Όλα τα Μαθησιακά Αντικείμενα
Συλλογές
Aikaterini Laskaridis Foundation Library #1
ΜΑΘΗΣΙΑΚΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ
ΤΑΦΟΙ ΜΑΜΕΛΟΥΚΩΝ ΣΟΥΛΤΑΝΩΝ, ΚΑΙΡΟ
ΓΕΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΤΙΤΛΟΣ
Τάφοι Μαμελούκων Σουλτάνων, Κάιρο
Tombs of Mamluk Sultans, Cairo
Tombs of Mamluk Sultans, Cairo
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Πίνακας από το βιβλίο του Edward Daniel Clarke «Travels in various Countries of Europe Asia and Africa…, Russia Tahtary [sic] and Turkey…, Greece, Egypt and the Holy Land…]», τ. ΙII, Λονδίνο, R. Watts for Cadell and Davies, MDCCCXIV [=1814]. Ο Clarke ειδικός στην ορυκτολογία, σε ηλικία τριάντα ετών, περιηγήθηκε σχεδόν σε όλη την Ευρώπη, φτάνοντας μέχρι τους Αγίους Τόπους και την Αίγυπτο. Ο πίνακας, στον oποίο απεικονίζονται Τάφοι των Μαμελούκων Σουλτάνων στο Κάιρο, μπορεί να αξιοποιηθεί στο μάθημα Θρησκευτικών της Β΄ Λυκείου, κατά τη διδασκαλία ενότητας με θέμα το Ισλάμ.
Πίνακας από το βιβλίο του Edward Daniel Clarke «Travels in various Countries of Europe Asia and Africa…, Russia Tahtary [sic] and Turkey…, Greece, Egypt and the Holy Land…]», τ. ΙII, Λονδίνο, R. Watts for Cadell and Davies, MDCCCXIV [=1814]. Ο Clarke ειδικός στην ορυκτολογία, σε ηλικία τριάντα ετών, περιηγήθηκε σχεδόν σε όλη την Ευρώπη, φτάνοντας μέχρι τους Αγίους Τόπους και την Αίγυπτο. Ο πίνακας, στον oποίο απεικονίζονται Τάφοι των Μαμελούκων Σουλτάνων στο Κάιρο, μπορεί να αξιοποιηθεί στο μάθημα Θρησκευτικών της Β΄ Λυκείου, κατά τη διδασκαλία ενότητας με θέμα το Ισλάμ.
ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
Κατά τη διδασκαλία ενότητας με θέμα το Ισλάμ, ο εκπαιδευτικός αναφέρεται μεταξύ άλλων στα βασικά χαρακτηριστικά της θρησκείας αυτής, στον ιδρυτή της Μωάμεθ, στο ιερό βιβλίο το Κοράνι, στον τρόπο ταφής των Μουσουλμάνων, στη διαδοχή στην ηγεσία του Ισλάμ ανά τους αιώνες, στο σημερινό Ισλάμ. Ως συμπληρωματικό εποπτικό υλικό μπορεί να αξιοποιήσει τον παρόντα πίνακα, στον οποίο απεικονίζονται Τάφοι των Μαμελούκων Σουλτάνων στο Κάιρο. Πληροφορεί τους μαθητές ότι οι Μαμελούκοι ήταν δούλοι – πολεμιστές που κατά τη διάρκεια του Μεσαίωνα κατάφεραν να υποτάξουν την Αίγυπτο (1250-1517). Ο ισλαμικός πολιτισμός γνώρισε ιδιαίτερη άνθηση την περίοδο εκείνη και το Κάιρο έγινε μια από τις μεγαλύτερες πόλεις. Οι Μαμελούκοι έχτισαν τους τάφους τους στη βόρεια πλευρά του Καΐρου, κάτω από την Ακρόπολη. Οι σουλτάνοι τους τάφηκαν σε τάφους-παλάτια μαζί με τις οικογένειές τους. Ο εκπαιδευτικός μπορεί να επεκτείνει τη συζήτηση στην κατάσταση που επικρατεί στο Κάιρο τα τελευταία χρόνια και στον τρόπο που αξιο...
Κατά τη διδασκαλία ενότητας με θέμα το Ισλάμ, ο εκπαιδευτικός αναφέρεται μεταξύ άλλων στα βασικά χαρακτηριστικά της θρησκείας αυτής, στον ιδρυτή της Μωάμεθ, στο ιερό βιβλίο το Κοράνι, στον τρόπο ταφής των Μουσουλμάνων, στη διαδοχή στην ηγεσία του Ισλάμ ανά τους αιώνες, στο σημερινό Ισλάμ. Ως συμπληρωματικό εποπτικό υλικό μπορεί να αξιοποιήσει τον παρόντα πίνακα, στον οποίο απεικονίζονται Τάφοι των Μαμελούκων Σουλτάνων στο Κάιρο. Πληροφορεί τους μαθητές ότι οι Μαμελούκοι ήταν δούλοι – πολεμιστές που κατά τη διάρκεια του Μεσαίωνα κατάφεραν να υποτάξουν την Αίγυπτο (1250-1517). Ο ισλαμικός πολιτισμός γνώρισε ιδιαίτερη άνθηση την περίοδο εκείνη και το Κάιρο έγινε μια από τις μεγαλύτερες πόλεις. Οι Μαμελούκοι έχτισαν τους τάφους τους στη βόρεια πλευρά του Καΐρου, κάτω από την Ακρόπολη. Οι σουλτάνοι τους τάφηκαν σε τάφους-παλάτια μαζί με τις οικογένειές τους. Ο εκπαιδευτικός μπορεί να επεκτείνει τη συζήτηση στην κατάσταση που επικρατεί στο Κάιρο τα τελευταία χρόνια και στον τρόπο που αξιοποιείται η Νεκρόπολη της αιγυπτιακής πρωτεύουσας. Ενημερώνει τους μαθητές ότι με το πέρασμα των αιώνων και καθώς το κέντρο της πόλης μετακινούνταν, το νεκροταφείο της πόλης βρίσκεται πλέον εντός του Καΐρου. Στις αρχές του αιώνα μας, ο πληθυσμός της πόλης αυξήθηκε σημαντικά και μαζί και οι άστεγοι. Άστεγες οικογένειες εγκαταστάθηκαν στη Νεκρόπολη, οι τάφοι μετατράπηκαν σε σπίτια με αυλή και δωμάτια υποδοχής, ενώ το κράτος παρέχει νερό και ηλεκτρικό.
