Όλα τα Μαθησιακά Αντικείμενα
Συλλογές
Aikaterini Laskaridis Foundation Library #6
ΜΑΘΗΣΙΑΚΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ
KΑΤΑΛΥΜΑ ΙΤΑΛΙΑΣ ΣΤΗ ΜΕΣΑΙΩΝΙΚΗ ΠΟΛΗ ΤΗΣ ΡΟΔΟΥ
ΓΕΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΤΙΤΛΟΣ
Kατάλυμα Ιταλίας στη Μεσαιωνική Πόλη της Ρόδου
Auberge in the medieval town of Rhodes
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Στο ψηφιακό αντικείμενο εικονίζεται ένα από τα κτίρια της οδού των Ιπποτών, στη μεσαιωνική πόλη της Ρόδου. Πρόκειται για σκίτσο περιηγητή του 19ου αιώνα (Rottiers Bernard Eugène Antoine, 1828) που αναπαριστά το κατάλυμα της "Γλώσσας" της Ιταλίας, χτισμένο ήδη από τα 1519. Αποτελεί μάρτυρα της παρουσίας στο νησί του Τάγματος του Αγίου Ιωάννη της Ιερουσαλήμ, το οποίο υπήρξε ένα από τα πιο φημισμένα Ρωμαιοκαθολικά στρατιωτικά τάγματα κατά τη διάρκεια του Μεσαίωνα, που αναλαμβάνοντας την προστασία των Αγίων Τόπων εξελίχθηκε σε θρησκευτικό και πολεμικό τάγμα με δική του διοίκηση. Το τάγμα βρέθηκε στο νησί της Ρόδου μετά την ήττα και την εκδίωξη των Χριστιανικών δυνάμεων και μετατράπηκε σε μια πολυεθνική αδελφότητα, οργανωμένη κατά εθνικές ομάδες ή "Γλώσσες". Η συγκεκριμένη εικόνα αποτυπώνει ένα από τα επτά καταλύματα των "Γλωσσών", αυτό της "Γλώσσας της Ιταλίας". Κάθε μια διατηρούσε το κατάλυμά της, στο οποίο συγκεντρώνονταν τα μέλη της και φιλοξενούν...
Στο ψηφιακό αντικείμενο εικονίζεται ένα από τα κτίρια της οδού των Ιπποτών, στη μεσαιωνική πόλη της Ρόδου. Πρόκειται για σκίτσο περιηγητή του 19ου αιώνα (Rottiers Bernard Eugène Antoine, 1828) που αναπαριστά το κατάλυμα της "Γλώσσας" της Ιταλίας, χτισμένο ήδη από τα 1519. Αποτελεί μάρτυρα της παρουσίας στο νησί του Τάγματος του Αγίου Ιωάννη της Ιερουσαλήμ, το οποίο υπήρξε ένα από τα πιο φημισμένα Ρωμαιοκαθολικά στρατιωτικά τάγματα κατά τη διάρκεια του Μεσαίωνα, που αναλαμβάνοντας την προστασία των Αγίων Τόπων εξελίχθηκε σε θρησκευτικό και πολεμικό τάγμα με δική του διοίκηση. Το τάγμα βρέθηκε στο νησί της Ρόδου μετά την ήττα και την εκδίωξη των Χριστιανικών δυνάμεων και μετατράπηκε σε μια πολυεθνική αδελφότητα, οργανωμένη κατά εθνικές ομάδες ή "Γλώσσες". Η συγκεκριμένη εικόνα αποτυπώνει ένα από τα επτά καταλύματα των "Γλωσσών", αυτό της "Γλώσσας της Ιταλίας". Κάθε μια διατηρούσε το κατάλυμά της, στο οποίο συγκεντρώνονταν τα μέλη της και φιλοξενούνταν προσωπικότητες από την Ευρώπη, όταν διέρχονταν από το νησί.
Περισσότερα
Λιγότερα
ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Η εικόνα μπορεί να παρακινήσει τους μαθητές/τριες σε μια συζήτηση σχετική με τη ζωή των ιπποτών του Μεσαίωνα, το ρόλο της εκκλησίας στην οργάνωση της κοινωνίας και τη διανομή της εξουσίας αλλά και στη διαμόρφωση συγκεκριμένων νοοτροπιών κατά την ίδια περίοδο, όπως η ανάδειξη του προσκυνήματος σε ιερούς τόπους ως υπέρτατη αξία στη ζωή ενός πιστού. Η ίδια εικόνα μπορεί να δώσει την αφορμή για τη μελέτη της τοπικής ιστορίας, με την περιγραφή και σχολιασμό της οργάνωσης των εθνικών ομάδων των Ιπποτών αλλά και για τη συμβολή τους στη διαμόρφωση της φυσιογνωμίας της μεσαιωνικής πόλης της Ρόδου.
