Photodentro logo
Φωτόδεντρο

ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
CTI logo
Ελληνικά English

Όλα τα Μαθησιακά Αντικείμενα right arrow icon Συλλογές right arrow icon Aikaterini Laskaridis Foundation Library #6

ΜΑΘΗΣΙΑΚΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ

ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΑ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗΣ ΖΩΗΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΙΓΥΠΤΟ

Μετάβαση στη σελίδα του αντικειμένου στον πάροχο
ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΩ
 
Facebook icon
Tweet icon
QRCode icon
QRCode
ΜΟΙΡΑΖΟΜΑΙ
Αρχεία σε αυτό το αντικείμενο:
  
  
ΓΕΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΤΙΤΛΟΣ
Αντικείμενα καθημερινής ζωής από την Αίγυπτο
Egyptian clothing, footwear and jewelry. Vineyard. Seal with Egyptian inscription. Everyday life objects. Stretcher carried by camels. Echinus of the Red Sea.
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Το παρόν Μαθησιακό Αντικείμενο είναι μια σύνθετη εικόνα, όπου απεικονίζονται πολλά στοιχεία της αιγυπτιακής ζωής κατά τον 18ο αιώνα: Αιγυπτιακά ενδύματα, υποδήματα και κοσμήματα, μια αναρριχώμενη κληματαριά, μια σφραγίδα με αιγυπτιακή επιγραφή, αντικείμενα καθημερινής χρήσης, ένα φορείο (παλανκίνο) που μεταφέρεται από καμήλες, ένας αχινός της Ερυθράς Θάλασσας. Η εικόνα δημοσιεύτηκε το 1743 στον πρώτο τόμο του τρίτομου έργου του Άγγλου Richard Pococke. Το έργο αυτό βρήκε ευρεία απήχηση όσο ήταν εν ζωή ο συγγραφέας του, μεταφράστηκε στα γαλλικά, γερμανικά και φλαμανδικά, ενώ διαβάζουμε σ' αυτό επαρκείς έως γενναιόδωρες πληροφορίες για την οθωμανική διοίκηση, το εμπόριο, τα ήθη και έθιμα, την αρχιτεκτονική και τη φυσική ιστορία. Το οδοιπορικό από τα ταξίδια του στην Ανατολή αποτέλεσε από τα πρώτα πιο λεπτομερή χρονικά για τα αιγυπτιακά μνημεία. Η εικονογράφηση στο έργο του Pococke ικανοποιεί και τους πλέον απαιτητικούς αναγνώστες. Tο 1766 πουλήθηκαν στο Λονδίνο όλες οι αρχαιότητες που είχ... Το παρόν Μαθησιακό Αντικείμενο είναι μια σύνθετη εικόνα, όπου απεικονίζονται πολλά στοιχεία της αιγυπτιακής ζωής κατά τον 18ο αιώνα: Αιγυπτιακά ενδύματα, υποδήματα και κοσμήματα, μια αναρριχώμενη κληματαριά, μια σφραγίδα με αιγυπτιακή επιγραφή, αντικείμενα καθημερινής χρήσης, ένα φορείο (παλανκίνο) που μεταφέρεται από καμήλες, ένας αχινός της Ερυθράς Θάλασσας. Η εικόνα δημοσιεύτηκε το 1743 στον πρώτο τόμο του τρίτομου έργου του Άγγλου Richard Pococke. Το έργο αυτό βρήκε ευρεία απήχηση όσο ήταν εν ζωή ο συγγραφέας του, μεταφράστηκε στα γαλλικά, γερμανικά και φλαμανδικά, ενώ διαβάζουμε σ' αυτό επαρκείς έως γενναιόδωρες πληροφορίες για την οθωμανική διοίκηση, το εμπόριο, τα ήθη και έθιμα, την αρχιτεκτονική και τη φυσική ιστορία. Το οδοιπορικό από τα ταξίδια του στην Ανατολή αποτέλεσε από τα πρώτα πιο λεπτομερή χρονικά για τα αιγυπτιακά μνημεία. Η εικονογράφηση στο έργο του Pococke ικανοποιεί και τους πλέον απαιτητικούς αναγνώστες. Tο 1766 πουλήθηκαν στο Λονδίνο όλες οι αρχαιότητες που είχε συλλέξει στις περιοδείες του. Περισσότερα Λιγότερα
ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Είναι στη διακριτική ευχέρεια του/της εκπαιδευτικού αν θα αξιοποιήσει την εικόνα ως σύνολο ή τμηματικά. Επίσης αν θα την αξιοποιήσει σε ολομέλεια ή σε ομάδες ή ατομικά. Καθώς η εικόνα μεταφέρει πλήθος πληροφοριών, μας δίνει τη δυνατότητα πολλών επιλογών. Μπορεί να αξιοποιηθεί στο μάθημα της Γεωγραφίας ή της Ιστορίας με αφετηρία την παρατήρηση των παιδιών, τη σύγκριση με αντίστοιχα ελληνικά (Γεωγραφία) ή σύγχρονα (Ιστορία) αντικείμενα. Τα παιδιά καλούνται με βάση τα αναπαριστώμενα αντικείμενα να προσπαθήσουν να αναπαραστήσουν την καθημερινή ζωή στην Αίγυπτο των αρχών του 18ου αιώνα και να απαντήσουν ερωτήματα, όπως: Τι φορούσαν οι κάτοικοι; Τι δουλειές φαντάζεστε ότι είχαν; Ποια παρόμοια αντικείμενα έχετε δει σε λαογραφικά μουσεία; Τι συμπεράσματα βγάζετε; Πώς γίνονταν οι μεταφορές; Γιατί; Μπορείτε να χωρίσετε τα αντικείμενα σε γυναικεία και αντρικά; Τι συμπεράσματα βγάζετε; Οι ομάδες μπορούν να ανατρέξουν και σε άλλες πηγές, ώστε να συλλέξουν επιπλέον στοιχεία και να απαντήσουν στα αρχ... Είναι στη διακριτική ευχέρεια του/της εκπαιδευτικού αν θα αξιοποιήσει την εικόνα ως σύνολο ή τμηματικά. Επίσης αν θα την αξιοποιήσει σε ολομέλεια ή σε ομάδες ή ατομικά. Καθώς η εικόνα μεταφέρει πλήθος πληροφοριών, μας δίνει τη δυνατότητα πολλών επιλογών. Μπορεί να αξιοποιηθεί στο μάθημα της Γεωγραφίας ή της Ιστορίας με αφετηρία την παρατήρηση των παιδιών, τη σύγκριση με αντίστοιχα ελληνικά (Γεωγραφία) ή σύγχρονα (Ιστορία) αντικείμενα. Τα παιδιά καλούνται με βάση τα αναπαριστώμενα αντικείμενα να προσπαθήσουν να αναπαραστήσουν την καθημερινή ζωή στην Αίγυπτο των αρχών του 18ου αιώνα και να απαντήσουν ερωτήματα, όπως: Τι φορούσαν οι κάτοικοι; Τι δουλειές φαντάζεστε ότι είχαν; Ποια παρόμοια αντικείμενα έχετε δει σε λαογραφικά μουσεία; Τι συμπεράσματα βγάζετε; Πώς γίνονταν οι μεταφορές; Γιατί; Μπορείτε να χωρίσετε τα αντικείμενα σε γυναικεία και αντρικά; Τι συμπεράσματα βγάζετε; Οι ομάδες μπορούν να ανατρέξουν και σε άλλες πηγές, ώστε να συλλέξουν επιπλέον στοιχεία και να απαντήσουν στα αρχικά ερωτήματα. Οι εργασίες μπορούν να παρουσιαστούν στην τάξη ή και σε ευρύτερο κοινό στο σχολείο. Στο μάθημα της ΝΕ Γλώσσας οι μαθητές και οι μαθήτριες φαντάζονται πως χρησιμοποιούν οι ίδιοι τα απεικονιζόμενα αντικείμενα. Συνθέτουν λοιπόν σε ομάδες στιγμιότυπα καθημερινής ζωής στην Αίγυπτο του 17... και τα διαβάζουν στην τάξη ή τα υποδύονται στη Θεατρική Αγωγή. Περισσότερα Λιγότερα
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
http://photodentro.edu.gr/cultural/r/8526/7591
ΛΕΞΕΙΣ ΚΛΕΙΔΙΑ
Αίγυπτος καθημερινή ζωή ένδυση υπόδυση κοσμήματα σφραγίδα φορείο παλανκίνο 18ος αιώνας Pococke
  
ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
μαθητής, εκπαιδευτικός
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ / ΕΠΙΠΕΔΟ
δημοτικό, γυμνάσιο, γενικό λύκειο
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
9-12 , 12-15 , 15-18
ΓΛΩΣΣΑ ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟΥ ΚΟΙΝΟΥ
ανεξάρτητο γλώσσας
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ
Φορέας χρηματοδότησης: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
Χρηματοδότηση: ίδιοι πόροι/άλλη πηγή χρηματοδότησης
ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
έργο / πράξη: ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)
ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)
Φορέας χρηματοδότησης: ΥΠΠΕΘ
Χρηματοδότηση: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
Πλαίσιο χρηματοδότησης: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
Διάρκεια: 2010-2015
Ανάδοχος (έργου / πράξης): ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Επιστημονική και διοικητική εποπτεία έργου / πράξης (υπεύθυνος / συντονιστής έργου / πράξης): Μαίρη Κριάρη
Φορείς υλοποίησης: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)
υποέργο: Υποέργο 12: Παιδαγωγικός Μετασχολιασμός Ψηφιακού Υλικού Πολιτισμικού Περιεχομένου
Υποέργο 12: Παιδαγωγικός Μετασχολιασμός Ψηφιακού Υλικού Πολιτισμικού Περιεχομένου
Ανάδοχος υποέργου: ΙΕΠ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
Φορέας παρακολούθησης και παραλαβής υποέργου: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΓΛΩΣΣΑ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ανεξάρτητο γλώσσας
ΤΥΠΟΣ ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
αφηγηματικό
ΕΥΡΟΣ ΚΑΛΥΨΗΣ (ΧΡΟΝΙΚΗ, ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΗ Η' ΑΛΛΗ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΣΗ)
1743 (έτος έκδοσης)
Αίγυπτος
Μεσόγειος
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
https://el.travelogues.gr/item.php?view=50215
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΚΑΤΑΤΑΞΗ
Γεωγραφία - Γεωλογία > Ανθρωπογενές περιβάλλον > Οι κάτοικοι της Γης (Αιγύπτιοι )
Ιστορία > Νεότεροι χρόνοι (μέχρι και τον 18ο αι. μ.Χ.) > Κοινωνική και πολιτική οργάνωση (Γειτονικές χώρες: Αίγυπτος )
Νέα Ελληνική Γλώσσα > Κειμενικά είδη > Αφηγηματικά είδη (παραγωγή γραπτού λόγου )
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
εικόνα
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση
γνωστική προσέγγιση > άμεση διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > επίλυση προβλήματος
γνωστική προσέγγιση > αμοιβαία διδασκαλία
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση > βασισμένος σε γεγονότα
γνωστικός > γνώση > διαδικαστικός
γνωστικός > γνώση > μετα-γνωστικός
γνωστικός > διεργασία > να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά
συναισθηματικός > να ανταποκρίνονται και να συμμετέχουν
ΣΥΛΛΟΓΕΣ ΟΠΟΥ ΕΜΦΑΝΙΖΕΤΑΙ
Aikaterini Laskaridis Foundation Library #6
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Μεταδεδομένα :
Εμπλουτισμός μεταδεδομένων :
:
Επιμέλεια / επικύρωση μεταδεδομένων :
Συντονιστής / επιστημονικός υπεύθυνος μεταδεδομένων :
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Χορηγός/οί άδειας χρήσης: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
Εκδότης/ες: Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
Χορηγός/οί άδειας χρήσης μεταδεδομένων: ΙΕΠ
Εκδότης/ες μεταδεδομένων: ΙΕΠ, ΙΤΥΕ
  