Περισσότερα
Λιγότερα
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
http://photodentro.edu.gr/cultural/r/8526/7678
ΛΕΞΕΙΣ ΚΛΕΙΔΙΑ
ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟ ΚΟΙΝΟ
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ
μαθητής,
εκπαιδευτικός
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΙΔΑ / ΕΠΙΠΕΔΟ
γενικό λύκειο
ΤΥΠΙΚΟ ΕΥΡΟΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
15-18
ΓΛΩΣΣΑ ΣΤΟΧΕΥΟΜΕΝΟΥ ΚΟΙΝΟΥ
ανεξάρτητο γλώσσας
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ
Φορέας χρηματοδότησης:
Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
Χρηματοδότηση: ίδιοι πόροι/άλλη πηγή χρηματοδότησης
Χρηματοδότηση: ίδιοι πόροι/άλλη πηγή χρηματοδότησης
ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
έργο / πράξη:
ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)

ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Π61-ΥΠΠΕΘ)
Φορέας χρηματοδότησης: ΥΠΠΕΘ
Χρηματοδότηση: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
Πλαίσιο χρηματοδότησης: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
Διάρκεια: 2010-2015
Ανάδοχος (έργου / πράξης): ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Επιστημονική και διοικητική εποπτεία έργου / πράξης (υπεύθυνος / συντονιστής έργου / πράξης): Μαίρη Κριάρη
Φορείς υλοποίησης: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)
Φορέας χρηματοδότησης: ΥΠΠΕΘ
Χρηματοδότηση: Ε.Ε. (ΕΚΤ) και Ελληνικό Δημόσιο
Πλαίσιο χρηματοδότησης: ΕΠ ΕΔΒΜ, ΕΣΠΑ 2007-2013
Διάρκεια: 2010-2015
Ανάδοχος (έργου / πράξης): ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Επιστημονική και διοικητική εποπτεία έργου / πράξης (υπεύθυνος / συντονιστής έργου / πράξης): Μαίρη Κριάρη
Φορείς υλοποίησης: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ), ΙΕΠ, ΕΚ ΑΘΗΝΑ (ΙΕΛ)

Υποέργο 12: Παιδαγωγικός Μετασχολιασμός Ψηφιακού Υλικού Πολιτισμικού Περιεχομένου
Ανάδοχος υποέργου: ΙΕΠ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
Φορέας παρακολούθησης και παραλαβής υποέργου: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
Ανάδοχος υποέργου: ΙΕΠ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου: Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
Φορέας παρακολούθησης και παραλαβής υποέργου: ΥΠΠΕΘ (Ε.Δ. ΕΣΠΑ)
ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΓΛΩΣΣΑ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
ανεξάρτητο γλώσσας
,
ελληνικά
ΤΥΠΟΣ ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
αφηγηματικό
ΕΥΡΟΣ ΚΑΛΥΨΗΣ (ΧΡΟΝΙΚΗ, ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΗ Η' ΑΛΛΗ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΣΗ)
μουσουλμανικά μνημεία σε πίνακα του 1813 μ.Χ.
Αίγυπτος
Αίγυπτος
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΕΛΙΔΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΟΧΟ
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη (Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη)
ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΙΕΠ (ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ-ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ (ΙΕΠ))
ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΚΑΤΑΤΑΞΗ
Θρησκευτικά > Μη Χριστιανικά Θρησκεύματα > Ισλάμ
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
εικόνα
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
γνωστική προσέγγιση > άμεση
διδασκαλία
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
γνωστικός > γνώση > βασισμένος
σε γεγονότα
ΣΥΛΛΟΓΕΣ ΟΠΟΥ ΕΜΦΑΝΙΖΕΤΑΙ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ & ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
Υπεύθυνος / συντονιστής υποέργου:
Δρ. Θεοδόσιος Τσαπέλας
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ / ΕΠΙΜΕΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Μεταδεδομένα
:
ΜΑΡΙΑ ΚΑΣΚΑΝΤΑΜΗ
Εμπλουτισμός μεταδεδομένων
:
:
Επιμέλεια / επικύρωση
μεταδεδομένων
:
ΜΙΧΑΗΛ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ
Συντονιστής / επιστημονικός
υπεύθυνος μεταδεδομένων
:
ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ / ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Χορηγός/οί άδειας χρήσης:
Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
Εκδότης/ες:
Βιβλιοθήκη Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη
Χορηγός/οί άδειας χρήσης μεταδεδομένων:
ΙΕΠ
Εκδότης/ες μεταδεδομένων:
ΙΕΠ,
ΙΤΥΕ
ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ
http://creativecommons.org/publicdomain/mark/1.0/