Όλα τα Μαθησιακά Αντικείμενα
Συλλογές
Aikaterini Laskaridis Foundation Library #1
ΜΑΘΗΣΙΑΚΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ
ΝΑΟΣ ΤΗΣ ΗΡΑΣ ΣΤΗΝ ΠΟΣΕΙΔΩΝΙΑ ΤΗΣ ΚΑΜΠΑΝΙΑΣ
ΓΕΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΤΙΤΛΟΣ
Temple of Hera in Paestum, Italy
Ναός της Ήρας στην Ποσειδωνία της Καμπανίας
Ναός της Ήρας στην Ποσειδωνία της Καμπανίας
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Ζωγραφική σχεδίαση τμήματος του ναού της Ήρας στην Ποσειδωνία της Καμπανίας. Ειδικότερα, πρόκειται για δύο επιμέρους εικόνες από τις οποίες η πρώτη αποτελεί κάτοψη του ναού και απεικονίζει σχέδιο τμήματος θριγκού και όψη κιονοκράνου και κίονα του περιστυλίου, ενώ η δεύτερη, αποτελεί σχέδιο της άνοψης του ναού και απεικονίζει κίονα με λεπτομέρειες από το διάκοσμο κάτω ακριβώς από τον εχίνο. Η παρουσίαση της εικόνας μπορεί να αποτελέσει υλικό για μελέτη αναφορικά με θέματα όπως: α) η Αρχαϊκή Τέχνη και Αρχιτεκτονική, β) ο Β' ελληνικός αποικισμός. Η συγκεκριμένη εικόνα μπορεί να αξιοποιηθεί σε μαθητοκεντρικές δραστηριότητες του μαθήματος της Ιστορίας και συνδέεται άμεσα με το Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών της Α' Γυμνασίου. Επίσης, μπορεί να διδαχθεί διαθεματικά με το μάθημα των Εικαστικών.
Ζωγραφική σχεδίαση τμήματος του ναού της Ήρας στην Ποσειδωνία της Καμπανίας. Ειδικότερα, πρόκειται για δύο επιμέρους εικόνες από τις οποίες η πρώτη αποτελεί κάτοψη του ναού και απεικονίζει σχέδιο τμήματος θριγκού και όψη κιονοκράνου και κίονα του περιστυλίου, ενώ η δεύτερη, αποτελεί σχέδιο της άνοψης του ναού και απεικονίζει κίονα με λεπτομέρειες από το διάκοσμο κάτω ακριβώς από τον εχίνο. Η παρουσίαση της εικόνας μπορεί να αποτελέσει υλικό για μελέτη αναφορικά με θέματα όπως: α) η Αρχαϊκή Τέχνη και Αρχιτεκτονική, β) ο Β' ελληνικός αποικισμός. Η συγκεκριμένη εικόνα μπορεί να αξιοποιηθεί σε μαθητοκεντρικές δραστηριότητες του μαθήματος της Ιστορίας και συνδέεται άμεσα με το Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών της Α' Γυμνασίου. Επίσης, μπορεί να διδαχθεί διαθεματικά με το μάθημα των Εικαστικών.
ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Οι μαθητές, σε μικρές ομάδες, καλούνται να παρατηρήσουν την εικόνα και να απαντήσουν σε ερωτήσεις οι οποίες είναι οργανωμένες σε φύλλα εργασίας. Ενδεικτικά, μπορούν να τεθούν ερωτήσεις αναφορικά με: α) την ιστορία και τα ειδικά τεχνικά χαρακτηριστικά του συγκεκριμένου ναού, β) τα χαρακτηριστικά της Αρχαϊκής αρχιτεκτονικής, γ) το λόγο ύπαρξης του συγκεκριμένου ελληνικού ναού στην Ποσειδωνία της Ιταλίας, σε συνδυασμό με την παρουσία ελληνικών πόλεων-κρατών στις περιοχές της Σικελίας και Κάτω Ιταλίας, δ) την έρευνα και αιτιολόγηση της παρουσίας του ελληνικού στοιχείου σε διάφορες περιοχές γύρω από τη Μεσόγειο.
Οι μαθητές, σε μικρές ομάδες, καλούνται να παρατηρήσουν την εικόνα και να απαντήσουν σε ερωτήσεις οι οποίες είναι οργανωμένες σε φύλλα εργασίας. Ενδεικτικά, μπορούν να τεθούν ερωτήσεις αναφορικά με: α) την ιστορία και τα ειδικά τεχνικά χαρακτηριστικά του συγκεκριμένου ναού, β) τα χαρακτηριστικά της Αρχαϊκής αρχιτεκτονικής, γ) το λόγο ύπαρξης του συγκεκριμένου ελληνικού ναού στην Ποσειδωνία της Ιταλίας, σε συνδυασμό με την παρουσία ελληνικών πόλεων-κρατών στις περιοχές της Σικελίας και Κάτω Ιταλίας, δ) την έρευνα και αιτιολόγηση της παρουσίας του ελληνικού στοιχείου σε διάφορες περιοχές γύρω από τη Μεσόγειο.