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ
Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ)
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ
http://creativecommons.org/publicdomain/mark/1.0/
Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να σας προσφέρει καλύτερη εμπειρία πλοήγησης και για την ανάλυση στοιχείων επισκεψιμότητας. Με την πρόσβαση στον ιστότοπο συμφωνείτε στη χρήση των cookies. Το κατάλαβα Περισσότερα
©2024 photodentro.edu.gr/cultural – Σχεδίαση, Ανάπτυξη, Λειτουργία: ΙΤΥΕ «ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ» - Διεύθυνση Εκπαιδευτικών Τεχνολογιών, Επιμόρφωσης & Πιστοποίησης (ΔιΕΤΕΠ)
Photodentro Cultural v1.0 | powered by DSpace open source repository software
Επικοινωνία Επικοινωνία
EU
Λογότυπο Ινστιτούτου Τεχνολογίας Υπολογιστών και Εκδόσεων Διόφαντος
logo
Λογότυπο Ψηφιακού Σχολείου
λογότυπο Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού
λογότυπο ΕΣΠΑ
λογότυπο ΕΣΠΑ
Η υπηρεσία αναπτύχθηκε από το ΙΤΥΕ «ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ» στο πλαίσιο των έργων «Ψηφιακή Εκπαιδευτική Πλατφόρμα, Διαδραστικά Βιβλία και Αποθετήριο Μαθησιακών Αντικειμένων» (Ψηφιακό Σχολείο Ι) του ΕΠ «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» του ΕΣΠΑ 2007-2013 και «Επέκταση και Αξιοποίηση της Ψηφιακής Εκπαιδευτικής Πλατφόρμας, των Διαδραστικών Βιβλίων και του Αποθετηρίου Μαθησιακών Αντικειμένων» (Ψηφιακό Σχολείο ΙΙ) του ΕΠ «Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού, Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» του ΕΣΠΑ 2014-2020, με συγχρηματοδότηση από την Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΚΤ) και το Ελληνικό Δημόσιο. Συντηρείται και ενημερώνεται με χρηματοδότηση από το ΥΠΑΙΘ, στο πλαίσιο έργου υποστήριξης και συντήρησης των υπηρεσιών του ΥΠΑΙΘ από το ΙΤΥΕ ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ.