊκή Αγορά, αποπεράτωσε τον Ναό του Ολυμπίου Διός και έκτισε την Πύλη του Αδριανού. Η Βιβλιοθήκη χτίστηκε γύρω στο 132 μ.Χ. , καταστράφηκε από τους ΄Ερουλους (γερμανικό φύλο) το 267 μ.Χ. και στη συνέχεια ενσωματώθηκε στο υστερορρωμαϊκό τείχος. Επισκευάσθηκε από τον Ρωμαίο έπαρχο Ερκούλιο (412 μ.Χ.). Ήταν ορθογώνιο κτίριο με κορινθιακό πρόπυλο δυτικά, υπαίθρια αυλή με στοές στις τέσσερις πλευρές, τρεις προεξέχουσες κόγχες σε κάθε μακρά πλευρά, βιβλιοθήκη, αναγνωστήρια, αίθουσες διαλέξεων. Στην εσωτερική αυλή της χτίστηκαν δοιαδοχικά τρεις εκκλησίες και ένα τζαμί. Επί Τουρκοκρατίας στην Βιβλιοθήκη του Αδριανού ήταν η έδρα του Τούρκου Βοεβόδα και εκεί το 1835 κτίσθηκε ο Οθωνικός Στρατώνας.
Η εικόνα (χαλκογραφία) δημοσιεύτηκε το 1759 σε βιβλίο του Robert Sayer, στου οποίου τους πίνακες αναμειγνύονται τα ποικίλα μνημεία που αναπαριστώνται δημιουργώντας έτσι τοπία τα οποία δεν υφίστανται. Και η συγκεκριμένη εικόνα μέσα σε ένα ατμοσφαιρικό φόντο αναπαριστά ταυτόχρονα τη Βιβλιοθήκη και τον Ναό του Ολυμπίου Διός, δύο σημαντικά έργα του ίδιου αυτοκράτορα. Μάλιστα η επιγραφή του πίνακα (στα αγγλικά) παραπέμπει στον Ναό του Ολυμπίου Διός. Απεικονίζεται το εσωτερικό της αυλής, όπου υπάρχει πλήθος κόσμου.
Περισσότερα
Λιγότερα
ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Η εικόνα μπορεί να προβληθεί στο σύνολο της τάξης. Τα παιδιά χωρισμένα σε ομάδες την παρατηρούν και περιγράφουν ό,τι βλέπουν. Αναζητούν πρόσθετα στοιχεία σε εγκυκλοπαίδειες ή στο διαδίκτυο και παρουσιάζουν τις εργασίες τους στην τάξη. Οι εργασίες μπορεί να έχουν ως θέμα είτε τα δύο εικονιζόμενα μνημεία είτε την καθημερινή ζωή στην Αθήνα τα χρόνια της Τουρκοκρατίας.
Στο μάθημα της Αισθητικής Αγωγής αναζητούν τα κύρια χαρακτηριστικά της ρωμαϊκής αρχιτεκτονικής αλλά και τα κύρια υλικά κατασκευής. Αναλαμβάνουν να σχεδιάσουν ατομικά ή σε ομάδες ένα ρωμαϊκό μνημείο της δικής τους περιοχής (αν υπάρχει).
Η εικόνα μπορεί να προβληθεί στο σύνολο της τάξης. Τα παιδιά χωρισμένα σε ομάδες την παρατηρούν και περιγράφουν ό,τι βλέπουν. Αναζητούν πρόσθετα στοιχεία σε εγκυκλοπαίδειες ή στο διαδίκτυο και παρουσιάζουν τις εργασίες τους στην τάξη. Οι εργασίες μπορεί να έχουν ως θέμα είτε τα δύο εικονιζόμενα μνημεία είτε την καθημερινή ζωή στην Αθήνα τα χρόνια της Τουρκοκρατίας.
Στο μάθημα της Αισθητικής Αγωγής αναζητούν τα κύρια χαρακτηριστικά της ρωμαϊκής αρχιτεκτονικής αλλά και τα κύρια υλικά κατασκευής. Αναλαμβάνουν να σχεδιάσουν ατομικά ή σε ομάδες ένα ρωμαϊκό μνημείο της δικής τους περιοχής (αν υπάρχει).
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
http://photodentro.edu.gr/cultural/r/8526/7443
ΛΕΞΕΙΣ ΚΛΕΙΔΙΑ
ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
μαθητής,
εκπαιδευτικός
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ / ΕΠΙΠΕΔΟ
δημοτικό,
γυμνάσιο,
γενικό λύκειο
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
9-12
,
12-15
,
15-18
ΓΛΩΣΣΑ ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟΥ ΚΟΙΝΟΥ
ανεξάρτητο γλώσσας
,
αγγλικά
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ
Φορέας χρηματοδότησης:
Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
Χρηματοδότηση: ίδιοι πόροι/άλλη πηγή χρηματοδότησης
Χρηματοδότηση: ίδιοι πόροι/άλλη πηγή χρηματοδότησης
ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
έργο / πράξη:
ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)
ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)
Φορέας χρηματοδότησης: ΥΠΠΕΘ
Χρηματοδότηση: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
Πλαίσιο χρηματοδότησης: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
Διάρκεια: 2010-2015
Ανάδοχος (έργου / πράξης): ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Επιστημονική και διοικητική εποπτεία έργου / πράξης (υπεύθυνος / συντονιστής έργου / πράξης): Μαίρη Κριάρη
Φορείς υλοποίησης: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)
Φορέας χρηματοδότησης: ΥΠΠΕΘ
Χρηματοδότηση: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
Πλαίσιο χρηματοδότησης: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
Διάρκεια: 2010-2015
Ανάδοχος (έργου / πράξης): ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Επιστημονική και διοικητική εποπτεία έργου / πράξης (υπεύθυνος / συντονιστής έργου / πράξης): Μαίρη Κριάρη
Φορείς υλοποίησης: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)
Υποέργο 12: Παιδαγωγικός Μετασχολιασμός Ψηφιακού Υλικού Πολιτισμικού Περιεχομένου
Ανάδοχος υποέργου: ΙΕΠ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
Φορέας παρακολούθησης και παραλαβής υποέργου: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Ανάδοχος υποέργου: ΙΕΠ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
Φορέας παρακολούθησης και παραλαβής υποέργου: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΓΛΩΣΣΑ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ανεξάρτητο γλώσσας
,
αγγλικά
ΤΥΠΟΣ ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
αφηγηματικό
ΕΥΡΟΣ ΚΑΛΥΨΗΣ (ΧΡΟΝΙΚΗ, ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΗ Η' ΑΛΛΗ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΣΗ)
1759 μ.Χ. (έτος έκδοσης)
ρωμαϊκή εποχή
Τουρκοκρατία
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΚΑΤΑΤΑΞΗ
Εικαστικά > Αρχιτεκτονική
(ρωμαϊκά μνημεία )
Ιστορία > Αρχαιότητα (1100 π.Χ.- 4ος μ.Χ. αι.) > Τέχνες (Αρχιτεκτονική, Κεραμική, Πλαστική, Ζωγραφική) (ρωμαϊκά μνημεία )
Ιστορία > Νεότεροι χρόνοι (μέχρι και τον 18ο αι. μ.Χ.) > Κοινωνική και πολιτική οργάνωση (Τουρκοκρατία )
Ιστορία > Αρχαιότητα (1100 π.Χ.- 4ος μ.Χ. αι.) > Τέχνες (Αρχιτεκτονική, Κεραμική, Πλαστική, Ζωγραφική) (ρωμαϊκά μνημεία )
Ιστορία > Νεότεροι χρόνοι (μέχρι και τον 18ο αι. μ.Χ.) > Κοινωνική και πολιτική οργάνωση (Τουρκοκρατία )
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
εικόνα
,
κείμενο
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > άμεση
διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > επίλυση προβλήματος
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > επίλυση προβλήματος
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση > βασισμένος
σε γεγονότα
γνωστικός > γνώση > διαδικαστικός
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
συναισθηματικός > να ανταποκρίνονται και να συμμετέχουν
γνωστικός > γνώση > διαδικαστικός
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
συναισθηματικός > να ανταποκρίνονται και να συμμετέχουν
ΣΥΛΛΟΓΕΣ ΟΠΟΥ ΕΜΦΑΝΙΖΕΤΑΙ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου:
Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Μεταδεδομένα
:
Εμπλουτισμός μεταδεδομένων
:
:
Επιμέλεια / επικύρωση
μεταδεδομένων
:
Συντονιστής / επιστημονικός
υπεύθυνος μεταδεδομένων
:
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Χορηγός/οί άδειας χρήσης:
Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
Εκδότης/ες:
Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
Χορηγός/οί άδειας χρήσης μεταδεδομένων:
ΙΕΠ
Εκδότης/ες μεταδεδομένων:
ΙΕΠ,
ΙΤΥΕ
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ
http://creativecommons.org/publicdomain/mark/1.0/