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
http://photodentro.edu.gr/cultural/r/8526/761
ΛΕΞΕΙΣ ΚΛΕΙΔΙΑ
ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
μαθητής,
εκπαιδευτικός
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ / ΕΠΙΠΕΔΟ
γυμνάσιο
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
12-15
ΓΛΩΣΣΑ ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟΥ ΚΟΙΝΟΥ
ελληνικά
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ
Φορέας χρηματοδότησης:
Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
Χρηματοδότηση: ίδιοι πόροι/άλλη πηγή χρηματοδότησης
Χρηματοδότηση: ίδιοι πόροι/άλλη πηγή χρηματοδότησης
ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
έργο / πράξη:
ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)

ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)
Φορέας χρηματοδότησης: ΥΠΠΕΘ
Χρηματοδότηση: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
Πλαίσιο χρηματοδότησης: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
Διάρκεια: 2010-2015
Ανάδοχος (έργου / πράξης): ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Επιστημονική και διοικητική εποπτεία έργου / πράξης (υπεύθυνος / συντονιστής έργου / πράξης): Μαίρη Κριάρη
Φορείς υλοποίησης: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)
Φορέας χρηματοδότησης: ΥΠΠΕΘ
Χρηματοδότηση: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
Πλαίσιο χρηματοδότησης: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
Διάρκεια: 2010-2015
Ανάδοχος (έργου / πράξης): ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Επιστημονική και διοικητική εποπτεία έργου / πράξης (υπεύθυνος / συντονιστής έργου / πράξης): Μαίρη Κριάρη
Φορείς υλοποίησης: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)

Υποέργο 12: Παιδαγωγικός Μετασχολιασμός Ψηφιακού Υλικού Πολιτισμικού Περιεχομένου
Ανάδοχος υποέργου: ΙΕΠ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
Φορέας παρακολούθησης και παραλαβής υποέργου: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Ανάδοχος υποέργου: ΙΕΠ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
Φορέας παρακολούθησης και παραλαβής υποέργου: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΓΛΩΣΣΑ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ελληνικά
ΤΥΠΟΣ ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
αφηγηματικό
ΕΥΡΟΣ ΚΑΛΥΨΗΣ (ΧΡΟΝΙΚΗ, ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΗ Η' ΑΛΛΗ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΣΗ)
Αρχαϊκή Εποχή (800-479 π.Χ.)
Ποσειδωνία
Σικελία
Ποσειδωνία
Σικελία
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΚΑΤΑΤΑΞΗ
Ιστορία > Αρχαιότητα (1100 π.Χ.- 4ος μ.Χ. αι.) > Τέχνες (Αρχιτεκτονική, Κεραμική, Πλαστική, Ζωγραφική)
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
εικόνα
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική
προσέγγιση > συνεργατική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
γνωστική προσέγγιση > διερευνητική μάθηση
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση
γνωστικός > γνώση > βασισμένος σε γεγονότα
γνωστικός > γνώση > εννοιολογικός
γνωστικός > γνώση > διαδικαστικός
γνωστικός > γνώση > μετα-γνωστικός
συναισθηματικός > να δίνουν προσοχή
συναισθηματικός > να ανταποκρίνονται και να συμμετέχουν
γνωστικός > γνώση > βασισμένος σε γεγονότα
γνωστικός > γνώση > εννοιολογικός
γνωστικός > γνώση > διαδικαστικός
γνωστικός > γνώση > μετα-γνωστικός
συναισθηματικός > να δίνουν προσοχή
συναισθηματικός > να ανταποκρίνονται και να συμμετέχουν
ΣΥΛΛΟΓΕΣ ΟΠΟΥ ΕΜΦΑΝΙΖΕΤΑΙ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου:
Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Μεταδεδομένα
:
ΜΑΡΙΑ ΓΑΖΕΑ
Εμπλουτισμός μεταδεδομένων
:
:
Επιμέλεια / επικύρωση
μεταδεδομένων
:
ΜΙΧΑΗΛ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ
Συντονιστής / επιστημονικός
υπεύθυνος μεταδεδομένων
:
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Χορηγός/οί άδειας χρήσης:
Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
Εκδότης/ες:
Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
Χορηγός/οί άδειας χρήσης μεταδεδομένων:
ΙΕΠ
Εκδότης/ες μεταδεδομένων:
ΙΕΠ,
ΙΤΥΕ
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ
http://creativecommons.org/publicdomain/mark/1.0/