Όλα τα Μαθησιακά Αντικείμενα Συλλογή "National Documentation Centre (EKT)" National Documentation Centre #5
ΜΑΘΗΣΙΑΚΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ
ΛΑΝΤΣΑΣ ΒΙΚΕΝΤΙΟΣ, ΖΩΓΡΑΦΟΣ
ΓΕΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΤΙΤΛΟΣ
Λάντσας Βικέντιος, ζωγράφος
Vicenzo Lanza, painter
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Πρόκειται για αναπαραγωγή έργου τέχνης που απεικονίζει τον Βικέντιο Λάντσα, ζωγράφο και καθηγητή Ιταλό ο οποίος πέρασε μεγάλο μέρος της ζωής του στην Ελλάδα και ήταν από τους πρώτους δασκάλους του νεοσύστατου Σχολείου των Τεχνών. Ο Λάντσας γεννήθηκε στη Βενετία το 1822, σπούδασε στην τοπική Ακαδημία Καλών Τεχνών στην οποία μετά την αποφοίτησή του ξεκίνησε να εργάζεται ως καθηγητής. Το 1848 εξορίστηκε από τους Αυστριακούς εξαιτίας της πατριωτικής του δράσης και κατέφυγε πρώτα στην Πάτρα και μετά στην Αθήνα. Ανέλαβε κάποια σημαντικά έργα μεταξύ των οποίων την εικονογράφηση της ρωσικής εκκλησίας της Αθήνας. Λόγω της ποιότητας της εργασίας του το 1863 προσελήφθη στο Σχολείο Καλών Τεχνών (νυν ΑΣΚΤ) όπου δίδαξε ως το 1901. Ταυτόχρονα έλαβε μέρος σε εκθέσεις ενώ τιμήθηκε από το ιταλικό κράτος για την πατριωτική του δράση. Απεβίωσε στην Αθήνα το 1902.
Ως ζωγράφος ασχολήθηκε περισσότερο με την τοπιογραφία αλλά και με την απεικόνιση σημείων αρχαιολογικού ενδιαφέροντος της Ελλάδας, συνεχίζοντα...
Πρόκειται για αναπαραγωγή έργου τέχνης που απεικονίζει τον Βικέντιο Λάντσα, ζωγράφο και καθηγητή Ιταλό ο οποίος πέρασε μεγάλο μέρος της ζωής του στην Ελλάδα και ήταν από τους πρώτους δασκάλους του νεοσύστατου Σχολείου των Τεχνών. Ο Λάντσας γεννήθηκε στη Βενετία το 1822, σπούδασε στην τοπική Ακαδημία Καλών Τεχνών στην οποία μετά την αποφοίτησή του ξεκίνησε να εργάζεται ως καθηγητής. Το 1848 εξορίστηκε από τους Αυστριακούς εξαιτίας της πατριωτικής του δράσης και κατέφυγε πρώτα στην Πάτρα και μετά στην Αθήνα. Ανέλαβε κάποια σημαντικά έργα μεταξύ των οποίων την εικονογράφηση της ρωσικής εκκλησίας της Αθήνας. Λόγω της ποιότητας της εργασίας του το 1863 προσελήφθη στο Σχολείο Καλών Τεχνών (νυν ΑΣΚΤ) όπου δίδαξε ως το 1901. Ταυτόχρονα έλαβε μέρος σε εκθέσεις ενώ τιμήθηκε από το ιταλικό κράτος για την πατριωτική του δράση. Απεβίωσε στην Αθήνα το 1902.
Ως ζωγράφος ασχολήθηκε περισσότερο με την τοπιογραφία αλλά και με την απεικόνιση σημείων αρχαιολογικού ενδιαφέροντος της Ελλάδας, συνεχίζοντας την παράδοση των Ευρωπαίων περιηγητών. Με την αποτύπωση των μνημείων διατηρούνταν η αναφορά στην Αρχαία Ελλάδα και οι αποδείξεις του ένδοξου παρελθόντος της. Υπό την επίδραση του ρομαντισμού, γινόταν προσπάθεια εκείνη την εποχή, αναβίωσης της αρχαίας ελληνικής σκέψης και της πολιτισμικής συνέχειας. Στα έργα του Λάντσα υπάρχει συγκερασμός ανάμεσα σε ακαδημαϊκά και κλασικιστικά στοιχεία ενώ ιδιαίτερη σημασία αποδίδεται στη χρήση του χρώματος.
Περισσότερα
Λιγότερα
ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Η αναπαραγωγή του έργου τέχνης που απεικονίζει τον μεγάλο Ιταλό ζωγράφο Βικέντιο Λάντσα μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως εικονιστικός πόρος στη μελέτη του βίου και του έργου του.