Η εικόνα μπορεί να παρακινήσει τους μαθητές/τριες σε μια συζήτηση σχετική με τη ζωή των ιπποτών του Μεσαίωνα, το ρόλο της εκκλησίας στην οργάνωση της κοινωνίας και τη διανομή της εξουσίας αλλά και στη διαμόρφωση συγκεκριμένων νοοτροπιών κατά την ίδια περίοδο, όπως η ανάδειξη του προσκυνήματος σε ιερούς τόπους ως υπέρτατη αξία στη ζωή ενός πιστού. Η ίδια εικόνα μπορεί να δώσει την αφορμή για τη μελέτη της τοπικής ιστορίας, με την περιγραφή και σχολιασμό της οργάνωσης των εθνικών ομάδων των Ιπποτών αλλά και για τη συμβολή τους στη διαμόρφωση της φυσιογνωμίας της μεσαιωνικής πόλης της Ρόδου.
Το κατάλυμα της "Γλώσσας" της Ιταλίας βρίσκεται δίπλα σε αυτό της Γαλλίας, μαζί με το οποίο θεωρούνται από τα πιο χαρακτηριστικά δείγματα του ιπποτικού παρελθόντος του νησιού. Για αυτό η παρατήρηση αλλά και η μελέτη της εικόνας μπορεί να δώσει αρκετές πληροφορίες τόσο για το σχέδιο όσο και για τα δομικά χαρακτηριστικά του ίδιου του κτιρίου όπως και για τη μεσαιωνική αρχιτεκτονική της Παλιάς Πόλης της Ρόδου.
Το κατάλυμα της "Γλώσσας" της Ιταλίας βρίσκεται δίπλα σε αυτό της Γαλλίας, μαζί με το οποίο θεωρούνται από τα πιο χαρακτηριστικά δείγματα του ιπποτικού παρελθόντος του νησιού. Για αυτό η παρατήρηση αλλά και η μελέτη της εικόνας μπορεί να δώσει αρκετές πληροφορίες τόσο για το σχέδιο όσο και για τα δομικά χαρακτηριστικά του ίδιου του κτιρίου όπως και για τη μεσαιωνική αρχιτεκτονική της Παλιάς Πόλης της Ρόδου.
Η αναζήτηση επιπλέον πληροφοριών γύρω από τη διοίκηση και οργάνωση, τη ζωή και τις καθημερινές ασχολίες των ιπποτών, τη πνευματική και κοινωνική δραστηριότητα του τάγματος μπορεί να οδηγήσουν σε περαιτέρω δραστηριότητες στα πλαίσια του μαθήματος της γλώσσας, όπως είναι η περιγραφή της πρόσοψης του κτιρίου αλλά και η καταγραφή -υπό μορφή ημερολογίου- μιας ημέρας από τη ζωή ενός επισκέπτη που ως επίσημο πρόσωπο φιλοξενείται στο κατάλυμα της "Γλώσσας" της Ιταλίας.
Η αναζήτηση επιπλέον πληροφοριών γύρω από τη διοίκηση και οργάνωση, τη ζωή και τις καθημερινές ασχολίες των ιπποτών, τη πνευματική και κοινωνική δραστηριότητα του τάγματος μπορεί να οδηγήσουν σε περαιτέρω δραστηριότητες στα πλαίσια του μαθήματος της γλώσσας, όπως είναι η περιγραφή της πρόσοψης του κτιρίου αλλά και η καταγραφή -υπό μορφή ημερολογίου- μιας ημέρας από τη ζωή ενός επισκέπτη που ως επίσημο πρόσωπο φιλοξενείται στο κατάλυμα της "Γλώσσας" της Ιταλίας.
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
http://photodentro.edu.gr/cultural/r/8526/7481
ΛΕΞΕΙΣ ΚΛΕΙΔΙΑ
ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
μαθητής,
εκπαιδευτικός
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ / ΕΠΙΠΕΔΟ
γυμνάσιο,
γενικό λύκειο
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
12-15
,
15-18
ΓΛΩΣΣΑ ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟΥ ΚΟΙΝΟΥ
ελληνικά
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ
Φορέας χρηματοδότησης:
Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
Χρηματοδότηση: ίδιοι πόροι/άλλη πηγή χρηματοδότησης
Χρηματοδότηση: ίδιοι πόροι/άλλη πηγή χρηματοδότησης
ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
έργο / πράξη:
ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)
ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)
Φορέας χρηματοδότησης: ΥΠΠΕΘ
Χρηματοδότηση: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
Πλαίσιο χρηματοδότησης: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
Διάρκεια: 2010-2015
Ανάδοχος (έργου / πράξης): ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Επιστημονική και διοικητική εποπτεία έργου / πράξης (υπεύθυνος / συντονιστής έργου / πράξης): Μαίρη Κριάρη
Φορείς υλοποίησης: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)
Φορέας χρηματοδότησης: ΥΠΠΕΘ
Χρηματοδότηση: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
Πλαίσιο χρηματοδότησης: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
Διάρκεια: 2010-2015
Ανάδοχος (έργου / πράξης): ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Επιστημονική και διοικητική εποπτεία έργου / πράξης (υπεύθυνος / συντονιστής έργου / πράξης): Μαίρη Κριάρη
Φορείς υλοποίησης: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)
Υποέργο 12: Παιδαγωγικός Μετασχολιασμός Ψηφιακού Υλικού Πολιτισμικού Περιεχομένου
Ανάδοχος υποέργου: ΙΕΠ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
Φορέας παρακολούθησης και παραλαβής υποέργου: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Ανάδοχος υποέργου: ΙΕΠ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
Φορέας παρακολούθησης και παραλαβής υποέργου: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΓΛΩΣΣΑ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ανεξάρτητο γλώσσας
ΤΥΠΟΣ ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
αφηγηματικό
ΕΥΡΟΣ ΚΑΛΥΨΗΣ (ΧΡΟΝΙΚΗ, ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΗ Η' ΑΛΛΗ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΣΗ)
Μεσαιωνική Ρόδος
1828 μ.Χ.
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΕΚΔΟΣΗ
1828 μ.Χ.
(τελικό)
ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΚΑΤΑΤΑΞΗ
Ιστορία > Βυζαντινή και Μεσαιωνική Ιστορία > Δημογραφία και μετακινήσεις πληθυσμών
Ιστορία > Βυζαντινή και Μεσαιωνική Ιστορία > Θεσμοί, πολιτική οργάνωση και διοίκηση
Ιστορία > Βυζαντινή και Μεσαιωνική Ιστορία > Θρησκεία
Ιστορία > Βυζαντινή και Μεσαιωνική Ιστορία > Τέχνες, Γράμματα και Πολιτισμός
Νέα Ελληνική Γλώσσα > Κειμενικά είδη > Αφηγηματικά είδη
Ιστορία > Βυζαντινή και Μεσαιωνική Ιστορία > Τεχνολογία και επιστήμη
Ιστορία > Βυζαντινή και Μεσαιωνική Ιστορία > Θεσμοί, πολιτική οργάνωση και διοίκηση
Ιστορία > Βυζαντινή και Μεσαιωνική Ιστορία > Θρησκεία
Ιστορία > Βυζαντινή και Μεσαιωνική Ιστορία > Τέχνες, Γράμματα και Πολιτισμός
Νέα Ελληνική Γλώσσα > Κειμενικά είδη > Αφηγηματικά είδη
Ιστορία > Βυζαντινή και Μεσαιωνική Ιστορία > Τεχνολογία και επιστήμη
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
εικόνα
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > άμεση
διδασκαλία
εποικοδομητισμός > έρευνα δράσης
εποικοδομητισμός > έρευνα δράσης
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση > βασισμένος
σε γεγονότα
γνωστικός > διεργασία > να θυμούνται
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
συναισθηματικός > να δίνουν προσοχή
ψυχοκινητικός > να δρουν με ανεξαρτησία, επιδεξιότητα και με ακρίβεια
γνωστικός > διεργασία > να θυμούνται
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
συναισθηματικός > να δίνουν προσοχή
ψυχοκινητικός > να δρουν με ανεξαρτησία, επιδεξιότητα και με ακρίβεια
ΣΥΛΛΟΓΕΣ ΟΠΟΥ ΕΜΦΑΝΙΖΕΤΑΙ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου:
Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Μεταδεδομένα
:
Εμπλουτισμός μεταδεδομένων
:
:
Επιμέλεια / επικύρωση
μεταδεδομένων
:
Συντονιστής / επιστημονικός
υπεύθυνος μεταδεδομένων
:
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Χορηγός/οί άδειας χρήσης:
Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
Εκδότης/ες:
Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
Χορηγός/οί άδειας χρήσης μεταδεδομένων:
ΙΕΠ
Εκδότης/ες μεταδεδομένων:
ΙΕΠ,
ΙΤΥΕ
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ
http://creativecommons.org/publicdomain/mark/1.0/


