Όλα τα Μαθησιακά Αντικείμενα
Συλλογές
Aikaterini Laskaridis Foundation Library #1
ΜΑΘΗΣΙΑΚΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ
ΝΑΟΣ ΤΗΣ ΑΘΗΝΑΣ ΣΤΗΝ ΠΟΣΕΙΔΩΝΙΑ ΤΗΣ ΚΑΜΠΑΝΙΑΣ
ΓΕΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΤΙΤΛΟΣ
Temple of Athena in Paestum, Italy
Ναός της Αθηνάς στην Ποσειδωνία της Καμπανίας
Ναός της Αθηνάς στην Ποσειδωνία της Καμπανίας
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Πρόκειται για σχέδιο της κάτοψης του ναού της Αθηνάς στην Ποσειδωνία της Καμπανίας και αποτελεί αρχειακό υλικό της βιβλιοθήκης του Ιδρύματος Αικ. Λασκαρίδη. Η παρουσίαση της εικόνας μπορεί να αποτελέσει υλικό για μελέτη αναφορικά με θέματα όπως: α) η Αρχαϊκή Τέχνη και Αρχιτεκτονική, β) ο Β' ελληνικός αποικισμός. Η συγκεκριμένη εικόνα μπορεί να αξιοποιηθεί σε μαθητοκεντρικές δραστηριότητες του μαθήματος της Ιστορίας και συνδέεται άμεσα με το Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών της Α' Γυμνασίου. Επίσης, μπορεί να διδαχθεί διαθεματικά με τα μαθήματα: α) Νεοελληνική Λογοτεχνία, β) Εικαστικά.
Πρόκειται για σχέδιο της κάτοψης του ναού της Αθηνάς στην Ποσειδωνία της Καμπανίας και αποτελεί αρχειακό υλικό της βιβλιοθήκης του Ιδρύματος Αικ. Λασκαρίδη. Η παρουσίαση της εικόνας μπορεί να αποτελέσει υλικό για μελέτη αναφορικά με θέματα όπως: α) η Αρχαϊκή Τέχνη και Αρχιτεκτονική, β) ο Β' ελληνικός αποικισμός. Η συγκεκριμένη εικόνα μπορεί να αξιοποιηθεί σε μαθητοκεντρικές δραστηριότητες του μαθήματος της Ιστορίας και συνδέεται άμεσα με το Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών της Α' Γυμνασίου. Επίσης, μπορεί να διδαχθεί διαθεματικά με τα μαθήματα: α) Νεοελληνική Λογοτεχνία, β) Εικαστικά.
ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Οι μαθητές, σε μικρές ομάδες, καλούνται να παρατηρήσουν την εικόνα, να την περιγράψουν και να αναζητήσουν στο διαδίκτυο φωτογραφικό υλικό του ναού της Αθηνάς στην Ποσειδωνία της Ιταλίας. Επίσης, καλούνται να απαντήσουν σε ερωτήσεις οι οποίες είναι οργανωμένες σε φύλλα εργασίας. Ενδεικτικά, μπορούν να τεθούν ερωτήσεις αναφορικά με: α) την ιστορία και τα ειδικά τεχνικά χαρακτηριστικά του συγκεκριμένου ναού, β) το λόγο κατάταξης του στγκεκριμένου ναού στα Μνημεία Παγκόσμιας Κληρονομιάς, γ) τα χαρακτηριστικά της αρχαϊκής αρχιτεκτονικής, δ) το λόγο ύπαρξης του συγκεκριμένου ελληνικού ναού στην Ποσειδωνία της Ιταλίας, σε συνδυασμό με την παρουσία ελληνικών πόλεων-κρατών στις περιοχές της Σικελίας και Κάτω Ιταλίας, ε) την έρευνα και αιτιολόγηση της παρουσίας του ελληνικού στοιχείου σε διάφορες περιοχές γύρω από τη Μεσόγειο.
Επίσης, στο πλαίσιο διαθεματικής ερευνητικής δραστηριότητας οι μαθητές προτείνεται να μελετήσουν το ποίημα του Κ.Π. Καβάφη "Ποσειδωνιάται" συνδυαστικά με το ισ...
Οι μαθητές, σε μικρές ομάδες, καλούνται να παρατηρήσουν την εικόνα, να την περιγράψουν και να αναζητήσουν στο διαδίκτυο φωτογραφικό υλικό του ναού της Αθηνάς στην Ποσειδωνία της Ιταλίας. Επίσης, καλούνται να απαντήσουν σε ερωτήσεις οι οποίες είναι οργανωμένες σε φύλλα εργασίας. Ενδεικτικά, μπορούν να τεθούν ερωτήσεις αναφορικά με: α) την ιστορία και τα ειδικά τεχνικά χαρακτηριστικά του συγκεκριμένου ναού, β) το λόγο κατάταξης του στγκεκριμένου ναού στα Μνημεία Παγκόσμιας Κληρονομιάς, γ) τα χαρακτηριστικά της αρχαϊκής αρχιτεκτονικής, δ) το λόγο ύπαρξης του συγκεκριμένου ελληνικού ναού στην Ποσειδωνία της Ιταλίας, σε συνδυασμό με την παρουσία ελληνικών πόλεων-κρατών στις περιοχές της Σικελίας και Κάτω Ιταλίας, ε) την έρευνα και αιτιολόγηση της παρουσίας του ελληνικού στοιχείου σε διάφορες περιοχές γύρω από τη Μεσόγειο.
Επίσης, στο πλαίσιο διαθεματικής ερευνητικής δραστηριότητας οι μαθητές προτείνεται να μελετήσουν το ποίημα του Κ.Π. Καβάφη "Ποσειδωνιάται" συνδυαστικά με το ιστορικό γεγονός του Β' ελληνικού Αποικισμού.
Περισσότερα
Λιγότερα
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
http://photodentro.edu.gr/cultural/r/8526/758
ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
μαθητής,
εκπαιδευτικός
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ / ΕΠΙΠΕΔΟ
γυμνάσιο
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
12-15
ΓΛΩΣΣΑ ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟΥ ΚΟΙΝΟΥ
ελληνικά
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ
Φορέας χρηματοδότησης:
Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
Χρηματοδότηση: ίδιοι πόροι/άλλη πηγή χρηματοδότησης
Χρηματοδότηση: ίδιοι πόροι/άλλη πηγή χρηματοδότησης
ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
έργο / πράξη:
ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)

ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)
Φορέας χρηματοδότησης: ΥΠΠΕΘ
Χρηματοδότηση: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
Πλαίσιο χρηματοδότησης: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
Διάρκεια: 2010-2015
Ανάδοχος (έργου / πράξης): ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Επιστημονική και διοικητική εποπτεία έργου / πράξης (υπεύθυνος / συντονιστής έργου / πράξης): Μαίρη Κριάρη
Φορείς υλοποίησης: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)
Φορέας χρηματοδότησης: ΥΠΠΕΘ
Χρηματοδότηση: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
Πλαίσιο χρηματοδότησης: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
Διάρκεια: 2010-2015
Ανάδοχος (έργου / πράξης): ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Επιστημονική και διοικητική εποπτεία έργου / πράξης (υπεύθυνος / συντονιστής έργου / πράξης): Μαίρη Κριάρη
Φορείς υλοποίησης: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)

Υποέργο 12: Παιδαγωγικός Μετασχολιασμός Ψηφιακού Υλικού Πολιτισμικού Περιεχομένου
Ανάδοχος υποέργου: ΙΕΠ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
Φορέας παρακολούθησης και παραλαβής υποέργου: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Ανάδοχος υποέργου: ΙΕΠ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
Φορέας παρακολούθησης και παραλαβής υποέργου: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΓΛΩΣΣΑ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ελληνικά
ΤΥΠΟΣ ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
αφηγηματικό
ΕΥΡΟΣ ΚΑΛΥΨΗΣ (ΧΡΟΝΙΚΗ, ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΗ Η' ΑΛΛΗ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΣΗ)
Αρχαϊκή Εποχή (800-479 π.Χ.)
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΚΑΤΑΤΑΞΗ
Ιστορία > Αρχαιότητα (1100 π.Χ.- 4ος μ.Χ. αι.) > Τέχνες (Αρχιτεκτονική, Κεραμική, Πλαστική, Ζωγραφική)
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
εικόνα
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική
προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση > βασισμένος
σε γεγονότα
γνωστικός > γνώση > εννοιολογικός
γνωστικός > γνώση > διαδικαστικός
γνωστικός > γνώση > μετα-γνωστικός
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
γνωστικός > γνώση > εννοιολογικός
γνωστικός > γνώση > διαδικαστικός
γνωστικός > γνώση > μετα-γνωστικός
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
ΣΥΛΛΟΓΕΣ ΟΠΟΥ ΕΜΦΑΝΙΖΕΤΑΙ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου:
Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Μεταδεδομένα
:
ΜΑΡΙΑ ΓΑΖΕΑ
Εμπλουτισμός μεταδεδομένων
:
:
Επιμέλεια / επικύρωση
μεταδεδομένων
:
ΜΙΧΑΗΛ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ
Συντονιστής / επιστημονικός
υπεύθυνος μεταδεδομένων
:
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Χορηγός/οί άδειας χρήσης:
Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
Εκδότης/ες:
Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
Χορηγός/οί άδειας χρήσης μεταδεδομένων:
ΙΕΠ
Εκδότης/ες μεταδεδομένων:
ΙΕΠ,
ΙΤΥΕ
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ
http://creativecommons.org/publicdomain/mark/1.0/