Ο Βικέντιος Λάντσας ως ζωγράφος στην Ελλάδα ασχολήθηκε με την τοπιογραφία και την απεικόνιση αρχαιολογικών τόπων και μνημείων. Με αυτή του τη δραστηριότητα συνέχισε το έργο περιηγητών των προηγούμενων αιώνων οι οποίοι καθ' όλη τη διάρκεια της Τουρκοκρατίας ταξιδεύοντας στην Ελλάδα απεικόνιζαν τα αρχαία μνημεία και τις τοποθεσίες στην ρομαντική αναζήτηση αναβίωσης του αρχαίου ελληνικού πνεύματος. Με αυτή τους τη δραστηριότητα υπενθύμιζαν το ένδοξο παρελθόν τους στους υπόδουλους, ανύψωναν το ηθικό τους ενώ ταυτόχρονα ενίσχυαν το φιλελληνικό κίνημα. Προτείνουμε μια συνεργατική έρευνα (στο μάθημα της αισθητικής αγωγής αλλά και της ιστορίας) στην οποία οι ομάδες των παιδιών θα ερευνήσουν σχετικά διαχρονικά εικονογραφημένα λευκώματα περιηγητών (υπάρχουν και στο Φωτόδεντρο π.χ. Christopher Wordsworth ). Στη σειρά αυτώ...
Η αναπαραγωγή του έργου τέχνης που απεικονίζει τον μεγάλο Ιταλό ζωγράφο Βικέντιο Λάντσα μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως εικονιστικός πόρος στη μελέτη του βίου και του έργου του.
Ο Βικέντιος Λάντσας ως ζωγράφος στην Ελλάδα ασχολήθηκε με την τοπιογραφία και την απεικόνιση αρχαιολογικών τόπων και μνημείων. Με αυτή του τη δραστηριότητα συνέχισε το έργο περιηγητών των προηγούμενων αιώνων οι οποίοι καθ' όλη τη διάρκεια της Τουρκοκρατίας ταξιδεύοντας στην Ελλάδα απεικόνιζαν τα αρχαία μνημεία και τις τοποθεσίες στην ρομαντική αναζήτηση αναβίωσης του αρχαίου ελληνικού πνεύματος. Με αυτή τους τη δραστηριότητα υπενθύμιζαν το ένδοξο παρελθόν τους στους υπόδουλους, ανύψωναν το ηθικό τους ενώ ταυτόχρονα ενίσχυαν το φιλελληνικό κίνημα. Προτείνουμε μια συνεργατική έρευνα (στο μάθημα της αισθητικής αγωγής αλλά και της ιστορίας) στην οποία οι ομάδες των παιδιών θα ερευνήσουν σχετικά διαχρονικά εικονογραφημένα λευκώματα περιηγητών (υπάρχουν και στο Φωτόδεντρο π.χ. Christopher Wordsworth ). Στη σειρά αυτών των δημιουργών μπορούν να ενταχθούν και οι δημιουργίες του Λάντσα. Παράλληλη έρευνα μπορεί να γίνει σχετικά με τους πρώτους εκπαιδευτικούς θεσμούς του νέου απελευθερωμένου ελληνικού κράτους (σχολεία, πανεπιστήμιο κλπ).Η έρευνα μπορεί να εστιάσει στο Σχολείο των Τεχνών που απετέλεσε τον πρόδρομο της ΑΣΚΤ. Από την επιλογή των πρώτων καθηγητών φαίνεται η προσπάθεια να εισαχθούν νεωτερικά στοιχεία από την Ευρώπη και να εμπλουτιστεί το εντόπιο εικαστικό ύφος πέραν από την Βυζαντινή παράδοση. Αυτή η δράση έχει αφενός ιστορικό-εγκυκλοπαιδικό ενδιαφέρον και μπορεί να συνεισφέρει στη μελέτη της εξέλιξης των περιόδων της νεοελληνικής ζωγραφικής στο πλαίσιο του νέου ελληνικού κράτους. Η αρχή μπορεί να τοποθετηθεί στη λεγόμενη Σχολή του Μονάχου. Όλη αυτή η διαδικασία θα εισφέρει στους μαθητές στοιχεία σχετικά με τα πρώτα στάδια εξέλιξης της νεοελληνικής ζωγραφικής και με έναν από τους σημαντικούς δημιουργούς της.
Περισσότερα
Λιγότερα
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
http://photodentro.edu.gr/cultural/r/8526/7610
ΛΕΞΕΙΣ ΚΛΕΙΔΙΑ
ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
μαθητής,
εκπαιδευτικός
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ / ΕΠΙΠΕΔΟ
γυμνάσιο,
γενικό λύκειο
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
12-15
,
15-18
ΓΛΩΣΣΑ ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟΥ ΚΟΙΝΟΥ
ανεξάρτητο γλώσσας
,
ελληνικά
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ
Φορέας χρηματοδότησης:
Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
Χρηματοδότηση: ίδιοι πόροι/άλλη πηγή χρηματοδότησης
Χρηματοδότηση: ίδιοι πόροι/άλλη πηγή χρηματοδότησης
ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
έργο / πράξη:
ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)
ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)
Φορέας χρηματοδότησης: ΥΠΠΕΘ
Χρηματοδότηση: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
Πλαίσιο χρηματοδότησης: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
Διάρκεια: 2010-2015
Ανάδοχος (έργου / πράξης): ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Επιστημονική και διοικητική εποπτεία έργου / πράξης (υπεύθυνος / συντονιστής έργου / πράξης): Μαίρη Κριάρη
Φορείς υλοποίησης: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)
Φορέας χρηματοδότησης: ΥΠΠΕΘ
Χρηματοδότηση: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
Πλαίσιο χρηματοδότησης: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
Διάρκεια: 2010-2015
Ανάδοχος (έργου / πράξης): ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Επιστημονική και διοικητική εποπτεία έργου / πράξης (υπεύθυνος / συντονιστής έργου / πράξης): Μαίρη Κριάρη
Φορείς υλοποίησης: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)
Υποέργο 12: Παιδαγωγικός Μετασχολιασμός Ψηφιακού Υλικού Πολιτισμικού Περιεχομένου
Ανάδοχος υποέργου: ΙΕΠ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
Φορέας παρακολούθησης και παραλαβής υποέργου: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Ανάδοχος υποέργου: ΙΕΠ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
Φορέας παρακολούθησης και παραλαβής υποέργου: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΓΛΩΣΣΑ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ανεξάρτητο γλώσσας
,
ελληνικά
ΤΥΠΟΣ ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
αφηγηματικό
ΕΥΡΟΣ ΚΑΛΥΨΗΣ (ΧΡΟΝΙΚΗ, ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΗ Η' ΑΛΛΗ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΣΗ)
19ος αιώνας
Ζωγραφική
Τοπιογραφία
Σχολείο των Τεχνών
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΕΚΤ (Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΚΑΤΑΤΑΞΗ
Εικαστικά > Ζωγραφική
( Πρόκειται για αναπαραγωγή έργου τέχνης που απεικονίζει τον Ιταλό ζωγράφο Βικέντιο Λάντσα ο οποίος έζησε και δημιούργησε στην Ελλάδα κατά το μεγαλύτερο μέρος της ζωής του. - Λάντσα Βικέντιος )
Ιστορία > Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) > Τέχνες, Γράμματα και Πολιτισμός ( Πρόκειται για αναπαραγωγή έργου τέχνης που απεικονίζει τον Ιταλό ζωγράφο Βικέντιο Λάντσα ο οποίος έζησε και δημιούργησε στην Ελλάδα κατά το μεγαλύτερο μέρος της ζωής του. Ο Λάντσα υπήρξε από τους πρώτους καθηγητές στο Σχολείο των Τεχνών στο οποίο δίδαξε πολλά χρόνια παράλληλα με την εργασία του ως ζωγράφος. - καθηγητές ζωγραφικής )
Ιστορία > Νεότερη και Σύγχρονη Ιστορία (19ος-20ός αι.) > Τέχνες, Γράμματα και Πολιτισμός ( Πρόκειται για αναπαραγωγή έργου τέχνης που απεικονίζει τον Ιταλό ζωγράφο Βικέντιο Λάντσα ο οποίος έζησε και δημιούργησε στην Ελλάδα κατά το μεγαλύτερο μέρος της ζωής του. Ο Λάντσα υπήρξε από τους πρώτους καθηγητές στο Σχολείο των Τεχνών στο οποίο δίδαξε πολλά χρόνια παράλληλα με την εργασία του ως ζωγράφος. - καθηγητές ζωγραφικής )
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
εικόνα
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > άμεση
διδασκαλία
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
εποικοδομητισμός > εμπειρική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
εποικοδομητισμός > εμπειρική μάθηση
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση > βασισμένος
σε γεγονότα
γνωστικός > γνώση > εννοιολογικός
γνωστικός > διεργασία > να θυμούνται
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
συναισθηματικός > να δίνουν προσοχή
ψυχοκινητικός > να δρουν με αυτοπεποίθηση με βάση οδηγίες
γνωστικός > γνώση > εννοιολογικός
γνωστικός > διεργασία > να θυμούνται
γνωστικός > διεργασία > να κατανοούν
συναισθηματικός > να δίνουν προσοχή
ψυχοκινητικός > να δρουν με αυτοπεποίθηση με βάση οδηγίες
ΣΥΛΛΟΓΕΣ ΟΠΟΥ ΕΜΦΑΝΙΖΕΤΑΙ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου:
Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Μεταδεδομένα
:
Εμπλουτισμός μεταδεδομένων
:
:
Επιμέλεια / επικύρωση
μεταδεδομένων
:
Συντονιστής / επιστημονικός
υπεύθυνος μεταδεδομένων
:
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Χορηγός/οί άδειας χρήσης:
Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
Εκδότης/ες:
Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
Χορηγός/οί άδειας χρήσης μεταδεδομένων:
ΙΕΠ
Εκδότης/ες μεταδεδομένων:
ΙΕΠ,
ΙΤΥΕ
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ
http://creativecommons.org/publicdomain/mark/1.0/